Zal t evt es proberen met extra water idd. Vanavond had ie opeens weer dunnere ontlasting. Dus kijk t nog ff aan. Daar begint ze vroeg mee Sukke Schrok je niet....als R van die rare geluiden maakt denk ik gelijk...oh wat is er!! (Moeders he ) Vriend verplaatst eigenlijk niet vaak dingen die loopt er gewoon omheen haha Nee hoor mag niet klagen hij ruimt ook echt vaak op en maakt schoon.
Slaapt T dan niet als hij mee op stap mag? Eerst sliep L overal maar nu is ze buiten veel meer wakker. Zelfs een autorit van 20minuten gisteravond om 22.30, tijd die ze normaal slaapt, was ze wakker. Heb zo geen idee welk type kolf ik heb. Heb m geleend van mijn zusje. En zit nu in bed te voeden dus kan ook niet kijken. Maar hij is wel altijd droog. Blijft vreemd. Zal zelf wel iets verkeerds hebben gedaan. Handsfree kolven viel niet echt mee. Misschien moet ik er nog aan wennen... Fijn dat de ontlasting weer dun is mirpat. Had R er ook veel moeite mee de keutel er uit te krijgen? Lijkt me wel pijnlijk. Draagzak heb ik nu thuis maar nog niet kunnen proberen omdat we gister nog even naar vrienden gingen. Vandaag een poging wagen. Ben heel benieuwd.
Zijn darmpjes moeten natuurlijk weer flink wennen, Mirpat. Borstvoeding verteerd toch anders. Net als wij ons menu veranderen T slaapt dan wel, maar omdat het niet zo rustig is als wanneer hij in zijn eigen bedje slaapt (of boven bij mijn ouders) wordt hij eerder wakker uit nieuwsgierigheid. Hij wil gewoon álles meemaken, ook al valt hij om van de slaap. Daarom moeten we hem toch tegen zichzelf beschermen. T kan dat natuurlijk helemaal niet zelf bepalen nog. Die gaat gewoon door, zeker als mijn ouders of schoonouders er ook nog eens bovenop duiken. Gisteravond heeft hij ook weer 45 minuten gehuild. Uiteindelijk heb ik hem lopend de borst kunnen geven. Toen werd hij rustig en sliep ie binnen 5 minuten. Je verzint vanalles! Hij slaapt 's nachts gelukkig wel goed. Vannacht kwam hij alleen om 03.00 uur. T wil trouwens steeds zitten!! Maar dat is nog helemaal niet goed voor zijn rug We leggen hem nu maar steeds op de buik en oefenen het draaien met hem, zodat ie hopelijk zijn spieren lekker traint. Hij steekt nu steeds beide armen in de lucht en tilt zijn hoofd op van de grond wanneer hij op zijn rug ligt. Als we hem dan overeind helpen kraait ie echt van plezier, haha. Zo schattig. Maar weer moeten we hem toch tegen zichzelf beschermen
Ja ze kunnen zo weinig en willen zo veel he. Maar als je hem goed ondersteunt kan het toch niet zo heel veel kwaad als hij zit. Dat las ik tenminste over staan dat het niet erg is als je maar goed ondersteunt onder de oksels. Ik doe het ook nog niet zo vaak hoor maar L vindt het ook geweldig. Fijne Moederdag allemaal!!! Hier vanmorgen lekker verwend met een ontbijtje op bed. Zo lief!! En jullie?
Ook een fijne moederdag! ML heeft een lekker ontbijt gemaakt en daarna zijn we een stuk wezen wandelen. T in de kinderwagen (past nog nét!) want door die stomme menstruatie voelt alles ontzettend week daar onder.
Fijne eerste Moederdag meiden! Hier zoals ik al verwachtte niet heel spectaculair. Vind ik toch jammer. Heb nog 2 x gezegd dat ik wel een nieuwe draagdoek zou willen maar dat is ook niet door gekomen. Dus ik ga van de week zelf maar is goed neuzen naar een nieuwe. Hoe bevalt de mei tai jou Jonneke? Fijn dat zijn ontlasting weer normaal is mirpat! Nou hier lijkt B na een paar wkn ineens resistent voor de jhbpm of zo. Ze spuugt weer als een dolle...
Da's ook balen Sukke! Zowel van B als van Moederdag. Is je man dan te druk ofzo, dat hij er dan niet aan denkt? Was je met B bij de osteopaat geweest? Ze is natuurlijk supersnel geboren, dan kan het best dat er ergens wat klem zit zodat de vertering niet lekker loopt. En wat zegt je LK er van? Die hebben vaak ook nog wel goede tips, los van het indijken. Wel verschrikkelijk sneu zeg. Ik moet zeggen dat T ook veel vaker spuugt nu. Zelf dacht ik dat het komt omdat hij veel actiever is. Dat ie dan teveel spierspanning op zijn buikje heeft en alles er als het ware uitperst. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar soms zijn het echt complete voedingen. Dat lijkt me ook niet echt fijn. Misschien dan ook de maagstand veranderd? Ik weet dat een babymaag anders ligt dan een volwassen maag.
Jammer van jouw moederdag sukke. Heb je toch nog een leuke dag gehad? En vervelend dat het spugen nu toch weer meer is geworden. Hopelijk maar voor even. Balen sopann dat je zo last hebt van de menstruatie. Wel lekker gewandeld? Hier de mt nog niet geprobeerd. Ga ik vandaag doen. Had gisteravond pas tijd (en dat L ook wakker was) maar toen was ik te moe. Uit eten duurde langer als gedacht. Was wel erg gezellig en L heeft zich uitstekend gedragen, bijna heel de tijd geslapen of lekker rond gekeken.
Succes met de MT Jonneke! Goed strak knopen hoor. Nog strakker dan je denkt dat strak is Wel stom om weer ongesteld te zijn. Gelukkig heb ik verder geen buikpijn ofzo, maar ik ben wel ontzettend moe. Wel grappig: ML begon hier gisteren ineens over een tweede. Ik wil echt nog zeker 9 maanden wachten, zodat mijn lijf goed kan herstellen. En eigenlijk zou ik het ook niet leuk vinden als de volgende rond de verjaardag van T komt. Doe maar een zomerkindje Voor zover dat natuurlijk te kiezen is Wandelen was echt lekker. Tussendoor nog even een terrasje gepakt. T begon natuurlijk direct te mopperen, omdat het hobbelen gestopt was, haha. Aangezien we buiten zaten heb ik een deken om hem gewikkeld tijdens het voeden. En mooi dat ie het vond! Wat dat betreft precies zijn vader: als ie maar buiten kan zijn. Fijn dat L zich zo goed gedraagd Lekker makkelijk meisje, of niet?
Ja L is echt een super makkelijk meisje. Mag niet klagen. MT geprobeerd maar lukt nog niet echt. L begon meteen te mopperen ik moet de beschrijving op internet eens goed lezen want ik had het idee de benen niet goed te hebben. Maar lijkt me wel een fijne doek. Ja een zomerkindje lijkt me ook wel fijn met verlof. Alleen kun je dat idd niet plannen. Donderdag ben ik 5dagen vrij. Dan wil ik proberen L om de 5uur te voeden ipv 4. Nu vraagt ze er na 4uur nog helemaal niet om. Alleen moet dan de nacht ook een uur langer om op een vast schema te komen. Ben benieuwd hoe dat wil. Maar daarom start ik als ik vrij ben dan zit ik niet zo aan tijden gebonden.
Wat toevallig! Ik voed T volledig op verzoek, dus ik hou de tijd niet meer in de gaten, maar ik merk wel dat hij soms 'te vaak' wil drinken. Dan heeft ie troost nodig, alleen gaat dat bij mij nooit zonder melk, dus dan loopt ie over. De nachtvoedingen zijn wel goed voor je productie! T komt altijd rond 03.00 / 03.30 uur. Ik vind dat wel fijn, omdat ik dan zelf de grote slaap ook gehad heb. Hoe ziet jullie 'ritme' er nu uit? 03.00 nachtvoeding 07.30 voeden, soms nog even drie kwartier slapen. Wassen en omkleden. 10.00 voeden 10.30 - 12.00 slaapje 12.00 voeden 13.00 - 15.30 slaapje 15.30 voeden 17.30 avondritueel (pyjama aan) +- 18.00 laatste voeding +- 19.30 naar bed Ongeveer hoor. Die twee slaapjes 's middags doet ie nu sinds een week standaard. Wij zetten hem tijdens onze eetmomenten trouwens bij ons aan tafel (MC op de kinderstoel), zodat hij vast betrokken wordt bij het eten. Grappig, want hij vindt het heel interessant om te zien hoe wij eten. En oh ja! Zitten mag wanneer hij niet direct zijn balans verliest. Dus als ie moe is kan ie beter niet zitten, maar anders is eventjes niet erg. De beentjes kunnen om je middel. Als het te wijd is hoor je het vanzelf. Daarna, als je geknoopt hebt, duw je de knietjes wat omhoog, zodat haar knietjes boven de billen uitkomen. Op YouTube staat veel! Succes Fijn dat je zo'n tijdje vrij bent Jonneke Ik hoef morgen pas weer en dan dit weekend drie dagen achter elkaar. ML is nu trouwens tot 1 juli bij huis. Vanwege zijn overstap naar de concurrent is hij op non-actief gezet. Wel raar hoor. Hij gaat gewoon 7 weken thuis zijn!
Dat is een fijn ritme sopann. T is nu dan ook echt al meer wakker dus. Nachtvoeding kan dan wel goed zijn voor je productie maar niet voor mijn nachtrust al heb ik sinds ik meer kolf niet te klagen over mijn productie. Ze knappen soms na 5uur al. Zal vanavond mijn ritme eens opschrijven, moet nu gaan werken. Ik had al filmpjes bekeken en op de site waar ik de mt besteld had stond ook een fotobeschrijving maar die had ik niet bij de hand. Achteraf denk ik dat Ik het wel goed deed maar dat L gewoon geen zin had op dat moment. Want ik de babybjorn zaten de beentjes ook zo. Maar het voelde gewoon onwennig. Vanavond nieuwe poging. Nu mag ik gaan werken. Pittig sopann 3dagen achter elkaar werken of niet? Wel lekker dat ml nu thuis zit. Al is 7weken wel lang. Kan hij voor T zorgen.
Werk ze! Als het goed is bungelen de beentjes niet zoals bij de BB. Je vouwt de stof van de MT tot onderin de knieholte. Dan wordt dus het bovenbeen ook ondersteund. Drie dagen werken is idd wel pittig, maar ik vind het dan wel weer fijn dat T gewoon bij ML kan zijn. Zo houdt hij toch zijn eigen ritme. Hij is idd meer wakker! Vooral 's ochtends kan hij zo vanaf de eerste voeding tot aan 10.30 uur wakker zijn! En ook steeds actief. Slaan tegen alles is nu echt helemaal hip. En gillen (ik dacht dat meisjes hard konden gillen...) en vliegtuigje spelen of in de lucht gooien. Echt een jongetje, haha. Hoe wilder, des te harder hij lacht T heeft zijn eerste schoentjes ook aan, hihi. Maat 16 We hadden ze gekregen met kraamvisite. Ik ben op zich niet zo dol op dat soort dingen, omdat de voetjes dan misschien toch beperkt worden (weet ik niet hoor) maar het staat wel héél schattig!
Ik zal straks de MT nog eens proberen. Ben echt op van het werk en blij even niks te hoeven. En L ligt lekker in de box te brabbelen dus effe rust Vind vroege diensten werken toch wel pittig hoor. Een late dienst is wat rustiger in het opstarten van de dag enzo. Zat net nog eens naar jouw schema te kijken maar T vraagt nog best vaak om voedingen eigenlijk, zeker voor zijn gewicht. Maar begint hij dan ook echt te huilen dat hij wil huilen of is het meer sabbelen op handjes dat je merkt dat hij honger heeft. En ondanks dat je voed op verzoek is het wel op redelijk vaste tijden? L haar schema is: 6.30 / 7.00 uur: wakker worden en eerste voeding. 7.30 - 9.30/10.00: slapen in haar bedje 11.00 uur: voeding 13.00 uur-14.15 uur: slapen in haar bedje 15.00 uur: voeden 16.45 18.15 uur slapen in de box 19.00 uur: voeden daarna is het wisselend wanneer ze slaapt (in de box) of wakker is. 23.00 uur: voeden en naar bed Schattig hoor T met schoentjes. Ik vind het er ook altijd leuk uit zien maar fijn lijkt het me niet. L heeft ook schoentjes maar ze heeft ze niet zo veel aan. Meestal alleen als we weg gaan. In de box laat ik ze lekker uit kan ze lekker bewegen. Ze begint zich nu steeds meer op haar zij te gooien, pogingen om te rollen. En gillen als het niet wil lukken Ja ik snap dat je het fijn vindt dat ML thuis is als je 3 dagen achter elkaar werkt. L gaat nu 3 dagen achter elkaar naar oma toe, mijn moeder, maar ik vind dat wel veel. Blij dat ik ook late diensten heb, dan hoeft ze maar een halve dag naar oma toe.
Net de MT geprobeerd. Lukte al een stuk makkelijker. Alleen toch vind ik het lijken alsof de heupjes ver uit elkaar getrokken worden op deze manier. Maar het zal toch wel goed zijn. De beentjes worden inderdaad wel goed ondersteunt. Zal morgen eens een foto proberen te plaatsen. Had ook op youtube gekeken. Daar doen ze een baby van 3 maanden ook met de beentjes voor zich in de MT. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Misschien ook een optie. Hoe ging het bij jullie in het begin? L vond het even goed maar begon toen te mopperen. Dus heb haar er weer uit gehaald. Ook omdat ik dan twijfel of ik het wel goed doe. Ik ken niemand in mijn omgeving die een draagzak of iets dergelijks heeft dus kan het ook niemand vragen. Ik denk dat ik er gewoon vertrouwen in moet krijgen door het te doen.
Het is maar 1 voeding meer die T krijgt hoor Jonneke De intervallen tussen de voedingen zijn minder groot dan bij L zie ik. Vandaag heeft hij de voeding van 10.00 uur bijvoorbeeld geskipt, omdat hij toen lag te slapen. Prompt nu ik dit schema had opgeschreven, blijft meneer al twee avonden wakker tot 20.30 uur Daar gaat onze vrije avond Ik voed eigenlijk alleen maar als hij echt huilt. Als ik elke keer voor dat hij op zijn knuistjes zuigt zou moeten voeden, dan kan ik hem beter aan me vastbinden, haha Hij begint dan net een beetje te jengelen en dan weet ik dat hij én niet moe is én een schone luier heeft (al hoeft hij om dat laatste eigenlijk nooit te huilen, smeerpoets ) T hoefde niet te wennen aan de doek. Hij sliep eigenlijk direct de eerste keer dat ik ging oefenen met knopen. Nu gebeurt dat nog wel eens. Dan doe ik een nieuwe knoop en dan lukt dat voor geen meter, maar ondertussen slaapt T al wel, haha! Dan zit ik daar alsnog met een kind op de arm Wat wel helpt is dat ik ga lopen tijdens het knopen. Als ik te lang stil sta en dan sta te prutsen, dan kan hij inderdaad wel driftig worden, haha! Meestal loop ik dus maar een beetje in het rond als ik aan het knopen ben. ML heeft vandaag in het winkelcentrum ook geknoopt. Dat ging precies hetzelfde: klungelen en stilstaan = mopperen. Klungelen en lopen = slapende baby. Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe dat verder zit met voedingen. Eigenlijk voed ik hem als hij normaal ook zou eten. Dus ontbijt, tussendoortje, lunch, tussendoortje, avondeten en 's nachts nog een keer. Het is ook meestal dat ik eet en hem daarna voed, of juist andersom. Als we straks met het aanbieden van vast voedsel beginnen, dan doen we dit eerst met de grote maaltijden. Dus ontbijt, lunch en avondeten (als hij wakker is natuurlijk). Die tussendoortjes en 's nachts krijgt hij nog gewoon de borst. Wanneer het op de natuurlijke manier gaat, eet hij steeds meer vast voedsel en vraagt hij steeds minder borstvoeding. Zo bouw ik het langzaam af, totdat hij ook koemelk mag. Al denk ik dat hij nog lang een beker borstvoeding kan drinken, want de voorraad loopt alweer aardig op.
Ja klungelen en stilstaan werd hier ook niet geaccepteerd maar lopend inderdaad wel. Haha ja scheelt nu idd 1 voeding maar L lijkt toe aan een voeding minder. Nu is ze vaak nog slapende of lijkt nog geen honger te hebben, vraagt er tenminste niet om, dus ga een voeding minder proberen. Mag ook bij 6kg of 5/6mnd.
En dat T al slaapt met knopen van de zak ligt denk ik ook wel er aan dat hij het gewend is. L eigenlijk nog niet. De bb heb ik zo weinig gebruikt. Zij zal ook moeten wennen.
Als het 'goed' is weet ze dat ze zo ook in je buik zat. Dat maakt op den duur rustig. Ze voelt vast ook dat jij het spannend vindt!
Hallo dames daar ben ik weer. 2 dagen gewerkt en allebei de keren laat thuis dus ff geen tijd voor zp. Zit nu al aan de 25 uur haha. Gaat allemaal goed zo te horen. Ik had ook moeite hoor met de MT maar hij moet idd echt strak. Lekker dat je man nu ff thuis is Sopann. Ik voed m ook al een tijd op een vast schema. 6.30-7,30 wakker - fles Soms nog slapen 10.30 - fles 11.00-13.00- slapen 13,30- fles 14.00-16.30 - slapen 16.30- fles 19.30-fles en daarna naar bed. Die slaapjes wisselen nog wel es. (Ben niet moe ) Maardie van 14.00u slaapt ie eigenlijk altijd. Alles in zn mond stoppen is nu erg leuk. Als je ff niet opley en hij zit bv in de zak dan is die hele band zeiknat. En handen sabbelen alsof zn leven er vanaf hangt.