@Jonneke83; dank je wel voor het lijstje.. Deze zwangerschap verloopt lichamelijk gezien beter dan mijn vorige zwangerschap. Heb wel al enkele keren een bloeding gehad omdat de binnenkant van mijn baarmoeder mond naar buiten toe groeit en dat is extra gevoelig waardoor soms bloedingen optreden. Verder heb ik veel last van mijn bekken. Geestelijk vind ik het erg zwaar. Veel angst en ongerustheid ondanks dat ik wel extra controle krijg. (tot 12 weken wekelijks echo, om de 4 weken echo nu en wekelijks hartje luisteren). Ik denk dat de angst wel blijft totdat de kleine zich levend en wel heeft gemeld maar ik hoop dat de grootste angst wat weg ebt.. Ik neem aan dat jij ook extra controle hebt!? Ik zag dat je ook had gereageerd op mijn onderwerp van gisteren. Zal ik straks ook even op in gaan.. @Alle dames; leuk dat ik mee kan kletsen hier! Heb natuurlijk eea gemist maar zit er wss zo in!
@slaapdiensten: ik ben er van verlost! En het initiatief kwam van mijn leidinggevende, dat vind ik wel het meest prettig. Toen ik zei dat ik meer klachten kreeg van de lange diensten, zei ze direct: nou, dan draai je geen slaapdiensten meer per direct. *vreugdedansje* @Jonneke: ik blijf ook onregelmatig werken. De weekenddiensten vind ik nooit zo erg. Vriendlief werkt op zaterdag en zondag op de boerderij, dus voor het extra stukje 'samen' hoef ik het niet te doen. De toeslagen zijn ook wel lekker @Sukke: succes bij de VK Krijg je ook weer een echo? Fijn dat de omeprazol in ieder geval werkt. Vaak blijven eten is hier inderdaad ook fijn om maagzuur branden te voorkomen. Ik heb mentholsnoepjes in mijn tas. Dat helpt mij heel goed Al heb ik het niet zo heftig dat ik ook moet spugen. Misschien helpt jou het ook? En geen zorgen maken joh! Het komt vast helemaal goed!! De baby meldt zich hier ook nog niet consequent. Ik kan me voorstellen dat als je zo beroerd bent, je ook minder voelt hoor. @Krampen: héél herkenbaar! Ik schuif het zelf maar op bandenpijn. Als ik lang heb gezeten (afgelopen weekend verjaardag van mijn moeder) en ik sta dan op, lijkt het net alsof het op knappen staat. Ik ben wel benieuwd wat de VK zegt van de krampen Jonneke! @Foeske: geniet ze Van de vakantie én de baby @MamavanDaisy: balen joh dat je je niet lekker voelt @Pip: die buik scheelt echt per dag inderdaad! Ik kan me er echt over verbazen. De ene avond heb ik geen velletje meer over en doet het zeer van de spanning en de andere avond vraag ik me af of er nog wel wat in zit. Vervelend ook van het dromen! Dat schijn je als zwangeren een stuk meer en levendiger te doen. @Mayke: jeetje wat naar voor je dat je nu zo'n onzekere zwangerschap hebt. Het is natuurlijk ook niet niks om een kindje in de zwangerschap te verliezen Met je bekken: ik dacht er ook last van te hebben vanaf week 9. Naar de fysio geweest en toen inderdaad BI vastgesteld. Alleen had ik geen klassieke klachten en liep ik vast: geen vermindering of verbetering, maar wel nog steeds pijn. Ik ben nu één keer bij een osteopaat geweest. Wat een verademing zeg!! De behandeling zelf niet, maar ik voel me veel soepeler. Het heeft bij mij te maken met hypermobiliteit van het bekkengebied. Wie weet heb je er wat aan! 22 weken zijn lang als je steeds pijn hebt... Verder vandaag weer fluitend aan het werk. Haha! Ongelofelijk wat een energie er nu vrijkomt alleen al doordat ik weet dat ik geen slaapdiensten meer hoef Tot zover dit epistel En een vreugdedansje omdat ik vandaag precies 17 weken ben
Sopann, wat fijn geen slaapdiensten meer! En ook dat je er zelf niet mee hoeft te komen. Fijn! En dat het je weer zo veel extra energie geeft, super! Ik had weekenddiensten ook niet zo erg gevonden hoor maar wij staan wel alleen waardoor ik het wel fijn vond als ik ze de laatste twee maanden niet hoef te werken, nu dus drie maanden niet. Er wordt toch verwacht dat je ingrijpt als er iets gebeurt en nu hebben wij niet vaak te maken met agressie maar laatste maand zijn er 3 bewoners uitgeplaatst vanwege hun gedrag dus het kan wel. Krampen, hier zijn het meer steken en ik heb het idee dat ik ze heb als ik in beweging ben. Als ik ga zitten wordt het minder. Misschien dat ik dan teveel doe ofzo? Gister geen last van gehad gelukkig en toen heb ik ook heel rustig aan gedaan. Mayke, snap dat je onzeker blijft. En iedere zwangerschap is anders, voelt anders waardoor het soms ook voor onzekerheid zorgt. Maar wel fijn dat je zo veel controles hebt. Ik heb iedere 4 weken een echo en ga vandaag voor het eerst naar de vk om te kijken wat hun extra kunnen betekenen of mogelijk in plaats van de gyn. Maar ik wil wel extra echo's houden want de spanning blijft ook hier. Inderdaad pas rust als de kleine er is. Pip, Dromen, ja ik droom soms ook zo raar. Droom veel over de dood de laatste tijd. Niet over mijn zwangerschap maar daardoor maakt het me wel extra onzeker. En de buik, ook hier lijkt het echt per dag wel weer te verschillen hoe groot hij is. Maar hij begint nu wel goed door te groeien. Dat vind ik wel fijn. Ben er ook wel trots op nu, haha! Zag dat er vele op 03-02 uitgerekend zijn, grappig!
Sopann, verder heb ik nu niet echt last van maagzuur maar gewoon puur de misselijkheid! Vind het ergens wel jammer. Bij R had ik zo'n relaxte zwangerschap dat het nu soort een beetje tegenvalt. Terwijl ik eigenlijk nog niet eens mag klagen want ik loop niet dag in dag uit te spugen of heb geen verplichte bedrust oid! Maar goed, ik blijf nog de hoop houden dat het nog gaat zakken! Krampen, hier ook regelmatig last van mijn buik en met mijn stomme kop ben ik dat net vergeten te vermelden bij de Vk! Maar goed, is ook niet iets heel ernstigs! Bij de Vk was alles gelukkig goed! Druk gemaakt om niks! Baarmoeder zat 2 vingers onder mijn navel en ben nu 3,5 kg aangekomen! Vandaag over 2 wkn de 20 wkn echo! Spannendddddd!!!!!!!!
Goed zo Sopann! Sukke, wat fijn dat het allemaal goed was! Ik bedacht me net dat ik mijn vragen dadelijk wel moet stellen bij de vk. Zou ook zo'n muts zijn die dat vergeet, haha! We lopen gelijk met echo's, beide vandaag en ook ik mag over precies twee weken voor de 20wkn! En ook hier 3,5 kg aangekomen. Toevallig!
Wat grappig! Ik heb vandaag alleen geen echo gehad hoor. Mijn Vk heeft geen echo apparaat, helaas! Wij hebben de 20 wkn echo pas om 20.30!!!!!!! Verschrikkelijke tijd. Haha, zit ik heel de dag te wachten!
Ik schreef het ook verkeerd, ik heb vandaag ook geen echo gehad, wel controle bij de vk en het hartje gehoord. Weer even gerustgesteld Ik mag de 20e ook om half 9, alleen dan in de ochtend Snap dat je dan de hele dag gaat zitten wachten ja... rot tijd!
Owja die krampen, als het meer in je lies zit en vaker is bij bewegen dan heeft het te maken met bandenpijn en als het ook op andere momenten is en kan dan ook op andere plekken onderaan in je buik dan heeft het te maken met de groei van je baarmoeder. Dat was wat mijn vk zei.
@Sukke; fijn dat de controle goed was.. Toch weer een fijn gevoel he! @jonneke; Hoe was het bij de vk? Knden ze meer betekenen voor je? Je hoeft dus niet bij de gyn onder controle te blijven? Ik zal de petitie ook tekenen!! Ik heb pas 24-09 de 20weken echo maar 19-09 echo bij controle..
@Mayke, het was een intake en controle bij de vk. Hartje gehoord, bloeddruk gemeten en verder gepraat. Maar het horen van het hartje was zo fijn. Ik mag bij de gyn blijven maar ik vind dat je in het ziekenhuis echt een nummertje bent, helemaal niet persoonlijk. Daar liep ik heel erg tegen aan. Daarom wilde ik kijken of ik terug kan naar de vk met extra echo's. De vk gaat nu overleggen bij welke weken ik dan het beste een echo kan krijgen zodat het ook meerwaarde heeft. Dat kan dan gewoon daar in de praktijk. Dus dat hoor ik volgende keer. En dan maak ik daarna de definitieve keus voor gyn of vk. Kreeg wel te horen dat ik in het ziekenhuis moet bevallen omdat ik bij mijn vorige zwangerschap te veel bloed ben verloren. Wilde het ook wel maar nu moet het dus ook. Vandaag voel ik de kleine echt heel erg goed. Ben benieuwd of manlief het al zal kunnen voelen. Maar iedere keer als ik mijn hand erop houdt doet die kleine dus niks... eigenwijs.... begint nu al! haha!
Jonneke, fijn dat je laat weten wat je Vk zei over de buikpijn. Hou ik me daar wel aan vast! Hier gisteren toch echt de baby gevoeld! Nu weet ik het zeker! Haha! Ook manlief heeft het gevoeld dus nu ben ik helemaal gerustgesteld!
Hoi dames, van hier dan ook maar weer een x een berichtje! Mayke welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen! Lijkt me heel zwaar zo een onzekerheid! Hoop dat we gauw de 20weken voorbij gaan en dat iedereen dan wat meer rust daarin vind! Sopann Wat fijn dat het je nu al zo veel goeds doet, geen slaapdiensten meer! Super, lekker van genieten! Krampen/steken: Hier ook heel erg last van en slapen een ramp! Ik heb gauw een voedingskussen aangeschaft en ik slaap nu een stuk beter maar nog niet zo lekker als ik wil! Wordt veel wakker met pijn in buik en of heupen. pfff Ik moet echt zeggen dat deze zwangerschap veel zwaarder is dan mijn vorige. Ben nog steeds niet alle dagen goed te pas heel vaak duizelig en ook misselijk. Soms ook als ik een hap van iets wil nemen ondanks dat het me goed smaakt ik direct moet overgeven! :S In de auto wil al helemaal niet meer! Ik rij zelf niet (geen rijbewijs) maar als ik met iemand mee rijd wordt ik ontzettend beroerd! En hoofdpijnen ook weer veel last van Fijn dat de controles weer goed waren! Ik ben niet veel actief laatste tijd en zal dit komende tijd ook niet zijn, puur vanwege het niet lekker voelen. Alles is me bijna te veel... :S Hopen dat het gauw beter gaat worden!
Zooo... Net weer terug van de osteopaat Ben behoorlijk onder de indruk van het resultaat! Deze keer voel ik me wat fitter. Vriendlief en ik gaan zo lekker met z'n tweetjes wat eten om ein-de-lijk weer eens met z'n tweetjes weg te zijn. Werd wel weer eens tijd. Wat vervelend om te lezen dat sommigen toch wat kwaaltjes blijven houden. Niet fijn MamavanDaisy, is je ijzer of suiker wel op peil? Volgens mij kan je je daar ook flink beroerd van voelen. Wel weer goed om te lezen dat er weer volop hartjes zijn gehoord Daar houden we van! Jonneke, zou een angelsound niets voor je zijn? Je kan dan het hartje horen wanneer je je wat onzeker voelt. Of gaat het meer om het zien van de baby? Mijn vriend en ik hebben nu twee keer samen geluisterd en ik luister elke woensdag eventjes. Heerlijk geluidje. Maakt mijn dag direct weer goed Hier houdt de baby zich weer even een paar dagen gedeisd. Mijn buik maakt wel echt een groeispurt door, dus ik heb maar weer de fantastische theorie bedacht dat ik niet én heel hard kan groeien én ook nog de kleine veel kan voelen. Stapje voor stapje De 20-weken echo vind ik nu trouwens wel enger worden hoor. We zijn al een aardig eindje met de babykamer en ik begin me steeds (met vlagen trouwens) meer zorgen te maken of alles wel goed is. Stomme hormonen. Dat is 100% zeker, want vandaag begon ik ook keihard te brullen bij een serie op tv toen een moeder haar zoon uitzwaaide, omdat hij ging emigreren. Fijn hè... Zwanger zijn
Sukke, wat super dat je de kleine gevoeld hebt en je man nu ook! Gisteravond en vanavond zie ik mijn man weinig dus ik zal het morgen eens testen of hij het ook voelt. Zo wel leuk zijn. Wel gek dat er al zo veel zijn die het al voelen terwijl er geschreven wordt dat je het vanaf 18wkn gaat voelen en de meeste voelen het hier al. Bijzonder! Mamavandaisy, balen joh dat je er zo veel last van hebt. Dan heb je ook nog een dochter rond lopen wat ook meer energie kost. Maar als je je dan lichamelijk ook nog niet lekker voelt is dan wel extra balen. Ik hoop zo dat je je snel weer iets beter gaat voelen zodat je meer energie voor andere dingen hebt. Sopann, ik was al weken aan het denken om een angelsound te bestellen. Nu heb ik er toevallig eergister een besteld alleen weet ik niet of het goed gegaan is. Geen bevestiging mail gekregen en mailtje gestuurd maar ook geen reactie :S Maar ik denk dat me dat ook wel rust geeft ja. Vond het gister ook weer zo fijn om het hartje te horen. Ja die 20wkn echo. Natuurlijk is dat spannend, komt toch steeds dichterbij. Je leeft er zo naar toe, gaat je hechten aan je kindje en dan is het natuurlijk wel spannend of het goed is. Maar vertrouwen houden meid. En die hormonen.... daar doen we helaas niks aan... :S Hier steeds meer last van krampen onder in mijn buik. Steeds als ik volop in beweging ben. Moet toch maar even wat rustiger aan doen merk ik. Vanavond dan maar lekker op de bank en niks doen!
**ff ego** Vanmiddag weer thuis gekomen van een topvakantie! Op de terugweg nog snel ff bij shoe discount gestopt want Jelte is in de vakantie ineens uit zn schoenen gegroeid We hebben op vakantie heerlijk weer gehad en wat een geluk dat we bij thuiskomst hetzelfde hebben! Kheb lekker nog een weekje vakantie aan huis. Mister foeske is helaas alweer getrasseerd door zn werk en meteen ingezet L Hij is veels te braaf dus heeft geen nee gezegd Vanmiddag al druk bezig geweest met het wassen van alle spullen (wat een karwei) Morgen helemaal niks, we zijn uitgenodigd voor een bbq (en maar klagen)
Foeske wat fijn te lezen dat je een goede vakantie hebt gehad en nog hebt. Met dit weer zeker niet vervelend en je vriend alweer aan t werk das ook snel. Sommige kunnen het ook niet laten. Zou mijn vriend ook kunnen doen :s nou ik ga slapen. Lig al in bed tv te kijken maar ogen vallen dicht. Gelukkig laatste slaapdienst gehad, toch vermoeiend.
mamavandaisy, ik las dat jij zo'n voedingskussen gekocht heb. Hoe gebruik jij die nu al dat je zo lekker slaapt? Heb vaker gehoord dat het fijn kan werken maar ik twijfel nog even of ik er eentje ga kopen. Vandaag was er garagesale hier in de buurt. Samen met manlief een keer door de wijk gelopen en een mooie mamafiets zien staan. Erg dubbel om nu al te kopen. Vorig jaar bij ons dochtertje* ook al een heleboel gekocht wat er nu nog steeds staat ongebruikt maar was een mooi koopje dat we hem toch maar mee hebben genomen Ik moet er toch vanuit gaan dat we hem over een jaartje mogen gaan gebruiken.
Jonneke, petje af hoor! Ik vond de slaapdiensten al zwaar toen ik niet zwanger was haha Ik slaap ook met een voedingskussen... Maar aangezien ik niet alleen zwanger ben maar ook reuma heb is dit voor mij wel een hele verluchting