1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @sopann; heb wel een erg lage bloeddruk. Verder denk ik er een virusje bij gehad te hebben wat gewoon iets langer aanhoud fan normaal. Vind het nu moeilijk zeggen of t nu de zwangerschap is of dat ik dus gewoon ziek ben..

Voedingskussen; ik lig op mijn zij met been over kussen en wikkel mijn voet/enkel er weer onder... dat gaat eigenlijk automatisch en kussen eigenlijk recht naast me zodat ik er met mijn buik tegen aan lig... zo en steun en ik blijf in die houding liggen. Als anderen nog tips hebben? Hoor k t graag! :)

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Welkom Elijfay!

Klinkt wel fijn zo'n voedingskussen. Ik zet hem op mijn lijstje erbij! Na de 20wkn ga ik helemaal los met shoppen :D

3. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Jonneke; het is idd erg onpersoonlijk in het zkh! Hopelijk sluit de vk goed aan bij je verwachtingen en kun je daar naartoe!!! Wat leuk dat je de kleine hebt gevoeld!!
    @sukke; Leuk dat je man de kleine ook heeft gevoeld:)!

@mamavandaisy dank je wel!! Ik hoop ook dat ik snel kan genieten!Een voedingskussen is idd fijn om mee te slapen.. ik ben een buikslaper en als ik nu op mijn buik slaap word ik wakker met buikpijn dat kussen is erg prettig!!

@All; ik heb donderdag avond op het zkh gezeten na weer een bloeding.. (binnenkant van baarmoeder groeit naar buitenkant) en wss was het van mijn baarmoedermond. Hals is opgemeten en deze was gelukkig goed!! Toch altijd weer eng.. Voel sinds vrijdag regelmatig soort plopjes (m.n. als ik op de bank of in bed lig).. Is dit dan de baby? Het zit een paar cm hoger dan scheembeen en dan links of rechts..

4. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    MamavD, ik leg vaak hetzelfde… Leg hem ook wel eens in een u vorm zodat m’n nek en schouders ontlast worden (m’n m’n kussen er nog onder) ligt ook lekker om te lezen ;)

Mayke, is idd ff schrikken zeg! Maakt de beeb het ook goed?? Die plopjes zijn idd bewegingen van je beeb :D heerlijk hé!

Het is gewoon fantastisch weer zeg! Hubby moet werken maar hoop dat ie zo klaar is zodat we nog iets kunnen ondernemen als de kleine man uit bed komt… afwachten maar!

5. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Dankje Jonneke!

Voedingskussen
    Ik heb hem ook maar gebruik hem nog niet. Ook maar eens proberen ermee te slapen. Mijn kon haar zwangerschappen echt niet zonder! Ze was helemaal weg van die kussen dus heb hem ook maar aangeschaft :D

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mayke, wat schrikken zeg dat je weer bloedverlies had. Gebeurt dat nog vaak of wat het nu alweer even geleden? Maar gelukkig was alles goed. Maar wat moet je geschrokken zijn. Ik hoop dat ze je wel gerust hebben kunnen stellen, al is het maar weer voor even. Wanneer heb je nu weer controle? En wat wil het verder zeggen dat je binnenkant van de baarmoeder naar buiten groeit? Heeft dat nog gevolgen voor jou?
    En die plopjes, dat is inderdaad de beeb. Voelt gek he, maar ik vond het wel bijzonder. Bij onze dochter* begon het ook met plopjes maar dat heb ik deze keer niet zo gevoeld. Was meer soort gerommel bij de darmen waardoor ik lang twijfelde of het de beeb wel was. Geniet daar maar lekker van. Fijn als je dat voelt dan weet je tenminste dat de beeb het goed maakt.
    Het gesprek bij de vk was erg prettig en zo veel persoonlijker. Als ze met echos niet kunnen bieden wat ik wil dan ga ik denk ik gyn met vk combineren. Maar dat hoor ik dus over 3 weken.

Elijfay, ik zie dat jullie ook al weten wat het wordt. Leuk! Ik ben echt zo benieuwd wat het hier wordt...

Weten jullie trouwens of ze bij de 20wkn echo ook printjes maken die je mee krijgt? Stond in de brief dat ze geen opnames maken. Maar bedoelen ze daar ook foto's mee? Zou wel graag weer een echo plaatje mee naar huis krijgen :) Ik heb wel een type 1 echo, meest uitgebreide gezien mijn dochter* en weet niet of daar ook nog verschil in zit?

7. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Jonneke:
    Ja leuk he! Met 16 weken een Pretecho met geslachtsbepaling gedaan.
    Volgens mij krijg je bij de 20 weken echo wel een fotootje mee.
    Er mag alleen niet gefilmd worden met bijv. De telefoon of dergelijke.
    Heb inmiddels een stuk of 5 echo's gehad (zat eerst bij de gyn), dus heb lekker veel kiekjes van ons ventje.
    Ik laat van elke sessie de leukste afdrukken en lijst ze in.
    Deze komen in de babykamer te hangen van 7 wk, 10 wk, 13wk, 16wk, 20wk en dan volgt er nog een pretecho rond de 26ste week en als laatste foto als hij pas geboren is 😁

8. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    20wk echo, ja je krijgt foto’s mee. We kregen er vorige keer 3 maar aangezien we toen niet wilde weten wat het werd mochten we de helft van de tijd niet meekijken en kregen foto’s van een been, arm en hand haha…. Vond het toen wel tegenvallen… Hoop dat we deze keer wel een echo meekrijgen met de kleine helemaal in beeld of iig het gezichtje… Ach ja we zullen zien! Als alles maar goed is!

9. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Foeske; ja gelukkig maakt de beeb het goed, maar het is idd schrikken..

@jonneke; Ik ben benieuwd of ze je de echo's kunnen bieden bij de vk. Mij lijkt van wel?! Hoop t wel voor je want het is idd gemoedelijker daar. Ik ben een aantal keer met een vriendin mee gegaan en daar vond ik dat ook. Zkh is toch anders.. Ja het is idd een onbeschrijflijk gevoel maar zo mooi.. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het nog niet gevoeld; placenta lag aan de voorkant.. Het was idd weer schrikken zo'n bloeding.. Ze zeggen dat het geen kwaad kan dat de baarmoeder naar buiten groeit alleen is die gevoeliger dus krijg je eerder een bloeding.. Maar ondanks dat ik weet dat daar de bloedingen vandaan kunnen komen ben ik toch elke keer mega bang. Gelukkig mag ik elke keer naar de verloskamers (als het in de avond is) om gecheckd te worden..

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Voordat ik ga schilderen, ook nog even een vraag van deze kant: hoe moet ik visualiseren dat de baarmoeder naar buiten groeit? Alleen bij de baarmoedermond, of wat moet ik me erbij voorstellen? En dat kan altijd en bij iedereen gebeuren, of heb je dat dan elke zwangerschap en is het iets medisch?

Sorry voor alle vragen :) Ik wil altijd alles weten ;)

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Dank je voor de reacties dames!

Elijfay, leuk dat je de echos inlijst. Zal wel mooi zijn straks met een compleet plaatje. Waarom zat jij bij de gyn? En nu dus niet meer dan?

Foeske, kan me voorstellen dat je de echo vorige keer tegen vond vallen als je dan zo vaak niet mag kijken. Maar ze zeggen toch ook dat ze er snel overheen kunnen gaan als je het niet wilt weten zodat je het eigenlijk niet kan zien?

Mayke, bij mij lag de placenta vorige keer ook aan de voorkant, dan duurt het idd veel langer voor je de beeb voelt. Snap goed dat je bang bent ondanks dat je weet waar de bloeding vandaan komt. Kans dat het misschien iets anders is is natuurlijk heel klein maar het vertrouwen is gewoon minimaal door je eerdere zwangerschap.

Sopann, wat wordt er geschilderd daar??

12. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Jonneke
    Ik kom serotonine tekort dus die slik ik via medicatie.
    Vandaar dat ik wat meer in de gaten gehouden moest worden bij het vruchtje.
    Moet ook in het ziekenhuis bevallen en twee dagen minimaal blijven voor mijzelf en controle voor de beeb.
    Gelukkig mocht ik na 13 weken wel onder controle bij de vk maar dossier word wel bekeken door mn gyn.

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Weer ff snel tijdens mijn pauzemomentje :)
    Ik ben bezig met onze slaapkamer. Vriendlief woonde hier eerst zonder mij en ik vind de kleuren niet mooi. Verder is het ook nog niet helemaal af. Een beetje een bende. Ik vind het verschrikkelijk om straks de kraamhulp hier te ontvangen, dus vandaar mijn eigen projectje ;)

Met het bestellen van de gordijnen voor de babykamer heb ik direct fatsoenlijke gordijnen voor onze slaapkamer besteld. Nu hangen er gordijnen uit mijn oude kinderkamer. Niet heel charmant ;)

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Leuk om mee bezig te zijn Sopann. Zo wordt het toch steeds meer jullie plekje samen! En straks van de beeb natuurlijk.

Elijfay, wel fijn dat ze je dan zo onder controle houden als het nodig is. Gelukkig nu dan weer bij de vk. En wel fijn dat je nu al weet wat je na de bevallling even in het ziekenhuis moet blijven. Maar voor wat voor controles is dat dan dat je moet blijven? Is er daardoor ook kans dat er met de kleine iets kan zijn?

15. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Jonneke
    De baby kan van de medicatie na d bevalling suf zijn.
    Er komt niet vaak wat voor maar uit vOorzorg moeten alle vrouwen + beeb die deze medicijnen gebruiken 48 uur blijven.
    Mocht er iets zijn, dan is er direct medische hulp.

16. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Elijfay, dat klinkt wel geruststellend dat het meer uit voorzorg is dan dat ze iets verwachten. Gelukkig maar.

Vandaag heb ik de angelsound binnen gekregen. Na lang twijfelen toch maar besteld. Vind het wel fijn soms even gerustgesteld te worden als ik twijfel. En ook is het zo'n rustgevend geluid vind ik, het kloppen van het hartje. Zijn er meer die hem gebruiken?

17. Sopann

Sopann Niet meer actief

Yes, ik gebruik hem ook :) Eens per week zo'n beetje. Vooral als ik even lekker tijd voor mezelf heb. Echt een heerlijk geluid idd. En enorm krachtig ook! Daar verbaas ik me steeds weer over. Als ik hem superzacht zet hoor ik het nog heel mooi. En de beweginkjes natuurlijk :D

18. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Jonneke
    Ja inderdaad! Als het gevolgen had voor de baby had ik warschijnlijk niet voor een kindje gekozen, dat zou een beetje egoistisch zijn.

19. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Jonneke, ik denk dat het gewoon erg goed te zien was aangezien het een jongen was ;)

Sopann, lekker bezig :D

Angelsound, heb er ook één maar nu ik de kleine steeds meer en meer voel merk ik dat ik nauwelijks nog luister…

Hier flink veel pijn… voor de dames die niet op het feb. forum meelezen ik heb gister te horen gekregen dat ik naast de reuma ook nog BI heb…. En moet het rustig aan doen. Dit is vandaag al flink mislukt en daar ‘pluk ik nu de vruchten van’…. Pfff toch maar beter naar m’n lichaam luisteren de komende tijd!
    Zit trouwens te wachten op telefoon of sms want m’n vader wordt geopereerd maar nog nix… vind het maar nix hoor! Hoop dat hij snel terug op z’n kamer is!!!

20. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum

Deel Deze Pagina