1 t/m 15 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boedah, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja als ik die tijden zie waarop jij elke keer online bent dan begrijp ik dat helemaal.
    Echt mega irritant dat je zo slecht slaapt! Is toch niet te doen als je zo nog weken door moet.

Enne klagen mag af en toe best hoor ;) kan best opluchten haha.

Ik heb het vooral zwaar met lopen en benen in bed krijgen. Och die aanhechtingen van min benen/liezen doen echt al weken gigantisch pijn. Alsof je ontzettend veel spierpijn hebt daar, en stijf bent. :roflmao:

Zo loop ik ook! Nu al, nog geen 31 weken en ik waggel al een beetje! :roflmao:

Maarja, niks aan te doen!

Straks nog een keer naar het ziekenhuis.
    Wij hebben geen auto. Dus nu brengt een tante van mijn vriend ons (die ik helemaal niet ken). Enorm lief natuurlijk, echt mega lief. Maar ook een beetje ehhh ja... onwennig voor mij dan! :p

(Normaal doe ik alles met mijn moeder, maar zul je net zien die komt vanmiddag pas thuis van vakantie) :rolleyes:

Nogmaals ontzettend lief dat de hele familie voor ons klaar staat. Love it, maar wel lastig als je andere mensen moet vragen! Naja, komt wel goed hoor... Maar jullie snappen me vast wel.

2. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ik snap je helemaal, maar wel lief dat ze het wil doen inderdaad!
    Hoe ga je dat doen met de bevalling dan, als ik vragen mag?

Ze zeggen dat je je telefoon er niet bij moet pakken als je niet kunt slapen, maar als je wakker wordt om half1, en de klok van half6 nog hoort slaan, dan moet je toch wat in de tussentijd..

weet je wat het gekke is? Zaterdag,zondag,maandag en dinsdag was ik vrij van het werk, en heb ik alle nachten best redelijk geslapen. En woensdag moest ik weer werken, en dinsdag op woensdag nacht was het weer prut. Gek he?

Ik kijk uit naar mn verlof, want net zoals nu: dan val ik in een diepe slaap, en gaat mn wekker om 6:15.. man, ik ben gebroken!

3. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Fijn dat alles goed was, Prettykitty! Ik zei toevallig een paar dagen geleden nog tegen mijn vriend, dat het ontzettend leuk is dat de kleine zo lekker druk aanwezig is, maar dat het eveneens een nadeel is wanneer ze besluiten even een paar dagen rustiger aan te doen.

De pijn die je overigens beschrijft in je liezen en het waggelen komt nu dus doordat jullie mannetje al is gaan indalen! Dat kan weer andere nadelen hebben haha.

Boedah, ik spotte je vannacht al online haha. Hier lag ik om half 4 ook wakker, eerst door een volle blaas en vervolgens een uur doordat ik mn draai niet gevonden kreeg en de kleine man besloot wakker te zijn.

Hier gaat het over het algemeen nog goed, ik merk wel dat mijn lichaam de laatste dagen een flinke inhaalslag aan het maken is op het verlies van energie en conditie. Fietsen wordt met de dag zwaarder en ook na het werk moet ik elke dag echt even gaan liggen, soms zelfs even een uurtje mijn ogen dicht als ik in de nacht niet meteen terug ben gaan slapen.
    Ook mijn bekken/onderrug/stuitje vinden het iets minder leuk worden, maar we klagen verder niet. Morgen nog een dagje werken en dan heb ik lekker een weekje vrij, tot de 24ste. Daarna nog maar 3 weekjes en dan verlof!

4. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Bevallingslijst 1 t/m 15 december 2017

2 december:
    Dreamcatcher - 26 jaar - 2de kindje

5 december:

Lies1611 - 28 jaar- 2de kindje

10 december:
    Jairy0811 - 27 jaar - 3de kindje

11 december:
    Boedah - 28 jaar - 1ste kindje

12 december:
    JG1986 - 31 jaar - 2de kindje
    Monet - 26 jaar - 2de kindje

13 december:
    Nic82 - 34 jaar - 1ste kindje

14 december:
    Chats - 33 jaar - 1ste kindje

16 december:
    Prettykitty - 27 jaar - 1ste kindje

17 december:
    Kroelen - 28 jaar - 3de kindje

3 jongens, 4 meisjes en 3 verrassingen!

Afspraken:
    12 oktober: Lies1611 GUO
    12 oktober: Prettykitty belafspraak diabetesverpleegkundige
    16 oktober: Boedah controle VK
    17 oktober: Prettykitty controle VK
    17 oktober: Jairy0811 echo ivm placenta
    17 oktober: JG1986 controle VK
    19 oktober: Lies1611 controle VK
    28 oktober: Prettykitty groeiecho
    30 oktober: Lies1611 bevallingsgesprek VK

5. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ah, ik had vannacht best even kunnen kijken dus. Dochterlief had eng gedroomd en was compleet overstuur om 3.00. Kon ik daarna niet meer slapen. Slaap ik eindelijk weer, droom ik dat er een vliegtuig op ons huis neerstort, kon ik weer niet in slaap komen haha...
    Hier wordt het ook steeds zwaarder, ik wil eigenlijk wel stoppen met werken, het kost me zoveel energie, maar dan gaat m'n verlof ook eerder in en dan moet ik dus ook eerder weer beginnen en dat wil ik niet. Nog maar ff 2,5 week volhouden...
    Dat niet in bed kunnen komen herken ik ook wel ja, ik rol gewoon om en hoop dan dat m'n benen genoeg snelheid meekrijgen dat ze er achteraan zwaaien haha... Klagen is idd soms gewoon ff lekker, en mag ook zeker!

6. Boedah

Boedah Niet meer actief

@JG1986 , je hebt toch altijd minimaal 10 weken na de bevalling? Als je nu stopt ga je volgens mij 'gewoon' de ziektewet in, en gaat 6 weken voor je uitgerekende datum je verlof in.

Ik moet ook nog 2,5 week. Aftellen hoor!

7. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ja dat klopt, maar zoals t nu geregeld is heb ik eerst 2 weken vakantie en gaat mijn verlof 4 weken voor tijd in, en heb ik dus 12 weken na tijd. Als ik in de zw ga gaat mijn verlof idd eerder in, en die 2 weken vakantie moet ik voor 31 dec opnemen omdat het meer uren zijn, die mogen wij niet meenemen naar het volgende kalenderjaar, dus dan zou ik ze kwijt zijn. Dat is natuurlijk niet alleen de reden dat ik blijf werken, ik geef ook gewoon niet graag toe :|

8. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ah op zo'n fiets.. dat niet toe willen geven is heeeul herkenbaar :rolleyes:

9. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    @Boedah Ja als je zolang wakker ligt, mag je best je telefoon erbij pakken. ;) kun je je eigen tenminste nog een beetje vermaken. Ben echt blij met een smartphone, helpt me soms echt de tijd door haha.

Tuurlijk mag je dat vragen! :D

Mijn ouders (twee auto's) of schoonouders brengen ons naar het ziekenhuis als ik moet bevallen.
    Mijn moeder en schoonmoeder mogen bij de bevalling zijn, dus dat is gelijk makkelijk.

En mijn schoonvader moet bij de hondjes blijven. :roflmao: Hahaha. Ze kunnen prima alleen zijn hoor, maar ze zullen het wel aanvoelen en je weet niet hoelang het gaat duren. (Vind hij nog wel leuk ook)

Oeiii ik denk dat je je onbewust zorgen maakt over je werk. Of bang bent om te verslapen ofzo? Ik herken dat helemaal van in de tijd dat ik nog wel werkte. Ik was zo bang om me te verslapen, dat ik amper sliep!

@Jairy0811 Ja ik vond het ook zo gek. Ik bedoel in ene dacht ik oei ik voel hem echt niet zo goed, en had ook nooit verwacht dat ik eens aan de CTG zou moeten.
    Ik bedoel, normaal gaat hij me toch tekeer in mijn buik en doet hij het heel goed. Maar in ene merkte ik echt een heel groot verschil.

(Nu komt het misschien omdat hij al is ingedaald, dat hij dieper ligt en daarom niet zo veel meer beweegt als eerder)

Die liezen heb ik al een tijdje, maar nu sinds een paar weken is het echt heel pijnlijk. Mijn vriend brengt me s'avonds gewoon naar bed ghahaha voel me net een klein meisje dan :roflmao: Maar hij helpt mijn benen erin en trekt mijn broek en sokken uit. HAHAHA erg eigenlijk he!

Lijkt me ook zwaar hoor Jairy, jij hebt al kinderen en dan nog eens zwanger en werken. Pff ik vind dat wel echt knap hoor van jullie allemaal!

Nog even en we moeten allemaal rollend ons bed in. Eerst een trapje en dan zo huppaaaaa!

CTG was weer in orde! Heb de banden die op mijn buik moesten weer mee terug naar huis genomen, had een hele lieve zuster!
    Ze zei dat als ik ook maar enigszins twijfel, ik terug MOET komen. Al is het midden in de nacht!!!!

Mn onderdruk was ook netjes.

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Fijn Petty!

Hier net mn guo gehad en mevrouw doet het perfect! Hoofd en vooral benen boven gemiddeld en buik is gemiddeld. Vruchtwater goed. Schatting gewicht nu 2kilo.. ze verwachten een gemiddeld kind, is zo'n 3500g.
    Ze was heel actief! 6 november de laatste echo.. raar idee zeg. Dat is over minder dan 4 weken..

Ik merk dat t ook zwaarder word. Heb weinig last van lichamelijke klachten als ik me rustig houd (dus niet de badkamer boenen, stofzuigen, dweilen etc) maar ben zo moe! Laatst een nacht waarbij ik 3x pu naar de wc ging. Ugh. Merk dat er op mn werk weinig meer uit mn handen komt, alleen het hoognodige :rolleyes:
    Heb ook geen energie meer om een stuk te gaan wandelen met mn dochter. Zitten in de speeltuin is ook stom (krijg last van mn ischias dan). Dus probeer zoveel mogelijk leuks binnen huis te doen met dr. Gelukkig begrijpt ze heel veel :thumup: ik laat dr opvang doorlopen tijdens mn verlof zodat ik me niet schuldig hoef te voelen dat ik saai ben haha.

Prettykitty vindt dit leuk.
  11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Heerlijk dat je weer even naar haar mocht kijken, en dat ze het zo goed doet.
    Volgens mij heb je een hele lieve dochter, want vind het wel knap dat ze dat nu al zo goed begrijpt dat mama niet meer zo veel kan lopen en lang kan zitten.

Oooh 3500 is trouwens perfect toch?

12. Boedah

Boedah Niet meer actief

Fijn dat alles goed was Lies!

Vorige week zeiden ze bij mij: 1750 gram dus ze vonden het boven het gemiddelde. Maar dat scheelt toch niet veel met jou dan nu? Ik werd al bang voor een baby van 8 pond ofzo :roflmao:

13. Monet

Monet Bekend lid

13 nov 2012
    586
    225
    43
    Ja we zijn eruit! Eigenlijk hadden we deze naam al superlang in onze gedachten.. mijn man kwam ermee vlak nadat we wisten dit x een jongetje te verwachten! En beide gelijk enthousiast over maar toch blijf je dan nog doorzoeken naar DE naam ofzo... maar dit is hem gewoon :) al die uren zoekwerk uiteindelijk voor niets hahaha

14. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ach dan weet je tenminste zeker dat er niet nog een andere leuke naam is. En dat dit gewoon de leukste is! :D

Wel fijn dat jullie er nu uit zijn. :D

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Boedah ze gaan nu uit van 150 tot 200g per week aankomen. Dus idd valt de grootte va jouw baby redelijk mee in vergelijking met die van ons. Maarhet blijft een schatting he. Gemeten t gewicht a.d.v het buikje. Dat is bij ons dus gemiddeld. Maar ze heeft lange benen en dat nemen ze niet mee..
    Naja we zien het wel toch??

@Prettykitty Ja 3500g is gemiddeld geloof ik dus vind het helemaal prachtig :D het moet er Ook nog uit he..
    Ze is idd super lief en zorgzaam. Echt heel fijn want als ik nu nog een krijsend kind had gehad dat van alles wil dan zou ik gek worden. Sowieso ben ik niet zo geduldig maar nu al helemaal niet :oops:

16. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Nou deze mama doet even een nachtelijke zwaai.
    Volgens mij begin ik nu ook nog eens verkouden te worden, want mijn neus is afwisselend links of rechts dicht en hoog achterin mijn keel begint aan te voelen als een droog stukje schuurpapier, bleh. Dat we er dan maar snel weer vanaf zijn dan.

17. Boedah

Boedah Niet meer actief

He @Jairy0811 , ik had wel even terug kunnen zwaaien. Gelukkig niet zo lang wakker als gister, vannacht 'maar' van 3 tot ongeveer 5.

Ik ben niet bang om me te verslapen, dat heb ik nog nooit gedaan, en ik heb er 1 naast me liggen die anders wel opmerkt dat ik er nog lig :p Dus daar zal het niet mee te maken hebben. Maar waar wel mee?? Naja, nog 2 weekjes doorbikkelen!

Oh, de trapjes/bewegingen gaan steeds meer zeer doen! Voelt op de 1 of andere manier heel strak aan ofzo aan de binnenkant. Ben benieuwd wat de verloskundige maandag zegt. Striae is niet heel veel verder gegaan, dus heb het idee dat dat strakke gevoel echt helemaal aan de binnenkant zit ofzo.

18. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hebben ze trouwens bij jullie ook zo vaak de hik? Sinds afgelopen week voel ik het echt wel 5x per dag ofzo. En ook laaaang dan. Is nu alweer een minuut of 20 bezig :roflmao:

19. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Boedah, toch ook weer 2 uur wakker gelegen, hier "maar" een uurtje.
    Ik denk dat het gewoon toch al een soort voorbereiding van je lichaam is op de gebroken nachten straks, of dat houd ik me dan maar voor haha.

Ik herken het wel wat je zegt over de schopjes. Hier worden ze ook steeds gemener en sommige zelfs pijnlijker, dan gaat hij met zijn voetje of knietje zo hard en strak langs de buikwand af dat ik er gewoon van opspring haha.

Oh en de kleine man hier heeft ook vaak de hik, wel 3-4x per dag en dan vaak ook best even. De kleine gulzige drinker haha.

20. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    *Doet even een nachtelijk zwaaitje*
    Dit zijn idd die voorbereidingen voor straks, ik had het bij de eerste ook, alleen sliep ik toen ook helemaal niet meer in, pas tegen de ochtend.
    Gekke is, als de baby er straks is slaap je zo weer tussen de voedingen door. Had ik tenminste. Met bv is dat zelfs met een bepaald stofje zo geregeld in je lichaam dat je wel wakker wordt voor de voeding, maar in een soort sluimerstand ofzo. Heel gek, ik merkte ook echt het verschil toen ik over ging op kv.

Even heel wat anders, was vanavond uit eten met een vriendin, wordt er opeens iemand niet goed in het restaurant. Man ging neer, vrouw in paniek, gillen en huilen echt heel erg. En ik ben BHV'er, maar ik kwam gewoon niet uit m'n stoel, ik was in shock. Gelukkig kwam hij weer bij, is in verwarde toestand afgevoerd met de ambulance. Mijn vriendin werkt ook in de zorg en heeft ook EHBO, maar die zei ook pas na een paar minuten; we moeten kijken of we moeten reanimeren. Je leert t ook wel tijdens die cursusdagen dat je kun bevriezen, maar dan denk je nog dat het jou niet overkomt, maar wel dus...
    Ik hoor nu telkens dat gegil van die vrouw, dat ging echt door merg en been. Ik hoop dat het goed gekomen is met meneer...

Zo nu ga ik maar weer eens proberen te slapen...

Deel Deze Pagina