1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Haha die T. Wakker worden door een speeltje en ontroostbaar. Ach ach toch.
    Jij ook succes met het sprongetje dan :) hier gaan de nachten gelukkig wel goed.ze komt alleen moeilijker in slaap. Maar het ergste lijkt voorbij. Niet te hard roepen natuurlijk....
    L heeft nu ontdekt dat als je iets op de grond gooit het opgeraapt wordt. Haha! Mama heeft het druk...

Morgen gaan we voor rolluiken kijken. Het is wel erg warm op L haar kamertje als het warm is, de zon staat er precies op.

Leuk hoor dat je nu meer bezig kan zijn met jullie eigen bedrijf. Dan ben je ook bezig toch. En kun je doen wanneer jij wil, ook heel fijn!

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik hoop wel voor je dat het nu voor L al voorbij is hoor! Meestal gaat het hier een dag goed, om vervolgens toch weer minder te gaan. De nachten gaan ook goed gelukkig. Het is wat je zegt: dat in slaap komen!

Hihi, ik las al dat baby's nu het gooien en oprapen gaan ontdekken. Succes :D Meteen een mamma-workout ;)

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja ik las het ook en meteen daarna begon L ermee... LEUK! haha! Mama is de hele dag in beweging... Hoef ik niet meer naar de sportschool (deed ik toch al niet hoor! :))

Ja dat in slaap komen he... ik ben van alles aan het proberen maar niks helpt echt. Wel is haar hoofdje echt heel erg warm en helpt het om met een washandje te koelen. Maar dat is dan ook maar een paar keer. Het in slaap komen duurt echt wel een half uur per keer. hmm... daar is ze weer. Mama kan weer naar boven...

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Soms laat ik haar maar even huilen, wat snel overgaat in krijsen, al ben ik daar eigenlijk helemaal niet van. Als ze huilt, prima, maar als ze krijst dan houdt ze ook niet op. Maar soms helpt het dan wel dat ze daarna zo moe is dat als ik dan haar speentje er in doen haar oogjes snel dichtvallen. Vermoeiend, baby zijn :)

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hier ook hoor Jonneke! En zweten dat ie doet... Nu zijn het nog niet eens de warmste dagen... :(
    Hier helpt het echt om te wachten tot hij héél moe is. Dus niks vaste tijden of bij eerste signalen, maar echt pas als hij bij mij in slaap dommelt.Ik borst hem in slaap (al clustert hij nu ook al drie dagen van 16.00 tot 17.30), of ik 'hup' hem in slaap na het voeden, of ik draag hem in de draagzak. En in de auto is hij ook direct vertrokken, maar dan zweet hij helemaal gigantisch.

Lastig! Sterkte :)

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Vaste tijden heeft L al niet. Ik wacht altijd al af tot ze moe werd. Maar nu laat ik haar ook iets langer doorgaan. En ja, de auto doet wonderen :) slaapt ze zo. Ik snap dat mensen met een huilbaby auto gaan rijden. Haha

Vandaag weer een warme dag. Pff ben hem nu al beu. Bandje buiten staat al op te warmen

Vandaag weer naar cb geweest. Ze is weer goedgekeurd. 7700gram en 68,5cm. Helemaal goed dus. Ze zeiden daar dat ze al voor eetmomenten in de eetstoel mag. Leek mij een beetje vroeg. Doen jullie dat al?

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

We zetten T steeds 5 minuutjes met kussensteun in de stoel. Elke avond. Maar echt niet langer hoor. Hij zit al stevig op schoot, maar verder wil hij vooral meer dan dat hij kan ;)

Alweer een goede nacht! Tot 05.00 uur :D

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Herkenbaar hoor. L wil ook meer als ze kan. Het liefst wil ze zitten en staan. Ze zit ook stevig op schoot maar los lukt echt nog niet. Een hele maaltijd in de stoel lijkt me dan ook lang. Vanmorgen deed ze bijna een half uur over een potje fruit, vaak wel sneller hoor. Maar dat lijkt me echt te lang om al te zitten. Ik wacht er nog maar even mee. Inderdaad misschien voor hele korte momentjes om te proberen.

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

T in bad: er een sport van maken om zichzelf te verzuipen, haha! Hij raakte per ongeluk wat onder water en deed daarna zijn uiterste best om het nogmaals te presteren.

T kruipt! In bed ;) Alles buiten zijn bed is eng, maar in bed rolt, draait en kruipt hij alle kanten op.

Het heeft ook geen haast Jonneke :) Komt vanzelf!

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Weer een mijlpaal het kruipen. Mooi!

T houdt dus wel van het water? Lekker toch. Maar verzuipen voor je lol is iets anders :)
    Hier vandaag lekker binnen gebleven want jonges wat was het warm. Pff! Gelukkig is het binnen goed te doen.

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha ja en of hij van water houdt! Alleen er in liggen vindt hij nog steeds eng.

Hopelijk vandaag wat koeler. Ik zweet me nog steeds de rambam :(

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    L vind het juist het leukst op haar buik in het badje. Maar dan is het nog wel regelmatig water happen :)

Ik zag op fb een foto van het rug dragen. Zag er wel lekker uit. Afgezien van het scheef hangen :)
    Ik heb L gister voor het eerst in de wandelwagen gezet. Ze ligt wel wat scheef en de bandjes zijn een beetje te lang maar ze vond het super. Kan ze meer zien. Wel gek dat de bak te klein wordt maar de wandelwagen eigenlijk te groot is.

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

We zijn vandaag begonnen met Rapley :) Bloemkool en aardappel. Ik ben benieuwd wat er binnen is gekomen. Het ging wel ook echt heel goed voor de eerste keer :)

En zijn tandje is eindelijk door :D Al anderhalve maand zweefde hij nét onder het tandvlees, maar nu dan eindelijk :) Te schattig. En natuurlijk is het zaterdag... Dus zo nog even racen naar de winkel voor een tandenborstel ;)

14. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Pff druk druk hihi

Fb is toch wel makkelijk. En sneller ;)

Ja kruipen al joh Sopann. Hier nog steeds poging tot. En tandje lijkt hier ook op komst te zijn maar nog niet in zicht :)

Al goed gegroeid Jonneke mooi hoor.

R zit hier wel al regelmatig in de kinderstoel want in t wipstoeltje eet ie niet meer.
    Blijft maar omhoog komen en proberen te ontsnappen :D

Los zitten gaat ook al steedslanger.

Is t trouwens niet es leuk om een x wat af te spreken in "real life" Ergens op voor iedereen centrale plek ??

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Even nog een korte reactie,

Ja de wipstoel is hier ook steeds meer een uitwipstoel aan het worden Haha

Heeft T nognveel last gehad van het doorkomende tandje? Fijn dat ie en nu eindelijk is! Hier lijkt er wel ook een op komst maar zie hem nog niet.

Leuk dat T nu ook mag proeven van ander eten.

Afspreken in real life lijkt me wel gezellig hoor!

Nu dames, ik ga een weekje op vakantie. Spreek jullie daarna weer!

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh ja leuk!! Lijkt me heel grappig om jullie ook in het echt te zien :) Wat ligt centraal? Voor mij is alles ongeveer een uur (Zwolle, Utrecht, Den Bosch, Nijmegen (iets korter)).

T kruipt alleen in zijn veilige bedje hoor. Beneden draait ie niet, kruipt ie niet en valt ie om. Het is echt een veiligheidszoeker wat dat betreft. Vanochtend ook brullen op zijn buik, terwijl ie zat om kan draaien. Beneden vertikt ie het gewoon.

Pff... Ik dacht dus dat het een sprongetje was, maar dat was denk ik het tandje. Vandaag is het ellende. Om de twee uur aan de borst. Huilen zodra ik hem neerleg. Omdraaien in bed en dus weer vastzitten tussen de spijlen. En boos worden op zichzelf (en dus weer huilen) als ie niet bij speeltjes kan komen. Verder is het wel een heerlijk kind ;)

Vanmiddag naar de tandarts voor mijn kaak-/mondhoek verhaal. Al een paar dagen verlies ik 's ochtends veel afscheiding en heb ik buikpijn. Ik heb dus maar een testje gedaan, aangezien ze ook foto's gaan maken. Negatief. Wel gek om weer te testen haha! Het kan volgens mij ook niet, want er is geen cyclus te bekennen meer.

Fijne vakantie Jonneke! Succes met dragen en voeden (en plassen ;)).

Ik duik de boeken maar weer eens in voor recepten met courgette. Dat staat er de komende dagen op het menu. Eten gaat al goed! Als hij het te pakken krijgt ;)

Ik ben trouwens ook echt blij dat we nu de laatste écht warme dag hebben. Heb het wel weer gehad. 20 graden is prima. Zweet je ook niet direct 10 liter wanneer je je kleine teen beweegt :D

17. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wipstoel hebben wij nooit gehad. T ligt op een kleed op de grond, in de box of zit op schoot. Eten gaat 5 minuutjes in de kinderstoel en dan weer op schoot. Hij leunt anders helemaal opzij van inspanning.

Datumprikker is trouwens misschien ook wel wat! Dan kunnen we even zien wanneer we kunnen meeten.

18. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Leuk dat jullie ook es een x willen afspreken.
    Utrecht is voor mij ook wel redelijk centraal.

Leuk dat ie nu ook "zelf" eet. Vind ie het ook bog lekker?
    Ook een eigenwijsje dus wat omdraaien betreft haha.
    Hoe was t vanmiddag bij de tandarts. Weet je al wat meer?

Fijne vakantie Jonneke. Geniet ervan.

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou... ML had de MC mee en zat in Groenlo. Ik kon dus niet weg! De afspraak verzet naar volgende week.

Hij vindt het echt heerlijk ja. En trots dat ie is als ie weer wat naar binnen heeft gewerkt :D Gisteren maar niet gedaan. Hij was echt drammerig met een hoofdletter d. Vannacht wel weer goed geslapen, dus hopelijk is het nu weer een paar dagen goed.

Is R ook zo dwars met draaien?

Ik had al op fb gereageerd op het kruipen van B. Leuk Sukke! Ze is bijdehand :D T heeft dus zo'n zelfde afstand afgelegd, maar dan op zijn rug. Snap er niks van :D Ik was aan het bellen en ineens ligt hij ergens anders.

Utrecht is idd mooi centraal :) Dan kan ik ook wel de trein met hem pakken. Leuk om kennis mee te maken voor hem :)

20. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Haha ja dat gebeurt hier ook regelmatig dat je je omdraait en dan is ie ook opeens een stuk verderop. :D

Drammen valt wel mee maar meer dat ie dingen wil wat nog niet lukt en dan kwaad worden. ;)

Hihi niet handig van ML. Kwam je rr nog wel vroeg genoeg achter?

Deel Deze Pagina