Oja, ik doe trouwens mijn 36 weken dansje. Nu vliegen de dagen echt voorbij! Hoop dat het snel om is . Want ik blijf shoppen! Vanochtend weer een hoop leuke Done by Deer producten gekocht. (Geweldig merk)
Echo is inmiddels geweest, de kleine ligt goed! En ligt al mooi in het bekken. Ook nu weer steken onderin mijn buik dus het zal wel lekker verder indalen..... Slapen gaat hier aardig goed. Manlief is verkouden dus die houdt mij nu aardig wakker haha en ik merk dan ineens hoevaak de baby nachts actief is haha
Oooh dat valt reuze mee @Prettykitty, onze dochter was 3905, t is goed te doen Haha dat geshop is wat he? Ik ben blij dat ik niet meer zulke einden kan lopen, want nu DL naar de psz gaat, en ik dus 2 ochtenden voor mezelf heb, lokken die winkels echt wel haha, maar dat lukt dus gelukkig niet zo goed. Moet nog wel wat sint inkopen doen, dan maar ff snel met de auto. Fijn @Chats dat de beeb goed ligt! Ik vond t een hele opluchting. Ja zeer he dat indalen! Ik schrik elke keer weer van die steken, denk ik dat t gaat beginnen
Ik koop bijna alles online. Oeps haha.. Maar zie ook zo vreselijk veel leuke dingen. Ik houd bij wat we uitgeven aan de baby, gewoon omdat ik het leuk vind om te doen. Loopt ook aardig op, maar hey hij heeft wel al heel veel leuke dingen! Lopen gaat hier ook steeds moeilijker, en rechtop zitten is ook een ramp. (Beetje naar achter gebogen met mijn rug kan dan wel haha) Baby ligt hier ook al in het bekken. Dus hij is op de goede weg! Ik voel vaak als ik mijn hand op mijn buik heb ofzo dat hij zo onder mijn hand "door rolt' ofzo. Klinkt vast heel gek, maar misschien weten jullie wel wat ik bedoel.
Jaaa dat rollen herken ik wel ja! Gek gevoel he? Soms "loopt" hij/zij ook langs m'n buikwand, heel gek voelt dat haha...
Kroelen, wat fijn dat je al een datum hebt om naar uit te kijken! Nu wordt het echt af tellen voor je. Prettykitty, mooi gewicht hoor! Wordt een lekker gezond ventje En je 36 weken dansje alweer! Gaat snel he? Toch lijken die allerlaatste weken dadelijk ineens heel traag voorbij te gaan, puur omdat je zo naar de kleine uitkijkt. Chats, Super dat alles goed was! En is de kleine goed opweg naar de uitgang Bewegingen: hier vaak voetjes in mijn zij, Die dan zo lekker van boven naar beneden kunnen trappelen of eens lekker uitgestoken worden. Soms kan ik er dan gewoon een vastpakken haha. Hebben jullie ook weleens dat je voelt dat de beentjes/voetjes langs of over elkaar heen rollen/schuiven? Dat voelt dan als een hele snelle trappelt achter elkaar. Ik krijg nou ook regelmatig een trap tegen mijn ribben, of dat ie er onderdoor schiet. Een paar dagen geleden schopte hij zelfs zo hard tegen mijn ribben aan dat ik echt het idee had dat ie zichzelf pijn had gedaan
Ja dat is echt heel gek! En ik hoorde trouwens ook z'n "knak" geluid! Was Jairy dat die dat ook eens had? Of meerdere van jullie? @Jairy0811 Jaaa gelukkig een beetje een normaal gewicht. Er hing bij onze vk een geboortekaartje van een kindje die 57 cm lang was en 4700 gram woog. Ik dacht al ohnee, straks wordt onze baby is ook zo groot. (Niet dat het veel uitmaakt, maar ik ben best klein. Dus erg comfortabel lijkt me dat niet) Ja mooi echt ziek hard gaat de tijd. Vind jij het nu langzaam gaan? Haha ik juist niet. Ik verzin ook elke keer wel weer dingen die er moeten gebeuren. Dus heb elke keer tijd te kort. Morgen even langs mijn schoonouders, nog wat foto's maken van mijn buik. En rolgordijn in mijn slaapkamer ophangen (in de babykamer hebben we al een nieuwe opgehangen, eentje die beter bij zijn kamer past haha) Ohjaaaaa! Dat snelle trappen voel ik ook wel eens. Ik dacht elke keer HOE KAN DAT. Net alsof hij met zijn handjes slaat en met zijn voetjes trapt, en dat allemaal tegelijkertijd.
Hey meiden Ik heb gezegt dat ik geen verdere echos wilde van het hoofdje..ik werd er onzeker van en weet gewoon dat ik op mijn eigen gevoel kan vertrouwen..ze lag al ingedaald en dus hoofdje ligt zo ie zo al lekker vast en dan kennen ze meten wat ze willen maar dat is niet de echte omtrek voor wanneer ze geboren zal worden..heb gezegt dat ik wel wacht tot de geboorte en zal hier dan ook zeker een foto plaatsen ik weet gewoon dat ze perfect zal zijn te klein te groot of middelmaat zolang ze gezond is ben ik meernals te vrede.. Zo ben vandaag beroerd spuug me eigen leeg vanaf 04:00 wat is er toch aan de hand.. Voel me echt smerig hahaha
Volgens mij was JG degene die een tijdje terug een harde knak hoorde, maar toevallig hoorde ik het hier vorige week ook 1x. Was zó apart! Zelfs mijn vriend hoorde het, waarna ik even ben gaan staan om te kijken of het niet mijn vliezen waren. We denken nu dat het misschien een gewrichtje van de baby was, ofzo. Ik zou het anders echt niet weten haha. Ik vind het vooralsnog niet super langzaamaan gaan, Maar ik weet uit ervaring dat die allerlaatste dagen dadelijk wel langzamer lijken te gaan. Dat was hier althans het gevoel op den duur haha. Je wordt dan zo ongeduldig naar je kleintje. Ik doe vandaag mijn 37 weken dansje! Nog maar 21 dagen te gaan en ik mag nu officieel lekker thuis bevallen!
Jeeeej je 37 weken dansje @Jairy0811 . Haha dat geknak was ook echt een gek geluid he. Ik dacht ook ehhh dus dit bedoelen ze met geknak. Ik heb trouwens een vuilniszak op mijn bed gelegd voor eventueel water breken. Maar heb het nu gelijk 10x warmer in mn bed. Hebben jullie ook iets op de plek waar je regelmatig zit? Op de bank bijvoorbeeld? Ik heb serieus geen idee, als je water breekt terwijl je op de bank zit. Of je bank dan bij het grof vuil kan? @kroelen Opzich kunnen ze volgens mij nog wel aardig goed het hoofdje meten als het in je bekken ligt. Maar het is natuurlijk maar een schatting, dus ik kan me wel voorstellen dat je het liever niet meer laat meten. Misschien heb je iets verkeerds gegeten, of een teken dat de bevalling gaat beginnen?
Ik had idd dat knakken laatst. Nog wel af en toe, gelukkig ben ik niet de enige haha. @kroelen Tsja je kunt er sowieso niks meer aan veranderen, dus ik snap dat je even klaar bent met de echo's, schattingen en hopelijk onnodige onrust... Vervelend dat je zo ziek bent! Gauw opknappen voor de bevalling! Beterschap. Ik heb nog nergens matjes o.i.d. heel slecht, maar ik kan echt niet tegen dat gekraak, en idd in bed is het meteen super warm, en ik zweet al zoveel de afgelopen dagen... Plus dat er maar weinig vrouwen zijn waarbij de bevalling met het breken van de vliezen begint, en dan nog is het vaak maar een klein beetje volgens de vk. Ik ga daar dan maar vanuit
Ik heb echt alleen een matje in bed, en dan veel lagen erover (handdoek, molton en hoeslaken), Maar dat is wel de enige plek waar ik hem heb liggen. Op de bank, of andere plekken, ga ik niet aan beginnen dan moet ik er ook overal een mee naar toe gaan nemen De kans dat de vliezen breken is inderdaad klein en hier ook bij de oudste twee niet vanzelf gebeurd, dus tis meer uit voorzorg.
Hier nog nergens matjes! Morgen is het bed-verschoon-dag Ik had (dacht ik) heel slim 2 waterdichte moltons gekocht bij de Ikea, omdat ik waarschijnlijk op man zijn plekje moet bevallen.. Gelijk vrijdag in de was gegooid ook. Ging ik het ophangen; bedacht ik me opeens dat we een 2 persoons topper op bed hebben en dus 2 x een 1persoons molton gekocht Gelukkig waren ze maar 7,- per stuk, ik knip de hoeken wel los ofzo, haha. Verder ga ik nergens aan matjes beginnen hoor, dan moet ik ze steeds meeslepen want ik verhuis per avond wel 8x van plek op de bank denk ik. Jeeeej @Jairy0811 , 37 weken! Hier morgen! Hele mijlpaal weer hoor, thuis mogen bevallen
Oh haha, Dat zou ook echt iets voor mij zijn, Boedah. Bed hier zijn ook twee eenpersoonsmatrassen en een tweepersoonstopper eroverheen. Ik weet niet of je handig bent met een naaimachine? Of naald en draad? Anders zou ik inderdaad de hoeken aan een kant losmaken en dan recht aan elkaar naaien, al zit het dan met een paar stikjes vast fan gaat het in iedergeval niet schuiven Jaa, ik vind het inderdaad een mijlpaal haha. Nu kan ik gewoon lekker thuis mn ding doen als ik straks aan de gang ga
Haha, totaal niet handig mee, mocht het teveel schuiven dan kijk ik m'n (schoon)moeder wel lief aan Wij vervelen ons vandaag een beetje (lees: vies weer, lui, nergens zin in) dus ik zei al: zal ik anders maar gewoon vast bevallen vandaag, rekend niemand op . Maarja, 36+6, en wil niet naar het ziekenhuis, dus maar even wachten
Kunnen de al mama's mij misschien ergens mee helpen? Ik blijf er maar aan denken; als je eenmaal bent bevallen en je mag douchen, wie gaat er dan mee douchen, of doe je dat alleen? En waar blijft baby?
Bij mij hielp de kraamzorg me onder de douche, de vk was samen met mijn moeder met de baby bezig (aankleden enzo) en terwijl ik lekker onder de douche stond/zat verschoonde de kraamhulp snel het bed.
Hier geen verveel dag, maar juist tijd te kort. Wel is het weer om lekker binnen te blijven onder een dekentje ofzo. Wij hebben vandaag nog wat foto's gemaakt, aangezien er bij die vorige keer niet zoveel moois tussen zat. Nu hebben we echt 101010101 mooie foto's. Ben er super blij mee! Mij vriend kon er ook geen genoeg van krijgen (het maken ervan) Matjes : Ik laat het dan ook maar zo. Anders was ik de kussen van de bank wel. Mijlpaal : Echt super hoor, de 37 weken aangetikt. Vooral als je graag thuis wilt bevallen zoals jullie. Ik over 6 dagen! Maar voel me zoveel zekerder dan in het begin van mijn zwangerschap. Voelt echt top! Hier nog even een collage van wat foto's.
Dankje @Jairy0811 ! En mooi zeg @Prettykitty ! Zit echt te twijfelen of ik nog wat foto's moet maken..
Prettykitty, Het is ook eigenlijk geen doen om overal matjes neer te gaan leggen. Als je vliezen breken is de kans nog altijd groter dat het in de nacht gebeurd (in de meeste gevallen beginnen de bevallingen ook dan) en anders zul je zien dat ze altijd net daar breken waar je niks bij de hand hebt; een supermarkt ofzo, haha. Mooie foto's weer! Jij kunt straks lekker gaan plakken in het album! Boedah, geen dank! Ik heb dit keer geen shoot gedaan. Wel gaan we deze week nog een paar foto's maken, met vriendlief zn handen op mijn buik en een paar van de kids, maar dat is het enige naast de twee wekelijkse buikfoto's.