Miss door de zwangerschapsdiabetes? Dan zijn vaak de baby’s groter/zwaarder Miss wordt je wel eerder ingeleid dan hoef je niet meer zo lang te wachten!! Hier werd met 20 en 30 weken geschat op 52 cm en minimaal 7 pond Dus ben benieuwd naar morgen
Ik hoop voor je dat de kleine op tijd zakt zodat je gestript kan worden!! Ik kan me voorstellen dat het ff een tegenvaller is als dat niet doorgaat!
Ja ik heb al sinds week 28 ofzo zwangerschapsdiabetes. Alleen mijn waardes zijn altijd perfect. En bij 32 weken had ik het dus ook al, en schatte ze hem op 1941 gram. (Zeer netjes gemiddeld) Dus snap niet dat hij nu opeens misschien groot en zwaar is. Maar goed ik zie het allemaal wel, ben nu wel extra nieuwsgierig op hoeveel ze hem schatten. En wel goed dat er extra naar gekeken wordt. Ja heb sowieso altijd al het idee gehad dat hij eerder zou komen. (Of geboren zou worden haha)
Dat schatten van gewicht kunnen ze echt sterk naast zitten hoor! Bij mn vorige zwangerschap zou ik een bescheiden kind krijgen (54cm. 3930g) en een vriendin van me had extra controles omdat dr kind super groot zou zijn (48cm en nog geen 3300g).. Maar extra echo is altijd Fijn! Strippen, werkt dat echt? Hier ook controle gehad. Ze is ingedaald en ligt er klaar voor. Helaas zegt dat niks.. Nu wekelijks controles!
Spannend @Prettykitty ! Ze hebben gelijk al mijn afspraken doorgepland, komen ze: Woensdag 22 november Woensdag 29 november Woensdag 6 december Maandag 11 december Hopelijk de laatste 2 niet meer ofzo
Ik ben bij de oudste twee ook gestript en daar heeft het bij beide tot bevallen geleidt (bij zoonlief wel pas na de 2de keer), dus hier heeft het zeker geholpen. Vanwege deze positieve ervaring gaan ze me met 39 weken ook al proberen te strippen. De kleine man moet daar alleen wel voor ingedaald liggen ivm tegendruk. Gewicht: dat kan inderdaad heel erg afwijken van het geschatte gewicht! Dochterlief werd 6 pond geschat en die woog netjes 2980gr, maar zoonlief werd eveneens 6 pond geschat en die zat toch echt op 7 pond met zijn 3480gr. De vk hier zei dat je rekening moet houden met altijd een halve kilo dat de schatting afwijkt, dit kan dan meer of minder zijn. Ik ga de lijst aanpassen en naar voren halen!
♡ Bevallingslijst 1 t/m 15 december 2017 ♡ 2 december: Dreamcatcher - 26 jaar - 2de kindje 5 december: Lies1611 - 28 jaar- 2de kindje 10 december: Jairy0811 - 27 jaar - 3de kindje 11 december: Boedah - 28 jaar - 1ste kindje 12 december: JG1986 - 31 jaar - 2de kindje Monet - 26 jaar - 2de kindje 13 december: Nic82 - 34 jaar - 1ste kindje 14 december: Chats - 34 jaar - 1ste kindje 16 december: Prettykitty - 27 jaar - 1ste kindje 17 december: Kroelen - 28 jaar - 3de kindje 3 jongens, 4 meisjes en 3 verrassingen! Afspraken: 15 november: Chats liggingsecho 18 november: PrettyKitty extra echo 20 november: Lies1611 controle VK 21 november: Jairy0811 controle VK 22 november: Boedah controle VK 29 november: Boedah controle VK 28 november: Jairy0811 controle VK 28 november: Lies1611 controle VK 4 december: Lies1611 controle VK 6 december: Boedah controle VK 11 december: Boedah controle VK
Haha ik weet nog dat ik bij mijn dochter bij ongeveer 5 cm ontsluiting zei tegen de vk: ik denk niet dat ik vanmiddag op controle kom hoor.... heel serieus hahahahaha... 3 uren later werd ze geboren
De schatting is inderdaad maar een gokje. Maar ik moet er wel bij zeggen, dat ze hem 2x hebben gemeten met zijn tweetjes. (Waaronder iemand die al 15 jaar echo's doet) en ze kon echt niet nauwkeuriger te werk gaan. (Zoals het meten van het hoofdje echt precies tot aan de mm) Maar goed, al zou hij 1 kg zijn aangekomen in 4 weken (zaterdag) dan nog lees ik op internet dat dat zeer gemiddeld is. (Zelfs nog 100 gram eronder) Dus ik snap er echt helemaal niks van. Ik ga het zaterdag wel zien, maak me er ook niet zo heel druk om. Maar ben meer erg nieuwsgierig hoe het precies zit. Mijn bloeddruk was trouwens wel gewoon netjes. Vind ik ook elke week een prestatie, omdat ik toch altijd zo ronsdde 85 zit. (Hij hoeft maar 90 te wezen en hij is te hoog) Hij was 83 geloof ik. (Thuis is hij altijd lager ) Afspraken : Wij kijken het gelukkig per week aan. Maar wel grappig dat je eigenlijk op de dag van je wekelijkse controle bent bevallen. @Monet @Jairy0811 netjes weer de lijst! Lees trouwens nu pas je berichtje. Hoop dat jullie mannetje toch gaat indalen, want het is en blijft toch wel spannend of dat optijd gaat gebeuren voor het strippen. Maar komt vast in orde! Zul je net zien, een dag van te voren ofzo. Aangezien hij af en toe al van die ondeugende streken heeft.
PrettyKitty, natuurlijk kunnen ze heel erg nauwkeurig meten, vooral iemand met zoveel jaar ervaring, maar wat ze meten zijn de botjes (afgezien het buikje) en ze kunnen niet zien hoeveel vetjes er aan die wangetjes zit, of lekkere dikke bovenbeentjes. Vandaar ook die afwijking van een halve kilo. Het verwachte gewicht wat ze je gegeven hebben is in ieder geval geen enorm groot gewicht, of iets waar je je nu ineens zorgen om zou hoeven maken. Ik denk dat het voor hen puur een extra controle is ivm je diabetes Met een beetje pech daalt ons mannetje hier pas tijdens de bevalling zelfs pas in haha, dat kan en mag namelijk ook gewoon, maar daar ga ik niet vanuit. Het is inderdaad nu al een klein eigenwijsje die mama gewoon lang in spanning houd en een dag voor het strippen gaat zakken haha.
Hier vandaag een drukke dag. Heb het mezelf aangedaan hoor, maar nu wel spijt Heb al veel voorraad boodschappen in huis gehaald, en alle sinterklaas cadeautjes maar vast. Gelukkig morgen en vrijdag 2 dagen om bij te komen, niks op de planning!
@Jairy0811 Ja dat is natuurlijk helemaal waar. Het lichaamsvet van de baby valt natuurlijk niet te meten. @Boedah fijn dat alles weer binnen is. Ik heb gisteren boodschappen gedaan, en wij hebben ook al een heleboel cadeautjes in huis. Zelfs voor de baby (wij vieren kerst) Hoe is het met je kat eigenlijk? Hier trouwens nog een foto van de mini fotoshoot.
Wauw @Prettykitty ! Super mooie foto, ook echt mijn style! Mag je trots op zijn! Kat had geen blaasontsteking, hoogstwaarschijnlijk komt het toch door de zwangerschap / veranderingen in huis en hormonen.. hopelijk houd ze er weer mee op als alles weer rustig wordt. Je kan alleen helemaal niet aan haar merken dat ze ergens 'last' van heeft, maargoed.. Wij houden altijd sinterklaas met mijn kant van de familie, ivm kindje van mijn nicht die erin geloofd. dan trekken we lootjes. Houden het dit jaar op 3 december, mochten we er niet bij zijn (wat ik stiekem hoop natuurlijk) dan komt het ook wel weer goed met die cadeautjes. Maar dan hoef ik daar iig niet meer mee te slepen enzo!
Hier zijn de Sint inkopen afgelopen weekend ook gedaan, moet alleen nog een paar dingetjes voor in de schoen, maar dat komt een deze dagen nog. Ik hoop voor de kids wel dat we het gewoon kunnen vieren, wij houden het op 3 december. De kleine man komt maar of een paar dagen van te voren en anders daarna
Gelukkig geen blaasontsteking! @Boedah ja de dierenarts zei hier ook zoiets. Maar ik zei nee dat geloof ik niet want verder ook geen verandering te merken aan de kat. En was idd wel blaasontsteking. We hebben vandaag nog haar urine naar de dierenarts gebracht, en deze was gelukkig schoon. Dank je wel. We waren binnen 10 minuten ofzo klaar met de foto's. Zitten ook een aantal mislukte tussen hoor, maar ook een stuk of 20 - 25 mooie. We doen ze in een fotoboek. Kunnen we er altijd even doorheen bladeren! Wel leuk dat jullie allemaal Sinterklaas gaan vieren. Vind dat altijd zo gezellig.
Ik vind sinterklaas stiekem niet zo leuk haha. Vind kerst veel gezelliger maar goed, na jaren van surprises en gedichten zijn mn schoonouders eindelijk overstag en doen we eindelijk sinds vorigjaar een dobbelspel als de kids op bed liggen. Maar goed voor hetzelfde geld slaan we dit jaar sinterklaas en/of kerst over.
Ik ben ook echt meer voor de Kerst, dat vind ik echt het leukste van alles, maar Sint moet wel voor de kids haha. We maken er dan ook zeker iets leuks van voor hen, maar als het straks niet meer hoeft dan is dat het eerste wat er schrappen Wij gaan hier 2 december de kerstboom ook al opzetten. Normaal pas na sinterklaas, maar ik moet die boom gewoon hebben staan voor ik bevallen ben (of ik moet natuurlijk eerder aan de gang gaan, maar dan heeft vriendlief belooft hem alleen op te zetten) want ik moet kerst in huis hebben haha.