1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    2 weken vind ik nog van hoor maar we wachten af. Andere keren heeft ze eigenlijk nooit last gehad van sprongetjes dus misschien nu maar een heel klein beetje...

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Elke sprong wordt een beetje 'erger'. Misschien begint het nu pas?

Bij de dermatoloog goed nieuws gehad: het plekje is veel kleiner dan ze ooit gezien had. De verwachting is dat het vanzelf sluit en anders nauwelijks zichtbaar is. Eventueel cosmetische chirurgie kan na zijn 12e onder plaatselijke verdoving :) En de kans is héél klein dat zijn broertjes of zusjes het ook krijgen.

Ja, wat zal ik overhouden? Geen idee. Ik ben van plan om een jaar te voeden. Daarna mag T natuurlijk koemelk. Mijn moeder heeft maar 6 weken gevoed en steeds een cupmaat meer overgehouden, maar die is nooit 5 cupmaten gegroeid, haha! De dame van de lingeriezaak zei dat wanneer ik mijn borsten goed ondersteun, er ook minder kans is dat ze gaan uitzakken. We zullen het beleven.

Hoe lang wil jij nog voeden Jonneke?

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh en Muse was echt geweldig! :D
    We hebben het niet helemaal vol kunnen maken. We hadden staanplaatsen en na drie uur staan kreeg ik toch weer last vanmijn bekkenbodem. Opzich niet erg: we waren de drukte mooi voor :)

Nadeel is dat ik de voeding van 23.00 uur (da's nu nieuw) gemist had en bewust niet gekolfd heb, omdat mijn productie nu zo knalt door het sprongetje van T. Ik werd dus om 4 uur wakker met een natte (en te kleine! haha) bh. Gelukkig meldde T zich ook weer. Die doet nu al drie kwartier zijn best om de enorme stuwing te verwerken. Arm kind.

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Is T niet verdronken dan? :)

wat fijn dat het plekje er goed uit zag en meevalt. En ook dat de kans klein is voor evt broertjes of zusjes. Super!

Mijn idee was om een half jaar bv te geven. Maar ik kijk wel even. Ik vind het nog zo fijn om te doen dat ik misschien wel langer door wil gaan.

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Zo zat ik idd ook Jonneke :) En ze zouden daarna alsnog weer kv krijgen, omdat het menu nog steeds 75% melk is en 25% bijvoeding tot een jaar. Ik vind het heel gek om iets kunstmatigs te geven, terwijl ik voldoende heb van mezelf. Tenzij het niet anders kan natuurlijk, maar dat geldt voor ons niet.

T heeft zich vanochtend pas om 10.00 gemeld! Die sloot bv van vannacht doet dus wel wat ;) Al heb ik hem nu, amper twee uur later, alweer aan de borst.
    Er zaten wat scheten dwars en hij was net te overstuur om zelf in slaap te vallen. Eén borst was dan ineens ook niet meer genoeg. Als ie zo doorgaat weegt hij eind van de week 8 kilo, haha!

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja als je kan is bv blijven geven natuurlijk wel goed. Ik weet ook nog niet of ik dan stop hoor. Het blijft ook wel prettig om te doen. Maar je hebt op je werk maar recht tot 9 maanden geloof ik om te kolven.

Haha T heeft de schade van 'uitslapen tot 10 uur' dus alweer ingehaald? :) L zit echt netjes om de 5 uur met haar voedingen. Zo fijn. Geeft me echt veel meer ruimte om dingen te doen enzo.

Vandaag laatste keer osteopaat geweest. L is weer goedgekeurd. Er was duidelijk verschil te merken in spanning in haar nekje. Die was eigenlijk zo goed als weg. Alleen nog een beetje spanning op maaguitgang waardoor ze mogelijk soms voeding teruggeeft maar verder was het oke.
    Nu een afspraak gemaakt voor mezelf en mijn hoofdpijn. Ben benieuwd.

Zo, kolven is weer klaar, ik ga weer aan het werk!

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Werkse Jonneke.
    Fijn dat t goed was bij de osteopaat hopelijk kan ie voor jou nu ook wat betekenen.
    Zo hé..5 uur tussen voedingen jeetje dan heb je zeker wat meer lucht.

Gelukkig dat t goed was bij dermatoloog Sopann.
    T verzuipt nog es in die bv van jou. :D
    Maar ja beter dan dat je niks hebt toch...

Hoe ist met jou Sukke??

Vandaag heerlijk buiten gezeten met R. Heerlijk ik de zon en R geslapen in campingbedje in de schaduw.
    Vandaag heel potje banaan en half potje sperziebonen op. En 4 flessen ipv 5.
    Ging goed.

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou, die 5 uur redt T echt niet hoor. Ik heb ook het idee dat het lang niet altijd honger is, maar gewoon knuffelen en zuigen wat hij fijn vindt. Vandaag was ook weer even flink huilen af en toe. Heeft ie ook gewoon twee volle poepluiers! Dan zou ik ook huilen ;)

Wat mooi Jonneke! Nu zelf nog idd.

Wat een goede eter zeg, Mirpat. Heerlijk :)

9. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Het zal waarschijnlijk ook een groot deel knuffelen zijn sopann want qua gewicht heeft hij zo vaak niet nodig. Of hij wil gewoon snel een grote jongen zijn :)

lekker hoor mirpat buiten zitten, eindelijk kan het. Gelukkig ben ik vandaag vrij en ga lekker genieten van het mooie weer. Maar R eet ook goed! En ook 4 voedingen. Knap hoor. Geeft ineens veel meer ruimte dan he voor jezelf.

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Klopt ook. Rekken heeft echt geen zin. En nu het warmer is, vraagt ie sowieso meer ook. Alleen kan hij het dus niet bij een paar slokjes laten. Die borst moet direct leeg ;) Ik moet zeggen dat ik die 5/6 voedingen al als een hele adem ervaar. Vannacht was het weer normaal. 19.30 uur laatste voeding (onder de douche, haha) en pas om 04.00 meldde hij zich. Wij lagen er ook al 22.00 uur in. Wat een uitgerust gevoel kan je dan hebben hè!

Ik zit nu ook even heerlijk in de tuin. ML is werken op de boerderij en T ligt eindelijk te pitten. Die warmte maakt hem wat kriebelig. Nu maar alle ramen en deuren open, zonder dat hij op de tocht ligt.
    De was kijkt me wel steeds aan. Móet ook vandaag gebeuren, want na vandaag moet ik weer drie dagen werken.

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Vervelend he dat je dan ook nog soms die huishoudelijke klusjes moet doen. Kun je niet eens echt genieten van het mooie weer! :D Of heb je de was lekker laten liggen? Hier ligt de was ook op mij te wachten maar hij wacht maar lekker :)

Ik hoopte vandaag L weer zelf haar groente hapje te kunnen geven. Krijgt ze altijd in de middag, maar nu ligt ze al ruim 2uur te slapen... Ook wel lekker hoor, kon ik effe snel door het huis poetsen en nu effe lekker genieten van het mooie weer!

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh wat fijn dat ze zo lekker slaapt! T heeft de rest van de middag een ritme van een half uur slaap, een kwartier spelen en een kwartier huilen aangehouden. Dat ben ik echt niet meer gewend ;) Hij ligt nu sinds 17.30 uur al heerlijk op bed. Dan komt hij vast voor een late voeding, maar da's niet erg.

In die vele half uurtjes heb ik toch mooi een groot deel van de was kunnen wegwerken. Morgen nog even strijken en dan begint de ellende weer opnieuw. Zoveel was steeds!! Komt ook wel omdat ML soms twee keer per dag doucht als hij op het bedrijf is geweest.

Ik vraag me wel af hoe dat straks gaat als er twee zijn... Volgens mij kom ik dan helemaal niet meer aan huishouden toe! Hoe doe jij dat Sukke?

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    En jij wilde een elftal aan kids toch sopann? :)
    Kun je beter een werkster inhuren.
    Want ik vind het nu ook al veel was hoor, laat staan bij twee! Nog maar niet aan denken!

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha! Nou, het scheelt vast een hoop wanneer ik niet meer onregelmatig werk. Sowieso ben ik vanaf de derde tbm hoor :D

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja dat zal wel schelen inderdaad!

Wat een lekker weer zeg. Heerlijk om met dit weer vrij te zijn.

Net begonnen met de eerste groentehapjes zelf te maken. Ow ja bedenk me nu dat het wel klaar zal zijn, haha. Heb gister een babycook gekocht. Kijken of ze vers ook zo lekker vindt. Gister heeft ze een half potje op en ze wilde nog wel meer maar het was op. Nu kunnen we ook met fruit beginnen. Dat zal ze ook wel lekker vinden. Een keer heeft ze een stukje meloen gehad en daar sabbelde ze goed op :)

16. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Oh ben benieuwd of ze t vers ook lekker vind.
    Leuk is t he als ze zo goed eten.
    Moet ook altijd lachen als ie dan weer begint te drammen van ja hallo ik ben hier nog een hap. :D

R ligt nu te slapen in campingbedje als ie zo wakker word ff fles en dan nog even wandelen.
    Vriend is gisteren met m naar de kinderboerderij geweest. Dat vond ie mooi joh.

Net voor ie ging slapen weer een nieuw dingetje. Ik lag helemaal in n deuk.
    Normaal lacht ie en maakt ie er beetje geluidjes bij maar net lachte die echt een soort schaterlach. Geen baby lachje maar echt een haha lach. Geweldig!! :)

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mooi he hoe die ontwikkeling nu echt zo snel gaat. Allemaal nieuwe dingen die ze doen en ontdekken, geweldig!

L is nu steeds meer aan het volgen en dan ook aan het grijpen wat voorbij komt. Onze hond zal het te voortduren krijgen. Vandaag bleef ze hem maar grijpen. Hond was er niet zo blij mee :)

Nou ook de verse groente vielen in de smaak. Het kon niet snel genoeg gaan. Mopperen joh voor nog een hapje. Zo leuk!

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    PFf ben ff afwezig geweest meiden! Druk!

Dermatoloog, fijn. Dat het goed was sopann! Maar in zijn buik kijken? Kab deze aandoening ook in zijn buik zitten!
    Jeetje wat een (.)(.)! Dat verhaal vind ik niet kloppen hoor! Ik heb bij r goede ondersteuning gehad maar toch een beetje een theezakjes effect hoor! :( jammer van je bekken! Ik heb het ook nog wel eens!

Eten, ik zou persoonlijk wel een beetje oppassen sopann. Jij bent zelf toch ook darm "patiënt" of vergis ik me nu? Ik zou dan zeker niet zo snel beginnen. Aardbei wordt bijv ook pas na het jaar geadviseerd, net als kiwi, omdat die vrucht allergeen is.

Huishouden, Pffffff! Jullie hebben mijn berg strijk gezien op fb? Toen lag er ook nog een heuvel alleen vouwgoed boven! Een goede beurt voor de badkamer is al weer maand geleden!
    Dweilen beneden ook al 1,5 week. Nu ben ik ook wel vaak een paar dgn bij mijn ouders dan ligt het hier sowieso stil. Ik loop constant achter de feite aan!

Sprongen merk ik ook niet zo aan B! Gelukkig! Ook hier vaak handjes in de mond! Ik heb niet het idee dat dit met tandjes te maken heeft!
    Slapen heeft nog steeds geen ritme hier! Erg frustrerend vooral s avonds. Ik wil weer een beetje tijd voor mezelf!

Morgen hopelijk even een rustig dagje en zondag van 12 tot 21 werken! *zucht*

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik begreep er niks van Sukke! Zoeken joh, en nalezen. Maar nu snap ik het :) In de buik bedoel ik in míjn buik. Als ik zwanger ben :)

We geven T het niet echt hoor. Hij mag er mee knoeien, om het te voelen en te ontdekken. Echt eten doet hij nog niet. Voor hem is het alleen nog melk. Iets anders vindt ie ook echt nog niet interessant. Alleen dus voelen.
    We hebben toch het idee dat er tandjes doorkomen. Onderin wordt het tandvlees echt dik en hij bijt nu ook als een bezetene op zo'n bijtring. Laatst hapte hij in mijn tepel! :$ En nu propt ie ook zijn hand ertussen tijdens het drinken! Dat wil echt niet.

Ik heb de rust gevonden met kolven. En het ritme :) Vandaag ondanks de warmte 420cc.

En oh dat huishouden. Wat een verschrikking hè. En dan steeds maar weer het voornemen hebben om het bij te houden ;)

20. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ah Sukke slaapt B wel in eigen bedje of niet?
    Vervelend dat je nog niet echt tijd voor jezelf hebt kunnen vinden.
    Hopelijk komt dst gauw...

Vanavond ligt R voor eerst zonder doek in bed.
    Ook ivm de warmte. We dachten dan kunen we t maar beter in t weekend doen.
    20.15u in bed. Uiteindelijk 21.00slapen. Net om 00.00u weer soort van wakker.
    Speen er weer in en nu ist weer rustig...
    Bem benieuwd hoe t gaat verder vannacht.

Morgen wel eerst ff zomerslaapzak halen. Wat een wouwel. Er blijft geen laken over m heen liggen hoe strak je m ook doet. Flapdrol :D

Word vervolgd.......;)

Deel Deze Pagina