1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Dank je sopann zal ik daar eens kijken.
    Ik ben er namelijk echt niet uit. Bondolino heb ik ook wel eens iemand over gehoord die er positief over was. Ik weet het echt niet.

Vervelend dat T zoveel last heefy van sprongetjes. Zit er wel een ritme in hoe lang hij er last van heeft? Hopelijk is hij vandaag wel gezellig als hij mee moet. Succes met open huis. Ik ken helaas niemand er voor. En veel plezier vanmiddag. Hopelijk ben je niet te moe

2. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Wat vervelend sopannn dat T er zo n last van heeft.
    Hopelijk (voor hem en voor jullie) is t idd maar een dag en nacht en kan je vannacht weer lekker slapen.

En ik wel es in Deventer maar iemand die nog een huis zoekt nee....:D
    Veel plezier op de kinderboerderij.

Het valt me eigenlijk reuze mee Jonneke.
    Ben wel moe maar niet meer dan "vroeger".

R heeft vannacht klokje rond geslapen. Van half 9 tot half 9. Met 13 uur tussen de voedingen. :D
    Alleen nou gooit ie zn hele schema door de war en komen we eigenlijk uit op 4 flessen. Maar wel lekker zo lang slapen zeg hihi

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Dat is zeker lekker Mirpat!! Heerlijk!!!

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jeetje! 13 uur!! Wil je dan op 5 voedingen uitkomen moet je om de twee uur voeden joh. Haha :D

De sprongetjes verschillen nogal. Tot nu toe was er steeds een piek van één dag. Met de 8 weken twee dagen, maar gelukkig niet achter elkaar. Nu hebben we twee onrustige nachten gehad, maar vandaag is ie weer zo zoet!! De hele middag wakker geweest en nu ligt hij alweer heerlijk te slapen.

Als ik ga werken straks, dan kolf ik 3x in een dienst. Ik wil voor mezelf 11, 14, 17 en 20 uur aanhouden. Dan weet ik zeker dat mijn productie op peil blijft en heb ik voldoende rustmomenten voor mezelf. Ik vind kolven echt fijn om te doen. Gewoon even alleen maar met voeding produceren bezig zijn :) Als ik weg ben, moet ik ook echt wel na 3 uur kolven, anders doet het echt zeer. T drinkt toch effectiever ofzo. Dan is 4 uur geen probleem.

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Fijn dat het zo goed ging Jonneke!
    3 dgn achter elkaar lijkt me ook wel pittig zeg!

Hebben jullie al een idee wat er voor Moederdag bij jullie gepland staat.....?

Laatste 2 dgn is B weer redelijk onrustig. Ze slaapt nu eindelijk in de doek. Moet over een half uurtje ong eten. Rot tijd eigenlijk maar goed.
    27 mei(!) kunnen we pas bij de ka terecht! Vind dat echt lang! Als ze de komende dagen nog zo is als gisteren ga ik toch nog is bellen of we niet eerder kunnen.

Productie is hier echt bagger!!!!! :$ donderdag had ik autopech dus was 2 uur later dan de voeding thuis, voelde nog niks aan mijn borsten en ik kolfde niet eens meer!!!
    Ik heb een neusspray van de ha gehad die het moet stimuleren en ook die doet niks extra's. Ik heb gewoon nog maar 4 voedingen in de vriezer!!!! :$ Ga maandag dus weer bellen dat ik iets anders wil want dit slaat echt nergens op!

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ow, omrollen heeft ze vorige week nog een keer gedaan van buik naar rug, deze keer in de box.
    Hier slaapt ze natuurlijk op de buik en ligt ze ook veel ivm het spugen. Ik merk nu ze "ouder" wordt dat ze vaker protesteert. Ze ziet dan natuurlijk bijna niets.
    Wel gewoon blijven doen hoor, minstens 5 min per dag, is erg goed voor de ontwikkeling van de spieren!

7. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Fijn dat T weer in goede doen was.

Hoe lang ben je met kolven bezig per keer? Op het werk krijg ik iedere keer te horen dat ze het knap vinden dat ik kolf en nog bv geef. Twee collega's die ook verlof hebben gehad waren voordat ze moesten gaan werken afgebouwd. Maar ik vind de bv zo speciaal dat ik ook echtniet anders wil op dit moment.

Balen sukke dat het even niet zo wil met de bv. En vaker aanleggen of kolven tussendoor om te stimuleren? Kolfde je eerst wel een volle voeding van B?

Stom he dat het zo lang moet duren voordat je de ka kan zien als je dat wilt. Waar heb je die afspraak voor?

Moederdag, geen idee of ml daar al aan gedacht heeft. Jij wel?

Ik ga nog even slapen. L komt nu standaard zelf voor haar voeding tussen 6 en 7. Jij weer uit kunnen slapen mirpat? :)

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jeetje Sukke! Dat is balen zeg. Die spray helpt alleen voor je tsr en niet voor je productie. Het enige wat je kan doen is een kopje venkel- of anijsthee per dag drinken. Teveel remt de productie, maar een kleine hoeveelheid stimuleert juist. Er is ook borstvoedingsthee.
    Je kan B ook gewoon vaker aanleggen als je vrij bent. Sommige moeders clusteren in het weekend, zodat ze de week goed doorkomen met kolven. In de loop van de week wordt het dan weer minder, dus weer clusteren in het weekend.
    De LK zei dat een dip heel vaak voorkomt als je weer gaat werken, plus rond de vier maanden zit ook zo'n dip. Dus goed vaak aanleggen of vaker kolven :) En ook 's nachts een keer voeden. Dan maak je meer prolactine aan.

Buikliggen is idd goed voor de spieren :)

Wat trekken jullie de kindjes aan nu? T heeft het echt snel warm. Vannacht alleen een romper met pyjama en nu ligt hij met alleen een romper met kortemouwen bij mij in bed. Overdag heb ik hem ook al twee keer een beetje moeten afkoelen, omdat ie chagrijnig werd van de warmte, dus nu gewoon blote voetjes en een dun broekje. T-shirt vind ik dan nog zo koud, maar T begint al te mopperen als ik een longsleeve aantrek bij hem.

Vannacht trouwens weer een normale nacht :D 1 voeding en 10 uur slaap.

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Jonneke, ik kolf zo'n 10 min en. Dubbelzijdig elektrisch en stop pas wanneer er echt niks meer uit komt. Heb altijd deze hoeveelheid gekolft en dacht gewoon dat dat de hoeveelheid was wat ze dronk.
    Ow, bij R kreeg ik van collega's ook telkens te horen dat het zo knap was dat ik nog steeds bv gaf. Op een gegeven moment irriteerde me dat zelfs! Haha!

Die bv thee wil ik idd gaan halen maar daarvoor moet ik naar de tuinen en die is hier niet in de buurt!
    Ik wil nu vandaag en morgen idd maar weer tussen iedere voeding door kolven en ga morgen de ha bellen voor domperidon. In lage dosering is dat ook goed ter stimulatie.

Kleertjes, mouwloze rumoer, dun truitje lange mouw en een legging of dun broekje! Ik vind de wind buiten nog wel erg fris voor ze dus ze ligt wel onder een dekentje in de wagen. Gisteren een iets dikkere woensdag was het gewoon een hydrofiel.

10. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Wat balen dat de bv niet vanzelf gaat.
    Hopelijk gaat t toch gauw wat beter.
    Wat vervelend dat je zo lang moet wachten voor KA.

Jonneke R heeft hier weer geslapen tot half 7. 10 uurtjes achter elkaar.
    En daarna nog tot 9.45u. Ging goed dus.
    Weet je al welke doek je gaat kopen??

Moederdag weet ook niet of er nog wat gaat gebeuren. ;)

R heeft vandaag gewoon een romper aan met korte mouwen en een t shirt met korte mouwen en een korte broek. (En een hoedje :) )Hij is gewoon lekker warm.

11. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heb onderstaande net in een ander topic gepost! :(

Nou het diepte punt is bereikt! :( ik wilde vandaag tussen iedere voeding door kolven. Heb dat gedaan maar ons meisje krijgt dan 1,5 tot 2 uur later niets uit mijn borst!!!! Het was krijsen net om 15.00 ze probeerde het niet eens meer. Uit nood ook nu maar de neusspray gebruikt Maar zelfs dat werkte niet!!!!
    Toen maar de melk geven die vandaag bij elkaar gesprokkeld had, iets van 100 cc. Was daarna nog onrustig dus de borst ook maar nog ff aangeboden! Toen viel ze in slaap. Op bed gelegd en toen wel even gekolft met gebruik van neusspray, 40 cc uit 2 borsten!!!!!!!

Ik durf nu dus niet tussen de voedingen door te kolven want dan heeft ze bij de volgende voeding weer niet genoeg. Dat cluster kolven durf ik nu dus ook niet!

Ga er vanavond sowieso maar heel de avond aan de borst leggen denk ik en morgen met spoed een lk langs laten komen!

:(

Moederdag, ik had een doek getipt maar dat wordt hem toch niet. Waarschijnlijk bedenkt hij zich zaterdag dat het er zondag Moederdag is en dan krijg ik een kaartje met daarin geschreven dat ik zus of zo krijg.... Zo gaat het namelijk altijd. Ook met mijn verjaardag.

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jeetje Sukke! Wat balen zeg... :( Mijn lk kan je ook in het weekend bellen. Wil je het nummer? Dat ze iig telefonisch misschien al advies kan geven? Ik mag haar zelfs 's nachts bellen.

T heeft nu een korte broek, een romper met korte mouwen en een longsleeve aan. In de doek zonder longsleeve.

Moederdag weet ik niet eigenlijk. Ik denk een bos bloemen en een tekening van T ;)

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Balen Sukke! Trek je het zelf nog een beetje? Ik hoop dat je iets vindt wat je helpt.

Hier heeft L een shirt met korte mouwen, romper met korte mouwen en lange broek aan. Gister ook al. Maar in de wagen wel met dekentje er over heen. Gister tenminste, vandaag was het zonder goed te doen.

Nee draagzak ben ik nog niet overuit. Wel dat het een zak wordt en geen doek. Maar welke weet ik niet. Mei tai of bondolino spreken me wel aan alleen de bondolino vind ik te duur en mei tai wordt vaak beschreven dat het vanaf een half jaar is. Wilde er eentje huren maar die was weer niet beschikbaar.

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heb haar gebeld sopan, dank je!
    Signalen die ik gaf zijn in principe goed, waarschijnlijk gewoon een grote dip. Vanavond op mijn verzoek clusteren. Even wat meer drinken en even stoppen met sporten.
    Het feit dat ik R 9 mnd gevoed heb is ook gunstig!

B heeft er nu iig ruim 3,5 uur tussen gelaten dus ze hebben weer even wat voller kunnen raken.

Ik heb eigenlijk nooit echt geclusterd. Wat doen jullie dan als ze in slaap vallen? Toch gewoon switchen naar de andere borst?

15. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Wat vervelend zeg Sukke!
    Wel fijn dat je een lk hebt gesproken.
    Misschien weer beetje gerustgesteld?..
    Hopelijk ist gauw beter want zo is bv geven ook niet leuk.

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh wat fijn Sukke!! :D Aardige vrouw hè :)

Clusteren... Tja... Ik legde T gewoon op mijn borst. Bloot op bloot. Lekker dekentje er overheen. Als hij dan in slaap viel dommelde ik ook even :D Meestal begon hij dan zelf na een half uurtje weer te zoeken.
    Volgens mij gaat het er ook om dat je borsten het signaal weer oppakken. En als je het vannacht trekt zou ik haar lekker bij je laten liggen :) 's Nachts maak je meer hormoon aan.

Ik duim voor je dat het weer goed komt!! Iig echt zo fijn dat je haar hebt kunnen bereiken :D Ben er blij van :D

17. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh ja... Weer weegmomentje vanochtend: 6800!!
    Onze vetzak ;)

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Bij me laten liggen vannacht? Gewoon naast elkaar slapen, is dat genoeg omdat hormoon aan te maken? Of met blote borsten zodat ze kan pakken wanneer ze wilt?

Ik heb haar van 18.50 tot 20.00 aan de borst gehad maar waar ik al bang voor was gebeurde!!! Spugen, en niet te zuinig!
    In eerste instantie lag ze bij man en die vindt het al snel heel veel. Kom ik beneden heel zijn shirt onder. Over zijn rug heen tot de onderkant van zijn shirt en nog op de bank.
    Broekje bij B aangedaan en weer 2 flinke golven met boogje! Schone kleren aan en daarna nog een beetje! Dit terwijl ze ervoor jhbpm had gehad!!!!
    Om 20.00 dus maar gestopt en om 21.00 nog ff gekolft, maar liefst 35 cc. Heb nu dus 75 cc voor in de vriezer!!! Morgen de ha bellen voor domperidon.

Nou sopan, dat gaat de goede kant op.

Ik denk dat ik hier iig voor de nacht alvast maat 2 luiers ga gebruiken! Haha, jij zit al bijna in 5 ;)

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Inderdaad bij elkaar liggen en dat je je borsten bloot houdt. Ze kan dan pakken wanneer ze wil.

Dat spugen hoort er ook een beetje bij hoor :( T doet dat ook met clusteren. Hij stroomt dan gewoon over. Zittend voeden helpt wel daarmee. Nou blijft T gewoon vrolijk, ook tijdens het spugen, dus dan vind ik het ook niet zo erg. Ik weet niet hoe dat bij B is?

Succes vanavond en vannacht!

20. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Fijn dat je hebt kunnen bellen sukke en een beetje gerustgesteld bent. Hopelijk wil het een beetje helpen en kan de ha je ook nog verder helpen. Want die voorraad is nu wel op. Heb je snel nog extra voeding nodig omdat je moet werken?

Deel Deze Pagina