1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    MamavDaisy, is idd verleidelijk om vanalles en nog wat te kopen :D

Manlief hield het niet meer :D:D:D Tranen van geluk hier….. we krijgen een…. Sorry dames we hebben besloten om het voor onszelf te houden… (gemeen hé?!)

Trusten dames!

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Foeske, haha wat leuk dat jullie het kaartje in de kast hadden staan en manlief het nu al wilde weten. Of heb je hem onder druk gezet? :D Nou je houdt het wel spannend hoor! Zou hij zijn mond ook dicht kunnen houden?
    En wat een eigenwijsje, nu al! Wordt dus nog wat!

Mamavandaisy, jij bent al goed aan het shoppen en lijstjes aan het maken. Krijg er dan ook meteen helemaal zin in om te shoppen maar ik heb besloten dat het na de 20wkn mag. Ik moet nog even geduld hebben. Maar een lijstje kan ik inderdaad wel eens gaan maken, heb nog genoeg te kopen denk ik zo...

3. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Neenee absoluut geen druk dat was het leuke er ook aan haha.
    Ik ga lekker naar bed… heb 13 uur gewerkt en ben kapoet…

4. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hai dames! Ook maar weer eens een reactie van mij :) Heb mezelf een trap onder de kont gegeven om nu maar eens achter de laptop te duiken.

@Jonneke: oh ja! Haha. 'Het op de koffie krijgen'. Ik kom uit de Achterhoek. Weet eigenlijk niet waar ik het vandaan heb.
    We hebben geen behangetje uitgezocht, want ik moest echt naar huis. We zijn nu verder aan het zoeken op internet. Al wel hele leuke ideeën tegen gekomen!
    We hebben de 20-weken echo in het ziekenhuis. Da's puur medisch. De controle de week er na bij de vk is voor de lokalisatie van de placenta. Dus we hebben mazzel daarmee ;) Ik vraag mijn moeder mee de tweede keer, tenzij we met 20-weken het geslacht nog niet weten.
    Fijn dat het werken mee viel! Moet je nog veel werken of komt het echt met pieken en dalen?

@Foeske: was idd even een piek in de werkzaamheden van mijn vriend. Er werd nieuw vee afgeleverd en dan helpt hij zijn ouders met laden/lossen en ook het voeren de eerste dagen. Volgens mij is de rust nu weer een beetje teruggekeerd. Kan hij mooi weer gaan klussen ;)

@Zwangerschapszwemmen: ik ga naar een andere stad dan waar ik woon. Hier in de stad hadden ze alleen maar een uurtje het bad vrij voor de zwangeren, maar zonder badmeester. Dus dan is het gewoon baantjes trekken. Nu krijg ik echt oefeningen en is het heel veel ontspannen. Het water is trouwens wel vet koud! 29 graden maar... Thuis douche ik ook zo koud, maar in het zwembad voelt dat toch anders.

@Lijstje: hééél verstandig :) Volgens mij koop je anders zo alles leeg. Haha, de economie is wel blij met onze hormonen ;)

@BI. Dat blijkt dus helemaal geen BI :$ Ik liep een beetje vast bij de fysio: geen verbetering of verslechtering, maar nog wel pijn. Had niet echt het idee dat het nog hielp. Dus ik ben gisteren naar de osteopaat geweest.
    Hij was me in mijn rug aan het onderzoeken en ik ging twee keer bijna van m'n stokje. Blijkt dus dat er een aantal wervels in mijn rug vast zitten, waardoor er een aantal zenuwen bekneld zitten. Mijn linkerheup is hypermobiel (dus té beweeglijk) en mijn rechterheup is helemaal vastgeroest. Dan heb je dus wel instabiliteit, maar niet volgens het boekje. En het belangrijkste: er is wat aan te doen!! :D

Gisteren dus gekraakt en afgebeuld. Ik lag om half negen al in bed en vanochtend om negen uur werd ik wakker ;) Vandaag merk ik dat ik nog steeds een beetje moe ben, en prikkelbaar... :), maar het voelt allemaal wel veel lekkerder dan de afgelopen tijd :D Wat dat betreft ben ik dus helemaal gelukkig :D

Straks weer werken. Slaapdienst... 5/9. Hierna dus nog maar 4... Dit aftellen voelt bijna even lang als de eerste weken van de zwangerschap!! ;)

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik voelde net een echt schopje! Schrok er gewoon van, haha :D
    Nu focus ik en dan is het alleen maar gekriebel weer.
    Ik weet het wel 100% zeker :D

6. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hier weer even niet lekker te pas laatste dagen ook ivm te lage bloeddruk dus zal morgen bij lezen maar ik wilde toch even mee delen dat mijn vriend vandaag kleine uk heeft kunnen voelen... hele tijd achter elkaar!! Uk was geloof ik erg nieuwsgierig toen hij zn hand op mijn buik hield!! Zo bijzonder!!! Echt zo een moment waar je ziels gelukkig van wordt!! :D

7. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hier weer even een berichtje van mij. Laatste dagen weinig online geweest. Drukke maar wel gezellige dagen gehad. Deze week weer slaapdiensten, laatste twee. Hopelijk gaan ze een beetje goed. Gelukkig is het rustig op het werk en dus zie ik er niet zo tegenop.

Wat is het hier rustig. Alles goed bij jullie?

Sopann, wat leuk dat je al een schopje voelde. Zo bijzonder he!
    Wat fijn dat er iets te doen is aan de klachten die je hebt. En geen BI. Fijn! Hopelijk heb je er snel minder last van!

Mamavandaisy, wat vervelend dat je je niet lekker voelt. Hopelijk voel je je snel beter. Maar wat bijzonder dat je vriend nu ook de kleine heeft kunnen voelen. Zo speciaal lijkt me dat. Een moment wat zo bijzonder is. Dat wil ik ook!

Gekke is dat ik nog steeds niet weet of wat ik soms voel (of denk te voelen? :)) niet zeker weet of dat de kleine is. Soms denk ik van wel soms niet. Maar het kriebelt nu gewoon veel meer. Vorige keer was het veel duidelijker met bubbeltjes. Misschien als het dadelijk duidelijker wordt dat ik dan beter weet of het echt is of niet...

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Oh, dames ik ben hier al lang niet meer geweest. Raar en druk weekje gehad. Alles goed iig, zal morgen uitgebreid reageren! Ga nu slapen!

9. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Hallo allemaal,

Een beetje aan de late kant, maar ik wil me toch even melden hier:)!

Ik ben 03-02 uitgerekend van ons 2e kindje. Vorig jaar was ik zwanger van een tweeling alleen met 9 weken heeft een kleintje zich afgestoten en met 19w3d ben ik bevallen van onze dochter Merel*.

Wat leuk om hier mee te kletsen!

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha, idd erg rustig hier! :)

Mayke, welkom!

Hier verder weinig nieuws. Druk met de werkgever in overleg om de slaapdiensten door de week niet meer te draaien. Ik las ergens dat zwangeren niet zo goed slapen. Nou... Sinds ik zwanger ben slaap ik héérlijk!! :D Enig nadeeltje is dat ik wel 10 uur per nacht nodig heb. Met een doordeweekse slaapdienst gaat dat echt niet lukken!

Ben weer benieuwd naar al jullie verhalen/updates :)

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mayke, welkom hier. Gezellig dat je mee komt kletsen. We hebben een lijstje wat we bij houden zodat we op de hoogte zijn van bepaalde dingen bij iedereen. Zal hem dadelijk weer onderaan zetten, hoef jij hem niet te zoeken maar kun je hem ook aanpassen.
    Hoe gaat het nu met je? Zelf ben ik vorig jaar ook vroegtijdig bevallen van een meisje*. Deze zwangerschap vind ik dan ook wel erg dubbel, herken je dat? Ben je nu dan ook extra onder controle?

Sopann, snap goed dat je af wilt van die slaapdiensten. Ik hoop dat je werkgever er ook mee instemt. In principe heb je ook het recht om die niet meer te werken he. Ik heb vandaag en morgen mijn laatste twee slaapdiensten. Ik blijf wel onregelmatig werken maar vanaf oktober sta ik ook al niet meer ingepland voor weekenddiensten. Wel lekker al zeg ik het zelf :)

Sukke, jij morgen ook naar de vk!

Hoe gaat het met de andere meiden hier?

Laatste dagen regelmatig last onderaan in mijn buik, gevoel van krampen die snel weer verdwijnen. Herkenbaar? Morgen naar de verloskundige. Bedacht me net dat het wel fijn zou zijn om gyn en vk naast elkaar te laten lopen. Kan ik iedere twee weken de bevestiging krijgen dat het nog goed is door de afwisseling van hartje luisteren en echo.

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Zwangerschapslijst

Uitgerekende datum
    02-02: Sjubidoe (1e kindje) geslacht nog onbekend.
    03-02: Pip1986 (1e kindje)
    03-02: foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding
    03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis, bv, meisje
    06-02: Jonneke83 (2e kindje, eerste vlindertje) ZH, BV, geslacht weten
    10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geslacht weten
    14-02: Sopann (1e kindje) ZH, bv, ???

Afspraken
    06-09: Sukke, controle vk
    06-09: Jonneke, intake/controle vk
    18-09: Sjubidoe, 20 weken echo
    17-09: Pip1986, 20 weken echo
    17-09: MamavanDaisy, 20 weken echo
    20-09: Sukke, 20 weken echo
    20-09: Jonneke83: 20 weken echo
    25-09: Sopann, 20 weken echo
    26-09: foeske, 20 weken echo
    03-10: Sopann, controle vk + evt. geslachtsbepaling

13. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    even een teken van leven vanuit het mooie ardennen :D I'm still alive and the baby is kicking :p

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Foeske, geniet lekker daar in de Ardennen, de ardennen is mooi!

15. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Zo hier dan maar even mIjn update.

Foekse, wat leuk dat jullie, of eigenlijk je man, toch overstag is gegaan. Leuk dat jullie het nu weten! Een mooi geheimpje samen!

Mamavandiasy, wat balen dat je je weer wat minder fit voelde. Zelfde kwaaltjes als eerder of nu anders?

Sopann, en zijn jullie er samen uitgekomen vwb de slaapdiensten? Je hebt eigenlijk alle recht want officieel hoef je ze helemaal niet te werken.

Jonneke, fijn dat jou slaapdiensten er bijna op zitten en ook geen wkd meer! Ik vond de wkd nooit erg. 9 van de 10 keer was het dan erg rustig.

Mayke, welkom! Wat naar wat jullie is overkomen. Wat was er uiteindelijk met jullie dochter* aan de hand dat ze met 19 wkn is geboren/ overleden. Als ik dat iig vragen mag?

Nou hier alles weer redelijk goed. Vorige week maandag op dinsdag onwijs beroerd geweest. Heel de nacht niet geslapen en 5 uur lang maagzuur gespuugd. Voelde me echt zo klote. Heb uiteindelijk omeprazol van de Vk gekregen en dat werkt erg goed.
    Wel blijf ik steeds misselijk en moet ik echt veel blijven eten. Gisteren ook weer gespuugd omdat ik te laat was met eten.

Verder maak ik me ook soort een beetje zorgen sinds vorige week dat spugen en het feit dat ik nog niks voel. Slaat echt nergens op want is nergens op gebaseerd! Maar ben dus blij morgen naar de Vk te kunnen en het hartje te horen!

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sukke, vervelend dat het maagzuur blijft en het braken ook niet overgaat en je je zo beroerd voelt. Dan is medicatie wel fijn om te helpen. Maar waarom maak je je nu zorgen? Omdat je nog niets voelt bewegen? Het is ook nog vroeg toch om iets te voelen. Spugen zou toch ook een goed teken kunnen zijn dat er veel hormonen zijn. Maar een afspraak bij de vk kan je hopelijk weer geruststellen!

17. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Moet binnenkort weer even bijlezen en reageren hoor.

Maar Sukke, hier voel ik mn baby ook nog niet. Vandaag na een rotdroom voelde ik me erg onzeker. buik was vandaag ook weer inieminie.
    Scheelt per dag.

Hartje horen lucht dan weer op he! veel succes/plezier morgen.
    Ik mag maandag

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja, daar slaat het eigenlijk ook nergens op dat ik me druk maak. Ik voelde R al wel bij 17 wkn en vaak hoor je dat je een tweede eerder voelt!
    Ach ja, het zal idd wel niks zijn maar deze zwangerschap is zoooo anders!

Pip, dat soort dromen zijn echt vreselijk. Ik heb ze nooit zwangerschap gerelateerd gehad, wel een keer dat we R gewoon in bed hadden laten liggen toen we allebei moesten werken en ik er pas achterkwam toen ik moest kolven! Mocht van mijn tl niet naar huis en moest mijn dienst afmaken! Vreemd! Voelde me zo naar toen ik wakker werd!

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jeeeeej!! Geen slaapdiensten meer :D
    Morgen reageer ik even goed. Nu lekker in bed :)

20. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Zwangerschapslijst

Uitgerekende datum
    02-02: Sjubidoe (1e kindje) geslacht nog onbekend.
    03-02: Pip1986 (1e kindje)
    03-02: foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding
    03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis, bv, meisje
    03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje), ZH, bv,
    06-02: Jonneke83 (2e kindje, eerste vlindertje) ZH, BV, geslacht weten
    10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geslacht weten
    14-02: Sopann (1e kindje) ZH, bv, ???

Afspraken
    06-09: Sukke, controle vk
    06-09: Jonneke, intake/controle vk
    18-09: Sjubidoe, 20 weken echo
    17-09: Pip1986, 20 weken echo