1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha nee. En vanochtend moest ik het gewoon weer zeggen ;) Scheelt dat ik vandaag niet weg geweest ben. Volgende week donderdag ben ik jarige
    . Ik wil graag een mammafiets, dus ik heb een kleine bijdrage aan iedereen gevraagd daarvoor. Nu heb ik helemaal geen fiets en dat vind ik eigenlijk steeds vervelender. Voor elk p*seindje moet ik nu de auto pakken, terwijl ik T nu ook op de rgg kan doen en zo ff de stad in kan. Geduld geduld.

ML weer laat thuis. Dan hoop ik toch tenminste op een bosje bloemen. Maar nee, hij neemt afwas mee ;)

2. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Je mannen altijd ff helpen he met dat soort dingen. :D

Vind je dat niet eng op de fiets met T in de zak??

Straks ff naar de DA met de hond. Hij heeft een wratje op zn zij wat steeds groter word. Hopelijk is t niets ernstigs.

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ah, hopelijk is het gewoon een vetbultje!

Vind ik helemaal niet eng nee :) Als ie maar op de rug zit. Eigenlijk misschien nog wel veiliger dan een fietstoeltje in zekere zin, want stel je voor ik ga onderuit: meestal kan je er zelf nog wel vanaf springen, maar valt de fiets op de grond.
    Uiteindelijk als T goed kan zitten gaat ie ook wel voorop hoor. Maar dat duurt nog even :)

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ja voorop moet idd nog ff wachten. We zijn wel al een beetje aan t kijken voor een fiets stoeltje maar voor ie erin kan zijn we weer een paar maanden verder.

Vanmorgen naar de DA geweest om bultje weg te laten halen nu nog steeds aan t wachten tot ik m weer op mag halen.

5. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Zo ik ben er weer! Vakantie was heerlijk alleen was er weinig te doen in de omgeving. Wel jammer, maar we hebben genoten. lekker zwemmen met L, veel in de draagzak. Heerlijk hoor! Maar het is wel wennen want je kan gewoon echt veel minder doen op vakantie. Het was zoeken naar een ander ritme.
    Nu nog lekker 1,5 week vrij.

Hoe is het nu met jullie hond Mirpat?

En hoe gaat het dragen op de rug Sopann?

Hier begint L ook steeds meer te bewegen om iets te pakken buiten haar bereik. En boos dat ze wordt als het niet lukt, haha! Maar ze komt niet verder als met haar armpjes van het kleed, daar blijft ze liggen. De tegels zullen wel te koud zijn :) Nu is ze de tafelpoten aan het kussen. Weer iets nieuws ontdekt.

Gek lijkt me dan ja om een test te doen Sopann. Test jij ook of je een eisprong hebt of voel jij dat? Hier nog steeds geen menstruatie te spotten. Ik vind het eigenlijk wel lekker zo. :D

Nou ik ga L voeden en ze in bed leggen. Ik reageer snel weer.

Owja, afspreken... Utrecht is voor mij een uurtje rijden ongeveer. Zou dus wel kunnen. Nijmegen ook ongeveer een uurtje. Den Bosch is wel wat dichterbij. Maar zeker gezellig om af te spreken!

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Haha niet handig van ML om de MC mee te nemen nee :D Moet je nu deze week naar de tandarts of ben je al geweest?
    Het is ook wel wennen natuurlijk. Eerst was de MC altijd waar het kind was, bij ons tenminste, maar met de wandelwagen in gebruik natuurlijk niet meer.

Gek trouwens, maar onze wandelwagen (XAdventure, welke we overgenomen hebben van vrienden) is veel te groot voor L. De banden zijn op de kleinste stand nog veel te ruim. Nu moest ik met veiligheidsspelden aan de slag. Niet helemaal ideaal maar ja het werkt en nu zit ze ook een stuk rechter. Soms baal ik echt dat ik niet een nieuwe kinderwagen gekocht heb, maar ja...

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    He welkom terug. :) Waar zijn jullie geweest??
    T zal best wel ff wennen zijn nu met baby, je moet toch ff meer plannen natuurlijk.
    Maar nu nog ff beetje thuis relaxen.

Met de hond gaat alles weer goed. Alleen de hechtingen moeten er maandag nog uit. Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen want hij is GEEN liefhebber en dat is een understatement. :D

Jullie nog op vakantie Sopann?

Wat raar trouwens van de wagen. Je zou dat zeggen dat er kleinere kinderen toch ook in moeten passen. En zo klein is ze niet toch??

Afspreken, Utrecht is voor mij ongeveer 3 kwartier en den bosch zou ongeveer 1,5uur zijn. Maar stad maakt voor mij niet zoveel uit.
    Nu nog een datum ;)

Misschien t makkelijkst op zaterdag???
    Ik zou eventueel 24,31 augustus kunnen en anders word t bij mij oktober want wij gaan in september op vakantie.
    Of een andere dag :)

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    We zijn naar het lauwersmeer geweest. Landal park, ideaal! Lekker zwemmen, ze vond het heerlijk.

Ja snap het ook niet van de kinderwagen. L is zeker niet klein nee en wel bijna te groot voor de reiswieg dus dan zit er ook grote leegte tussen die twee. Had al gezocht of er verkleiners zijn maar volgens mij niet. Dan maar met spelden.

Waar ga je heen op vakantie of blijven jullie thuis mirpat?

Succes maandag dan met de hond. Is al duidelijk wat het bultje was of hoor je dat dan ook?

Afspreken in de weekenden gaat me deze maand niet lukken. Ik moet dan werken. Maar het zou van mij ook door de week mogen, werk onregelmatig dus heb regelmatig tijd.

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik kan doordeweeks ook gewoon nu als tbm :) Op zaterdag kan ik de grote wagen meenemen, da's ook weer handig. Ik denk dat het dan oktober wordt? Of idd doordeweeks. Roept u maar :)

Wat fijn dat de vakantie goed bevallen is! Het is idd wel eventjes wennen met een kleine mee, maar je had de MT ook zag ik. Wij doen eigenlijk met dagjes uit gewoon wat we altijd deden. T slaapt dan in de doek.
    Hier geen vakantie. Boerderij hè, dan gaat dat toch anders dan met een burgerleven ;) Al gaan we regelmatig naar de sauna. Binnen nu en twee weken weer gok ik, want de 27e mogen mijn verstandskiezen eruit! En daarna wil ik zwanger worden, dus dan is de sauna ook niet zo'n best idee ;)

Hee, heb je geen budget voor een nieuwe wagen? Alsnog? Daar heb je zoveel profijt van. Dan verkoop je de huidige gewoon weer. Wel gek dat ze nog steeds in de bak past :D T is daar al een paar maanden te ongeduldig voor. Hij wil nu ook eigenlijk niet meer op de buik gedragen worden. Dan verrekt ie zowat zijn nek om alles te kunnen zien ;)

Hihi, sterkte voor de dierenarts ;)

Had ik nou al gezegd hier dat ik ongesteld geworden ben? Precies een half jaar na de bevalling, haha. Maar leuk is anders. Poeh! Gisteren buikpijn, vannacht doorgelekt, vandaag lamlendig én vreetbuien én wéér doorgelekt. Ik ben het menstrueren verleerd dames ;)

10. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Lekker hoor. Zijn altijd wel mooi de landal parken.

We gaan naar de Ardennen. Huisje met omheinde tuin voor de hond. 2 weken en dan nog een week thuis.

Nee met een boerderij kan je niet zomaar alles laten vallen.

R wil ook niet echt meer op de buik in de MT. Maar geprobeerd op de rug maar vind t nog geen succes.

Ik ben op woensdag en vrijdag vrij.
    Misschien 23 augustus of 6 september??

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Weer ongi ja? He bah! Haha. Na ruim een jaar zal het wel gek zijn. Maar als jullie er weer voor willen gaan moet dat natuurlijk ook wel. En nog steeds bv? Hier begint het ook wel weer te kriebelen hoor maar nog geen menstruatie te bekennen, geen een keer. Kan natuurlijk ook wel met bv. Afwachten dus. Maar was het die eerste keer veel heftiger dan anders of ben je het echt gewoon verleerd? Haha

Geld is er wel hoor voor een nieuwe wagen maar we willen en moeten ook in huis zoveel doen. Vloerisolatie, rolluiken voor de kamer van L en de kamer er naast en schilder moet komen voor houtwerk onder het dak. Erg prijzig allemaal. En als je dan een wagen hebt die verder gewoon goed is...

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    #2372 Jonneke83, 14 aug 2013
    Laatst bewerkt: 14 aug 2013
    Lekker de ardennen! Is mooi daar. Twee jaar geleden ook geweest op vakantie.
    R wil ook niet meer in de mt op de buik? Kan me voorstellen dat de rug heel erg wennen is. Lijkt mij ook niks hoor, maar als je er handiger in wordt misschien wel. Knoop jij dan alleen sopann?

En nee, met een boerderij kan je niet zomaar weg. Dat krijg je er dan ook bij he. Maar dagje weg zijn ook leuk toch. Samen leuke dingen doen.

L past nog net in de reiswieg maar wil het ook echt niet meer hoor. Idd te ongeduldig. Ze wil alles zien. In de wandelwagen zit ze ook te plat naar haar zin. Steeds haar hoofdje omhoog tillen :)

Ik kijk morgen even voor de data. Heb mijn agenda nu niet hier. Maar ik denk dat L het ook heel leuk zal vinden. Andere kinderen vindt ze zo interessant.

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik zal zo even kijken voor de data. Volgens mij kan allebei wel :) T vindt andere kindjes ook zo leuk :) We gaan elke vrijdag naar het Babycafé en daar is hij helemaal in zijn nopjes, hihi. Ik heb ook het idee dat ie naar andere kindjes kijkt hoe alles moet. Kruipen en staan enzo.

Op de rug is gewoon even oefenen! Eerst boven het bed. Mocht ie vallen dan valt ie zacht. Is hier nog niet nodig geweest. Ik knoop idd alleen, maar ik moet me wel zeker voelen. Laatst was ik winkelen in D.oetinchem en toen was ik gewoon te zenuwachtig. Dat werkt niet. Toen is ie maar weer op de buik gegaan, maar eigenlijk is dat ook gewoon te zwaar nu. Vorige week op de weegschaal met pappa was hij 9100 gr. Volgende week mogen we weer naar het CB.

Die menstruatie is wel flink pijnlijk hoor. Ik kreeg een beetje een flashback naar de kraamdagen, ook qua hoeveelheid vloeien. En ik ben gewoon hartstikke moe. Mijn lijf is echt even in pauzestand. De laatste keer dat ik ongesteld was, was anderhalf jaar geleden. Toen heb ik in april een miskraam gehad van die zwangerschap en in mei was ik al zwanger van T. Ik was nooit zo heftig ongesteld, dus dit is nieuw. En ik ben er ook direct weer klaar mee haha! Het kriebelde al voor een tweede, maar nu hebben we ook echt 'ja' gezegd. Ben benieuwd hoe snel of langzaam het gaat voordat we weer zwanger zijn.
    En ik geef nog steeds volledige bv :) Geen kv ofzo. Wel bijvoeding nu. Maar nog steeds één of twee nachtvoedingen. Overdag is het de laatste week ook om de drie uur zo'n beetje. Tandjes, sprongetje of mijn menstruatie. Zeg het maar ;)

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hoe was je verjaardag Sopann? Heb je het een beetje gevierd gister? Eerste verjaardag als mama! Iets leuks van T gekregen? :)

Wat krijgt T nu aan bijvoeding? Alleen nog groente of al meer?
    Ik ben nu een beetje aan het zoeken naar hoe een nieuw patroon aan te nemen. Ik merk dat ik klaar ben met het kolven. Ik zie er zo tegenop er weer mee te moeten beginnen als ik dadelijk weer ga werken dat ik denk ik maar ga stoppen. Alleen de kv wil gewoon nog steeds niet :) Ze trekt zo'n vies gezicht als ik het wil geven. Op het CB werd al gezegd dat iemand anders dan de voeding moet geven als ik er niet ben omdat ze mij dan niet ruikt en ziet. ML is weer aan het werk en om iedere dag haar naar iemand anders te brengen voor de middagvoeding vind ik ook nog al wat. Vandaag begonnen met pap, dit wilde best goed. Zo maar de eerste voeding (12uur) proberen af te bouwen. Dan de pap naar de ochtend zetten en middag brood geven. Ik denk dat ze daar wel aan toe is en dan aanvullen met bekertje kv. Dan drinkt ze het wel redelijk maar dit gaat moeizaam, langzaam en veel gaat er langs. Ze drinkt ook regelmatig water en thee tussendoor. Maar hoeveel (kunst)melk moet een kind binnen krijgen bij deze leeftijd, weten jullie dat?

Balen dat de menstruatie zo heftig is. Zie er nu al tegenop... :$ Hopelijk is het snel voorbij en kunnen jullie er weer voor gaan. Hier zijn we ook al bezig voor een brusje voor L. We hebben zoiets van: komt het dan komt het. Maar omdat mijn ongi nog ver weg lijkt reken ik er voorlopig eigenlijk niet op.

WOW Sopann, ik schrik iedere keer weer van het gewicht van jullie bink, haha!! Wat een grote vent is het al aan het worden zeg. Hoe zwaar is R nu Mirpat? Volgt hij nog goed? :D
    Ik vind L al best zwaar met haar 7,7 kg. Het gaat ook zo hard he!

Owja, de data... ik zal zo even terugzoeken welke dagen het ook alweer waren.

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    6 september zou ik wel kunnen. 23e heb ik slaapdienst en als ik heel de dag met L op pad ga kan ze soms nog al van slag zijn. Dan slaapt ze minder goed en dan vind ik het niet fijn om slaapdienst te hebben :D Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit zo lang van huis ga als L niet in een bedje kan slapen (of neem campingbedje mee). Dus het zal zowiezo even kijken zijn hoe ik het ga doen. Merkte op vakantie al wel dat L daarin minder kan hebben.

16. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Jaa Sopann nog gefeliciteerd met je verjaardag!! Was t gezellig?? Nog leuke dingen gehad,?

Vervelend dat je menstruatie zo heftig is. Ik ben weer gaan menstrueren toen ik stopte met bv en weer de pil ging nemen.

Wat jammer dat de kv nog niet zo loopt Jonneke. Maar ja na 6 maanden bv is t natuurlijk wel ff wat anders.
    Ik geef R nu 3x kv 180water en 6 schepjes poeder.
    Wij hebben nu dit schema :
    7.30 Pap
    10.30 Fruit
    12.30 fles + boterham
    15.30 water/diksap + lange vinger/kaakje
    17.30 groente
    19.15 laatste fles

Word wel es wat van afgeweken natuurlijk maar dit is ongeveer.
    Ritme komt vast wel goed.

Succes met de baby pogingen. ;)
    Wij wachten voorlopig nog ff. :D

P gaat dinsdag met R naar t cb om te laten meteen en wegen. Ben wel benieuwd.
    Afspraak hebben we pas in oktober. Dat duurt nog zo lang.
    Dus weet niet precies hoe zwaar ie nu is maar 1,5 maand terug zat ie al op de 8700gr dus 9 kg haalt ie ook wel :)

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Haha dan is L maar klein....

Ja na 6 maanden is de overstap natuurlijk wel anders maar hoeft niet altijd een probleem te zijn. Mijn zusje stapte na 6maanden zonder problemen over. L denkt er anders over. Maar met pap en dadelijk een boterham is het ook te doen. Naast de boterham geef jij nog een volle fles?

Ben benieuwd naar R zijn gewicht!

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hihi, no offence maar ik zou het ook wel weten als baby als ik kon kiezen tussen kv of bv ;) Wel lastig! Heb je al een ander merk geprobeerd? Je kan in het eerste jaar gewoon nummer 1 blijven geven. HA staat het dichtst bij moedermelk.

We zijn weer even gestopt met bijvoeding. Voor een weekje, daarna weer opnieuw proberen. Hij wil wel, maar hij krijgt er echt slijmluiers van. Da's een teken dat zijn systeem er nog niet klaar voor is. Om zeker te weten dat dit het is, en niet de tandjes nog steeds, wachten we dus even en starten we daarna eerst met alleen groente. Ik heb zo'n gevoel dat hij eerst zijn sprong helemaal moet hebben genomen. Hij is zo druk met leren zitten en omdraaien van rug naar buik (wat nog steeds niet lukt, haha) dat ie volgens mij ook even niks anders erbij moet hebben. Tot 8 maanden is dat prima. Daarna heeft ie een klein beetje meer nodig dan alleen bv.

De 5e hou ik wel even een slag om de arm hoor. De 27e gaan mijn kiezen eruit, dus dan heb ik een ruime week om weer te herstellen. Zullen we die datum gewoon doen en mocht het echt niet gaan, dan kunnen we altijd nog van datum veranderen. Ik zal via fb even mijn nummer doorgeven. Kunnen we een wa aanmaken. Plant misschien wat handiger (en is minder openbaar). Ik heb geen zin in gestoorde mensen die ook even willen aansluiten ;)

Mijn verjaardag was echt leuk! We zijn de hele dag met z'n drieën op pad geweest. Eerst geshopt voor ml (daar word ik ook heel blij van) en toen samen een heel stuk gewandeld. Daarna wezen touren in de omgeving hier. En toen werd ik gebeld dat mijn cadeau klaar stond! Een mammafiets :D We hadden deze vorige week vrijdag al uitgekozen, maar nu was ie dan ook helemaal klaar. Direct 15km gefietst van het dorp naar onze woonplaats. T en ml in de auto uiteraard. T heeft al even voorop gezeten om te oefenen. Hij vindt het geweldig, maar is echt nog wel te klein. Voorlopig even goed knopen op de rug. Zo'n maxicosiadapter voor achterop vind ik maar een eng ding.

Ga je nooit langer weg met L, Jonneke? Slaapt ze niet in de doek?
    En R zal idd wel richting de 10 kg gaan, hahaha.

Nou, T is toch weer wakker. Slapen is even drama hier.

19. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja ik zou het ook wel weten hoor Sopann. Kv smaakt ook echt niet lekker :D dus ik snap L helemaal! Maar de pap gaat er goed in dus de eerste stap is gezet. kv HA kan ik ook nog proberen dan. Hebben ze me bij de drogist niet vertelt dat die het meeste er op lijkt, bedankt voor de tip. Heb nu nog maar 1 merk geprobeerd omdat je niet te snel moet wisselen omdat ze er ook aan moet wennen en heb nu net een ander pak van een ander merk gekocht. Maar ik houd het in gedachte als deze ook niet wil.

Jammer dat T nog niet toe was aan vaste voeding maar he, hij is nog jong genoeg he en heeft nog genoeg tijd om er aan te wennen. Eerst inderdaad maar zorgen dat hij zich weer lekker in zijn vel voelt.

Klinkt als een leuke verjaardag. En je fiets dus meteen goed uit kunnen testen. Het lijkt me zo leuk om met L te gaan fietsen! Nog even geduld :) Nu doe ik lekker alles te voet naar het dorp, ook lekker. Maar dat zal voor jou misschien niet te doen zijn als je op een boerderij woont.

Ja, L slaapt wel in de doek, maar kort. Zodra ik stil sta gaan de oogjes weer open... Dus ik moet dan wel blijven wandelen :) en met die hazeslaapjes die ze dan doet heeft ze gewoon niet genoeg aan. Dus vaak plan ik de dingen om de slaapjes heen. 's morgens even boodschappen doen, terug naar huis eten en slapen en dan weer weg als ze wakker is.

20. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    De 6e he sopann, niet de 5e. Mmisschien was het een typfout maar anders sta je er een dag te vroeg :) maar dan kijken we gewoon even of het dan gaat met jouw kiezen en anders kiezen we een nieuwe datum.

Deel Deze Pagina