Nee, er is tegen een laagliggende placenta helaas niks te doen als deze zelf niet verschuift, dus gekke yoga lessen zitten er voor mij niet in haha. Mocht er wel iets zijn dan is het natuurlijk altijd het proberen waard, maar hier is in het ergste geval niks aan te doen. Mijn placenta ligt gewoon graag laag, of nesteld zich daar in ieder geval graag, want bij de oudste twee had ik het ook maar daar was ie met 32 weken mooi omhoog gegroeid. Ik duim en hoop dus nog hard de aankomende weken! Ik zie voornamelijk tegen een keizersnede op vanwege mijn enorme schrik voor naalden/spuiten, en zou dan dus voor algehele narcose gaan (als ze dit doen). Plus dat je natuurlijk gewoon graag natuurlijk wil bevallen, vooral na mijn twee goede eerdere bevallingen.
Ik snap de spanning rond een keizersnee @Jairy0811 ! Ik ben echt blij dat ze op de pret echo al zagen dat hij goed opgeschoven was. Dus ik maak me niet meer zo zenuwachtig voor donderdag. Wel nog voor een keizersnee als het bijvoorbeeld in stuit zou liggen ofzo. @JG1986 , het gaat iets beter, maar van 7-13 werken was toch best pittig. Ik werd ook gebeld door het uwv, even vragen hoe het ging en dat ik sinds 2 weken voor de helft ziekgemeld stond enzo, en die zei: je hoeft maar 17 uur te werken dus ik zou je er maar aan houden.. ik heb de afgelopen 2 weken evengoed nog 25 uur gemaakt, stom van mezelf natuurlijk ook.. morgen dus maar eens aankaarten op het werk. Nu is het steeds werken, steeds meer pijn, kreupel naar huis, hele middag liggen, savonds bijna niet kunnen lopen van de pijn.. lijkt me ook niet de bedoeling.
Ah balen @Jairy0811! Narcose doen ze wel, moest ik bij de vorige ook toen het een spoed ks dreigde te worden. Is gelukkig niet doorgegaan want dat leek me helemaal verschrikkelijk. Ik duim sws met je mee dat je placenta dat laatste stukje ook nog even opschuift! @Boedah pas toch goed op jezelf! Je krijgt t al zo zwaar te verduren met al je rot kwaaltjes, je mag nu ook wel eens gaan genieten hoor, werken kun je nog tot je 67ste En hoe 'sterker' je de bevalling ingaat hoe sneller je er na de tijd weer bovenop bent. Als je straks totaal kapot moet bevallen is je herstel ook veel moeilijker, en geloof me, dat wil je niet. Zo, genoeg gepreekt ik ga naar bed Trusten meiden!
Je hebt helemaal gelijk hoor @JG1986 ! Maar ik ben zo'n iemand die maar door blijft gaan, en als je dan een baas en collega's hebt die je ook niet naar huis sturen ook al zien ze dat je pijn hebt.. maar de knop is om hoor, gister avond ook nog met mn vriend over gehad. Inderdaad, ik kan nog lang genoeg werken en doe evengoed al zoveel voor de zaak.. nu even op mezelf passen. zo, klaagzang uit Bevalling: afgezien van de angst voor een stuit ligging of meconium in het vruchtwater en toch nog naar het ziekenhuis moeten, kijk ik eigenlijk wel uit naar de bevalling. Is dat gek? Misschien omdat we er zo lang op gewacht hebben? Ik kan niet wachten tot er zo'n klein hummeltje in huis is hier! (Vriend trouwens ook niet ) @Prettykitty , hoe gaat het met je? Ben je al aan de betere hand?
@Boedah qua werk ik snap je echt helemaal. Het is dat ik een 0 uren contract heb, maar ik herken het helemaal qua werk. Ik denk er ook 100x per week aan zo van wat zullen ze er van denken dat ik al zo vroeg gestopt ben met werken etc. Maarja, mijn lichaam en mijn baby. Die gaan voor alles! In mijn geval heb ik liever minder salaris dan dat mijn kindje iets overkomt ofzo. (Mijn werk is sowieso al te zwaar voor niet zwangere, en voor zwangere helemaal niet te doen) Bevalling : Juist goed dat je er zin in hebt. Ik ben wel een beetje bang, maar meer omdat het "nieuw" is. Ik heb wel toen echt hele heftige "weeen" gehad tijdens mijn mk (3 avonden achter elkaar, en toen nog een nacht (waren waarschijnlijk zoiets qua pijn als ontsluitingsweeen) mijn lichaam probeerde echt uit alle macht het laatste stukje weefsel eruit te krijgen. Het voelde echt alsof mijn ei-leiders aan het knappen waren! Echt bizar veel pijn, nog nooit zoveel pijn gehad. MAAR toen wist ik dus niet wat er aan de hand was. Als ik ga bevallen weet ik dat het er allemaal bijhoort en zijn er mensen bij me om me er doorheen te slepen etc. Dat scheelt voor mij al 100000% plus dat de pijn hoogstwaarschijnlijk zich opbouwt ipv toen in ene z'n aanval. Dus aan de ene kant heb ik wel een beetje een idee. (Nu is het kindje natuurlijk veel groter wat eruit moet, maar qua krampen zal het er wel een beetje op lijken) Dus aan de andere kant ben ik ook weer niet bang. Het is heel dubbel. Ziek zijn : Ik ben wel al een beetje beter! Geen keelpijn meer, geen liters die uit mijn neus lopen. Maar nu nog extreem veel hoesten en nog gewoon ziekjes zijn. Wel echt 10x beter dan een paar dagen geleden! En geen maagzuur meer. Pffft dat scheelt echt zoveel! Kan nu gewoon redelijk slapen Alleen nu is mijn vriend ziek! Logisch ook, kon ook niet missen want met al die bacteriën en ziektekiemen. Ik ga straks naar het ziekenhuis voor het gesprek met de Internist. (Puur administratief) dus hoop dat ik binnen 5 minuten weer buiten sta. Had gisteren een halve pizza op (want vriend ziek dus ik dacht scheelt hem weer koken) mijn waardes waren 7.5 nog net binnen de norm. Maar ik vond het toch bizar hoog, normaal denk je niet na dat een pizza zo "slecht" is. Maar vond het toch wel schrikken! Vriend zei al ik hoef geen pizza meer! (Bij hem was het na een hele pizza 8.5) Had gisteren de hele dag trouwens een hele drukke baby, echt niet normaal. Soms denk ik gewoon zal dit wel goed zijn. ZO DRUK.
Heel goed @Boedah! Ik herken je instelling hoor, ik ben net zo, maar als je zo kwetsbaar bent moet je op een gegeven moment echt voor jezelf gaan kiezen, een ander doet dat niet. Bij mij op t werk valt t me trouwens erg mee, maar dat zal wel komen omdat ik ij de zorg werk en ik ben de jongste van ons team, de andere vrouwen hebben allemaal al kinderen en weten dus hoe het werkt. Ik doe vandaag m'n 30 weken dansje! Zit nu in de wachtkamer bij de vk, ben benieuwd of ons beebje gedraaid is! Ik kijk trouwens ook erg uit naar bevallen hoor, is zeker niet gek. Al had ik dat de eerste keer niet zo... Hier ook een super drukke baby! Stuitert maar wat heen en weer de hele dag
We zijn weer goedgekeurd vandaag! Beeb groeit precies op schema gelukkig. Ligt nog wel dwars, niet volledig in stuit, half om half zeg maar. Hoefde me geen zorgen te maken volgens de gyn, beeb kan nog alle kanten op. Was maar 200 gram aangekomen de afgelopen 3 weken Moet nu over 2 weken weer naar de vk, 17 oktober (voor degene die de lijst bijhoudt )
Lekker @JG1986 ! Ik ben benieuwd hier donderdag, hoe het ligt! Ze zouden naar de placenta kijken, en kleintje meten / wegen. Kijken of het nog steeds klein en fijn is
Ja ik eet gewoon brood, crackers, beschuiten e.d. Mijn eetdagboek was prima in orde. Ik hoefde niks aan te passen dus daar best trots op . Hoge waardes te verklaren ivm stampot, daar zitten meer aardappels in dan dat ik normaal binnen krijg en in stokbrood zit ook heel veel koolhydraten. Of te wel geen stampot en geen stokbrood meer. Toch wil ik volg week nog navragen waarom de een na een uur moet prikken en een ander pas na twee uur. Dat vind ik wel bijzonder. Waar moeten jou waardes tussen liggen pretty kitty? Jairy inderdaad een groeispurt. Ik heb nog steeds de hoop datmik onder de 10 kilo kan blijven. Nu ongeveer 7 kilo aangekomen maar ja laatste weken gaat natuurlijk hardst. Leuk boedah een fotoshoot.
♡ Bevallingslijst 1 t/m 15 december 2017 ♡ 2 december: Dreamcatcher - 26 jaar - 2de kindje 5 december: Lies1611 - 28 jaar- 2de kindje 10 december: Jairy0811 - 27 jaar - 3de kindje 11 december: Boedah - 28 jaar - 1ste kindje 12 december: JG1986 - 31 jaar - 2de kindje Monet - 26 jaar - 2de kindje 13 december: Nic82 - 34 jaar - 1ste kindje 14 december: Chats - 33 jaar - 1ste kindje 16 december: Prettykitty - 27 jaar - 1ste kindje 17 december: Kroelen - 28 jaar - 3de kindje 3 jongens, 4 meisjes en 3 verrassingen! Afspraken: 5 oktober: Boedah echo ivm ligging placenta 12 oktober: Lies1611 GUO 12 oktober: Prettykitty belafspraak diabetesverpleegkundige 16 oktober: Boedah controle VK 17 oktober: Prettykitty controle VK 17 oktober: Jairy0811 echo ivm placenta 17 oktober: JG1986 controle VK 19 oktober: Lies1611 controle VK 28 oktober: Prettykitty groeiecho 30 oktober: Lies1611 bevallingsgesprek VK
Ik had die hoop stiekem ook, vooral nu mijn gewicht zo traag ging aan het begin. Helaas nu toch iets over de 10 kilo heen dus ben heel benieuwd waar we eindigen over een week of 9.
Hier vanmiddag een echo gehad vanwege placenta ligging maar die zit gelukkig niet meer voor de uitgang! Baby zit met alles echt rond het gemiddelde, hij had al aardig wat haartjes kon ze zien en ook nog even 3D mogen spieken!
Mijn echo was helemaal goed dames! Placenta ligt over de hele voorwant nu. Baby'tje ook goed gegroeid: Nu 1750 gram Beentjes zitten op p92,2!
@Nic82 Op zich maakt het niet veel uit wanneer je prikt, als je 1 uur na de maaltijd moet ligt de streefwaarde hoger dan wanneer je 2 uur na de maaltijd prikt. Komt op t zelfde neer dus Wat fijn dat jullie placenta nu goed ligt @Monet en @Boedah! Hier tnt maar 4 kg aangekomen! Bij de eerste zat ik rond deze termijn al op +25 kg Wat betekenen die p waardes (lengte/gewicht?) die ik jullie wel eens zie schrijven? Nog nooit van gehoord.
@JG1986 , bij mij die P92,2 betekend dat er nog maar 7,8 % langere beentjes heeft van alle gemeten kindjes.
@Nic82 Mijn waardes moet onder de 7.8 liggen na 2 uur. Maar denk dat ik een lichte vorm? Van zwangerschapdiabetes heb ofzo, want na een roze koek was hij keurig 5.8. Verder zijn mijn waardes nog nooit boven de 6.8 of 6.9 uitgekomen na 2 uur. (Wel een keer 7.3 na een halve pizza, maar dat was meer een test. Zo van even kijken of hij omhoog schiet) Ik let goed op mijn eten, maar ben ook wel erg blij dat ik pas na 2 uur hoef te prikken. Volgens mij is dat erg gunstig voor mijn waardes! Het kan trouwens zo in ene veranderen. Dus vind het wel fijn dat ik het lekker vaak kan checken! Zaterdag mag ik weer een dansje doen. Mijn 30 weken dansje! jeuj!
Jeuj! Lekker dansen @Prettykitty ! Hier komt maandag de kraamzorg voor intake, het wordt zo echt nu allemaal!!