1 t/m 15 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boedah, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Bevallingslijst 1 t/m 15 december 2017

1 december:
    Samantha2017 - 28 jaar - 2de kindje

4 december:
    Leanai - 33 jaar - 2de kindje

5 december:
    Sereenalian - 34 jaar - 3de kindje
    Lies1611 - 28 jaar- 2de kindje

6 december:
    Ziva15 - ?? - 5de kindje

9 december:

Prettykitty- 26 jaar - 1ste kindje

10 december:
    Jairy0811 - 27 jaar - 3de kindje

11 december:
    Boedah - 28 jaar - 1ste kindje

12 december:
    JG1986 - 31 jaar - 2de kindje

13 december:
    Kel1989- 28 jaar - 2de kindje
    MariaF- 35 jaar - 1ste kindje
    Nic82 - 34 jaar - 1ste kindje

14 december:
    Chats - 33 jaar - 1ste kindje
    Monet- 26 jaar - 2de kindje

17 december:
    Kroelen - 28 jaar - 3de kindje

4 jongens, 2 meisjes en 3 verrassingen!

afspraken:
    28 juli: Prettykitty 20 weken echo
    7 augustus: Boedah controle VK
    17 augustus: Jairy0811 controle VK
    12 september: Boedah pretecho

2. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Kroelen, als de VK er zich verder geen zorgen om maakt dan zou ik dat inderdaad ook niet doen, wellicht trekt ze nog wat bij de aankomende weken en anders krijgen jullie gewoon weer een kleintje. ;)

Boedah, het lijkt me wel leuk om toch te hebben, zo'n zwangerschapsshoot. Willen jullie geen tweede kindje meer?
    Hahah, zo knap als je fysio is, zo'n pijn geef hij je ook ;p

Prettykitty, veel plezier bij je echo vandaag, op naar een mooi plaatje en een mooi mannetje!

3. Boedah

Boedah Niet meer actief

Alleen als het opeens wel spontaan lukt, we gaan er niet meer voor maar het ziekenhuis zoals ik het nu bekijk!

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    @Jairy0811 Thanks! Lief!!!

Onze 20 weken echo was helemaal perfect. Alles goed in orde!
    Hij is 23 cm lang, en heeft best lange beentjes. En weet je wat ze zei? Hij heeft een groot piemeltje :roflmao::rolleyes::roflmao:
    HAHAHAHA we hebben er zelfs een echo foto van, kunnen we hen later pesten :p

Mijn cervix was ook mooi "lang" en goed gesloten.
    Ze had even met een inwendige echo gekeken, had ik uiteraard geen bezwaar tegen. Was juist blij dat ze dat even deed.. Hele geruststelling. (Want ik had vandaag behoorlijk last van niet-pijnlijke harde buiken. Urine staat ook op kweek)

5. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Gezien jullie voortraject kan ik me dat ergens wel een beetje voorstellen. Wellicht verandert die keuze nog, of tel je gewoon bij een eventueel volgende spontaan aan. ;)

6. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Super fijn dat alles goed was!! Haha dat wordt een leuke voor later dan, die foto.
    En wat betreft je harde buiken, misschien een extra gerustelling, maar over het algemeen doen niet-pijnlijke harde buiken niks en kunnen ze geen kwaad. Pas wanneer ze echt pijn gaan doen en met een regelmaat lijken te komen kunnen ze iets gaan doen.
    Hier loop ik er helaas vanaf 12 weken mee rond vanwege een snel geprikkelde baarmoeder.

7. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Die snel geprikkelde baarmoeder zou bij mij ook wel eens kunnen. (Want ik ben heel gevoelig) daarbij heb ik gelezen dat het ook kan komen van een kindje die heel veel beweegt. Serieus ik voel hem sinds een week elke dag, en dan geen "maar" 20 keer ofzo. Maar echt wel 100x per dag!

En dan heb ik ook nog gevoelige darmen. (Elke echo zegt ze wel oh je darmen zijn ook van streek bijvoorbeeld)

Dus misschien is het wel alles bij elkaar.
    Maar vind het wel fijn om te horen dat het nog allemaal goed dicht zit :D.

Ja ze heeft er zelfs twee foto's van gemaakt. Ook een foto van zijn handje! Super om te zien!
    Hij is echt al "groot" in vergelijking met de 12 en 16 weken echo.

8. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Prettykitty, het kan inderdaad bij jou ook een snel geprikkelde bm zijn, je kunt daar helaas niet veel tegen doen als alleen goed luisteren naar je lichaam. Hier krijg ik ook een harde buik wanneer de kleine man druk bezig is in mijn buik, of heel lang bezig is. Mannetje hier is ook lekker druk en ik voel hem ook meerdere keren per dag; wat soms weer nadelig is als hij ineens een dag rustig is Haha, dan moet ik mezelf even terug fluiten omdat je de kleine nog niet elke dag moet voelen.
    Daarnaast krijg ik telkens een harde buik wanneer mijn blaas half vol/vol is (en dat is nu even wat vaker dan voor de zwangerschap :')), na een toiletbezoek is hij ook standaard hard en als ik een drukke dag heb gehad krijg ik er tussendoor ook een paar. Inmiddels heb ik een goede balans weten te vinden tussen drukte en rust en blijven de meeste nu goed weg! We moeten tenslotte nog 20 weken op weg.

Wat een verschil he, van nu met de echo's van een paar weken geleden. Ik had hier ook een mooie 3D foto meekregen, jullie ook?

Zijn er al dames die weten wat ze straks gaan doen met voeden, kv of bv?
    Ikzelf weet het gewoon totaal nog niet en denk dat ik die beslissing bij de bevalling pas ga maken. Ik zorg ook dat we voor beide keuze alles in huis hebben wat nodig is zodat ik ook echt tot dat laatste moment kan wachten. De oudste twee heb ik beide borstvoeding gegeven tot een half jaar en ik vond het echt een onwijs mooie periode, dus wat dat betreft zou ik het daarom alleen al weer willen doen.

9. Boedah

Boedah Niet meer actief

Wat fijn dat de echo goed was prettykitty! Fijne gerust stelling hè :)

Ik wilde eerst borstvoeding geven, had dit ook al doorgegeven bij de kraamzorg en verloskundige, maar toen kreeg ik een informatieboekje mee bij de verloskundige, en met de tijd dat ik die las, draaide mn gevoel 120 graden.
    Kan niet uitleggen waarom, gewoon een gevoel..

Dus van de week de kraamzorg maar gebeld dat ik toch flesvoeding ga geven :rolleyes:

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja over het plassen heb ik ook zeker! En ik ben gisteren 3x naar het toilet geweest (sorry about the details) maar toen leek het alsof mijn "harde buik" wel een stuk minder was geworden.
    Heb er vanaf half 3 smiddags tot nu maar 3 gehad nog.
    Terwijl ik er sochtends en smiddags veel meer had. Soms een uurtje niks, soms 2 per kwartier.

En ja ik ben net 10 minuten wakker en heb de kleine gisteren nog volop zien bewegen en gevoeld, maar denk nu al van nou kleine laat even van je horen. Slaat helemaal nergens op natuurlijk, maar gewoon het idee he.;)

Ik ga trouwens voor flesvoeding! Was ik eigenlijk gelijk al duidelijk in. (Ook voor de vk, die zat klaar met boekjes over bv en ze stopte ze gelijk weg toen ze het aan me had gevraagd) hehehe ik weet niet waarom ik liever kv ga geven. Het is een gevoel.
    Misschien ben ik te nuchter voor bv? Klinkt vast heel gek.. Maar zoiets is het denk. :o:

11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oeps niks gezegd, nu ook alweer 3 gehad haha.

12. Chats

Chats Niet meer actief

@Prettykitty mooi he! Ik vond de baby ook al zo groot vergeleken met eerder haha.

Ook hier even mogen spieken met 3D tijdens de 20 weken echo. Heel bijzonder!

Ik ga proberen om bv te geven, lukt het niet dan helaas pindakaas...
    Maar wil het wel graag proberen. Ikzelf ben groot gebracht met kv en dat is ,volgens mij, ook goed gekomen haha

13. Chats

Chats Niet meer actief

@Nic82 en @Monet hoe was de echo?

@Boedah kan me goed voorstellen dat je klaar bent met een zkh traject. Gewoon doen wat op dat moment goed voelt! Wie weet denk je er op dat moment wel weer anders over ;)

Hoe gaat het nu met je spieren? Kom je nog vooruit? Gelukkig maar dat het uitzicht leuk is tijdens de behandelingen haha
    Maakt het vast aangenamer haha

14. Boedah

Boedah Niet meer actief

Nou het gaat eigenlijk ruk :confused:

Vind de fysio ook niet zo leuk meer, heb zooooveel pijn!

Maar goed.. het is voor een goed doel ookal loop ik nu als een oud wijf :rolleyes:
    Wel balen hoor, verder gaat alles zo lekker, en dan dit..

Ik heb de foto's al binnen van de shoot! Ik zie de foto's, maar besef niet dat ik dat ben met zo'n mooie buik hahaha.

15. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    @Chats de echo was goed hoor! Alles in orde (had ik trouwens al gelijk woensdag hier geplaatst hihi)

Borstvoeding: ik heb mijn dochter tot 2.5 jaar gevoed dus ga nu zeker weer borstvoeding geven en we zien wel tot wanneer..

Mijn man en ik waren gister jarig (jaja op dezelfde dag). Vorig jaar groots gevierd, housewarming en verjaardag in 1, met alle familie en vrienden dus ontzettend druk. Gister alleen naaste familie gedaan maar dan ben je ook evengoed met 15 man plus kids. Was 's avonds wel moe..

Ik voel de baby hier iedere dag wel maar met name in de avond. Overdag eigenlijk nog niet zo. Placenta zit trouwens aan de achterkant. Ik vind de bewegingen ook nog zo gedempt ofzo. Hebben er meer dat? De zwangerschap van mijn dochter is alweer 3 jaar geleden dus ik weet niet meer zo goed hoe het bij haar was maar in mijn herinnering voelde ik haar al wel wat meer en duidelijker

16. Boedah

Boedah Niet meer actief

Zoek de verschillen :eek:

4 weken en 6 dagen (toen we het net wisten) en nu 20 weken en 6 dagen..

En links was Mn buik al opgezetter dan normaal door alle hormonen enzo!

Bijgevoegde bestanden:

Chats vindt dit leuk.
  17. Boedah

Boedah Niet meer actief

@Monet , ik voel het de ene x heel hard en 'helder' en de andere keer ook wat meer 'gedempt' weet ook niet zo goed hoe je het uit moet leggen :p

18. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Monet, nog gefeliciteerd voor jou en je man! Hier voel vaak echt schopjes en porretjes, soms ook al steeds harder, en lijkt mijn buik af en toe wel een klein golfslagbad (wanneer hij echt heel druk is ). Misschien is het gedempte meer draaien wat ze dan doen? Ik ken het wel.

Boedah, wat balen dat de fysio nog niet veel beter lijkt te doen. Hopelijk komt daar snel verandering in!
    Wat een mooi verschil in je buik, zo bijzonder ook hè? Hier is dat verschil ook best wel goed te zien al, vooral van 6.1 met die van 20 weken.

Hier laat ik de keuze bv/fv lekker tot aan de bevalling. Mijn grootste twijfel komt vanwege een borstoperatie die ik heb laten doen, dus dat moet ik dan toch tegen die tijd bekijken.

19. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL
    Mooie buik hoor..voor dat we het weten mogen we gaan persen bah daar zie ik tegen op hahaha

20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    @Monet nog gefeliciteerd. Wat leuk dat jullie op dezelfde dag jarig zijn! Super bijzonder haha.

Ja ik denk dat wat @Jairy0811 zegt inderdaad klopt. Soms draait hij rond (op de echo was hij ook aan het bewegen, maar voelde er niks van haha) en dat terwijl ik hem heel vaak voel. En volgens mij zit er ook wel verschil tussen schoppen of slaan! Slaan voel je denk ik minder dan schoppen. :roflmao:

@Boedah balen zeg pfff. Ik heb gelukkig nu geen last, maar weet hoeveel pijn het kan doen en hoe onhandig het is. Bah! Ik hoop dat het snel wat beter gaat.

@kroelen We zijn over de helft he! (Naja niet als de baby pas na 41 weken komt. Maar je begrijpt me wel haha!)

Hier nog even een foto van mijn buik vandaag.

Deel Deze Pagina