1 t/m 15 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boedah, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedah

Boedah Niet meer actief

Haha, ik ben er ook relaxt onder hoor! Voel het genoeg :p

Hier trouwens (ook) geen curcus. Ik doe wel aan 1x in de week zwangerschapszwemmen en 1x baantjes trekken.

Ik hoef me ook nooit te wegen bij de verloskundige @Prettykitty ! Ze vragen het wel elke controle.
    Ze zei gister dat als ik zin had in iets lekkers, ik het best mocht nemen. Er zit nu 4,5 kilo bij maar dat staat al een poos stil. Ach, wat er niet aan komt hoeft er ook niet af :rolleyes:

2. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Hier wel elke controle wegen, maar dat was bij de eerste niet. Toen zat ik bij een andere vk praktijk, wellicht zijn die wat makkelijker. Ik ben tot nu toe 4 kilo aangekomen. Bij de eerste 30 (!!) En idd, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af, want dat is een ellende...

3. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Boedah, fijn dat alles weer goed was en ik kan me goed voorstellen dat het weer even afkicken is als je geen echo meer krijgt! Ik kreeg hier in het begin elke week een echo ivm met mijn twee miskramen vooraf, toen ik na de geslachtsbepaling vijf weken moest wachten tot de 20 weken echo voelde dat ook echt even als afkicken!

Nic, geniet lekker van je vakantie! En heerlijk toch, dat je nog nergens last van lijkt te hebben qua pijnlijke kwaaltjes. Ik zou ook daar gewoon lekker van genieten, de een heeft het nu eenmaal meer/sneller dan de ander. ;)

Bloeddruk: bij de twintig weken echo was de mijne iets verhoogt, maar dit kwam echt puur door de zenuwen en dat merkte de verloskundige ook - die kon er zelfs wel om lachen. Ik weet dus niet of mijn bloeddruk nu lager is dan normaal, maar daar maak ik me verder ook geen zorgen om. Als het niet goed is dan meld de verloskundige dat vanzelf wel.

Wegen: jep, bij elk bezoekje aan de VK mag ik even op de weegschaal gaan staan, is dan ook standaard hier of je nou alleen voor een controle komt of ook een echo. Tot nu toe vond de verloskundige dat ik het netjes deed ( 3.1kg er bij nu ).

Cursus: nee, ik pas. Ik ben daar ook niet het type voor, plus dat ik al twee keer in de week dans en daar genoeg aan heb. Ik hoef later dan ook geen pufcursus, of iets dergelijks. Dat doe ik allemaal toch op mijn eigen manier. :)

Hier ben ik ondertussen na drie weken vakantie sinds twee dagen weer aan het werk en phoe, wat moet ik weer even wennen en terug in ritme komen. Vooral vanmorgen had ik er wat moeite mee, maar toen was ik er snachts al twee keer uit geweest om te plassen en besloot zoonlief zijn wakkere momentje tussendoor ook nog te hebben; waar we dan natuurlijk wel even voor wakker blijven en genieten van al dat getrappel en gedraai in mijn buik.
    Ook krijgt de kleine man dezelfde "streek" als zijn grote broer toen deed in de buik, trappen tegen mama der blaas wanneer deze al aardig vol is. Altijd prettig :rolleyes:
    Hier schopt hij overigens de laatste tijd ook wat hoger in mijn buik, wat ik alleen maar leuker vind, maar soms plopt ie onder mijn navel door en dat vind ik toch zo'n raar gevoel haha. Het voelt heel gek, weet niet of jullie dat ook weleens hebben?

4. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Bevallingslijst 1 t/m 15 december 2017

1 december:
    Samantha2017 - 28 jaar - 2de kindje

4 december:
    Leanai - 33 jaar - 2de kindje

5 december:
    Sereenalian - 34 jaar - 3de kindje
    Lies1611 - 28 jaar- 2de kindje

6 december:
    Ziva15 - ?? - 5de kindje

9 december:

Prettykitty- 26 jaar - 1ste kindje

10 december:
    Jairy0811 - 27 jaar - 3de kindje

11 december:
    Boedah - 28 jaar - 1ste kindje

12 december:
    JG1986 - 31 jaar - 2de kindje

13 december:
    Kel1989- 28 jaar - 2de kindje
    MariaF- 35 jaar - 1ste kindje
    Nic82 - 34 jaar - 1ste kindje

14 december:
    Chats - 33 jaar - 1ste kindje
    Monet- 26 jaar - 2de kindje

17 december:
    Kroelen - 28 jaar - 3de kindje

4 jongens, 3 meisjes en 3 verrassingen!

afspraken:
    17 augustus: Jairy0811 controle VK
    5 september: Boedah controle VK
    5 september: Prettykitty controle VK
    12 september: Boedah pretecho

5. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
  6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik doe ook geen cursus, en hoef ook niet naar z'n voorlichtings'avond van het ziekenhuis. Ik zie het allemaal wel, straks reken je ergens op en eindig je compleet anders dan je voor ogen had.
    Ik zei ik zie het dan wel. :p
    Elke bevalling is toch anders dus ach.

Ik eet ook wel iets lekkers inderdaad, maar denk vooral dat ik na de bevalling nog 10kg ga aankomen. Van alle dingen die ik nu niet eet hahaha.
    Ik probeer niet zoveel zout te eten (en aangezien het serieus overal in zit) dus na de bevalling kan ik eindelijk weer eens eten zonder ergens op te letten. (Ik let met alle liefde op dingen hoor, maar denk dat ik "hard" mijn best moet gaan doen om alle kg's er naar de hand weer af te krijgen) :D

@Jairy0811 bedankt weer om de lijst up to date te maken.
    Pfff lijkt me echt een tegenvaller als je dan weer moet werken. Maar volgende week weet je niet meer beter!
    En dat trappen tegen mijn blaas herken ik! Soms zit ik op de bank ofzo en dan krijg ik opeens z'n ik-moet-extreem-nodig-plassen-gevoel.
    In het begin voelde het echt raar. :roflmao:

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met de andere dames gaat. :p

7. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Misschien is het een idee om de lijst een deze dagen een keer op te schonen? Sommige zijn namelijk al weken niet meer online geweest. Mochten ze alsnog terug komen staan ze er natuurlijk zo weer op. :)

Prettykitty, hier gebeurd het eigenlijk als mijn blaas al best vol zit. Dan krijg ik echt een schop tegen mijn blaas aan alsof ie wil zeggen "Mam, gooit hem eens leeg want ik heb ruimte te kort!" :roflmao:
    Mijn zoontje deed dat ook toen ik nog zwanger was van hem haha.
    Het voelt dan op het moment dat ie schop als een scherpe steek, heel kort maar ook, maar niet super fijn.

8. Boedah

Boedah Niet meer actief

Goed idee van die lijst @Jairy0811

Dat van die blaas herken ik ook wel. Soms een dagje niet, en net of het dan opeens weer daar in de buurt aan het trappelen is.

Ik ben gister weer bij de fysio geweest. Hij hoopte dat hij het nu goed los had, en ik deze week minder pijn zou hebben. Ik hoop dus maar dat de pijn die ik nu heb, komt van de spierpijn en dat hij er mee bezig is geweest. :(
    Schiet nog niet echt op!

Zometeen nog een lange dag van 9uur werken, en dan nog 2 halve dagen. Daarna weer heerlijk weekend. Ik kijk er echt steeds meer naar uit, die vrije dagen.
    Ik ben ook al echt aan het aftellen tot verlof Haha. Lijkt me zo heerlijk!

9. Boedah

Boedah Niet meer actief

Haha, getrappel in mn buik gefilmd. Zooo grappig

Lies1611 en Jairy0811 vinden dit leuk.
  10. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Leuk is dat he, Boedah. Ik heb hier ook al enkele filmpjes gemaakt haha.

Ik ben net gebeld door de kraamzorg, 21 september komen ze om 11 uur langs voor een thuisgesprek!

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Boedah leuk! Hier heeft niemand dr nog voelen trappen behalve ik, vooral mijn dochter vind dit jammer haha.

@Jairy0811 wow die zijn er snel bij. Ik word rond de 30 weken gebeld voor een afspraak zeiden ze. Dus dat duurt nog even :)

12. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hier pas rond de 32 weken voor kraamzorg zeiden ze. Ach, heb je het maar gehad toch ;)

13. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Wanneer ze hier komen ben ik 28 weken, bij de andere twee kwamen ze ook rond die periode thuis, maar misschien ligt dat dan per kraamzorg anders?

14. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Bij ons komen ze ook rond de 30 weken!

Wanneer gaan jullie de box neerzetten?

Leuk @Boedah ik heb er ook een filmpje van gemaakt toen ik 20 weken was.
    Bijzonder he?

Ik heb vandaag trouwens bij Zeeman wat dingen gekocht. Een super schattig dekentje, een lief boxpakje (ik houd niet van boxpakjes, maar deze was schattig) en nog twee shirtjes.

En bij Etos heb ik een hoop babyverzorging gehaald. (Wou eerst Naif) maar ik ga eerst kijken of ons jochie tegen Zwitsal en Etos kan.

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Prettykitty ooh ik hou juist van boxpakjes! Super handig vond ik ze als pyjama voornamelijk. Mn dochter wilde tot voorkort altijd sokken aan in bed en die was ze dus nog wel eens kwijt.. met als gevolg, overstuur kind midden in de nacht omdat ze een sok miste..zucht.

De box. Geen idee dat zal wel ergens in mn verlofperiode worden denk ik.

16. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik wil de box rond 26/27 weken opzetten, we moeten er namelijk een kleine verschuiving van de meubels voor doen en dan kunnen we de kat al laten wennen aan dat dat geen plekje voor hem is. :rolleyes:

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Wij hebben de woonkamer ook helemaal omgegooid nu de nieuwe meubels er zijn!
    En wij hebben een hele stoute poes, dus ik gooi hem denk vol met ballonnen. (Niet dat dat gaat helpen denk :p:p:p)

Ik wil hem goed schoonmaken, en nog een verfje geven. Dus ga denk over twee weken ofzo maar beginnen! Dan is hij ook klaar rond de 26 weken. :thumup:

@Lies1611 Ja en voor een winterbaby natuurlijk helemaal ideaal, lekker warm en geen "plooitjes" vandaar dat ik er een stuk of 4 heb gekocht. Maar echt mega mooi vind ik ze niet, geen idee waarom haha!
    Maar ze lijken me wel erg fijn voor een kleintje. :D Geen idee ook hoeveel ik er nodig heb, maar zal er vast nog wel een paar bijkopen. (Mezelf kennende:oops::rolleyes:)

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113

Haha ja. Plus met de luier doen vons ik het best handig. Zo'n kind ligt natuurlijk de hele dag dus ik vind dat het comfortabel moet zijn. De eerste tijd dus geen spijkerbroekjes, rokjes en dingen met capuchon :)

19. Boedah

Boedah Niet meer actief

Boxpakjes: ik heb er nu 2, maar ze hebben het bij ons over mega lange benen op de 20 weken echo.. dus ik wacht even af :D

Box: redelijk optijd om onze 2 katten te laten wennen, ik dacht zelf rond de 30/32 weken?

Ze hebben gister al gebeld dat de kinderwagen binnen was (zou afgelopen zaterdag 2 weken duren) 3x raden wat we vanavond gaan doen :roflmao:

20. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oh nee inderdaad!
    Ik heb volgens mij niet eens een spijkerbroekje voor hem, ohja 1! Maar een wat grotere maat haha!
    En z'n capuchon lijkt me helemaal irritant, daar doe ik voorlopig ook niet aan.

@Boedah Oh super leuk toch! Hihi ik laat de kinderwagen nog even in de doos staan, ben anders bang dat hij gaat verkleuren ofzo. En hij staat ook wel handig in die doos, lekker compact hehehe. :D

Mijn buik wordt trouwens echt groot. Niet dat de vk hem groot vind, maar ik vind hem wel groot hehe :o:. Zo van opeens is die grote buik daar! Ik heb in mijn slaapkamer een grote spiegel, en als ik naar bed ga dan zie ik mezelf met die grote buik. (Ben er heus trots op hoor, maar het is en blijft een gek gezicht) :D

Deel Deze Pagina