1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik hoop dat jouw tuinset het mooie weer af kan dwingen want het wordt tijd!

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh wat spannend Mirpat! Vind je het zelf niet eng?

Fijne plannen voor het weekend iig :) Nu nog hopen op mooi weer.

Het wordt idd tijd! Ik zit met een koortsige T :( Bah. Gisterochtend was het alleen een beetje verhoging (37.6) en was ie verder nog goed te pas. Vanochtend was het 38.1 en heb ik een klagerig huilende T. Echt zo sneu :( Alleen als ie bij mij is, is ie stil. ML is natuurlijk werken op zaterdag. Heb al afgesproken met mijn werk dat ik een uurtje later begin.

Schijnbaar was dat van mij van gisteren toch ook niet zo maandelijks. Of ik ga ineens ook verhoging krijgen bij het ovuleren '-.-

Dus idd weergoden: mooi weer! Zon!!!

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Lastig om te gaan werken als T alleen bij jou wil zijn? Arme ML :)die zal vanavond blij zijn dat jij weer thuis bent. Haha.

Nou ik heb ook wat gedaan om de weergoden over te halen. Korte broekjes voor L gekocht dus zon, kom maar op! :)

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Nou vanmiddag was het zo ver, Levie draaide voor het eerst op haar buik! En nu wil ze niks anders meer. Haha. Zelfs slapen heeft ze geen tijd meer voor. En zodra ze wakker was na een kort slaapje meteen weer proberen. Het lukte al meerdere keren, de knappe meid. Maar ow wat kan ze mopperen als het niet lukt.

Nu wat eerder voeden want ze heeft er wel honger van gekregen :) en dan ga ik ook slapen

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat geweldig Jonneke! Knap hè, hoe ze dat dan ineens uitvinden :D Nu duurt het ook niet lang meer voordat de eerste baby zelf zit. Pfff... Het gaat allemaal wel snel hoor!

T heeft gisteren bij de oma's voorbeeldig gedrag vertoond. Vervolgens bij pappa weer flink krijsen. ML was inderdaad goed kapot gisteren. Ikzelf ook trouwens. Een halve dag met een jammerend kind zitten en daarna nog werken vond ik echt wel even heftig. Niet eens zozeer om weg te zijn bij T, maar vooral dat ik zelf niet meer zo scherp was.

Wat een prachtig weer vandaag! Het heeft geholpen :D Zo maar eens lekker buiten ontbijten. Al moet ik mijn jas aan: buiten zitten zullen we! ;)

6. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Is t al beter met T??
    Kan me voorstellen dat ml goed moe is dan.
    Ja heb je wel es hé!! :D
    Lekker hoor ff naar buiten met dit weer.

Wat goed van L. :)
    Wat grappig dat ze dan ook niks anders wil hihi.

T was wel ff lastig gisteren hoor.
    Toen we eenmaal in de auto zaten kwamen de tranen haha
    En dan ook gek als je thuis komt gern hond geen kind. :)
    Nu ff ontbijten en dan straks R ophalen en nog naar verjaardag...

7. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Gefeliciteerd met R zijn 4maanden! Kan me voorstellen dat het gek is zonder kind thuis. Weer een stap overwonnen! Wel lekker uit kunnen slapen? Haha.

Ja werken als je er eigenlijk al een werkdag met T op hebt zitten. Vermoeiend! Zag een foto op fb dat hij goed gezind was, is dat vandaag? En hoe zit je nieuwe tuinset? Inderdaad was het nog wat fris maar uit de wind was het heerlijk vandaag.

Vandaag wil L weer omrollen maar het lukt nog niet dus mopperen haha.

8. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ja dank je wel. 4 maanden alweer pff...
    We hebben geslapen tot 10.00u maar lagen ook pas om 3.00u ;)
    Dus niet echt uitgeslapen haha

Hihi leuk hé die persoonlijkheden.
    Af en toe driftig als iets niet lukt maar volgende moment weer lachen gieren brullen. :D

Was zeker lekker weer vandaag heerlijk.
    Volgend weekend hebben we helemaal niks dus hoop dan ook op zulk weer. ;)

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha wat grappig Jonneke! Is het inmiddels alweer gelukt?

Hoe beviel het uiteindelijk Mirpat?

Wat een nacht. Dit móet gewoon weer zo'n verrekt sprongetje zijn. Hij heeft sinds gisteren 11 uur echt al tig voedingen gehad...!
    11.00: 2 borsten
    13.00: 1 borst
    15.00: 140cc
    19.00: 170cc
    23.30: 2 borsten
    04.00: 2 borsten
    08.00: 2 borsten

Niet één keer gespuugd!! Echt idioot... En slopend ;)
    Ik zou bijna twijfelen of ik wel genoeg melk heb, maar door die flessen krijgt hij zeker weten genoeg. En met kolven was mijn melk ook gewoon hartstikke vet.

Echt... Wáárom heeft hij toch zo'n last van die sprongetjes... Als ik andere ouders moet geloven wordt het ook steeds erger.
    Die koorts van van de week is dus wel weer te verklaren.

Of zou hij tandjes krijgen??

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Vervelend hoor dat T er steeds zo veel last van heeft. Als jij dan bent werken heb je dan steeds wel genoeg gekolfde melk ontdooit staan? Want dat voorzie je natuurlijk niet. Ja tandjes zou ook kunnen natuurlijk. Wat doet hij dan als hij zo van slag is?

L heeft niet meer gedraaid. ML baalde al dat hij er niet bij was. En gister lukte het ineens niet. Vandaag maar weer proberen.

Voor de zwangerschap had ik regelmatig hoofdpijn, tijdens veel minder en nu lijkt het alleen maar erger te worden. Gistermiddag zette het weer door en nu is het nog niet weg. Pff!

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh wat vervelend Jonneke! Dat zijn misschien toch de dalende hormonen dan? Ik heb nog nooit hoofdpijn gehad, maar na de bevalling wel ineens. Misschien ook in combinatie met moeheid?

Gisteren had ML een extra flesje eruit gehaald. Uiteindelijk had hij wel genoeg, dus heeft hij eerst het flesje met vriezermelk gegeven, omdat die andere natuurlijk wel gewoon ingevroren kon worden.

T heeft normaal gesproken een voorspelbaar ritme. Tijdens zo'n ontwikkelmoment (dat meestal wel samenvalt met de sprongetjes merken we) dan gaat dat ritme veranderen. Hij slaapt dan ineens geen lange nacht meer, maar komt om de vier uur of zo. En als ie honger heeft is het gigantisch krijsen. Normaal gesproken dan jammert ie wel, maar nu is het huis te klein. In combinatie met weinig slaap, is dat níet fijn ;)

En die tandjes: eerst de verhoging, maar ook dat ie ineens álles in zijn mond stopt. Als ie toevallig langs mijn bovenarm komt met zijn mond, probeert ie gewoon in mijn arm te bijten, haha :D En met zitten, direct de vingers weer in de mond. De combinatie van alles doet ons dat vermoeden.
    Als je in zijn mondje kijkt zie je alle tandjes onder het tandvlees zitten, maar dat schijnt wel normaal te zijn. We wachten het af :)

Nu maar hopen dat het één slapeloze nacht is. Morgenavond gaan ML en ik naar een concert. Dan wil ik wel een beetje uitgeslapen zijn ;)
    Oh, en morgen trouwens ook naar de dermatoloog voor het plekje op het hoofd van T.

Hoe is het weer bij jullie? Hier was het gisteren hartstikke mooi, maar vandaag is het weer pet hoor :( Als het nou gewoon eens een paar dagen achter elkaar mooi is! Zijn we allemaal weer blij :D

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja die hoofdpijn, waarschijnlijk inderdaad een combi van hormonen en vermoeidheid. Woensdag moet ik voor L naar de osteopaat dus eens vragen of ze voor mij ook iets kan betekenen.

Raar dat er zo een verschil in zit of kindjes last hebben van die sprongetjes. Hopelijk vannacht weer een betere nacht.

Welk concert ga je heen?
    En succes bij de dermatoloog. Alleen gewoon controle toch?

Het weer is hier ook bagger na gister. Wel droog maar frisjes. Net wel even naar de supermarkt gewandeld.

Sinds gister is L een beetje uit haar doen. Hard huilen en zodra ik weg loop van haar weer huilen. Net de was opgevouwen op bed en haar erbij gelegd en toen was het goed. Net alsof ze niet alleen wil zijn. Had ze gister ook al. Ook kost alles nu duidelijk meer energie maar dat is niet gek als je ziet hoe hard ze moet werken om proberen om te rollen. Gelukkig slaapt ze de nachten nu ook niet ingebakerd een stuk beter. Vannacht maar 3x eruit gehoeven voor haar speentje. Baker jij nog in mirpat?

Nou, ik mag weer gaan werken. Jeej!

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou Jonneke, dat dus! Dat doet T ook. Uhm... Zaterdag was hij ontzettend eenkennig. Hoort denk ik toch bij de ontwikkeling van nu. Is de '19 weken' sprong, maar die duurt volgens mij 4 weken ofzo. Kán 4 weken duren.

Ik ben de hort op gegaan. Even lekker naar Arnhem met een vriendin lunchen. T in de doek. Alleen beetje jammer dat hij nog steeds om de drie uur wil drinken ;) We hebben een hippe pet voor hem gekocht.

De dermatoloog gaat ons verder helpen met het plekje. Hopelijk dan. We willen graag meer info over stamceltransplantatie of iets anders wat het plekje mooi kan laten helen.
    Ik wil ook eens informeren of er echocentra zijn die al in de buik kunnen zien of er huid ontbreekt. Dan kunnen we direct actie ondernemen.

De zon is hier terug :) Wel koude wind nog!
    Morgen naar Muse :D

Werk ze Jonneke!

14. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Was wel goed bevallen hoor t avondje uit alleen met weggaan ff slikken Sopann. ;)

Wat vervelend zeg dat T zo n last heeft van die sprongetjes. Heb t bij R nooit gemerkt.
    Is t al wat beter?
    Merk hier ook van die witte puntjes maar volgens mij zaten die er al wel.
    Al duwt ie ook alles in zn mond en kwijlen bij t leven.
    Succes morgen bij dermatoloog en veel plezier bij Muse. Gaaf!! :D

Ik baker nog steeds in ja. Tot nu toe gaat dat perfect en zolang ie nog niet draait houden we t nog ff zo. :)
    Hoofdpijn al over?
    Al dat draaien zal idd best wat energie kosten.
    Wel mooi zeker als t dr lukt?

Hier was t vandaag eigenlijk gewoon mooi weer. Niet super warm maar lekker...

Volgens mij loopt R al over een maand haha :D
    Telkens als ik m op zn kont op schoot zet houd ie zn benen helemaal gestrekt.
    Als ik m dan op mn schoot zet is t lachen maar op zn kont drammen.
    Tis nog niet goed voor m natuurlijk maar hij blijft bezig. Zodra je m optilt gaat ie weer. Klimaap!! :)

Groente en fruit gaat ook steeds beter.
    Groente eet ie zowat een half potje maar fruit eet ie een heel potje hihi. Vreetzakje ;) En maar happen...
    Hoe gaat dat bij jou nu Jonneke?? En heeft T nog eten van je gestolen Sopann??

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha, T steelt alleen nog borstvoeding ;) Vannacht wel een betere nacht gehad gelukkig.
    Zondag heb ik hem aardbei laten voelen en proeven: vies gezicht! Brood vindt ie wel lekker. Daar krijgen we grote ogen en een glimlach van. Het zijn steeds hele kleine stukjes trouwens. Niet om te eten, maar om te ontdekken :)

Wat een vreetzak Mirpat! Geweldig :D

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou... Dít is raar! Kom ik in een lingeriezaak voor een goede voedingsbh: 'Ik zie het al. 65E!"
    "Uhhh... Ik denk 75C"
    "Nou kind, pas maar eens"
    "Verrek..."
    "Nee hoor, toch een F"

Echt... HUH?! :$
    Het voelt ook echt super :D
    Maar F is dus niet persé F, want 75F is dus echt énorm. Ik snap echt niets meer van die maten.

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ow jee kan het sprongetje echt 4weken duren? Niet te hopen voor je! Hoe was het bij de arts? En veel plezier vanavond!

Wow zeg een F-cup, haha! Toe maar!!! Dan laat T maar flink wat bv stelen :) Hoe lang wil je eigenlijk bv blijven geven? Ben je niet benieuwd wat je daarna nog overhoudt :)

Zozo Mirpat wat een vreetzakje die van jou! Al denk ik dat L ook wel goed zat eten van fruit hoor. Ik heb alleen nog maar groente gegeven en ik moet zeggen dat gaat steeds beter. Ik wil eerst dat ze dit goed eet voordat ik met fruit begin, anders is groente waarschijnlijk niet zo lekker meer. Maar vandaag een half potje op en ze lustte nog meer alleen was ze bij mijn moeder en was dat het enige wat ze had. Volgende week begin ik denk ik met fruit erbij.

Ja omdraaien is zo leuk om te zien, alleen lukt het haar na zaterdag ineens niet meer. Wel iedere dag oefenen natuurlijk. Alleen vandaag ging het mis en viel ze terug na het omrollen, boem op haar hoofdje. En brullen was het toen...

Ik denk dat er bij L ook iets dwars zit, tandje of sprongetje, frustraties van het niet meer kunnen omrollen, ik weet het niet maar ze is al twee dagen uit haar doen. Ze slaapt ook veel minder al twee dagen en meer huilen. Even afwachten wat het kan zijn.

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik las net dat het sprongetje 1 tot 2 weken kan duren. Houden we het daar maar bij, is iets positiever :)

19. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sukke, hoe is die daar???

20. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Haha F Sopann. Welkom bij de club. ;)
    Veel plezier vanavond.

Misschien dus toch een sprongetje dan Jonneke.
    Hopelijk duurt t idd maar 1a2 weken ipv 4. :)

Deel Deze Pagina