1 t/m 15 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boedah, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt dat ik mee mag kletsen..

Ik heb trouwens op advies van mijn dokter gewoon laxeertabletten voor geschreven gekregen ik mag er 2 op een dag omdat ik maar 1 x in de week na de wc ga dat was dus niet echt oke en dus vandaar die pillen..ik heb er gister 1 genomen ging goed heeft goed zijn werking gedaan dus vandaag sla ik over en morgen kijk ik weer verder..
    ..

Hoeveel echo's hebben jullie al gehad?is dit voor jullie je eerste kindje?of voor andere al een 2 de of 3 de kindje?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Bedankt lieve dames!
    Ja, het komt vooral vaak voor bij een laagliggende placenta, waarvan ik niet wist dat ik het had.
    En aangezien ik sowieso al heel gevoelig ben (als je met je vinger in mijn arm prikt, heb ik een minuut erna een rode plek lol) dus het zal misschien ook nog eens "extra" normaal voor mij zijn dat er dus (oud)bloedverlies bij komt kijken.
    Maar is natuurlijk enorm vervelend. Al hoop ik dat ik het kindje snel kan voelen, dan voel je je toch net een stukje zekerder.

Pfff Chats, ik hoop dat je misselijkheid snel eens weggaat, want lijkt me toch heel vervelend als je amper iets kunt doen en eten.

En het is ons eerste kindje! (Tweede zwangerschap)
    En ik heb 2x een echo gehad (wel eentje zelf betaald)

Toen ik 6w en 6 dagen was. En toen ik precies 12 weken was!
    Nu heb ik 5 juli de geslachtsbepaling! (Dus derde echo) die moet ik ook betalen.

3. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Jeetje @Chats nog steeds zo misselijk, bah bah...
    Hier ook nog wel af en toe iets misselijk, maar gelukkig niet zo erg meer. Hopelijk ben jij er ook snel vanaf!

@kroelen Welkom, en gefeliciteerd! Wat een bijzonder verhaal zeg!
    Ik ben voor de 3e keer zwanger, het is ons 2e kindje. Heb met 7 weken en met 10 weken een echo gehad. Nu niet eerder weer als bij 20 weken.

@Prettykitty ik heb daar wel eens van gehoord ja, dan heb je meer druk, en dus ook meer risico op bloedinkjes. Je komt vrij nuchter over, dat lijkt me fijn!

Wij mogen morgen weer op controle. Vanaf nu gaat manlief niet meer elke keer mee, ik neem morgen onze dochter voor t eerst mee, ik heb haar verteld dat we naar de baby gaan luisteren. Op haar manier is ze enthousiast Ben benieuwd hoe ze het vindt.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Prettykitty super schrikken altijd! Maar fijn dat ze enigszins een verklaring hebben kunnen geven.

@kroelen welkom! Hier 2e kindje, 4e zw. Ik heb 4 echo's gehad (haha). De eerste leek erop dat het niet goed zat. Daarna heb ik er nog 2 gehad bij de gynaecoloog en 1 bij de vk. De laatste was bij de termijnecho dus dat is al best lang geleden.
    As donderdag geslachtsbepaling! Moet zeggen dat ik het meer voor de echo doe dan voor t geslacht...

5. Boedah

Boedah Niet meer actief

Welkom kroelen, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier eerste zwangerschap, dmv ivf, en ik heb 4 echo's gehad.
    1e ziekenhuis, 2e verloskundige, 3e ziekenhuis, en 4e weer verloskundige.
    Nu met 20 weken weer, en dan willen we er graag nog 1 doen rond de 28 weken.

Ik las dat ze er mee bezig zijn om standaard iedereen 5echos te geven omdat ze dan sneller/meer kunnen opsporen. Geen gek idee!

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Boedah Nee vind ik ook. Ik vind 9weken tussen de 11-20wk echt veel. Vooral omdat vaak pas rond de 13 wk je het hartje kan horen en je het kindje nog niet voelt..

7. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden bedankt boor jullie berichtjes leuk om te weten of jullie al eerdere zwangerschappen hebben gehad..dus we zijn allemaal bekend met de bevalling hahah..

Geslachtsbepaling gebeurd bij mij 26 juni om 7 uur in de avond echt heel spannend wil eigenlijk geen voorkeur hebben ma die heb ik wel ik hoop na 2 meisjes nu wel een jongen te mogen ontvangen in ons gezin haha

Hebben jullie een voorkeur?

8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Nee geen voorkeur. Zolang het maar een gezond kindje is, en alles goed zal gaan met de baby+mij+bevalling meer kan ik niet wensen. :D

9. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL
    Nee dat snap ik..ik hoop dat iedereen en goede bevalling heb/krijgt en gezond kindje..dat wil ik natuurlijk ook..maar ik wil ook geen voorkeur hebben na het geslacht ma ik betrap me zelf erop dat ik gewoon graag een jongetje erbij zou willen..ma als het weer een grietje word is het ook goed en ben ik net zo blij als het ma gezond is idd daar gaat het ook echt om dat is het belangrijkste

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Voor mijn mk leek het mij ook wel leuk om een meisje te mogen krijgen. Ik ben stapelgek op roze, strikjes, jurkjes etc. Maar toen ik mijn mk doormaakte, en voor de tweede keer zwanger mocht raken was mijn voorkeur direct verdwenen.
    Nu ik diverse keren (2x nu) (oud)bloed verlies, heb ik al helemaal geen voorkeur meer.

Wel een voorgevoel dat we een jongen gaan krijgen. We hebben ook al een jongensnaam, en nog geen meisjesnaam haha. Ik wacht de echo gewoon rustig af. :D

11. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Hier ook geen voorkeur, en durf ook geen vermoeden te hebben. Bij dochterlief waren we er heilig van overtuigd dat we een jongen zouden krijgen, tot aan de geboorte toe. Niks bleek minder waar haha. Zag mezelf nooit als meisjes moeder, maar volgens mij doe ik t prima!
    Ik heb wel t gevoel nu dat t een jongen is, omdat m'n zwangerschap zo anders is, maar ook dat hoeft niks te zeggen. We wachten t gewoon af, over ongeveer 25 weken weten we het!

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha wat grappig. Ik wist 100% zeker dat het een meisje zou worden bij de vorige zwangerschap! Nu denk ik meisje maar twijfel omdat deze zwangerschap heel anders is..

JG1986 vindt dit leuk.
  13. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Net voor t eerst het hartje gehoord! Alles ziet er goed uit! Kunnen we weer 4 weken vooruit
    Heb 10 juli volgende controle afspraak en 24 juli 20 weken echo.

Lies1611 vindt dit leuk.
  14. samantha2017

8 mei 2017
    63
    4
    8
    Vrouw
    @Boedah dat zou fijn zijn als iedereen 5 echo's zou krijgen, misschien dat we onze zwangerschap er ook nog recht op hebben :D, maar denk het helaas niet.

@kroelen wat fijn dat je bij ons komt kletsen , en wat een bijzonder verhaal. het moest vast zo zijn .

@Chats wat vervelend die misselijkheid, zolang heeft invloed op je dagelijkse leven . hopelijk kun je snel gedag zeggen tegen die vervelende misselijkheid .

@Prettykitty gelukkig heeft de baby geen last van het bloedverlies , maar wel vervelend zeg , ga je je inderdaad erg onzeker door voelen.

ik heb al 3 echo's gehad (nog geen betaald )
    woensdag hebben we geslachtsbepaling (deze moeten we wel zelf betalen )

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Blegh. Ik heb bloedverlies, morgenochtend naar de vk..

16. Boedah

Boedah Niet meer actief

Bleh lies.. veel?

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Jeetje! Echt eng he?
    Hoop dat het snel ophoud voor je.
    Heb je misschien iets geks gedaan? (Dat hoop ik dan altijd) harde ontlasting bijvoorbeeld, hele zware dingen getild? Of geslachtsgemeenschap bijv.
    Super rot ook dat je "pas" morgen ochtend terrecht kan bij de verloskundige.

Hier is het weer rustig.

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Nee valt mee, 2x met afvegen. Heb niks raars gedaan helaas..:rolleyes:
    Ben op zich blij dat ik morgen zonder mn dochter kan (die gaat naar de peuterwerkplaats).
    Ik moet zeggen dat ik bij mn dochter echt veel helderrood verlies had rond dr 6 weken. En bij mn 2 miskramen geen bloedverlies voor de slechte echo.. hoop doet leven

19. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Mijn verloskundige zei dat het zelfs kan komen door het plassen! Dus grotere kans dat er gewoon helemaal niks aan de hand is. Maar ik weet hoe onzeker je er van kan worden!

Misschien heb je ook een laagliggende placenta. Dan is de kans nog veel groter dat je een bloedingkje krijgt door niks eigenlijk (zonder echte reden bedoel ik)

Lies1611 vindt dit leuk.
  20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    We gaan het zien morgen! Laat jullie weten als ik wat weet!

Deel Deze Pagina