Ik heb de helft gestreken, dat zijn degene die gebruikt zullen worden voor in bedje, kinderwagen enzo. Het niet gestreken deel wordt gebruik tijdens het badderen en voeden, zo nemen ze dan veel meer vocht op. JG1986, Nog maar 5 weken!!
Whoeeehoeee! Gaat hard he? Even serieus, toen we net in dit groepje waren "aangemeld" kroop de tijd voorbij. En nu krijgen we allemaal al bijna ons kindje!!! @kroelen Het zal mij ook niks verbazen als ik pech heb tijdens mijn bevalling hoor. Maar ik ga ervanuit dat de vk mij hierin steunt en alles doet wat nodig is. (Ik heb veel vertrouwen in 4 van de 5 vk's bij ons uit de praktijk) vooral 2 van hun zijn uiterst serieus en laten me echt niet aankloten als het niet goed gaat. Vandaag op controle geweest. Onderdruk was 84. Netjes voor mijn doen, heb wel vermeld dat ze er rekening mee moeten houden dat ik veel bloed zal verliezen. Gelukkig heb ik een veel voorkomende bloedgroep dus dat scheelt ook. Ik was benieuwd naar lachgas, maar dat heeft ons ziekenhuis helaas niet. Ook spreekt een TENS mij erg aan. (Een van jullie hier toevallig ervaring mee?) Ik sta trouwens open voor alles hoor. Ik ga er gewoon blanco in, misschien zit ik zo op 8 cm. Of heb ik al een ruggenprik nodig bij 2 cm. Je weet het toch niet! Ons jochie ligt trouwens al ver in mijn bekken. (Maar hij kan nog wel wat zakken vertelde de vk) Dus hij zit al op de goede weg. Heb vandaag bij Kruidvat via mijn voordeelkaart een gratis pakje luiers (20 stuks) lotiondoekjes, en een flesje wasgel gehaald. Toch leuk gratis! Kan ik gelijk de Kruidvat luiers prboeren. Ik heb miljoen pampers, maar wie weet reageert hij daar wel slecht op. (Je weet het nooit) Moet zometeen met mijn poes naar de dierenarts. Ze heeft blaasontsteking, maar daardoor zagen ze ook dat ze suikerziekte heeft. (Na-aperd) Vind het zielig voor haar! Oh ik ben z'n mietje mbt dieren.
Haha dat heb ik ook wel eens, wij zijn echte nuchtere noordelingen (een Friesin en een drent) en als zo'n vk dan weer super enthousiast met oh's en ah's aan het strooien is kan ik het vaak maar net laten om een 'eyeroll' te doen haha...
Echt he @Prettykitty?! Zo snel gegaan! Vandaag een heeeeel druk beebje in m'n buik, een peuter die niet meer wil slapen tussen de middag, en toch veel regeldingetjes gedaan vandaag. En een heel seizoen peppa big gekeken Ik ben wat vreemd aan het reageren, maar anders moet ik alles van iedereen onthouden en dat lukt niet meer haha...
Haha best erg he? " Wat wil je van je bevalling?" Ehm.. het kind er zo snel mogelijk uitwerken. En verder hadden we nog wel wat specifieke wensen waarvan ik snap dat mensen dat misschien gek vinden Wij kijken nu lekker penelope, kan die stem niet meer horen
Idd nog een paar weekjes!!! Hier vandaag weer een dagje gewerkt. Het wordt nu echt wel zwaarder... zo raar vergeleken met 4 weken geleden toen huppelde ik nog vrolijk rond op mijn werk haha Morgen lekker dagje vrij en ga lekker verder met het inrichten van de babykamer Zooooo leuk!!!
Ik heb de tens geprobeerd op een beurs. Ik geloof wel dat het afleiding geeft van de weeënpijn maar voor de rest moet je er, volgens mij, gewoon doorheen slaan haha
Ik heb geen ervaring met pijnbestrijding, of wat dan ook in die richting, dus heb helaas geen antwoord voor je. Beterschap voor de poes!
Bleh, nadat ik vanmorgen voor de derde keer op rij wakker werd van tintelende/slapende vingers/hand maar even de huisarts gebeld. Zonet langs geweest en nu blijkt het carpaal tunnel syndroom te zijn, sowieso aan een hand. Voor nu een zwangerschapskwaal en hopelijk na de bevalling weer weg, maar wat is dat vervelend wakker worden zeg. Kan er qua verlichting een spalk voor krijgen, dus dat ga ik even navragen de volgende keer bij de fysio. Ik hoop in ieder geval wel dat het wegtrekt straks!
Ja echt he? Idd die baby moet eruit op de meest comfortabele manier die op dat moment mogelijk is. Verder wil ik gewoon radio 2 kunnen luisteren en voor de rest zien we wel, je hebt niet zoveel te willen haha. Qua pijstilling heb ik alleen ervaring met de ruggeprik, ik heb t te lang uitgesteld (iets met trots ofzo) en ben niet van plan weer 6 uur in een weeënstorm te blijven martelen, zodra t te heftig wordt prik m er dan maar in Oh @Jairy0811 wat naar! Ik lees t vaker bij de zwangerschaps kwaaltjes, hopelijk ben je er straks gauw weer vanaf! Hier gaat t nog wel prima eigenlijk, wel af en toe weer die gekke steken in m'n onderrug, morgen de gyn maar eens vragen wat dat kan zijn. Beeb is ook ontzettend aan het koprollen heb ik t idee, gaatje van m'n navelpiercing (die er al 12 jaar niet meer in zit) is alweer ontstoken daardoor. Hoe is het met de kat @Prettykitty? Sneu als ze ziek zijn die beestjes. Dan krijg je nog wat als je beeb straks een keer ziek is. Ik vergeet nooit meer de eerste keer dan ons meisje echt ziek was, heb de hele dag half jankend met haar op de bank gezeten, elke keer als ze weer overgaf barste ik weer in huilen uit...
Auch @Jairy0811 dat is echt naar! Mijn moeder had dat ook heel erg (maar dan niet zwanger) die is eraan geopereerd. Maar grote kans dat het bij jou alleen tijdelijk is door de zwangerschap. Maar vervelend is het wel! Poes : Nou op bijzondere wijze blijkt ze dus alleen blaasontsteking te hebben. Maar daardoor zaten er suikers in haar urine. Ze hebben een uitgebreid bloedonderzoek gedaan (arm beest 2x in haar halsslagader geprikt.. brrrr) Alles zag er fantastisch uit. Ze wou ook urine rechtstreeks uit haar blaas halen en dus haar blaas aanprikken. Ehhh nee bedankt, arm beest moest al genoeg doorstaan! En de waardes waren perfect dus. Zie geen reden omdat te doen, moet wel over een week nog urine inleveren om te kijken of de blaasontsteking weg is. Vind het zo zielig (ik ben echt een mietje hoor. Ik houd zo veel van dieren, als een dier pijn heeft kan ik daar echt sneu van zijn) Maar ze gaat alweer opknappen heen. Ja ik denk dat ik serieus zou huilen als mijn kind ziek is. Ik ben echt een miet. Kan door de tv ook zo huilen. (Bijvoorbeeld jongen die bij Hart in Aktie had geregeld dat zijn broertje met hersentumor een brommobiel kreeg.. Vind ik zo ontzettend lief. Heb ik echt tranen in mijn ogen) Navelpiercing; mijne heb ik er uit gehaald sinds een week of 6 denk. Door het groeien van mijn buik is hij ook geïrriteerd. Prik hem wel nog af en toe door... wil hem stiekem behouden haha. Baby eruit : Ja zo denk ik er ook over hoor. Ik sta er heel open in! Geen idee qua pijnstilling... Vind overal wel voor en nadelen aanzitten. Wie weet loop je zo gemakkelijk tot 8 cm door, en denk je wow ik heb al 8 cm. Of je ligt te janken terwijl je nog maar 2 cm ontsluiting hebt en nog een dag of 2 bezig bent. Je weet het niet... Tens leek me wel handig. Maar als ik het nodig heb vraag ik ook om een ruggenprik. (Al lijkt het me echt eng dat geprik in je rug) Maarja, wat moet dat moet. Babykamer al klaar @Chats en ingericht? Voor degene die nog geen naam hadden. Zijn jullie er inmiddels al een beetje uit?
Fijn dat de poes toch geen suikerziekte blijkt te hebben! Scheelt weer een hoop gedoe. En ook mooi dat ze weer wat opknapt. Haha ik ben ook zo'n jankerd hoor, kan wel blèren bij een mooi liedje. Toen ik net zwanger was ging ik naar het concert van John Mayer, blèr ik zo met alles mee haha Mijn moeder heeft idd ook cts gehad, ook niet tijdens zwangerschap, ook geopereerd. Maar in jouw geval blijft t hopelijk alleen een zwangerschapskwaal @Jairy0811! Hier nog steeds niet echt uit de meisjesnaam. Had al een topic geopend, maar manlief is veel te druk in z'n hoofd met de verbouwing, dan kan een naam er niet bij haha. Ik ben helemaal weg van Meadow, is wel erg amerikaans, maar vind t zo mooi! Manlief helaas helemaal niet. Ben benieuwd of het nog wat wordt voorde geboorte..
Ik heb bij de vorige bevalling de tens gebruikt en tot aan de pers weeen er echt wat aan gehad! Ben van plan om hem nu ook weer te gaan gebruiken. Voor mij haalde het echt de scherpste randjes weg van de pijn en dat werkte goed voor me
Hey meiden, @Prettykitty fijn dat poes zich alweer beter begint te voelen! Nooit leuk zieke diertjes.. Pijnstilling: ik heb ooit een tens gebruikt voor rugpijn, maar mijn ding is het niet. Sorry mijn hoofd is op het moment net een vergiet, ik weet nu al niet meer wat er verder gepraat is Ik ben vandaag lekker de laatste grotere dingen wezen halen zoals voeding enzo, en nu lekker een middagje koekjes/boterkoek bakken. Ik kan wel wennen aan verlof
Haha heerlijk @Boedah ik lust ook wel een stuk boterkoek De baby is weer goedgekeurd door de gyn, zit wel iets boven de curve, maar volgt wel een mooie lijn. De afspraak van a.s. dinsdag gaat niet door, vond ie onzin om 2 x zo snel achter elkaar te komen. Maandag voor de laatste x naar de vk. Als het zo blijft gaan denk ik dat ik misschien toch 'uit mezelf' ga bevallen. Reuze spannend vind ik dat Ik moet wel naar de cardioloog omdat ik steeds last heb van hartkloppingen. Krijg ik denk ik thuis bericht over. Ik ga nu ff lekker naar de kapper
Mjammmm @Boedah lekker hoor! Boterkoek! @JG1986 Oei wel vervelend van je hartkloppingen. Maar beter dat je dan even langs de cardioloog gaat. Is toch wel even fijn als het gecheckt wordt. Oei dat is wel balen dat je man zo druk in zijn hoofd is met de verbouwing. Helemaal logisch natuurlijk, maar een naam voor het kleintje is ook wel belangrijk. Misschien anders maar zelf een keuze maken? Of zou hij dat niet op prijs stellen? @Monet Oh dat klinkt heel fijn! Dan denk ik dat ik ook ga voor de TENS. Moet je deze aanvragen bij de zorgverzekering? (Ik dacht zoiets te hebben gelezen) Poes : Ja ben blij dat ze weer de oude wordt. Met recht, oud haha! Maar de DA vond haar er trouwens erg mooi uit zien, met haar glimmende vacht.
De boterkoek smaakte ook erg goed moet ik zeggen! Jeetje mineetje, de hele week al bezig met de babywas en ik kom er gewoon niet doorheen hihi.. Hopelijk krijg ik vandaag alles weggestreken. Alle dekentjes en lakentjes enzo telt echt aan! Vannacht alleen zo slecht geslapen . Hopelijk niet al te veel last van vandaag haha. Hoe oud is je kat @Prettykitty ? Ik heb er 2, 6&4 jaar oud
Ze word in mei 12 jaar! Ik had ook nog een kater, die was 10 maar die vond ik opeens half dood in zijn kamer. (Ze hadden een eigen kamer) Was heel plotseling! Mis hem nog haha.. was z'n heerlijk beest. Maar ze red het prima in haar eentje hoor, ze trekt erg naar onze hondjes! (Naja, vooral naar onze reu) ze spelen ook vaak met elkaar en rennen dan achter elkaar aan. Boterkoek : Is altijd super lekker. Ik eet sinds een tijdje ook weer koekjes, want mijn suiker reageert er niet eens op. Ben ik enorm blij mee, want ik eet graag een koekje bij de koffie s'avonds. Wassen : Elke keer als ik wat thuis geleverd kreeg heb ik het gelijk laten wassen. (Schoonmoeder vind het leuk om te doen) dus de boxkleden en dekentjes etc zijn allemaal al gewassen. Mijn moeder heeft de hydrofielen nu gedaan, en doet zaterdag de rompers. (Zijn er ontzettend veel) Lakentjes heeft mijn moeder ook mee om te wassen. Dan is volgens mij alles gewassen. Vinden jullie het ook nog steeds onwerkelijk dat er gewoon een baby in je buik groeit? Misschien geldt het wel alleen voor de meiden die net als ik voor het eerst een kindje krijgen. Maar als ik zo aan het dagdromen ben, dat ik hem lekker in bad stop en verschoon enzo dan kan ik het gewoon niet geloven. Vooral als ik bedenk dat hij binnen nu en 6 weken gewoon geboren kan zijn. (WAT IS NOU 6 WEKEN? DAT VOELT ALS MORGEN!!!)