1 t/m 15 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boedah, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Goed dat je toch hebt gebeld @Boedah en gelukkig kan het geen kwaad. Hoe voel je je nu? Buikpijn al over? En het bruine verlies ook?

@Jairy0811 Wat leuk dat jullie toch een paar mooi foto's hebben gekregen van jullie mannetje. (Ondanks dat hij toch wat onhandig lag hihi, je had al z'n voorgevoel he?)

Ik mag de 30ste naar ons jochie kijken. Ben ZO benieuwd naar zijn gezichtje, hoe hij eruit ziet en of hij op een van ons lijkt. (Of dat hij gewoon lekker op zichzelf lijkt) :D

Vandaag de suikertest gedaan. Het is me gelukt! :roflmao:
    Drankje netjes opgedronken, en binnen gehouden haha.

Was wel echt MEGA smerig.
    Hopelijk is de uitslag goed.

Heeft jullie kindje ook een favoriete kant? Ons jochie zit elke keer rechts, hele bobbel elke keer. Je ziet 'm gewoon zitten (nouja je ziet die enorme bobbel haha en je ziet ook duidelijk waar het dan ophoud)

Meisjes namen :
    Mint/Minte/Minthe
    Lilou
    Vesper
    Vieve
    Olivia
    Reva
    Jolie
    Jazz
    Noë

(Mocht het je smaak niet zijn, logisch haha. Ik heb een zeer aparte smaak :p)

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha ik had noé op m'n lijstje staan als eerste naam, maar m'n vriend vond t niks.. " no way "

3. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Lies, oh duh, zit ik er even naast haha, dan heb je daar inderdaad niks aan. Mijn favorite namen op het lijstje voor een meisje waren:

Nova
    Elin
    Dani
    Tess
    Yara
    Maeva

Een kort lijstje maar, maar het was hier dan ook een drama haha.

Prettykitty, ik had inderdaad al zo'n voorgevoel haha, maar hij ligt wel weer met zn hoofdje beneden!
    Hier ligt hij graag met zn voetjes meer links van mn buik, daar voel ik ook de meeste bewegingen als hij niet dwars of met zn voeren naar beneden ligt.

Super fijn dat de suikertest gelukt is! Heb je dat mooi weer achter de rug!

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    M'n vriend is echt een drama :cry: hij heeft al zoveel afgeschoten en hij komt met echt hele stomme namen haha. We hebben nog even..
    Als we een jongen hadden gekregen hadden we het vast al geweten :confused:

Oh trouwens hier ligt ze ook rechts! Deed m'n dochter ook..

Prettykitty vindt dit leuk.
  5. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Haha No way snap ik wel inderdaad. :D
    Hehehe

Nova/Novi vind ik ook erg leuk.
    Maeva vind ik ook leuk!

Voor de rest had ik ook niks op mijn lijstje, want ik had al het idee dat het een jongen was. :o:

@Jairy0811 Haha ik weet niet precies hoe onze kleine ligt, maar voornamelijk veel rechts van mijn navel.
    Tot een maand geleden ofzo voelde ik hem nog vaak met zijn handjes of voetjes beneden trappelen/graaien. (Dat voelde niet echt lekker) ik zal eens opletten tijdens de echo en kijken hoe hij ligt. :roflmao:

Wel grappig dat kindjes z'n voorkeur hebben voor een bepaalde houding.

Ja ben echt heel blij dat die test erop zit. Het klinkt een beetje zeikerig, maar zag er echt enorm tegenop (zelfs niet van geslapen) en had nooit verwacht dat het me zo goed zou lukken. De wonderen zijn de wereld nog niet uit hehe!

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw

Oh dat lijkt me echt kl*te als je niet op een lijn zit qua naam, en dan zeker ook nog alles stom vinden wat jij opnoemt?

Zo van nee die naam doet me denken aan dit, deze naam vind ik saai. Die naam vind ik weer te hip. Blaaaablaaaa!

En jij maar elke keer denken oh dit kan wel wat wezen. En dan zegt je vriend weer nee vind ik niet leuk.. :p

Haha grappig dat je dochter ook altijd rechts zat. En nu deze kleine ook! :D

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ja vreselijk! Maar omgekeerd vind ik alles wat hij noemt ook stom :rolleyes: ik snap ook niet hoe we de naam van onze oudste zo makkelijk en snel hadden.. daar waren we het meteen over eens.
    Nova kennen we al dus die valt af. Verder heeft vriend een giga familie/kennissenkring dus dan vallen er sowieso super veel namen af..

Echt fijn van je suikertest! Hopelijk is de uitslag ook goed, wanneer hoor je dat??

8. Boedah

Boedah Niet meer actief

Fijn prettykitty!

Vandaag totaal geen last van mn buik of bruinverlies gehad gelukkig!! Verloskundige belde nog hoe het ging, zo lief!

Hier ligt het kleintje ook vaak rechts onder, vorige week met de pretecho legde ze uit dat daar een slagader van mij ligt waar het tegen aan kruipt zodat het het kloppen en het geluid hoort.. zo'n schaapje van prenatal met een hartslag erop enzo lijkt me dus ook wel werken!

Lies1611 vindt dit leuk.
  9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ze hebben eigenlijk niets gezegd over wanneer ik de uitslag krijg.

Ik hoop morgen, en anders stuur ik morgenavond een email. In de hoop dat ik dan vrijdag wat hoor!

Ja dan is het ook lastig als er al zoveel namen niet kunnen. Maakt het nog een stapje lastiger!

Ja wat een geluk dat jullie het wel eens waren over jullie dochter haar naam. Lijkt me echt vervelend als een van de twee toch niet helemaal achter een naam staat ofzo.
    (Lees ik hIer wel eens op het forum)

Maak anders een bericht aan. Wie weet komen er wel leuke namen langs die je nog niet eerder hebt gehoord! :D

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha ja dat overweeg ik inderdaad, shoot me. Ik wil d'r roepnaam gewoon leuk vinden en dan kan ik prima een concessie doen voor de tweede naam. Tot nu toe is ziva de enige naam die we beide niet hebben afgeschoten :D

11. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Waar komt je vriend mee dan @Lies1611? Dan weten we waar we niet mee moeten komen haha. Ziva is wel heel cool! Hopelijk komen jullie eruit samen!

Fijn @Boedah dat het vandaag weer beter gaat!

Hier ineens heel veel witte afscheiding, blegh! Heb nog niet gegoogeld of dat normaal is haha, maar voel me (op m'n mega verkoudheid na) super!

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ah bah, ook verkouden? Dochter en ik krijgen het ook :( afscheiding is gelukkig heel normaal! Als t erger wordt of jeukt dan zou ik even een onderzoekje laten doen.
    M'n vriend vind vooral Hebreeuwse namen mooi en de meeste daarvan vind ik echt te buitenlands klinken (onze dochter is blond en blauwe ogen). Gaia, eliana, channa, davida, Aviva etc. Serieus nog een hoop maar die ben ik alweer vergeten haha. Ik vind Eliana dan nog wel mooi voor tweede naam. Zucht :rolleyes: Het zal wel Ziva nogiets worden als we niks leukers vinden!

13. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ik heb ff gegoogeld op 'Hebreeuwse meisjesnamen' en ik moet eerlijk zeggen dat ik er best nog wel leuke bij vind zitten, Rivka bijvoorbeeld, Aylin (spreek uit als Elin?) Jada, oh wacht t zijn er echt teveel haha, hier de link https://www.ikenmama.nl/hebreeuwse-meisjesnamen/
    Is er een reden dat hij persé een hebreeuwse naam wil?

Ik kan me niet herinneren dat ik de vorige zwangerschap ook zoveel afscheiding had, t viel me nu wel erg op. Geen pijn of jeuk oid gelukkig.
    Ja pffff ik hoest als een zeehond! Ons meisje t weekend al, en ik sinds gister...

14. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik vind Aylin/Elin een prachtige naam. Net als Jada! :D

Jezebel vind ik ook leuk! En er zitten nog veel meer mooie namen tussen. Ook niet zoveel voorkomende. (Dat is ook wel leuk)
    Ziva vind ik ook erg leuk!

Misschien een tijdje de baby in je buik een naam geven, dan kun je er echt aan wennen en denken van ja dat is leuk of nee toch niet.

Afscheiding : Hier de ene dag minder en dan weer meer.
    Hoort ook dat het steeds "dunner/wateriger" word las ik op internet.
    Schijnt heel goed te zijn, en de bacteriën tegen te houden die naar je baarmoeder willen. :cool:

JG1986 en Lies1611 vinden dit leuk.
  15. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hier sinds afgelopen week ook meer/waterigere afscheiding. Zal wel bij het termijn horen dan ;)

Elin vond ik ook heel lang leuk, maar ik ben 'bang' dat ze er alien van gaan maken...
    Ziva vind ik ook erg leuk!

Ik heb net wat Zwitsal spulletjes ingeslagen, 2e halve prijs bij de Etos.. wat hebben jullie zoal?

Ik heb nu: bodylotion, shampoo, Schuimbad en op't wangetje..
    olie mag niet met het badkussen wat we hebben en lijkt me eng glad worden ook, maar misschien nog wel iets van douchegel erbij? Jullie lezen het al, ik heb nog geen idee van dit alles :roflmao:

16. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Afscheiding hier is ook meer dan normaal de laatste dagen en ook dunner, hoort volgens mij inderdaad ook een beetje bij het termijn.

Boedah, hier heb ik nu shampoo, wascreme, bodylotion, haarlotion, badolie, massageolie en crème zeep (blokjes). Van dit alles sla ik nog wat enkele flessen in en dan vind ik het goed zat. :)

Lies, hopelijk vinden jullie gewoon lekker snel een naam die je beide mooi vind!

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Huuuuh ik heb serieus zwangerschapsuiker. Echt niet verwacht!

Nuchter was hij 5.5 (perfect)
    Na het drankje was hij 12!
    :eek::eek:

Ik ben echt serieus verbaasd, want ik dacht echt niet dat ik het zou hebben.

(Er wordt nog contact met me opgenomen, waarschijnlijk eerst op dieet om te kijken of dat voldoende is)

Ehhhh ik maak wel even een foto @Boedah ik heb zoveel. Teveel om te typen! :p

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Wat fijn die positieve reacties op de naam voor nu.
    Net bij de vk geweest en was weer allemaal prima. Dochter heeft me aangestoken dus voel me best beroerd. Blegh. We hebben eind oktober een afspraak bij de vk die gaat over de bevalling.. dan komt het wel even dichtbij!
    @Prettykitty wow dat is schrikken! Bizar! Maar goed dat ze gecondoleerd hebben, dan kun je er nog wat aan doen. Nu hopen dat het wel mee valt! Misschien kun je curves bij gaan houden? Een stom voordeel is wel de extra echo :D
    @Boedah Elin vond ik ook leuk maar te populair en vriend vind het niks haha. Het enige wat ik van switsal heb gebruikt bij m'n dochter is de shampoo. Bad deed ik vaak zonder olie/zeep in het begin. Verder sudocreme en Bepanthen. Nu moet ik zeggen dat ze niet zo'n massagekind was dus al die smeerseltjes vond ze toch niks, dat kwam later pas.

Prettykitty vindt dit leuk.
  19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Nee geen flauw idee waarom precies. Hij heeft wel een tijdje in t buitenland gewoond dus misschien de cultuur die hem heel erg aanspreekt en zodoende de namen die erbij horen. Ik had jade geopperd maar nee haha. Ik vrees dat het kind eruit persen word en dat ik vervolgens van mening heb dat ik veto recht heb op de naam omdat ik er harder voor gewerkt heb :roflmao:

20. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Meen je niet @Prettykitty! Welkom bij de club. Ik moet nuchter onder de 5.3 blijven, als dat de standaard is zou jouw 5.5 al te hoog zijn :eek: 12 is wel extreem zeg! Hopelijk kun je t met een dieet onder controle houden! Succes!!

Ik heb nog niks gekocht qua verzorging :| Bij dochterlief had ik een meeeega voorraad, en heb het pas net op eigenlijk, en veel niet eens gebruikt. Wij zijn ook niet van die 'smeerders' dus ik denk dat ik het gewoon bij shampoo en wasgel houd, en dan doe je nog heeeuuul lang met die flesjes ;) Ohja bepanthen en sudocreme zijn ook onmisbaar, maar koop niet teveel, ik heb nu nog een halve pot sudocreme van ruim 2 jaar geleden :D
    Ging de laatste tijd wat sneller met de shampoo, vroeg me af hoe dat kwam, kom ik van de week in de badkamer terwijl manlief met dochterlief staat te douchen, wast hij ook zijn haar met zwitsal! :eek: Ik: Waarom doe je dat?! Man: anders krijgt ze mijn shampoo misschien in dr ogen... Lief toch?! :rolleyes:

Ik ben blij dat jullie ook die afscheiding hebben, dan maak ik me geen zorgen. Ik vind het altijd gek als er tijdens de zwangerschap iets uitkomt, denk ik dat het niet meer goed dicht zit ofzo haha ik weet wel dat het onzin is, maar toch gek o_O
    Dat is wel een idee @Lies1611 om de naam regelmatig hardop te zeggen, zo raak je een beetje gewend. Doe ik nu ook met onze namen.

Prettykitty en Lies1611 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina