1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Toch nog wel een paar x eruit gemoeten vannacht.
    Tot 4.00u telkens slapen wakker slapen wakker.
    Daarna heeft ie geslapen tot 8.00u.
    Vannacht in de slaapzak dan heeft ie iig wat over m heen als zn laken weer ew weg is.
    We wachten t weer af. De aanhouder wint. :D

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Vervelend sukke dat je zo druk hebt en geen tijd voor jezelf. Slaapt B de hele avond niet? En kan me voorstellen dat je, wanneer je paar dagen bij je ouders bent je helemaal achter de feiten aanloopt. Zeker met 2 kids. Heb het hier ook al we een weekend bij schoonouders zijn geweest.

Ja Mirpat de aanhouden wint :) hier heeft het wel even geduurd voordat het beter ging en nog slaapt ze niet zoals met het inbakeren. Maar nu begint het inbakeren'pas' om half 6 en niet al om 3uur. Ben benieuwd vannacht.

Hier vandaag de eerste keer echt een stuk wezen wandelen met mt. Heerlijk! L vond het ook leuk, lekker rond kijken. Alleen stil staan mag niet dan moppert ze. Herkenbaar? Heb jij er al eentje gekocht sukke?

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hahaha, dat klinkt heel herkenbaar Jonneke :D Ik mag niet eens stilstaan bij een kledingrek ofzo ;) En met hupsen neemt T geen genoegen meer hoor ;)

Hoe gaat het nu Mirpat? Wil het weer een beetje?

T was vandaag compleet uitgeput. Verjaardag meegemaakt en ik was er niet. Dat vind ik toch maar niks.
    Kolven lukt nu zonder neusspray :D En de opbrengst wordt ook meer. Echt een kwestie van ontspanning. Anders kolf ik zo 50cc minder.
    Vandaag is ook mijn nieuwe (tweedehands) voedingsbh binnen gekomen. Echt super :D Ik was wel uitgekeken op die printjes van Prenatal. Nu een mooie rode met kant. Voeden is óók sexy ;)

Haha. T steekt zijn middelvinger op tijdens het drinken net :D Deugniet ;)

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Haha ja herkenbaar. Blijven lopen :D

Vannacht ging zeker beter.
    Na een kwartier was ie stil gisteravond en geslapen tot 7.15u.
    Dus hoop dat ie gewoon het ritme aanhoud. ;)

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Fijn Mirpat! Hoe ging vannacht?

Ik vind dat T ineens zo'n groot hoofd heeft!! :D Het verandert echt steeds meer van baby in mini-mens :)

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

De oma's willen hier wandelen met de wagen, maar T zit echt klem in die bak. Hij zet zich af met zijn beentjes en dan ligt ie met zijn hoofdje klem. Hoe doen jullie dat?

Alternatief is maxicosi op onderstel of zitgedeelte, maar dan helemaal plat. Al steken zijn beentjes dan wel iets omhoog. We hebben een Joolz.

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ze slaapt s avonds wel wat maar echt te weinig naar mijn zin. Ik wil weer wat meer vrijheid.... Of is dat egoïstisch??? :$
    Gisteren avond heb ik haar naar 5 kwartier maar weer mee naar beneden genomen uiteindelijk om 21.30 maar is aangelegd ondanks dat ze rustig was en geen hongersignalen gaf. Ze zat nog geen 4 min aan de borst of ze sliep. Vannacht ook weer vrolijk om 02.30 en 06.00... Gaaaap!

Uhm, hier hebben we ook een joolz. Past ie echt niet meer? Hoe groot is T nu dan? R ging met 6 mnd in de wandelwagent inzet. Die benen omhoog is geen punt hoor. Is dan toch een goede lijn en ondersteunt door de stoel.
    Tja, als hij echt niet meer in de bak past en ze gaan niet heel ver wandelen dan maar in de mc!

Mirpat, wat fijn dat het zo goed gaat zonder in bakeren. Heeft ie dat ook door gezet?

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ja wat een hel hè die nachten. Ik vind het helemaal niet egoïstisch. Eerst loop je twee maanden met slaapgebrek door een gigantische buik, maagzuur en nesteldrang. Nu ben je ook alweer zowat 5 maanden zoet. Hopelijk kalmeert ze snel!

T is nu 66cm ofzo. Hij past nog net, maar hij trappelt heel veel en dan schuift ie steeds klem met zijn hoofd. Niet heel comfortabel. Vandaag gewoon wezen wandelen met de bak, maar toen ie wakker was vond ie het verschrikkelijk. Toch maar de inzet proberen dan :)

9. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Helemaal niet egoistisch hoor sukke. Het is natuurlijk dubbel druk met met met 2 en je moet ook zelf een keer bij kunnen tanken en gebroken nachten werken daar ook niet aan mee.

Ja ik zou ook de wandelgangen gaan proberen hoor. De mc is ook niet alles, zeker langere stukken niet. T zal het ook wel leuk vinden, kan hij toch iets meer zien.

Hier weer 2 dagen gewerkt, nu weer 2 vrij. Wel aan toe. Alleen lastig dat er nu wat dingen op het werk spelen en ik dan moet wennen om het uit handen te geven omdat ik er minder ben. Maar zodra ik thuis ben en L zie ben ik het weer vergeten, haha. L draait steeds vaker om. Ze heeft het door.

10. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Wat vervelend Sukke.
    Hopelijk kan je snel ff bijtanken.

Sopann hier is de bak ook te klein hoor als ie te hard trappelt komt ie ook met zn hoofd tegen de bovenkant ;)
    Heb nu de mc erop staan maar denk binnenkort ook de buggy erop.

Gaat goed zonder doeken. Hij slaapt iets minder vast maar wel net zo lang gelukkig.
    Binnen een kwartier slaapt ie dus gaat goed.

Morgen weer lekker vrij alleen toch druk.
    Morgenochtend richting zwolle om waarschijnlijk mn nieuwe (2ehands ;) ) motor op te halen. :)

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh wat leuk Mirpat! :D
    Fijn dat ie goed slaapt :)

T is gisteravond aan de borst in slaap gevallen en ik viel zelf ook in slaap. ML helemaal vertederd, hihi :D
    Nog één dagje vrij en dan weer twee werken. Gelukkig wel vrij weekend :)

Jonneke, ik herken het wel wat je zegt. Lastig hè, om de balans tussen professional en moeder te vinden?

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Leuk maar druk dagje dus vandaag mirpat. Veel plezier.

Ja die balans zoeken is inderdaad lastig. Ik wil ook in 24uur doen wat ik eerst in 36uur deed :) maar heb al gezien dat dat niet lukt, haha. Maar heb in de weken dat ik nu weer werk wel ervaren dat werk maar werk is en thuis voor gaat. Mijn werk was voor mijn zwangerschap veel belangrijker en nu niet meer zo. Blijft bijzonder dat moederschap en wat het met je doet!

13. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Dank je wel gaat goed komen.

Gefeliciteerd Sopann. 4 maanden alweer :)

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ja! Gaat hard hè. Ik vind het echt fantastisch :D
    T had vanochtend een cadeautje voor me: poep tot onder zijn oksels. Heerlijk ;)
    Ik merk dat ik op mijn werk denk: "Ik wil een flitsende carrière!"
    En thuis denk ik: "Ik wil alleen maar thuis zijn!"

We gaan nu met SO overleggen wanneer we de boerderij kunnen overnemen. Ik ga dan cliënten in de dagbesteding begeleiden en ben ondertussen gewoon lekker thuis voor T. Misschien 2015 al en anders 2016.
    SO zijn nu op vakantie, dus ML werkt de hele week op de boerderij. Het is echt zijn passie. Zo mooi om te zien. En ik vermaak me daar ook prima. Beetje wandelen over het platteland. T slaapt toch wel ;)
    Ja, als het aan mij lag vertrokken we morgen naar de boerderij ;) :D

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hoe is het trouwens met jullie gewicht? Ik blijf maar afvallen! Vast ook door de warmte en het vele bewegen. Nog 1 kilo en dan weeg ik weer wat ik woog voordat T er was. Bizar hoor!

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Boerenleven is lekker he. Mijn man komt ook van een boerderij maar zijn broer neemt het over dus ml heeft daar niks. Maar het is er wel altijd rustig en lekker uitgestrekt. En leuk als je daar kan werken m er cliënten. Doen zijn ouders dat nu ook al?

Mijn gewicht blijft nu stabiel. Zit bijna een kilo onder mijn gewicht voor de zwangerschap. Maar denk dat er na de bv zo weer wat bij zit want nu kan ik blijven eten en kom niet aan maar zal straks wel anders zijn denk ik. Haha

T alweer 4 maanden. Gefeliciteerd. En wat een leuk cadeautje kreeg je :)

17. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik moet nog een kleine kilo maar ben er eigenlijk niet echt mee bezig geweest en schrans veels te veel! Haha! Maar die kg gaat er ook nog of en dan graag nog 2.

Belle al heel de dag verhoging, 38.0 en om de 2 uur drinken en weinig slapen. Telkens hazenslaapjes van hooguit een uur. Hoop dat ze vannacht niet zo vaak komt. Afgelopen nacht was super. 23.00 en 06.00 zonder dat ik haar halverwege de nacht bij me in bed moest nemen. Echt heerlijk!

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hoop dat de nacht dan beter gaat als overdag sukke. Want zo kom jij ook niet aan je rust toe met die korte hazeslaapjes van haar. Heeft B last van de verhoging of niet?

Hier vandaag naar de osteopaat geweest voor mezelf. Ben benieuwd of mijn hoofdpijn er minder door wordt. Wel een aantal punten gevonden die mogelijk kunnen helpen, wervels vast, druk op mijn hoofd en spanning bij de lever. Maar ik denk dat iedereen wel iets heeft als ze gaan zoeken dus ik verwacht er niet teveel van.
    Sinds de laatste keer dat ik met L bij de osteopaat ben geweest slaapt ze nog beter. Overdag kan ze nu gewoon 2,5uur slapen. Wel fijn. Gekke is wel dat er ook dagen bij zitten dat ze weinig slaapt, zoals vandaag. Maar dat kan ik dan ook beter hebben als ik weet dat het morgen weer anders kan zijn.

Net nog kraamvisite gehad. Nu hebben we het echt gehad denk ik . Geen beschuit met muisjes meer :)

19. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik had het gister met ML over het slapen van L bij ons op de kamer. Ik kan haar nog moeilijk op haar eigen kamertje laten slapen. Ik merk dat ik moeite heb met loslaten. Voor nu laat ik het dan ook nog zo. Nu was ik op internet een beetje aan het zoeken naar dit onderwerp en toen las ik dat de overheid adviseert ze tot 6 maanden bij je op de kamer te laten slapen ivm wiegendood. Maar die link leg ik niet helemaal. Jullie?

Je werkdag doorgekomen Sopann? Las op FB dat je moe was. Zware nacht gehad of gewoon geen zin in werk :)

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Als we dagactiviteiten zouden gaan aanbieden, is dat nieuw :)

Wat vervelend Sukke! Hoe is het nu met je meisje?

Die kleinere kans op wiegendood heeft volgens mij te maken met dat je je kindje beter hoort en dus ook wanneer ze zou stoppen met ademhalen.
    Ik moet zeggen dat ik het wel erg fijn vind om T op zijn eigen kamer te hebben. Hij heeft echt een ander ritme dan wij hebben en anders was hij 's ochtends steeds om 06.00 uur klaarwakker. Nu is dat 04.30 uur voor een voeding en dan 08.30 uur pas :D
    T komt nu dus ook weer steeds 2x per nacht. Pfff... Daar werd ik dus moe van. Plus wat onenigheid met mijn ouders over bv en inenten. Dat is trouwens alweer opgelost :)
    Ik vind mijn werk eigenlijk heel leuk ineens! Ik kolf ook nog maar één keer en dan thuis een keer, zodat ik wel aan hetzelfde aantal voedingen kom, maar toch eerder thuis kan zijn. Hier trouwens absoluut geen productiedip. Ik was er zo bang voor, maar ik ga juist steeds meer produceren. Grotere voedingen, alleen minder vaak per dag. Is dat bij jullie ook?
    Doordat ik nu wat vaker werk in plaats van alle diensten ineens krijgt T ook steeds verse melk en hou ik de diepvriesvoorraad mooi stijgende. Woensdag zijn ML en ik twee jaar bij elkaar en dan gaan we een dag naar de sauna. Dat kost wel wat voorraad ;)

Deel Deze Pagina