1 t/m 15 december 2017

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Boedah, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Chats, graag gedaan! Uiteindelijk is het hier alsnog niet echt een luierdagje geworden haha. Vriendlief en ik zijn lekker aan de knutsel gegaan met het geboortebord. :D

2. Boedah

Boedah Niet meer actief

Hey @Chats , leuk om weer van je te 'horen'!

Is je buik dan ook heel groot? Of gewoon alleen heel hoog?
    Bij mij zie je van achter niet dat ik zwanger ben, en dan draai ik me om en schrikt iedereen zich wild :roflmao:

Wat lekker dat je ook bijna verlof hebt!! Ik was bang dat ik me zou gaan vervelen, maar heb nu al genoeg dingetjes op mn lijstje staan om te doen en te regelen!

Harde buik voelde inderdaad niet lekker! En nu is het weer bezig :( ik was net aardig overstuur, om niks, maar goed!

3. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    @Chats ik neem inderdaad vitamine pillen voor zwangere, maar ik sla wel eens over. (Ik eet heel veel groente, fruit, regelmatig vis en calcium iedere dag)
    Heb gewoon echt pech. De vk dacht dat het misschien van allergie kwam! (Wat heel goed zou kunnen, deze laatste keer dan) ik heb hooikoorts en normaal heb ik er medicijnen voor, maar tijdens mijn zwangerschap niet genomen.

Mijn waardes zijn voor de rest perfect.
    Vandaag na het avondeten (had bijna al mn aardappelen laten staan) nog een bak yoghurt gegeten met 3 Lotus speculaasjes erin verkruimeld. 2 uur erna 5.4. Ik ben een blij meisje!

Maar wat denk je/jullie... Volgens mij ligt hij sinds vanmiddag niet meer ingedaald :p:roflmao::p
    Want ik voel hem heel anders, mijn buik is anders en net leek het alsof ik zijn gehele lijfje voelde van links naar rechts.
    Mijn vriend dacht zijn hoofdje te voelen.
    Oja en mijn buik beweegt weer veel meer. :rolleyes:

4. kroelen

kroelen Actief lid

12 okt 2014
    497
    6
    18
    NULL
    NULL
    Jey meiden

Ja dat zei ik ook al waarom nu oas en niet eerder..maar dat zei de verloskundige al met de dopler was het altijd goed..en is er nooit een dubbele slag geweest vond het ook al erg bizar..
    Maar ik moet wel zeggen dat ik al 6 weken zo een beetje met een nierbekontsteking loop (alweer)
    En dus 4 weken al aan de antibiotica mischien ligt het daaraan zei ik nog hun willen beweren van niet..maar hoe kan dat dan in een keer wel zo zijn hun hebben er weinig antwoord op..

En ja jet hoofdje is dus ontzettend klein ik ken me er niks bij voorstellen :( en doet me echt verdriet..ik ben meestal wel een sterke nuchtere vrouw maar heb het gevoel dan ik inelkaar stort eerdaags :(:(

Ik laat het jullie wel weten als ik zo weer klaar ben en anders hoor ik pas 3 november hoe en wat verder..vind het best eng

5. Boedah

Boedah Niet meer actief

Moeilijk hoor @kroelen . Hopelijk valt het toch nog mee.

Wat gek @Prettykitty ! Maar zal vast kunnen!

Bleh! Hier gister gezeur van schoonmoeder en eigen moeder gehad (apart van elkaar) ging ook nog eens allebei nergens over. maar het blijft maar in m'n hoofd spoken! Heb d'r echt last van :(

33 weken dansje helpt zelfs niet om blij te worden

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    He wat naar allemaal.

@Prettykitty geen idee of dat kan. Ik weer van mn vorige zwangerschap dat ze aan t einde wel eens zei "ze ligt ingedaald maar nog niet vast" dus denk dat het wel kan, al zou ik me er nu nog niet zo druk om maken.

@Boedah super herkenbaar. Grote dingen? Ik trek me kleine dingen al heel erg aan. Vooral bij de vorige dacht ik echt "iedereen laat me met rust" :oops:

Ik ga maar eens lijstjes maken met dingen die we nog moeten doen, regelen of dingen die ik gedaan wil krijgen voor het zo ver is.. Heb ergens wel moeite met verlof omdat ik, als ik een dag niks doe, me zo nutteloos voel. Vooral op dagen dat mn dochter bij de oppas is en ik alleen ben..

7. Boedah

Boedah Niet meer actief

Nee, stomme kleine dingen die ook nog eens nergens over gaan..
    Schoonmoeder kan nogal overkomen als een bitch en zei; "ik vind het niet leuk dat we vorige week savonds niet op de koffie werden gevraagd (voor het 'trouwen'). Ik moest zelf savonds werken wat we ook hadden gezegd van te voren, dus vandaar geen koffie.. Dagen daarna was ze zelf weg voor het werk dus ging het ook niet.
    En toen werd ik gister door m'n vader gebeld, of ik boos was op m'n moeder?? Omdat ik 2 appjes niet had beantwoord o_O. De 1 was in de gezinsapp dat een nichtje was bevallen (ik vind dat nog steeds lastig ivm ons verleden, en wat moet ik er überhaupt op reageren) en de 2e was dat ze een boodschappenpakket van de supermarkt bij elkaar had gespaard, als ik er wat uit wilde hebben moest ik maar komen. (Ik was die week op zondag,dinsdag en donderdag al geweest, dat appte ze vrijdag, en ik was er even klaar mee dat ik haar hier nooit zie en ik wel altijd daar heen moet komen)

Ik heb met beide best wel een goede band hoor, maar soms ben ik gewoon even klaar met ze. Normaal zou ik het van me af laten glijden, maar nu voel ik me er gewoon echt rot over.
    Vooral m'n moeder, ze komt nu eigenlijk nooit bij me thuis, maar als het beebje er straks is weet ik zeker dat ze minimaal 1x per dag op de stoep staat. (We wonen ook maar 500m van elkaar vandaan)

Sorry voor m'n gezeur :rolleyes:

8. JG1986

JG1986 Bekend lid

10 apr 2017
    652
    243
    43
    Ben benieuwd hoe het gegaan is @kroelen, heb aan je gedacht de afgelopen dagen.

Oooh (schoon)moeders! Grrrr.... "en ze bedoelen het zo goed" ja dat zal, maar idd laat me met rust... Mijn moeder valt nog mee trouwens, maar m'n schoonmoeder kan ik soms wel wat aandoen. :|

Net, na 2 dagen mega harde buiken, de vk maar eens gebeld, want het is nu wel heel erg. Oooh zegt ze, kan komen door een groeispurtje, indalen, bewegen van de baby, of blaasontsteking. Als je dat laatste nou even laat checken bij de ha dan is het goed. Okay doei fijne dag!
    Noujaaa... Zit ik er zo lang tegenaan te hikken om überhaupt te bellen, word ik zo "afgescheept" Ik bel maar niet weer, blij dat ik over 2 weken overgedragen wordt aan de gyn.

Haha @Chats de verf is voor op de kamer van onze dochter :D Babykamer wordt mintgroen ;)

@Prettykitty ik had laatst domino's pizza op, 6.8, 2 dagen later 2 boterhammen met ham en kipfilet ofzo, 8.9. Die lichamen van ons doen maar wat geloof ik :roflmao:

Oooh een 'to do lijst' die moet ik ook maar eens even maken.
    Ik moet nog even inplannen wanneer ik DL naar de gastouder doe in mijn verlof. Ik ben zooo laks met al die regeldingen, terwijl ik normaal overal op voorbereid ben...

9. Boedah

Boedah Niet meer actief

hier ligt het lijstje ook al klaar voor verlof.

Onder andere:
    - enveloppen bestellen en schrijven
    - alles wassen
    - alles schoonmaken > zo bang dat de kraamzorg ons vies vind :rolleyes:
    - boodschappen inslaan
    - laatste spulletjes kopen zoals voeding enzo
    - ik wil een foto / verhalen album maken met ivf behandeling, buikfotos, en als laatste foto een foto van de baby

Monet vindt dit leuk.
  10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    @JG1986 Hahaha wat een gekke waardes zeg. Echt heel gek he!
    Zou beter andersom zijn, dan kun je tenminste normaal een boterham egen zonder te stressen haha.

Indalen/terug : Ja ik heb geen idee haha. Zou kunnen dat hij dacht hmmm ik lig al 3 weken zo maar ga nu naar weer terug. Dan heb ik meer ruimte :D
    Zolang hij maar lekker beweegt vind ik het goed. ;)

Lijstjes : Ik maak overal lijstjes van tegenwoordig. Anders ben ik bang dat ik dingen vergeet :roflmao:.

Volgens mij hebben we alles geregeld.
    Baby is erkend bij de gemeente, kraamzorg is geweest. Klossen hoef ik niet te regelen.

Zijn bedje moet alleen nog naar de slaapkamer, en flesvoeding halen
    En nog een kruik(en).

Schoonmoeder : Die van mij is heel aardig, heb weinig te klagen. Alleen zegt ze elke keer iets over mn buik van zoooo of wooow etc. Ik negeer het inmiddels :roflmao::o: Ze heeft het nu ook wel door dat ze het niet elke dag hoeft te zeggen. (Bij wijze van spreken)

@Boedah lekker klagen hoor. Beter dan opkroppen! Dat is helemaal niks.;)

@kroelen Maar was het een typfout en is het hoofdje 50% kleiner dan zou moeten zijn, en bedoelde je dus 10 ipv 20? Of was het echt 1? En dus 90% kleiner dan zou moeten zijn? Want dat moet toch eerder zijn opgevallen. :eek:
    Ben benieuwd of je al meer weet. Lijkt me echt stressen!!!

11. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oja moet wel nog geboortekaartjes uitzoeken, bestellen en enveloppen schrijven.

@Boedah wij hebben ook het hele huis gepoetst voordat de kraamzorg op intake kwam haha. En doen we nog een keer voordat de baby wordt geboren en de kraamzorg echt komt.
    Ik snap je helemaal.

Ik zal vandaag de luiers meenemen naar mijn moeder, die wou ze graag wassen.
    Prima toch :p
    En gelijk z'n beddengoed mee etc. (Al maak ik het nog niet op)

De meeste dingen zijn al gewassen.

12. Boedah

Boedah Niet meer actief

Haha prettykitty, ik heb zo'n collega die denkt dat ze eeeeeelke dag iets over m'n buik moet zeggen. En dan ook gewoon tegen klanten, die dan ook naar m'n buik gaan kijken :rolleyes:
    Ze denkt serieus dat ze hem elke dag ziet groeien..
    Ik zou alleen al blij zijn met m'n verlof om dat niet elke dag te hoeven horen :p:p

Begrijp ik het goed dat je wasbare luiers gaat gebruiken?

Wij hebben de kaartjes klaar staan bij hippegeboortekaartjes.nl. Proefdruk is 1,00 en een krijg je er ook nog een koeka speendoekje bij!

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha ik moet ook nog alles wat jullie noemen :rolleyes:
    Maar wil ook nog eens alle ramen en deuren in huis soppen.. iets waar we veel te laks in zijn.. verder zijn er wat dingen waarvan ik liever heb dat mn vriend ze doet dan ik (voornamelijk dingen als boren).
    Vrees dat ik tijd tekort kom:)

14. Boedah

Boedah Niet meer actief

Gewoon een lijst maken en boven aan beginnen @Lies1611 ;)

15. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Oh nee geen wasbare luiers! Oeps haha, ik bedoel de hydrofielen!!! Haha nee ik ben echt te lui om wasbare luiers te gebruiken.

Ja irritant he dat gezeik over je buik.
    Ik zeg tegenwoordig ik heb geen grote buik, maar een baby in mijn buik!!! :p

Lies1611 vindt dit leuk.
  16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha Ja! Maar dan moet de hoogste prioriteit boven. Ik zie overal bomen :cry:
    Afin verlof begint en met een beetje pech hebben we nog 8 weken :p

@kroelen weet je al meer??? Ik hoop dat het allemaal meevalt! Vreselijk die onzekerheid:(

17. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Boedah, inderdaad lekker klagen ;)
    Wel vervelend van je moeder en schoonmoeder, tis niet dat je daar nu zo op zit te wachten.

Ik mag over het algemeen niet klagen. Mijn schoonouders zijn heel begaan en dringen zich ook totaal niet op, ze vinden het zo leuk dat ze het van zo dichtbij mogen meemaken (tis tenslotte hun eerste kleinkind) en ook mijn moeder doet niks geks of overdreven.

Lijstje: ik schrijf ook aardig wat op haha. Belangrijkste wat er nog gedaan moet worden is alles wassen van de kleine man. De geboortekaartjes staan klaar en hoeven alleen nog qua datum, gewicht e.d ingevuld te worden voordat ze naar ons verzonden gaan worden. Wijzelf doen dan de enveloppen schrijven en posten.
    Daarnaast wil ik uiteraard het huis van boven tot onder flink gesopt hebben en dat ga ik direct in de eerste week van mijn verlof doen, dan is het daarna voornamelijk nog bijwerken en wellicht tussendoor nog iets groot doen.

Opmerkingen buik: het meeste wat ik te horen krijg is dat ie flink aan het groeien is en dat het er goed uit ziet, maar zelf vind ik hem behoorlijk flink worden hah.
    Afgelopen vrijdag hadden we een bruiloft en daar maakte iemand in het voorbij gaan de opmerking "Volgens mij ben jij zwanger," waarop ik het niet kon laten heel droog te reageren met "Nee joh," :roflmao:
    Het is niet dat we daar nu nog omheen kunnen :rolleyes:

18. Boedah

Boedah Niet meer actief

Haha vandaag bij mij een klant op het werk: huh?! Ben je zwanger?! Ik antwoord dan maar: ja best wel erg... :p

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik probeer heel serieus en enigszins verbaast op de vraag "ben je zwanger?", nee te antwoorden. Die hoofden soms :cry:

Jairy0811 vindt dit leuk.
  20. Boedah

Boedah Niet meer actief

:roflmao::roflmao::roflmao:

Deel Deze Pagina