Gisteravond leek L toch wel last te hebben van de warmte. Ze huilde steeds en ging echt over in krijsen. Ze was ook wel moe. Wat vroeger gevoed en daarna kon ze dan toch slapen. Net was het ook weer krijsen. Het is ook wel ineens een heel groot verschil in temperatuur he.
T had vandaag idd ook wel wat last van de warmte. Hij was moe, maar slapen ho maar. De hele dag heeft hij twee uur achter op schema gelopen, haha. Alleen met vanavond naar bed was het direct goed op de normale tijd. Zijn schema is zo ongeveer: 08.00 wakker: voeden, wassen, verschonen, aankleden 10.00 - 11.30/12.00 slapen 12.30 voeden 13.00 - 16.00 slapen 17.00 voeden soms nog even slapen tot 18.00 18.45 avondritueel: wassen, verschonen, omkleden, voeden en verhaaltje. uiterlijk 20.00 uur ligt ie op bed. Meestal al eerder en dan komt ie rond 02.00 uur voor een nachtvoeding. Morgen de MRI. Ik hoop dat er daar wel wat op te zien is, al horen we dat pas weer veel later. De pijn is inmiddels onderdeel van de dag geworden. Ik had een neusspray gekregen, maar daar kreeg ik pijnlijke gewrichten van. Is ook een normale bijwerking, maar daar pas ik voor. Zo nodig vind ik die spray niet
Wat vervelend dat ze er toch last van hebben..en t blijft nog wel een paar dagen warm. R herft gisteren wel gezweten hoor. Hij heeft bijna de helaas dag in zn romper gezeten. Gisterochtend hebben we foto s gemaakt met alle opa s en oma s. 4 generaties. Mooi hoor. En ja hoor....hij draait nu goed om en zelfs al een x terug ook. Succes vandaag Sopann.
Bedankt! Komt vast goed T heeft vannacht bij ons gelegen. Zijn kamertje was veel te warm. Ging ie mijn man aanstaren terwijl hij sliep. Haha! Hoe is het eigenlijk met jullie wens voor een tweede (of derde Sukke)? Als het al mogelijk was kleppert en rammelt het hier nog harder dan voor een eerste Als ik weer gezond ben gaan we eraan toegeven Eerst weer fit worden.
Knap hoor van R omdraaien. En ook al terug ook. L doet dat nog steeds niet. Een keer per ongeluk maar verder nog niet Mama heeft het dus druk met omdraaien haha! En wat leuk een 4 generatiefoto!! Hier is dat helaas niet meer mogelijk. Wat hadden mijn opa en oma dat mooi gevonden als ze dat nog mee konden maken... Zo meteen weer werken Geen zin vandaag...
4 generaties lukken bij ons ook niet meer. Mijn opa's en ene oma zijn allebei begin 80 geworden en mijn andere oma is op drie maanden na 90 geworden. Maar ja, mijn vader werd laat vader en mijn moeder is de één na jongste van 8, dus daarmee zijn mijn zusjes en ik verreweg de jongste van de familie. Mijn oudste nicht wordt dit jaar alweer 50. Aan mijn man zijn kant net zo, terwijl zijn grootouders ook ver in de 80 en begin 90 waren. Voor T gaat het denk ik ook niet lukken met mijn vader, tenzij hij tienetvader wordt Mijn vader is nu 68. Mijn oma overleed trouwens precies op het moment dat ik zwanger raakte van wat later een miskraam werd. Ook wel bijzonder T heeft vannacht erg goed geslapen! 03.00 meldde hij zich pas De uitslag van de MRI is volgende week maandag.
Daarom wilde ik het ook nu doen aangezien mn vriend zn oma en mijn ene oma ook al 86 zijn. Wel bijzonder idd Sopann van jouw zwangerschap toen. Toch raar dan hé... Hier nog geen klepperende eierstokken Misschien over een jaartje of 2 maar voorlopig vind ik t (en vl ook) wel ff goed zo.
Mijn bv lijkt terug te lopen ik kolf niet meer zoals eerst, net niet genoeg voor een hele voeding. Ook mijn borst lijkt veel sneller leeg en L loopt soms echt aan mijn tepel te trekken. Ik hoop echt dat het nog wel even blijft gaan. Ik ben nog niet klaar om te stoppen Hier nu nog niet echt klepperende eierstokken maar ik sluit niet uit dat het niet kan komen
Kolf je net zo vaak als je zou voeden? En neem je even rustig de tijd? Het kan ook zijn dat je cyclus op gang komt. Gewoon wat vaker aanleggen als je thuis bent of een extra keer kolven. Ik.kolfde altijd twee keer als één keer geen volledige voeding was. Al is het alleen al.puur voor mijn eigen rust. T is aan het klooien met drinken. 18.30 - 22.30 - 04.30 - 09.30 en dan nog weer twee keer tussen 09.30 en 18.30. Zitten we toch weer op 6x. En zijn slaapritme is ook vaag ineens. Baby's!!
Haha denk je een beetje ritme te hebben.... niet dus! Het werd dus weer nachtwerk aan je tijd van je berichtje te zien Ik denk dat het door de warme dagen kwam dat ik moeilijker kolfde. Vandaag ging het ineens weer gewoon goed, zelfs meer dan anders. Vreemd! Maar ik merk ook dat ik soms moeite heb om rust te nemen om te kolven, al was dat van de week niet toen ik minder kolfde. En ik kolf inderdaad gewoon op de tijden dat ik normaal zou voeden. 1x tijdens mijn dienst en dan ga ik een kwartier eerder naar huis om dan de voeding thuis te kunnen geven. Zo houd ik kolven nog wel een tijd vol, ik zie er de voordelen op mijn werk ook wel van in, al is het voor L natuurlijk nog altijd het beste op deze manier!
Nou, met die warmte moet ik ook bijna een liter meer drinken hoor! Ik hoefde nauwelijks naar de wc om te plassen, haha! Het kan ook zijn dat je net weer even in een omschakeling zat. T is even aan het zoeken merk ik. Overdag is het ook dramatisch met slapen. Hij lijkt gewoon steeds moe, maar echt slapen lukt ook niet. Na een uurtje wordt ie meestal luid huilend wakker. Laten huilen werkt niet. Wat ie dan heeft? 21 weken is geen sprong toch? Nu wel fijn dat hij om 22.00 uur drinkt en dan 's ochtends weer. Half vijf vind ik al een prima tijd
Het is rustig hier Ik heb even niet gereageerd. Ik moest het weekend werken... merk dat ik nu toch meer rust heb nu ik ook weekenden werk. Vaker een langere reeks vrij. Wel lekker! Ook merk ik nu dat ik na een dag werken niet meer zo moe ben, eindelijk meer energie! Heerlijk! Hoe is het met T en zijn slapen? Gaat het weer iets beter? Of weet je nu waardoor het komt dat hij zo slecht slaapt/sliep? Lastig soms als je het niet kan plaatsen he. Levie heeft vannacht van 20 uur tot 9 uur geslapen, persoonlijk record! Levie voed ik nu ook steeds eerder waardoor ik zelf ook wat eerder kan gaan slapen. Moest haar voor de late voeding soms echt wakker maken. Gister dacht ik ik ga kijken of ze de nacht helemaal door kan trekken. Ik zag jouw schema Sopann en dacht ik ga haar na de voeding van 17uur ook maar eens om 19.30 voeden. had er nooit aan gedacht dat zo te doen omdat er dan kortere tijd tussen zit. Uiteindelijk werd het 20 uur omdat ze tijdens het wandelen met de hond in slaap viel. maar ze heeft het volgehouden tot 9uur vanmorgen. Die tijd haalt ze s morgens echt nooit, ook als ik haar om 23uur voedt! Dus ik ben ook lekker bijgeslapen. Alleen nu heeft Levie waarschijnlijk de zesde ziekte. ze heeft er niet zo heel veel last van (of nog niet kan natuurlijk ook). Haar hoofd voelde al wat warm aan laatste dagen en eergister ook bultjes in haar gezicht. Nu ook op de armen. Neefje en nichtje hebben het van de week ook gehad dus wellicht is ze aangestoken.
Zo das ff lekker Jonneke. Heerlijk!! Alleen wel vervelend van de zesde ziekte. Hopelijk krijgt ze er niet veel meer last van. Ff een vraagje : Hoe gaat t met jullie kleintjes in de mc? R is bijna te groot voor de mc zit bijna met zn hoofd tegen de bovenkant maar is natuurlijk eigenlijk nog te jobg voor een autostoeltje. Heb al zitten googlen en de stoeltjes zijn vanaf 9 kg dat red ie onderhabd wel maar wat zouden jullie doen??
Hee wat fijn Jonneke! Heerlijk zeg. Wel balen van de zesde ziekte. Die krijgen ze wel maar één keer toch? Heeft ze er veel.last van? Hihi die R. Wat een kereltje Ik zou echt wachten tot hij goed en langer zelf kan zitten. Als zijn oren nog niet boven de rand uitkomen kan het nog. Dit heb ik laatst ook opgezocht Benen zeggen niks. Eventueel kan je hem nog ietsmeer neerleggen ipv zetten. T slaapt nu weer twee nachten goed Gisteren 03.00 en vandaag 04.00. Overdag kan ij wel.ineens superhard huilen. Wanneer begint dromen enzo? Soms lijkt het of hij wakker schrikt.
We wachten ook nog wel ff maar t word echt al een beetje krap. Fijn dat ie weer goed slaapt. Ze zullen niet zo dromen als wij maar denk wel dat ze op hun manier daar een beetje van slag van kunnen wakker worden. Gisteren was zielig...mn moeder was er en hij heeft echt een half uur gekrijst omdat ie niet kon poepen. Nou zeiden ze bij t cb dat ik m verder niks mag geven maar vind dit zo sneu. Nou ik hoorde ik dat er toch meer mensen zijn die hun kind roosvicee laxo geven een thee lepeltje. Ga t maar es navragen bij de ha en dan dat maar evt beetje aangelengd met water. In zn tuitbeker want dat vind ie wel leuk
De mc kan lang mee hoor. Soms lijkt het vrij krap maar is het allemaal nog goed te doen. Ik zou inderdaad ook wachten tot hij goed kan zitten. Maar de 9kg haalt hij al (bijna)? Zozo!!! Gisteren toevallig L gewogen, 7,5 kg. Ze zeggen dat kinderen pas kunnen dromen vanaf het moment dat ze ook fantasie krijgen. Maar ik denk inderdaad wel dat er iets is wat ze nu al beleven, op hun manier, waar ze door kunnen schrikken. L krijgt nu steeds meer bultjes, armen, benen en gezicht zitten onder. Vanmorgen was de temp 37,5 dus even goed in de gaten houden. Ze is nu ook wat meer jengelig dan gister. Even in de gaten houden dus. Volgens mij krijgen ze het inderdaad maar 1x, bijna altijd tussen de 8 maanden en 2 jaar. Ze is er gewoon vroeg bij... Hier is de vakantie geboekt. We gaan naar noord Groningen, landal park. Ik heb er zin in! Lekker zwemmen met L Jullie nog plannen?
Weer een mijlpaal hier trouwens: een nachtje zonder L! Ik had mijn eerste slaapdienst. Ik zag er wel tegenop hoor. Maar het is me reuze meegevallen. Voordeel is wel dat ik nu overdag lekker thuis ben Hoe is het nu met jou Sopann? Heb je nog veel pijn? En Sukke, hoe is die daar? Rust weer een beetje terug daar? Een heel klein beetje roosvicee laxo lijkt me trouwens geen kwaad kunnen hoor Mirpat. Inderdaad wel zielig als hij er zo veel last van heeft.
Even snel: je kan ook een lepeltje olijfolie gebruiken. Doen Turkse mensen ook veel. Pijn is minder gelukkig. Weet je zeker dat het de zesde ziekte is? En niet waterpokken of mazelen? Bij mazelen mag je iig geen koortsverlagende middelen gebruiken. Dan neemt de kans op complicaties toe. Hier in de regio heersen de waterpokken.
Nee dat is het niet sopann. Maar doordat ze niet echt koorts heeft en verhoging alleen in de ochtend lijkt het eerder de vijfde ziekte. L haar neefje en nichtje hebben het ook gehad. Zij is er mee naar de ha geweest voordat L het kreeg. En het ziet er hetzelfde uit. Zetpil hebben we nog niet nodig gehad. Vandaag heeft ze veel last, veel huilen. Net was niks goed, uiteindelijk stil gekregen in de draagzak. Ben zo blij met dat ding. Alleen bij langere stukken blijf ik het wel zwaar vinden hoor. Even uitrusten nu