Boedah:leuk al een kinderwagen besteld hahah ik wilde wachten tot 35 a 36 weken naar ik denk dat dat dan te laat is?terwijl ik dacht als ik met 37 weken word ingeleid en dan ben bevallen dan mogen we toch nog niet de eerste week na buiten toch?en volgens mij ken je je kinderwagen met een 3 a 4 dagen in huis hebben? Jairy0811:leuk dat jullie toch sinterklaas doen..ik vind het niks om dat dit jaar te doen wegens denk alle drukte..en wie weet wat er gaat gebeuren..haha ik ben echt bang dat ik straks beval op sinterklaas.. En weetje meiden volgens mij ben ik echt heel laat met iets regelen ME KRAAMPAKKET zorg en zekerheid weet nie eens dat ik zwanger ben haha ik ben te laat zeker?
Nee je kraampakket kun je gewoon nog regelen hoor. Bij mijn verzekeraar krijg je 'm dacht ik 90 dagen voor de uitgerekende datum. En mijn kinderwagen had ik echt al weken geleden besteld, en die is eergisteren geleverd. Ligt er ook aan waar je hem koopt denk ik, opzich heb je tijd genoeg maar ik wil gewoon alles in huis hebben. Volgens mij heb ik de meeste dingen ook al.
Ik las pas dat ze bij joolz een heeeele lange wachttijd hebben. Wij hebben een mutsy bij prenatal, en hij zal er over een week of 2 zijn.
@kroelen oeh dat gesmeer van die twee-jarigen haha, ik had vorige week een vreselijke poep verrassing. Dochter had in bed haar luier uit gedaan, in bed gepoept en alles eronder gesmeerd! Dan had ik liever tandpasta haha, bah bah wat vies was dat zeg! @Prettykitty Ik vond het vooral in het begin zwaar met nog een kleintje erbij. Nu ik wat meer energie heb valt t reuze mee, ik ben ook veel actiever dan tijdens de eerste zwangerschap. Toen ging ik ook gewoon op m'n kont zitten als ik geen zin meer had, nu kan dat niet, maar heb er ook minder behoefte aan. Ik heb net ff gecheckt, ik hou het niet zo bij, maar ik ben nog maar 4 kilo aangekomen! Bij de eerste in totaal 30 (!!!) dus ik ben best tevreden tot nu toe. Ons huis staat sinds vandaag in de steigers, dinsdag gaan ze beginnen met het dak eraf breken. Spannend! Ik kan bijna niet wachten tot ik straks de kamertjes in kan gaan richten. Oh dat huilen, ik ben sowieso een dikke jankerd, en nu nog meer... Kan overal wel om janken. Bij mijn zorgverzekering kon ik pas een pakket aanvragen vanaf 24 weken ofzo, dus ik moet dat ook nog doen. Oh en nog een tip voor straks na de bevalling, de meiden die al eens bevallen zijn kunnen het vast beamen, maar de super sexy netbroekjes die je aankrijgt na de bevalling zijn zoooo fijn! Ik kreeg er geen mee naar huis, maar bij de apotheek kun je fixatiebroekjes kopen van het merk Molimed, deze gebruiken we op het werk voor incontinentie materiaal en die zijn super!
Ik ben de 10de uitgerekend, dus de kans is groot dat ik met sinterklaas kan bevallen, alleen verwacht ik dat niet. Tot nu toe zijn ze bij tof veertig weken blijven zitten en daar ga ik nu ook maar vanuit haha. Hier heb ik net na de 12 weken mijn kraamzorg en pakket al geregeld, evenals de erkenning van de kleine, maar je bent niet te laat hoor. Je kunt hem met gemak van de week alsnog aanvragen.
♡ Bevallingslijst 1 t/m 15 december 2017 ♡ 1 december: Samantha2017 - 28 jaar - 2de kindje 4 december: Leanai - 33 jaar - 2de kindje 5 december: Sereenalian - 34 jaar - 3de kindje Lies1611 - 28 jaar- 2de kindje 6 december: Ziva15 - ?? - 5de kindje 9 december: Prettykitty- 26 jaar - 1ste kindje 10 december: Jairy0811 - 27 jaar - 3de kindje 11 december: Boedah - 28 jaar - 1ste kindje 12 december: JG1986 - 31 jaar - 2de kindje 13 december: Kel1989- 28 jaar - 2de kindje MariaF- 35 jaar - 1ste kindje Nic82 - 34 jaar - 1ste kindje 14 december: Chats - 33 jaar - 1ste kindje Monet- 26 jaar - 2de kindje 17 december: Kroelen - 28 jaar - 3de kindje 4 jongens, 2 meisjes en 3 verrassingen! afspraken: 7 augustus: Boedah controle VK 17 augustus: Jairy0811 controle VK 12 september: Boedah pretecho Even een keer naar voren gehaald.
Bedankt @Jairy0811 ! Net de baby vanaf de buitenkant zien bewegen, wát een prachtig gezicht! Tranen hoor
Hahahahhahaha dat heb ik ook al een keer gehad ze had een nieuwe kamer alles nieuw ..de zelfde dag op nieuw behang zat er verdoerie poep nou ik was wit heet maar ik snap best dat die kleine het een leuk spelletje vond hahahaha
Vanuit hotel nabij Schiphol een berichtje van mij. Morgen vliegen we voor twee welen naar Griekenland. Heerlijk, ben benieuwd of ik de warmte beetje kan verdragen. Normaal ben ik er gek op!! Wat vervelend allemaal dat een aantal dames zoveel lichamelijke klachten hebben. Ik voel me eigenlijk heel goed, beetje flauw om te zeggen misschien. Wel snel vermoeid en af en toe onzeker maar sinds een weekje voel ik de baby en dat is een hele geruststelling. Elk moment van rust is ze we even Zo heerlijk. Maar nog niet goed aan de buienkant hoor. En ja bij de 20 weken echo was te zien dat we een meisje krijgen. Erg leuk! Qua kamertje hebben we nog maar weinig gedaan. Ipv belangrijke dingen te kopen kom ik thuis met klaarhangertjes, kleertjes en accessoires. Maar nu wilde ik ook pas na de 20 weken beginnen. Na de vakantie heeft mijn vriend nog 5 dagen vrij en dan gaan we het kamertje verven en de kast. Ook hebben we een commode kast gezien die we willen dus die kopen we dan ook en dan moeten alle praktische dingen nog. Tja ik maak me niet weg druk geloof ik. Kan allemaal nog wel. Heb wel al een wiegje maar wat je daar nog verder voor nodig ben weet ik dan inderdaad weer niet. Zo'n koeka deken vind ik geweldig dus die wil ik hele erg graag al vind ik ze erg prijzig. Maar je hebt verschillende maten zag ik. Kun je voor de wieg gewoon het ledikant formaat gebruiken en eronder slaan? Zodat na drie mand ofzo deze in het ledikant ook gebruikt kan worden. Of denk ik nu heel stom. Ik moet me trouwens ook nog opgeven voor een zeamgerschaps cursus ofzo. Denk dat ik ga zwemmen. Joga lijkt me zo zweverig. Kerst. Tja of en hoe we dat gaan vieren geen idee. We zien wel. Ben dan ook nog jarig dus lekker dubbel op. Mijn vriend is in elk geval tussen kerst en oud en nieuw vrij en denk dat hij nig wat dagen opneemt als kraamhulp weg is maar ja ligt er maar net aan hoe en wat. Tot hoe lang gaan jullie doorwerken ? Mijn plan is 4 weken van te voren te stoppen dan heb ik lekker lang daarna. Nou dat was een heel verhaal. O ja en wat hebben jullie mooie buiken, ik nog niet echt. Heb normaal al buik maar nog niet echt heel erg gegroeid ben ong 4 kilo aangekomen dus valt nog mee.
Kleintje weer helemaal goed gekeurd net ❤️ Was erg beweeglijk maar dat was alleen maar goed! Was een klein maar fijn kindje Fijne vakantie @Nic82 !
Bloeddruk was trouwens 100/59, blij mee! De eerste controle bij de verloskundige dat ze echt alleen maar het hartje gingen luisteren en geen echo. Wennen hoor 5 september volgende afspraak
Heerlijk @Boedah dat je bloeddruk weer wat hoger was. En dat terwijl het in dit trimester toch meestal lager is? Mijne zal morgen wel weer een beetje hoog zijn, zo rond de 80. (Opzich natuurlijk wel oke) maar als ik aan bloeddruk meten denk schiet ie al omhoog. Serieus, echt zo belachelijk maar kan er niks aandoen. Ik ga morgen weer naar de vk voor controle. Hier doen ze alleen hartje luisteren (geen echo) Was vandaag een drukke dag! Onze nieuwe meubels zijn geleverd. Dus ik typ dit zittend op de nieuwe bank! Jeuj. Had jochie dus weinig gevoeld vandaag, en leg net mn hand op mn buik. Jahoor, gelijk was ons jochie daar! Zo mega schattig dat hij tot nu toe altijd op mijn hand reageert.
Vandaag weer controle gehad. Alles prima in orde! Hier doen ze ook geen echo hoor tijdens een reguliere controle. Lijkt me ook een beetje overbodig toch? Iemand die had het erover dat yoga zweverig is.. of kan zijn.. dat idee had ik ook maar tijdens de zw van mijn dochtertje heb ik het gedaan en het is ook denk ik echt wie je treft hoor maar ik heb het niet als zweverig ervaren, helemaal niet. Ga het deze x ook weer doen
@Nic82 Fijn toch juist dat je je goed voelt! Niks lulligs aan hoor Heerlijk vooruitzicht, Griekenland! Ik moest er niet aan denken nu die hitte tijdens de zwangerschap, hopelijk kun jij er wel tegen! Van dat wiegje met omslaan van de dekens gaat de kraamhulp je ws afraden, maar als je er voor zorgt dat de ondergrond recht blijft, dat je dochter straks niet schuin ligt, dan zou ik dat gewoon doen. Ik heb destijds een paar wiegdekens gekregen, maar anders zou ik het ook zo doen. Mijn verlof gaat ook 4 weken voor tijd in, maar ik neem nog wat meer uren op voor tijd, dus ik werk tot 6 weken voor tijd. Na m'n vakantie nog 10 weken werken! Fijne vakantie nic! @Boedah wat fijn dat je bloeddruk wat stijgt! Ben ik dus niet de enige wiens bloeddruk hoger wordt terwijl het nu juist lager hoort te zijn. Het is idd niet gebruikelijk @Prettykitty dat je zo vaak een echo krijgt, schijnt ook niet zo goed voor je beeb te zijn ivm de straling enzo. Wel jammer als je gewend bent om iedere keer 1 te krijgen. Ah lekker genieten van de nieuwe meubels! Wat kun je daar blij van worden he?! Yoga lijkt mij ook niks, heb het een keer geprobeerd toen ik niet zwanger was, maar ik ben daar ook echt te nuchter voor. Maar dat ben ik ook voor die centering pregnancy groepjes, eigenlijk voor alle groepjes haha. Behalve voor dit forum groepje Ik heb alleen zwangerschapszwemmen gedaan de vorige keer, en dat ga ik nu weer doen. We zijn vandaag begonnen met de verbouwing... Pffff wat een bende is het nu, en er wappert plastic op het dak (gat, dak is weg) waar ik nu wakker van lig. Maar wow wat krijgen we er een hoop ruimte voor terug! Ons kleintje is ook flink beweeglijk! Heerlijk dat getrappel in m'n buik! Ik moet wel heel vaak plassen 's nachts, kindje trappelt veel op m'n blaas. Maar goed, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik ga een poging doen tot slapen...
Nou ik ben inderdaad blij dat mn bloeddruk eindelijk wat hoger wordt, of net nou hoort of niet, Haha. Ik was de gene van zoveel echo's , ik weet dat het niet gebruikelijk is, maar als je elke controle nog een bonus echo hebt gehad, gewoon omdat ze het daar ook bijzonder vinden dat het nog gelukt is met ivf, dan mag ik het toch wel wennen vinden dat ze gister alleen het hartje luisterde Was meer als gekkigheid bedoeld hoor. Zaten je nieuwe meubels goed @Prettykitty ? Lekker hoor! Ook zo fijn dat het kleintje zich dan weer even laat voelen! Ik heb gister bij de verloskundige gevraagd of het wel goed is dat ik het zó vaak voel. Ik bedoel: wanneer moet het slapen en groeien dan maar was alleen maar goed zei ze.. gelukkig!
Ja ik snap t hoor dat je dan ff moet 'afkicken' Het is natuurlijk ook hardstikke bijzonder, helemaal als het zo'n lange weg gekost heeft... Haha dat beloofd nog wat als jullie kindje straks geboren is, nu al zo'n druktemaker
@Boedah Ja mn nieuwe bank zit heerlijk! Ben er super blij mee. (En een nieuw tv kastje, salontafel en dressoir) Alleen nog ff wat nieuwe accessoires halen en dan ben ik tevreden haha Net op controle geweest bij de vk. Was helemaal in orde! Mijn onderdruk was 80, perfect voor mij (want altijd zenuwachtig en schiet al omhoog als ik aan bloeddruk meten denk) Moet nu 5 September weer! De vk zei trouwens dat ik een mooi buikje heb. Vond ik wel leuk om te horen! Ze ziet er tenslotte een heleboel. Ik hoef me trouwens nooit te wegen bij de vk. Jullie wel? Ik houd het zelf goed bij, maar denk beoordelen ze dat dan gewoon zo op het oog? Zo van och die ziet er niet uit alsof ze veel is aangekomen ofzo? Oja een troost. Ik was vreselijk druk in mijn moeders buik.. Maar ik ben zelf vrij rustig. hehehe
Hier ook geen cursus. Geen yoga of pufcursus haha. Bij mn eerste ook niet gehad en ook niet gemist. Denk dat ik ook te nuchter ben @JG1986 . Toen de vk begon over dat centering dacht ik.. nah laten we dat maar niet doen.. bijeenkomsten van 2 a 3 uur.. Ik vind een op een sowieso fijner. @Boedah da's idd afkicken zeg, je bent verwend geweest ik had dat bij mm eerste ook omdat ze indirect uit een mola geboren werd. Deze zwangerschap ben ik sowieso wat relaxter dus kan er wel mee omgaan haha.