Hier weer goedgekeurd door de internist. Ben niks aangekomen de afgelopen 3 weken, op zich prima ivm mijn overgewicht. Bloeddruk was 105/70 zeer goed. De internist heeft nog eens duidelijk uitgelegd waarom ik nu zo streng onder controle moet. Te hoge suikers zorgt ervoor dat je baby als het ware in ranja zwemt (en er van drinkt) en dus ook een hoge suikerspiegel krijgt. Als ie dan geboren is kan ie die spiegel niet op peil houden omdat ie dan normaal te eten krijgt. Dat kan voor grote problemen zorgen. Ik ben dus blij dat oo t nu zo onder controle kan houden. Wel noemde hij nog dat de kans op complicaties tijdens de bevalling groter zijn, en ook de kans op een keizersnede groter... Ik ben benieuwd wat de gyn ervan zegt donderdag. Leuk weer die echo's @Boedah en @Jairy0811! Ja ze kunnen vreemde posities aannemen die ukjes haha Dat drankje is wel heel vies @Prettykitty , maar ik vind t niet te vergelijken met bijvoorbeeld te zoete ranja of thee, het is meer chemisch... Succes!!
Fijn dat alles weer goed was! En je bloeddruk keurig zeg! Netjes hoor. Ja lijkt me ook super ranzig, maarja ik gooi hem wel in 1x naar achteren? Als dat kan haha. Dan ben ik er zo snel mogelijk vanaf! Heb je een speciaal dieet wat je volgt? (Ivm de suikers)
Mijn bloeddruk was inderdaad netjes @Prettykitty ! Hier functioneer ik gewoon op Kunnen jullie mij helpen meiden? Wat koop ik voor over het matrasje in de kinderwagen? Zijn daar speciale hoeslakens voor, of hebben jullie tips?
Inderdaad allemaal goede berichten weer, wat fijn! Prettykitty, haha tis inderdaad nu al een klein ondeugend mannetje, maar dat mag ook Hij zal waarschijnlijk niet heel lang zo blijven liggen, gezien de ruimte in de breedte eerder krapper wordt en nog oncomfortabeler. Boedah, hier zit al een hoeslakentje over het matrasje van de kinderwagen heen, die was ik uit straks en bij het hoofdeinde vouw ik er straks ook een dubbelgevouwen hydroluier overheen.
@Prettykitty Ja eigenlijk is mijn dieet gewoon gezond eten, met regelmaat, dus niet teveel of te weinig tijd ertussen. Wat ik nu eet op een dag is: ontbijt 2 sneetjes brood met mager beleg, tussendoor fruit, lunch 2 sneetjes brood met mager beleg en een beker optimel, tussendoor fruit, avondeten 2 aardappels en ruim groente, 300 gram ongeveer, normale portie vlees en een bakje yoghurt. 'S avonds mag ik nog een rijstwafel met kaas ofzo en een handje ongezouten noten. Thee en koffie mag ik gewoon, net als water. Van water gaan mijn suikers naar beneden, dus ik drink zo'n 3 liter water per dag. Valt me erg mee, en ik hoop het straks na de bevalling vol te kunnen houden zodat ik weer mooi slank word @Boedah Ik heb ook wat @Jairy0811 en @Lies1611 hebben. Je hebt ook wel van die aerosleep matrasjes voor in de kinderwagen, maar die zijn naar mijn idee alleen effectief als het heel warm is, of als je kindje op de buik ligt. Hopelijk is het niet heel warm in december haha, en je kindje leg je niet zo snel op de buik in de kinderwagen, dus ik vond dat wat onzin. Ik wil nog wel wat nieuwe dekens halen voor in de kinderwagen, heb bij dochterlief alleen dunne lakentjes gebruikt omdat zij in de zomer geboren is en in de winter al in de wandelwagen zat. Ik vind de koeka collectie zooooo mooi, maar zoooo duur!! Dus ik ga eens ff op zoek naar een goedkopere nepvariant denk ik iemand misschien tips?
Ik heb veel van mijn Koeka spul (boxkleden, wikkeldoeken) via mp gekocht! Sommige nieuwprijzen vond ik iets te absurd. Enkel mijn maxicosi voetenzak en het ledikantdekentje zijn nieuw van dat merk
Ja bizar hoor wat t nieuw kost. Ik zat al ff te neuzen op mp, maar veel is net niet mijn kleur, en ik wil graag alles in dezelfde kleur haha, beetje autistisch hier Er zit hier iemand in de buurt die maakt dat spul zelf, is nog wel prijzig, maar goedkoper dan koeka. Ik ga eens even onderhandelen voor een leuke prijs voor een grote set
Ik vind koeka ook zo mooi maar zooo duur! Ik vind de tip van gewoon een hydrofiel over het matrasje in de kinderwagen wel een goede, Dankjulliewel! Heb me net opgegeven voor een fotoshoot op de zandverstuiving, ik ben dan 32 weken zwanger dus lijkt me wel leuk Kost maar 5,-!
Koeka is belachelijk duur. En weetje ergens denk ik.. ze kotsen er toch alleen maar op :') en je betaald echt voor het merk. Het is niet alsof ze zo veel beter zijn dan de goedkopere varianten.. Maar goed als ik oneindig geld had gehad had ik er vast wel alles van gekocht..
Haha ja dat dus. Ik ga ook gewoon voor de namaak variant, 2e hands is er ook wel veel, maar betaal je net zoveel voor als voor de neppe nieuw. Dan heb ik liever iets nieuws. Wow 5 euro das niks @Boedah! Ik ben met een fotograaf in gesprek die doet 3 shoots voor 200 euro (zwanger, newborn, 1 jaar) en dat vond ik al goedkoop haha
Hai dames, hoe gaat het? Vanmorgen de eerste groei echo gehad, kindje is helemaal gemiddeld, gyn was zeer tevreden. 3 oktober weer een echo. Kindje ligt met de kont naar beneden, hopelijk gaat dat nog veranderen!
Wat fijn! Gelukkig kunnen ze nog even draaien ik heb m volgende week! Hier gaat het wel prima. Ben wat moe en slaap best slecht maar goed. Volgens mij voelde ik me bij m'n dochter een stuk slechter dus we klagen nog niet. Morgen wordt de nieuwe kast geleverd en dan moeten we tijd vinden om hem te bouwen. Denk dat als dat klaar is ik wel wil beginnen aan de babykamer
Hier gaat het goed! Lekker aan het genieten van de vakantie, en vooral veeeeel aan het opruimen en klussen. Ik slaap alleen ook heel slecht.. af en toe pijn in mn benen, baby is snachts heeeel druk, dan moet ik weer plassen, mn hart slaat weer op hol, of ik ben gewoon klaarwakker Nu niet zo erg, maar ben bang dat ik er wel anders over piep als ik weer aan het werk ben Ik heb vanmorgen zoiets leuks gekocht voor op de babykamer.. bij de wibra! Ik heb hem in mint groen met Zzzzzz erop. Zit ook een lichtje in.
Leuk @Boedah ! Ja ik heb ook pijn aan m'n benen maar de enige houding is m'n linkerzij, als ik rechts of op m'n rug lig wordt ik duizelig.. super irritant.en dat plassen.. zucht. Nog maar 13 weken.. en dan nog meer slapeloze nachten!
Hier weer de stille meelezer haha! Ik moet zeggen, ik ben lid van 2 fb groepen en daar ben ik wat actiever op maar ik heb deze avond mijn fb app verwijderd dus ik ben wel echt van plan hier nu meer mee te gaan schrijven Hier gaat alles goed, volgende week heb ik de suikertest en moet ik voor de rhesus bloedprikken. Dinsdag op controle geweest en alles was goed. 4 oktober nog een echo om te kijken waar de placenta dan ligt want met de 20 weken echo lag hij vlak voor de uitgang Wij zijn hier flink aan het opruimen geslagen, veel dingen weg gegooid van de vliering enz, babyspul er weer afgehaald.. Komen dingen tevoorschijn waar we het bestaan niet meer van af wisten haha, evengoed alweer 3 jaar geleden. Volgende week is onze kleine dame alweer jarig! Voor in de kinderwagen doe ik een hoeslakentje en een hydrofiel
Hoi meiden Sorry dat ik nie meer zoveel reageer!!we hebben het best druk na de inbraak in ons huis..het raam is als nog nie gemaamt daar staat een afspraak voor op 21 september als ik het goed heb..heb best veel stress merk ik ben dan ook niet meer aangekomen en sta ik nog steeds op 8 kilo die ik ben aangekomen.. De baby gaat goed ze loopt 4 daagjes achter wat dus nie zo erg is als bij mijn andere dochter 3 weken achter liep..mijn placenta was na gekeke en ligt nog steeds op de uitgang verdorie. Daar staat weer in oktober een afspraak voor en dan schiet het al aardig op hahaha dan zit onze tijd er zowat op en gaan we genieten van de prachtige baby's..ik krijg over 3 weken een vingerprik voor me ijzer.. Bekkeninstabilitiet is door de stress minder pijnlijk geworden ma heb liever die verdomde pijn dan stress want dat is nog erger maar goed.. Nog 14 weken voor mij tot uitgerekende datum..ma mijn gynaecoloog zei al dat ik met 37 weken moet trug komen voor inwendigonderzoek en hopen op ontsluiting en zal ik hopelijk de kleine al hallo kunnen zeggen tussen week 37 en 38 dus dan zouden het er voor mij nu nog 11 weken zijn hahaha.. Hoe gaat het met jullie allemaal..?lekker genieten van de goeie pijnlijke trappen tegen je ribbenkast hahahaha verschrikkelijk vind ik dat poeh hee
Zo vandaag weer voor een pretecho geweest. Ons jochie had niet z'n zin, hij lag de hele tijd lekker met zijn armpjes voor zijn gezichtje. Schattig! Maar we hebben wel een foto van zijn hoofdje, waar we zijn mondje en neusje ook goed op kunnen zien. Zag er allemaal weer goed uit. We hebben ook een dik half uur naar hem kunnen kijken, deze echoscopiste heeft de praktijk over genomen en gelijk een duidelijker apparaat aangeschaft. Heb nog een afspraak voor over 3 weken, en dan stop ik denk met de extra echo's. Hoe gaat het verder met jullie? Hier wel erg last van maagzuur, maar ach. Ik neem het maar voor lief! Oja en als het een keer mooi weer is ga ik wel wat foto's laten maken. Een soort nep fotoshoot, mn pa heeft een hele goede camera. En ik haat dat poseren enzo, dus we doen gewoon een paar foto's en hoppaaaaa klaar! (Bang dat ik spijt krijg als ik het niet doe) Welkom "terug" @Monet gezellig dat je weer mee komt kletsen! Lekker hoor opruimen! @kroelen ik krijg ook regelmatig een harde trap, maar meer echt in mijn buik. Haha