1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Leuk zo n mama fiets. Daar heb je tenminste wat aan :)

Kv smaakt idd ook echt ranzig maar R ljkt zich daar echt niks van aan te trekken. :D
    Hij krijgt vaak eerst een boterham (halve) en dan zn fles. En idd een hele fles.
    Anders zou ik te weinig melk krijgen omdat ie in totaal nu maar 3 flessen krijgt.

Dan houden we t in de eerste instantie gewoon op de 6e en mocht je je nog niet goed voelen dan kunnen we t gewoon verzetten.

Wel lastig jonnrke als ze slecht slaapt ergens anders. Gisteren was ik ff met mn moeder in de stad en R vond t zo interessant dat ie in totaal maar een half uutlr geslapen heeft over de hele dag. Dus die was gisteravond ook helemaal op. Gaat hier dus ook niet altijd.

Ben ook benieuwd naar zn gewicht. Tis echt een beer. Gisteren shirts gekocht maat 80. Zn broeken zijn wel 74 maar shirts zijn allemaal zo te kort. :D

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja is inderdaad best lastig dat ze soms zo moeilijk slaapt. Vandaag was L weer vroeg wakker voor haar doen. Heeft in de middag ook maar 1,5 uur geslapen (terwijl ze al moe was) en vanavond ook maar eventjes. Dus met naar bed brengen was het weer feest vanavond, 3 kwartier krijsen. Toen weer uit bed gehaald, even wat laten drinken, ogen vielen steeds bijna dicht maar niet toegeven. Uiteindelijk weer terug naar bed en toen sliep ze vrij snel. Maar dat is dus wel het gevolg van een dagje weinig slapen bij L.
    Geeft R er dan s avonds wel aan toe als je thuis bent of ook niet?

Maatje 80 al joh? Haha! L zit nu in 68 en ik zag dat sommige dingen van 62 nog passen maar het zit nu allemaal erg krap. Ik heb toevallig net alles van 62 uit de kast gehaald en 74 uitgezocht en gekeken wat ik nog moet hebben. Morgen denk ik even shoppen. Altijd leuk :D Maar maatje 80... een echt grote beer dus, maar wel een knuffelbeer dan he :)

3. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Haha ja zeker knuffelbeer. Hij is ook vrij bruin dus ik noem vaak mijn bruine beer. :D
    Ja als ie eenmaal in bed ligt is t eigenlijk gelijk gebeurt vaak nog 2 tellen jammeren maar als ik dan df bij m blijf staan en hij is rustig is t goed.
    Enige nadeel is dat ie juist na zon dag de volgende ochtend weer vroeg (6.30) wakker en de dag erna pas weer normaal haha :)

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Dus vanmorgen was jij weer vroeg wakker. :)

5. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ik moest vandaaag gewoon werken dus geen last van gehad ;)
    Mn moeder was er en hij was 7.15 wakker dus viel niet eens helemaal tegen.

Hoop trouwens wel dat ie gauw zn tandje krijgt.
    Hij heeft nu l een week luiers daar ga je letterlijk groen van zien. :D

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja die tandjes kunnen lang duren. Ik denk hier ook iedere keer, nu gaat het komen (luiers, kwijlen) maar ook hier blijft het nog uit. Heeft hij er zelf last van of alleen jullie :D?

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Alleen wij. :)
    Hij lijkt er echt totaal geen last van te hebben. Dus zou ook nog wel ff kunnen duren.

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Succes dan maar! :D Fijn vooruitzicht :S

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Zo, ik ben echt al een tijdje niet meer hier geweest! :)

Hoe is het nu met het voeden van de kv? Wil dat een beetje met L?

Dat niet willen slapen dat herken ik wel ja. Nu weer zo'n dag. Echt, de afgelopen dagen. Verschrikkelijk! Je wordt er als moeder ook zo moe van om hem steeds maar weer een nieuwe uitdaging te geven. En om nou elke dag uit winkelen te gaan... Soms is het wel jammer dat ie nog niet echt zit, want dan zouden we gewoon een stukje gaan fietsen ;)

Is er al een tandje te zien Mirpat? Ineens zijn ze er hoor. Dat is echt maf!

T is ondertussen alweer als een gek aan het kauwen. Nou twijfel ik of het door de tandjes komt of omdat ie gewoon echt trek heeft. Dat bijvoeden vind ik maar lastig hoor. Soms dan wil ik het liefst van mijn eigen principes afstappen en er gewoon de lepel induwen. Alleen herinnert T me er wel direct weer aan dat ie dat dus mooi niet wil, haha. Net is er een stukje banaan en een stukje brood in gegaan. Toen was ie zo moe dat ie EIN-DE-LIJK is gaan slapen. Ben benieuwd voor hoe lang, want om 11.00 uur was ik er ook al zo blij om, alleen duurde dat maar 15 minuten :(

Ik ben wel even benieuwd hoe dat nou straks moet met melk geven als ik weg ben... Het is beter om ze nu niet meer uit de fles te laten drinken. Maar hoe dan? Om bv in een beker te geven en vervolgens melk met kleding, in plaats van kleding met melk, te hebben vind ik eigenlijk zonde van de bv.

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hoe lang heeft hij uiteindelijk geslapen? Ja soms wordt je er an wel moedeloos van he. Als ze kunnen zitten wordt het inderdaad allemaal iets makkelijker.
    Soms is het dan wel lekker als je dan kan gaan werken als ze weer zo'n dag hebben :) al is thuis blijven toch ook wel lekker!

Ze zeggen idd dat je beter uit een beker kan laten drinken maar L krijgt het gewoon nog uit een fles hoor. Anders gaat er meer langs dan in, vind ik ook zonde. Al leert L het wel snel uit een beker drinken. Ik geef haar water uit een beker om te oefenen. En kv gaat wel uit de fles.

Kv gaat steeds beter ja. Al 2dagen is het nu gelukt, na eerst een paar dagen pap. Nu kan ik dus ook de avond en ochtend voeding af gaan bouwen. Twijfel alleen welke ik eerst moet doen. Ik denk de ochtend omdat als ik dan stuwing krijg dan is het in de middag en niet in de nacht. Of is het beter de avond eerst te doen?

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Het ligt er aan wat je wil... Toch nog even blijven voeden of liefst niet meer? Als je snel wil.afbouwen moet je de ochtendvoeding gaan vervangen. Dan stimuleer je de prolactine namelijk niet meer.

Net weer in slaap gevallen tijdens het voeden. Haha! Gebeurt me steeds vaker!

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Wordt tijd dat T dan gaat leren dat die nachtvoeding niet nodig is en mama door kan slapen, haha.

Ja ik wil wel afbouwen. Nu een maand vakantie gehad en merk dat kolven me ineens zo tegen staat. Morgen maar eens proberen die ochtendvoeding er af te halen.

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Vannacht is het gelukt hoor! Om 00.30 uur meldde hij zich nog en nu slaapt ie nog. Heerlijk! :D

Wij wachten nog met afbouwen totdat ie koemelk mag. Dat is met 10 maanden. Scheelt wel dat ik thuis ben. Kolven is inderdaad echt vervelend. Sommige moeders kolven een jaar fulltime hè. Als de baby de borst niet pakt. Diep respect...

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Wat knap van T! Jeej! Hoe laat was hij wakker?

Ik denk als ik geen vakantie had gehad ik misschien ook nog wel wilde kolven maar na een maand niet hoeven kolven wil ik het niet meer. Ben er ineens klaar mee! Maar inderdaad respect omdat zo lang vol te houden want het is wel dubbel werk op die manier.

Gister naar de speeltuin geweest met L. Ze vond de schommel en wipkip helemaal geweldig. Zelfs huilen toen ik haar uit de schommel haalde. Haha!

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha oh ja! Ergens zou ik denken dat de speeltuin nog wat vroeg is, maar dat kunnen we dus ook aan het repertoire toevoegen :D Wat leuk dat L het zo naar haar zin heeft gehad! Is het tijgeren/teigeren (???) al meer kruipen geworden? De kinderboerderij vindt ie wel fantastisch. Als er nog maar niet teveel kindjes zijn. Dat is hem te druk dan met die dieren.
    Gisteren rolde T weer zo om. Bam, met zijn hoofd op de stenen.
    k schrikken natuurlijk en hij speelt gewoon door. De bikkel ;) We hebben de box nu wel omlaag. Hij begint de spijlen vast te grijpen, dus we zijn hem mooi voor. Straks trekt ie zich op zonder dat we het doorhebben en dan ligt ie aan de andere kant te koekeloeren ;)

Uiteindelijk was hij 08.00 uur wakker. Gisteren 4 voedingen en twee slaapjes. Zoals het een baby betaamd ;) Vannacht was wel weer hel.hoor. Weer 2x... En nu ligt ie gelukkig wel weer lekker te slapen. Ik kan gewoon merken dat zo'n lange ruk hem echt goed doet. Anders is ie ook wel.vrolijk, maar dan is ie veel rustiger en gaat ie niet zo snel drammen als iets niet lukt ;)

Gelukkig komen er koudere tijden aan. Dan kan ik T weer meer dragen en zo ook andere uitstapjes maken. Naar het bos ofzo. Ik vind de herfst zo heerlijk :)

En ik ga mijn eigen inkomsten genereren :).Maandag achter de cursus voor draagdoekconsulent aanbellen. Dat lijkt me zo leuk :) Ik ben echt doeken verslaafd haha, maar dat moet natuurlijk wel bekostigd worden. En ik ga een webwinkel starten met babydekentjes (in eerste instantie) op aanvraag. Ik heb er helemaal zin.in :D Ik wist wel dat ik van thuiszitten weer nieuwe ideeën kreeg ;(

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Sjonge... L is alweer bijna 7 maanden zie ik! Wat gaat het ineens hard hè?

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja de tijd gaat hard, alweer bijna 7 maanden inderdaad.

Ik had eerst ook niet gedacht dat de speeltuin al iets zou zijn hoor maar mijn ouders gingen er met mijn neefje en nichtje heen (tweeling, 1,5 jaar) en ik dacht dan ga ik wel mee. Maar ze had echt zo'n lol, helemaal geweldig. Nu dus maar zelf op jacht voor een schommel. Scheelt wel dat wij hier voor het huis ook een speeltuin hebben, beter kunnen we het niet hebben eigenlijk :)

Wat je zegt over die slaapjes herken ik wel hoor. Als L goed slaapt dan is ze inderdaad beter gemutst maar kan ze ook veel meer hebben. Anders is het sneller mopperen. Maar nu al de spijlen goed vast hebben, hij is er snel bij. Nu moet je dus wel heel ver bukken om dat zwaargewicht er uit te halen :) Goede sportoefening, haha! Maar je kan het beter voor zijn ja.

Wat leuk al die ideeën voor inkomsten die je hebt. Groot gelijk als je het zo kan doen. Wat voor dekentjes wil je dan gaan maken? Van die gehaakte of iets anders? En draagdoekconsulent is wel iets voor jou ja :D maar is daar veel vraag naar?

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh dat is handig ja! :D Wij wonen tegenover een school. En hoe kan ik het netjes zeggen... Niet bepaald een school waar T op termijn naar toe zou gaan.

Volgens mij is er hier in de buurt steeds meer vraag. Probleem is alleen dat je met de cursus een groepje van 4 moet vormen. En waar ik die andere 3 cursisten vandaan ga toveren in deze buurt weet ik eigenlijk niet.

T doet nu weer een poging om te slapen. Of zal ik beter zeggen dat ik een poging doe om T te laten slapen? ;) Net vond ik hem ineens andersom in bed. Hoe hij dat nou weer voor elkaar heeft gekregen!
    Vandaag is wel weer zo'n dag hoor... Pfff...

19. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja een groepje vormen zal lastig worden. Een oproep op ZP doen? Het is dat ik niet in de buurt woon anders had ik het kunnen over wegen :)

L ligt hier regelmatig op haar kop in bed. Draait de hele tijd, speelt met haar knuffels en ziet dan weer iets anders liggen. Hier is dat niks nieuws. moet ook zeggen dat ze nu een redelijk ritme heeft met haar slapen. Maar T vertikt het dus nog. Dan hoop ik dat je poging zal slagen ;)

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou, uiteindelijk heb ik hem opgepakt en ben ik beneden gaan zitten met hem. Op de bank. En in slaap gesust. Dat is meestal een minuut of 5 huilen en dan slaapt ie. Hij heeft bij mij geslapen van 16.30 uur tot 18.45 uur!! Toen werd ie in of meer wakker en heb ik hem nog een droomvoeding gegeven. Toen heeft hij weer geslapen tot 20.30 uur. Ditmaal in zijn eigen bedje. Toen weer wakker. In badje gedaan en pyjama aangetrokken. Was ie inmiddels alweer in een opperbest humeur, dus nog maar even laten sabbelen. Die melk kreeg ik direct weer over mijn kleren terug, haha. Ik kon hem zo naar bed brengen en daar ligt ie nu nog steeds heerlijk te slapen :D De aanhouder wint!!

Ondertussen wel dikke heibel met ml. Deze week zijn er nieuwe kalveren gekomen, dus hij heeft chronisch slaaptekort. Vandaag weer een volle dag gewerkt. En ik ben ondertussen ook de gezelligste niet meer, omdat ik zo met T aan het leuren ben. Nu heb ik mezelf dus maar even opgesloten op de studeerkamer ;) Lijkt me beter voor ons huwelijk, haha.

Deel Deze Pagina