1 t/m 15 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boedah, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Hoii!! Even tussen t stof en bouwpuin door tijd om een berichtje te typen ;)

@Jairy0811 fijn die extra spiekmomentjes! Wat is eigenlijk het verschil tussen 3 en 4D? Ik dacht dat 4D altijd tastbaar was zeg maar, maar dat lijkt me niet dan haha...

@Boedah Goed op jezelf passen hoor! Ik wil je niet bang praten, maar als je te lang door blijft lopen (lees: teveel doet) is het ook mogelijk dat je klachten na de zwangerschap blijven. Mijn huisarts zei laatst dat 'wij geëmancipeerde vrouwen' veel te streng voor onszelf zijn tijdens de zwangerschap, en dat we het zeker niet moeten onderschatten, het is een megaklus!

Oef aambeien... Ik heb 1 hele gemene, ik gebruik macrogol om m'n ontlasting zacht te maken, en heb ook een zalfje ervoor, dat helpt super!

Ik voeg nog even een buikfoto toe, ik groei uit m'n voegen man! M'n benen en alles wordt dunner, alles gaat op m'n buik zitten!

Bijgevoegde bestanden:

Lies1611 vindt dit leuk.
  2. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Oh natuurlijk, jullie zitten midden in de verbouwing/verhuis! Lukt het allemaal een beetje?
    Mooie buik hoor, groeit prachtig!

Het verschil tussen 3D en 4D is dat je bij 3D stil beeld hebt en vaak alleen van het gezichtje, en bij 4D is het ook bewegend beeld en bekijken ze zoveel mogelijk (dat is mij verteld althans). Het is beide wel dat tastbare, dus dat je echt het kindje ziet zeg maar en niet zoals een gewone standaard 2D echo. :)

3. Boedah

Boedah Niet meer actief

Wauw JG wat een mooie buik!!

Maandag is mijn baas er weer en ga ik het maar aankaarten denk ik!
    Misschien 25% ziek, zou betekenen nog 27 uur werken per week.
    Gelukkig volgende week nog maar 4 dagen, en dan eerst 3 weken vakantie.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Aaah @Boedah dat is stom. Maar serieus je moet nu je rust pakken anders heb je er na je zwangerschap nog last van!
    @JG1986 wow! Wel fijn dat de rest dunner wordt want die buik is voor t grootste gedeelte na je bevalling weer weg haha.
    @Jairy0811 haha ik ging toevallig vanmiddag even checken of ik niet stiekem weer van alles miste door het gebrek aan meldingen.

5. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ja precies @Lies1611 , dat zei de fysio ook. En daar zit ik niet op te wachten!

Ben normaal een strebertje en erg hard voor mezelf, dus voelt niet fijn om hierdoor te moeten 'opgeven' Maarja, alles voor het goede doel!

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Boedah inderdaad! Heb er zelf na de bevalling nog last van gehad en heb nog een tijdje bij de fysio gelopen. Voel m nu weer dus ga echt m'n best doen om het rustig aan te doen. En ik herken heel erg het gevoel van opgeven of falen, maar heb wel geleerd dat er maar 1 ding echt belangrijk is en dat is je kind. En als jij je niet goed voelt, voelt je kind dat ook. Het duurde bij mij alleen even voordat dat kwartje viel haha

7. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hi dames, hoe is het met jullie nu?

Ik heb vandeweek nog een mooie deal gemaakt met een collega; een doomoo kussen (toupe) mét onderstel, voor 30,00! Haar kindje had er maar een paar x in gelegen, hij was echt als nieuw!

Straks kan ons kindje dus chillen in het kussen, het baby nestje, of het Voedingskussen. Lekker hoor :)

Volgende week maandag lekker de hele dag baby shoppen samen, zin in!!

Jairy0811 vindt dit leuk.
  8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Vind die Doomoo Seats zo leuk!
    Wij hadden hem ook voor 30 euro, en toevallig was de binnenkant lichtblauw haha.
    Goeie deal dus!

Ja hier gaat het z'n gangetje. Ons jochie is erg druk, mn buik gaat helemaal heen en weer en af en toe doen zijn schopjes wel echt pijn. (Hij schopt dan rond mijn navel, en daar zit een litteken van mijn galblaas operatie)

Verder weinig klachten, alleen mijn buik groeit wel echt enorm snel en daardoor is sokken en schoenen aantrekken wel lastig. Zelfs van de bank opstaan is al lastig.

Gelukkig geen last meer van zwangerschapsischias.

Hoop dat er bij jou ook verbetering in zit, en je je goed voelt.

Leuk dat je lekker gaat baby-shoppen! Heerlijk. :D

Ik kan niet wachten totdat ik 25 weken ben, en daarna is de mijlpaal 28 weken.
    Dan zijn onze kindjes tenminste levensvatbaar. (Al zegt dat natuurlijk ook nog niets, maar toch) ;)

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113

Dat zijn ze al met 24 geloof ik.. ze proberen ze toch al te redden dan? Want de grens voor abortus ligt ook op 24..

10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Op internet zie je veel 25 weken staan. Maar wie weet is het ook met 24 weken, alleen maar beter natuurlijk.

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ja naja je wil dat natuurlijk echt niet, 24 of 25 weken maakt niet zo veel uit. De 24 ben ik gepasseerd!
    Ik vind dat ze vanaf 37 mag komen :D

12. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja 37 weken is mooi inderdaad.
    Van mij mag hij komen wanneer hij wilt. (Niet te vroeg natuurlijk)
    Maar ik gok dat hij met 38 weken komt, geen idee waarom ik dat denk maar z'n idee heb ik.

Ik ben nu 23+1.
    Aan de ene kant gaat het snel, maar ook weer niet snel genoeg. :p

13. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Het is inderdaad vanaf 24 weken dat ze een kleintje zullen proberen te helpen mocht het dan geboren worden. Ik heb vandaag dan ook even een 24 weken dansje gedaan, weer een mijlpaal bereikt!

Hier denk ik zelf dat de kleine man tot de 40 weken gaat blijven zitten, mijn oudste twee kwamen ook pas bij 40+, en daar stel ik me dan ook maar gewoon op in (mocht ie eerder komen is dat ook niet erg natuurlijk haha, mits het na de 37 weken is).

Prettykitty, die schopjes onder je navel door zijn herkenbaar. De kleine man hier heeft er al een paar weken een handje van en ik vind dat zo'n wazig gevoel haha. Hij zit sowieso met zn voetjes altijd wel vlak bij mn navel in de buurt de laatste weken en dan voornamelijk ook links.

Hebben jullie trouwens de hik al eens gevoeld? Vorige week dacht ik het te voelen en nu eergisteren weer. Echt zo'n ritmisch getik, wat ook wel eventjes aanhoudt.

14. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hier vandaag een mijlpaal dansje, 24 weken :D

De hik volgens mij nog niet gevoeld!

Zaterdag en gister weekendje centerparcs geweest, zaterdag wat teveel gelopen en ook nog gezwommen, dus kon ik huilend naar het huisje strompelen met vriend, ipv lekker eten in een restaurant. Ik had zooooveel pijn. Mn rechterbeen deed het gewoon niet meer, zakte er steeds doorheen en mn tenen bewogen niet meer.. Was echt eng!

Vannacht weer lekker in ons eigen bed geslapen, en nu weer werken.. baas is terug van vakantie, dus die maar lastig vallen met gezeur vandaag. Zie er tegen op om de hele dag te moeten werken!

15. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Volgens mij nog geen hik gevoeld, wel een keer een trillend spiertje?
    Was net een telefoon op trilfunctie in mn buik, maar of dat de hik was? Geen idee haha!

Gefeliciteerd met jullie 24 weken mijlpaal. Whoeoeoe!

Ja echt een gek gevoel he? Hij trapt ook heel vaak zo downstairs. Richting mijn V. Haha, dat is pas een raar gevoel.. Alsof er elk moment twee voetjes uit kunnen komen ofzo. :eek:

Doen de schopjes je ook pijn? 90% van de schopjes hier niet. Maar af en toe schopt hij denk net op een verkeerde plek ofzo want dan doet het echt zeer!
    Gisteren had ik het zweet ervan op mijn rug staan. :roflmao:
    Als dat geen voetballer wordt.. :pneehoor, moet hij lekker zelf weten.

Ben wel echt al vanaf 5.00 uur wakker... heb mijn make up kast maar opgeruimd. (Zit extreem vol) maar nu toch een halve vuilniszak weer weggegooid.

Zo ook maar wat eten, en later maar ff een tukje doen. :cool:

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Prettykitty dat heb ik ook! Haha. Ik vind t alleen echt vervelend als ze op m'n blaas danst..

@Boedah super vervelend! Maar nu luisteren naar je lichaam he!

17. Boedah

Boedah Niet meer actief

@Prettykitty heel herkenbaar die trapjes naar onder! Voeld echt heel apart Haha!

Net gesprek met mn baas gehad, deze week ga ik nog wel volhouden, dan 3 weken vakantie, en dan 25 % in de ziektewet. Dus nog 27 uur werken dan.

Jairy0811 en Lies1611 vinden dit leuk.
  18. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    PrettyKitty, de trapjes naar beneden herken ik vooralsnog alleen tegen mijn blaas aan, best hard soms ook haha. De laatste dagen overigens niet meer gevoeld, maar dat kan best kloppen gezien hij met zn koppie naar beneden lag.
    En de hik is geen trilfunctie haha, je voelt dan echt om de zoveel seconde een plop/zachte bonk en dat houd dan vaak eventjes aan (paar minuutjes soms) in eenzelfde ritme.

Hier doen de schopjes nog geen pijn, maar bij sommige denk ik weleens 'Hallo Hey, wat ben je toch aan het doen?!' , zo gevoelig is het dan even (Vooral als hij echt met zn voetjes aan het duwen en afzetten is).

19. Boedah

Boedah Niet meer actief

Die trapjes naar beneden voelen bij mij soms als een opwindend gevoel, is dat gek? :oops: Geen idee waar er dan op getrapt wordt Haha.

Verder nog niet gehad dat het zeer deed. Wel dat het er echt heeel wild aan toe gaat, heerlijk! Ook al diverse filmpjes van een bewegende buik :) En afgelopen zondagochtend was het ook heel wild, en heeft mn moeder het gevoeld, en mn vader het gezien :)

20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Zo ik zit in het zkh voor m'n suikertest, nog 2u te gaan :thumup:

Deel Deze Pagina