1 t/m 15 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boedah, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Bij de eerste maakte het me niet uit maar het lijkt me nu zo fijn om te weten wanneer je gaat bevallen..voornamelijk zodat ik kan regelen dat t goed is geregeld voor mn dochter.. iedereen zegt dat t wel goed komt maar ik stress er wel om.

Succes met werk! Dan kunnen we genieten van onze vrije tijd :D

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het tot nu toe met je curve @JG1986 lijkt me ook spannend.
    Stom ook he dat het zo kan veranderen.
    Misschien had je nog wat Jam op je vinger ofzo? ;) haha.

Vandaag een groeiecho gehad. Ons jochie is geschat op 1941 gram.
    Perfect dus, niet te klein en zeker niet te groot. Z'n 3700 gram bij geboorte. (Kan natuurlijk nog verschillen)
    Placenta ligt niet voor de uitgang, vruchtwater perfect. Niet teveel, en niet te weinig.

Vandaag is ook de kraamzorg geweest. Was een ontzettend lief mens!
    En ze was helemaal verliefd op zijn kamer. :roflmao:
    Ze zei oh wauw wat veel Baby's Only spullen. En ze vond de kleur in zijn kamer ook erg mooi.

En ze zei nou over een jaar wilt hij alleen nog maar in zijn schommel/wipstoel (geen idee hoe je het noemt. Rocking Rhino van Done by Deer) :roflmao: hahaha.

Ook de voorraad luiers, en billendoekjes was haar niet ontgaan. Lol en ze vond onze hondjes ook heel lief. *trots baasje hier*

We hebben ook nog een Puckababy omslagdoek gekregen, die speciaal is ontworpen voor hun. (Kraamzorg) ook wel erg leuk. Uniek cadeautje! :D

3. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ah klinkt goed allemaal @Prettykitty !
    Wij kregen van de kraamzorg een gevulde luier etui. Bijna het zelfde :p

Vanmorgen poosje gewerkt, en net even plantjes gepoot in het zonnetje. Verder een heeeele rustige dag hier!
    Nog 1 weekje werken tot verlof :D

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik heb helemaal niks van de kraamzorg, toch de verkeerde gekozen blijkbaar :roflmao:

5. Boedah

Boedah Niet meer actief

:roflmao:

6. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Haha ik heb de goede gekozen. Kon ook nog een ander bureau kiezen, maar deze is gekoppeld aan het ziekenhuis waar ik ga bevallen dus dat is ook wel handig! :D

7. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    @Lies1611 Daar zit ook wel wat in ja. Ik ben ook echt wel van het plannen en controle houden, maar ik ben de eerste keer ook ingeleid en weet dus niet hoe het is om spontaan te bevallen, en dat schijnt echt heel anders te zijn, dus vandaar dat dat me ook wel mooi lijkt.

@Prettykitty mijn curve was gister weer top! Exact hetzelfde gegeten, en toch veel lager, heel apart... Maar goed, ben er blij mee.
    Fijn ja zo'n mooi cadeau van de kraamzorg! Wij kregen een cadeaubon van prenatal als je je ook bij de prenatal inschreef, daar staan ze 1x per maand voor advies enzo.

Vannacht m'n 1 na laatste slaapdienst gewerkt, wat een heerlijk gevoel! Had gistermiddag erg veel harde buiken tijdens het werk, echt extreem. Moet nu tot 12.00, hoop dat t nu meevalt. (Zit nu nog aan m'n ontbijt, m'n cliënten slapen ook uit haha)

8. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden
    Ik heb alweer een tijd niet gereageert.
    Ik merk dat ik het erg zwaar begin te vindeb poeh poeh.
    Heb veel verjaardageb achter de rug..en een hele mooie babyshower gehad ik kreeg de schrik van me leven..even na me moeder voor een bakkie koffie tot me zus belde dat ik na huis moest komen want ze vertrouwde het nie in mijn huis..ik dacht gelijk aan die inbraak trug maar goed ik snel na huis en ik kom binnen heel me huis vol ik schrok me kapot..wel een heel leuk feestje wat was dat goed geregeld allemaal..

In die middag na dat de babyshower afhelopen was kreeg ik een heel benauwd gevoel en veel harde buiken en die waren ook pijnlijk ik moest gelijk komen..en werd gelijk na me placenta gekeken die is mooi omhoog gegroeid..maar ze liet het hartje horen maar die deed nie echt lekker zijn ding..ze lag me uit sat je 1234 moet hebben met het hartje dus klap 1 klap 2 klap 3 klap 4 en bij die kleine was het klap 1 klap 2 klap 3 klap 4 klap 1 klap 2 en stil en toen weer overnieuw heel gek en ook erg eng..moet morgen voor een nieuwe echo na jet ziekenhuis ook haar hoofdje was echt veel te klein ik dacht daar gaan we weer..
    Maar ze had dikke billen dikke wangen en een goeie buik alles boven de 20 procent en haar hoofdje moet boven de 10 procent zijn en die is maar 1 procent sjonge jonge wat moet ik hier nou weer van denken ze is echt heel druk me buik lijkt wel blauw geschopt zo erg beweegelijk is ze..hopelijk morgen een goeie hartkloppingen maar ik hoor andere halve week later pas de uitslag..3 november dan weer trig en dan dus de uitslag..

Ik zie dat jullie het erg druk hebben en er is er een getrouwd gefeliciteerd..laatste weken meiden ben benieuwd wie er als eerst gaat bevallen..erg spannend allemaal..zijn jullie al een beetje zenuachtig?pff ik kan eigenlijk nie wachten tot ik haar in me armen heb ik moet eerlijk zeggen dat ik teleurgesteld ben in me lichaam had evht gehoopt dat dit kleintje het goed zou hebben in me buik..vandaag 32 weken..

Fijne dag vandaag meiden

9. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Och @kroelen wat schrikken zeg! Ik zou me echt zo vreselijk zorgen maken! Heel veel succes morgen met de echo. Ik hoop dat jullie 'gewoon' een gezond kindje mogen krijgen! Na alle ellende is het jullie zo gegund!
    Fijn dat je wel een toffe babyshower hebt gehad, en dat je daar lekker van genoten hebt!

10. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL

Ik hoop ook echt dat het niet zo erg is ala hoe het er uit zag morgen hoop ik toch wel een beetje info te krijgen maar dat zal wel pas echt 3 november zijn voor dat ik wat hoor..mijn gevoel zegt meer dat het hartje ook nog aan het rijpe is net als dat de longetjes doen..mijn gevoel natuurlijk..

11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oooh een cadeaubon is ook heel leuk @JG1986 kun je zelf lekker wat uitkiezen.
    Ben heel blij met de Puckababy.
    Heb nu de mini, de piep, de newborn bag, de gogo en de omslagdoek. Genoeg dus :p
    Wie weet vind ons jochie het wel helemaal niks. Kan natuurlijk ook!

Wat fijn dat je waardes nu weer goed waren. Vreemd ook he!

Ik kan trouwens best veel dingen gewoon eten. (Klein stukje taart, verkade knappertjes, stroopwafel met minder suiker. Kroket/frikandel/patat met saus bijvoorbeeld) niet allemaal tegelijk he haha.

Ik drink nu regelmatig Crystal Clear, en 1 of 2 glaasjes 7up zero per dag. (Ook goed te doen)

Wow @kroelen jeetje dat is schrikken. Ik zou ook in de stress zitten en ook balen dat je nu zolang moet wachten. Dat vind ik een beetje krom, zoiets belangrijks.

Maar haar hoofdje is dus 90% kleiner dan zou moeten? :eek: En is dat altijd al geweest, aangezien ze er nu pas achterkomen.
    Hopelijk valt het mee!!!

12. Boedah

Boedah Niet meer actief

Inderdaad, een cadeaubon is ook leuk @JG1986 !
    Je hebt echt de verkeerde uitgekozen @Lies1611 :roflmao:

WoW dat is veel @Prettykitty ! Hopelijk vind hij het allemaal wel fijn ;)

Schrikken @kroelen ! Hadden ze dat niet al op de 20 weken echo kunnen zien??

Hier gisteravond uurtje op de bank geslapen, en daarna verder in bed van 23:00-4:00, daarna weer van 7:00-10:15! Dus ik heb het gevoel alsof ik de hele wereld aan kan vandaag :p

13. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja anders verkoop ik ze gewoon weer @Boedah haha ben ik heel makkelijk in. :p

Zo dat is toch een aardige poos. Lekker hoor!
    Ik ben tegenwoordig zo van 5.00 tot 7.30 wakker, en meestal kan ik gelukkig daarna nog wel even slapen tot 10.00 uur.

Gek he eigenlijk dat je zwangerschap dat met je doet. Wel heel handig, als voorbereiding op de baby! :D

14. Boedah

Boedah Niet meer actief

Haha ja dat houd ik me ook steeds maar voor: mooie oefening voor straks!

Baby'tje is ook heel druk steeds rond een uur of 6:00, dus misschien echt wel een voorteken :D. Vanochtend ging mn buik echt weer alle kanten op, zo leuk om te zien!

15. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja grappig he die bewegingen.
    Mijn buik beweegt ook aardig, alleen merk ik wel verschil nu hij ingedaald ligt.
    Daarvoor bewoog mijn buik nog wat meer.

Wel heb ik vaak z'n hele bobbel en dan voel ik ook z'n druk van binnen. Soms ook downstairs :o:

16. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hier ook vaak zo'n harde bobbel, ik denk een kontje of een rug ofzo:)

Net mijn eerste bewuste harde buik gehad geloof ik.

Even geholpen met de badkamer schoonmaken (de dingen waarbij ik niet hoefde te bukken)
    Bed afgehaald, was aangezet en was gestreken. Bij de laatste blouse begon mn buik opeens hard te worden, voelt niet echt fijn..

Nu verder dus maar weer rustig aan doen;)

17. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb ik er nog geen eentje gehad. Ik weet het niet.. zo lastig.

Werd echt je gehele buik hard? Ik bedoel amper in te drukken ofzo?

Wel gisteren wat menstruatie krampjes. Maar dat was maar een keer of 10 over de gehele dag.

18. Boedah

Boedah Niet meer actief

Ja, net of ik een voetbal had ingeslikt. Zo ziet hij er ook uit :roflmao: maar nu voelde hij ook echt zo hard.

Volgens mij heb ik er verder ook nog nooit 1 gehad..

19. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Hey meiden,

Ik zwaai even voorbij, na een druk weekend hebben wij vandaag een luie zondag. Oftewel, bankhangen en film kijken met de kids.

Cadeautje kraamzorg: hier geen cadeautje gehad, maar er zat wel een leuk kraamboek bij mijn kraampakket.

Kroelen, dat is inderdaad even schrikken! Had de kleine die dipjes eerder nog niet? Ik weet dat de onrijpheid van het hartje soms voor van dipjes kan zorgen. Inderdaad balen dat je zolang moet wachten, hopelijk gaat de tijd snel.

Bewegingen baby: hier nog altijd een lekker druk en aanwezig mannetje. Ik voel vrijwel altijd zijn voetjes rechts in mijn zij, zo schattig! Al worden ze wel gemener en sommige doen me al even auw uitroepen soms haha.
    Hoewel hij nog niet ligt ingedaald voel ik hem ook vlak boven mijn schaambot vaak flink wroeten en draaien met zn handjes en hoofdje, met een volle blaas steekt dat zo lekker :roflmao:
    Mijn buik is soms ook een golving aan bobbels en bulten die voorbij komen, blijft mooi om te zien.

Harde buiken: ik heb ze al vanaf 12 weken. Je baarmoeder trekt dan samen en dan wordt je buik een harde bal, kan soms ook wel even aan blijven houden maar zolang ze niet met regelmaat komen of pijn doen kan het geen kwaad.
    Hier komen ze doordat mijn bm erg snel geprikkeld is. Cervixmeting van week was nog mooi lang dus ze doen vooralsnog niks.

Slapen: ik wordt inmiddels elke nacht minstens 1x wakker. De ene keer val ik direct terug in slaap, maar soms lig ik ook vlot een uur/anderhalf wakker. Afgelopen donderdag zelfs tot 3x toe. Het is een fijne voorbereiding voor straks, denk ik dan maar haha.

20. Chats

Chats Niet meer actief

@Nic82 niet leuk die harde buiken en goed dat je probeert om rust te pakken
    Nog contact met het zkh gehad? Balen dat je suiker weer zo hoog is.
    Je draagt mooi laag. Wel foto's blijven maken he!! Voor je het weet is je buik weg.

Ook hier druk met de geboortekaartjes. We wachten op onze proefdruk. Spannend!!!

Die dromen zijn idd heeeeeel herkenbaar !!! @Boedah en @Nic82
    haha geweldig om te lezen wat jullie dromen. Bizar wat hormonen met ons doen.......

@Boedah nog gefeliciteerd he!!! We gaan tegelijk met verlof....heerlijk!!!!
    Floradix heeft ook tabletten, miss gaat dat beter? Oh lees het al..... balen....
    Hier elke ochtend een boterham met appelstroop en glas sinaasappelsap gedronken
    Dan minimaal 1 uur geen calcium of cafeïne en 1x per week spinazie eten.
    En het heeft mij goed geholpen mijn hb hoog te houden. Verder neem ik een multivitamine voor zwangeren.
    Doe niet net als mij.... gister een mega goeie dag en van alles gedaan en nu zit ik met harde buiken op de bank..... geen succes haha.
    Dat is idd een harde buik.... zo'n naar gevoel he?

@Prettykitty Bodylotion kan idd wel de oorzaak zijn geweest hoor.
    Volgende keer weer handen wassen haha
    Balen dat je je nog niet beter voelt/het weer opnieuw begint.... ik weet niet of je al multivitamine slikt, miss helpt dat?
    Fijn dat de kraamzorg zo tevreden was. En leuk cadeau!! Ook hier niets gekregen dus verkeerde keuze gemaakt haha
    Ze heeft hier niet eens de babykamer gezien.... valt nml weinig te zien.... babykamer wordt momenteel geschilderd haha

@Lies1611 ohhh lekker verlof!!! Hier nog 2 weekjes en dan verlof. Heel raar idee......

@JG1986 dat is een leuke kleur!!!
    Het is een meisje!!! Heeeeel schattig!!!
    Wat balen dat je zo'n last hebt van je bekken. Groot gelijk dat je eerder stopt. Zo kun je nog energie overhouden voor de bevalling. Geniet van je laatste uurtjes werken!!!
    Hoeveel weken ben je nu?

@kroelen gatsie dat is schrikken!! Gelukkig hebben ze meteen doorgepakt en krijg je hopelijk snel goed nieuws!!! Veel veel succes!!! Waar denken ze aan?
    Wat een leuke verrassing die babyshower! Fijn dat je daar van hebt kunnen genieten!

@Jairy0811 thx voor het updaten van de lijst en ook hier een luie zondag.

De baby ligt hier met de billen strak onder mijn middenrif. Ik draag nu zo hoog als iemand van 38 weken normaal doet (vertelde de vk mij... ik heb geen idee) dus kan al mooi ff wennen haha
    de baby heeft weinig ruimte over dus haha

Deel Deze Pagina