Verlof, ik zou 6 weken van te voor met verlof gaan, maar heb zo ontzettend veel pijn dat ik bang ben deze week of volgende week al uit te gaan vallen.... Wil n.l. niet in een rolstoel de rest van m'n zwangerschap... Baal enorm maar tzal niet anders zijn!
@Foeske, Wel echt heel erg kl*te Rolstoel wil je ook niet nee.. Heb je hier trouwens bekenden op zp? Omdat je niet wilt zeggen of je een jongen of meisje krijgt? Of gewoon leuk om voor jezelf te houden? Ik ben zelf steeds bang om herkend te worden. Daarom geen echte namen hier en geen foto's
Nee heb geen bekenden... Toch niet waar ik van weet We hebben besloten het sowieso voor onszelf te houden... Mensen in onze omgeving weten niet eens dat we het geslacht weten haha. (dit omdat m'n man zo eerlijk is dat hij zich zou verraden) Voor de rest geen problemen mee als mensen me herkennen... Ik zet hier geen leugens en iedereen weet dat ik zwanger ben dus ach....
Nee, ik zet hier ook geen leugens. integendeel, ik zet soms zulke prive dingen/vragen neer, die niemand in het echte leven wat aan gaat Vandaar lekker anoniem hier. prive berichtjes geen probleem natuurlijk.
@Mamavandaisy; wow wat mooi zeg! Wordt een gaaf kamertje.. @Sopan; lekker om die extra uren op te maken voor je verlof.. Ik zou ook met 6 weken ervoor met verlof gaan; 23 dec. Alleen omdat ik al in de ziektewet zit volledig (wel 3x 4uur administratief) moet ik het sowieso verplicht. Ik werk in de gehandicaptenzorg met ouderwordende clienten met psychische problemen. Omdat ik op dit moment genoeg heb aan mezelf en door de bloedingen de grote angst blijft, mijn bekken al veel pijn doen zit ik in de ziektewet. Ik heb nog wel 3weken vakantie van 2011 staan en die wil ik na mijn verlof opnemen evenals 80 opgespaarde zogehete pbl uren. Dan kom ik aan ong 15 of 16 weken verlof daarna. Ik wil straks optimaal van deze kleine genieten. Maar hier heb ikv anmiddag een gesprek over...!
@Mayke: heel begrijpelijk dat je het zo indeelt. Voor jou is het zwanger-zijn niet echt genieten lijkt me. Balen joh... Ik ben zo benieuwd naar de 20-weken echo's! Duim voor jullie meiden dat het allemaal goed is.
Wij hebben de 20wk echo gehad. Zat toch wel beetje in spanning, maar kindje is goed gekeurd. Dacht steeds wanneer komt het piemeltje in beeld, maar nee hoor! Een MEISJE!
Zwangerschapslijst Uitgerekende datum 02-02: Sjubidoe (1e kindje) ???? 03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje 03-02: foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding 03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis, bv, meisje 03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv 06-02: Jonneke83 (2e kindje, eerste vlindertje) ZH, bv, ???? 10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, ???? 13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen 14-02: Sopann (1e kindje) ZH, bv, ???? Afspraken 17-09: MamavanDaisy, 20 weken echo 18-09: Sjubidoe, 20 weken echo 20-09: Sukke, 20 weken echo 20-09: Jonneke83: 20 weken echo 19-09: Mayke: controle gyn 24-09: Mayke: 20 weken echo 25-09: Sopann, 20 weken echo 25-09: Elijfay, 20-weken echo 26-09: foeske, 20 weken echo 03-10: Sopann, controle vk + evt. geslachtsbepaling 04-10: Sukke, controle vk
Zo er is flink gekletst afgelopen dagen. Gezellig! Heb net de tijd gevonden weer bij te lezen, drukke week gehad waardoor ik weinig online was. Afgelopen weekend ook neefje en nichtje te logeren gehad (5 en 1,5 jaar) lekker druk dus. Alvast oefenen, haha! Maar begin dan liever met een kleine beeb Foeke wat vervelend dat je zo veel last hebt van BI en je nu dus heel rustig aan moet doen maar ook dat je daardoor verwacht al op korte termijn uit te vallen op je werk. Denk goed aan jezelf! Hoe is het met je vader? las dat hij geopereerd was. Hopelijk allemaal goed gegaan maar wel altijd spannend als je aan het wachten bent. Haha, ik dacht ook dat je een jongen zou krijgen zoals je het schreef over die echo. Maar dat was van je eerste kindje. Kan natuurlijk nog dat het een jongen is Mamavandaisy, vandaag 20wkn echo! Spannend! Hopelijk kom je dadelijk met goed nieuws! Wat een leuk filmpje trouwens. Echt leuk dat je de beeb al zo goed ziet bewegen. Hier voel ik het nog steeds alleen. Manlief kan de beeb nog niet voelen. Hopelijk gebeurt dat snel. En wat een mooie babykamer wordt het! Gaaf hoor. Ik zal dadelijk ook eens proberen onze muurtekening te posten. Pip, super dat de beeb is goedgekeurd!! En een meisje, leuk! Jij dacht dus echt dat het een jongetje werd? Nou kun je lekker roze dingetjes in gaan slaan! Sukke, lekker aan de klus voor het open huis. Hopelijk doe je het niet voor niks en komen er lekker veel kijkers. Altijd spannend natuurlijk. Maar wel goed aan je rug denken he! Hier ook al best wel veel last van mijn rug. Merk dat ik echt heel erg goed op mijn houding moet letten en niet te veel achter elkaar kan doen omdat dat opbreekt. Mayke, wat vervelend dat je weer in het ziekenhuis hebt gezeten. Duurt de uitslag altijd een paar dagen of hebben ze nu naar iets anders gekeken? Wel spannend maar fijn dat je de kleine lekker zag bewegen. Ik hoop echt dat je snel wat minder bezorgd hoeft te zijn over deze zwangerschap. Want genieten lukt zo heel moeilijk. Kijk je ook tegen de 20wkn echo op of dat niet? Ik vind die namelijk wel heel erg spannend (heb hem donderdag) en kan gewoon bijna niet geloven dat het goed kan zijn. Gewoon door de klap die we vorige keer hebben gehad. Iedereen blijft zeggen 'het komt goed' en 'probeer te genieten' maar het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan. Bovendien loopt deze zwangerschap bijna gelijk met die van mijn dochtertje* vorig jaar, scheelt maar 6 dagen, dus dat maakt het allemaal extra heftig. En jij werkt ook in de zorg, net als vele hier. Leuk! Sopann, wat fijn dat je al zo vroeg met verlof gaat! Lekker vooruitzicht. En zeker geen feestdagen werken. Super dat dat kan! Ik wil zelf doorwerken tot 4 weken voor UD. Met het werk wat ik doe, is niet lichamelijk zwaar werk, moet dat wel lukken. Alleen heb ik een zwakke knie, waardoor het afwachten is of het lukt. Ik blijf liever daarna nog langer thuis. Waarom mag jij geen uren meenemen naar volgend jaar? Daar heb je toch recht op? Wij mogen het aantal uren wat je per week op contract werkt meenemen, dus ik neem 36uur mee naar volgend jaar. Wat betreft feestdagen hebben ze mij ook heel erg gematst dit jaar. Omdat ik mogelijk eerder uit kan vallen hebben ze me alleen met oudjaar een vroege dienst gegeven (de makkelijkste dienst die opgevuld kan worden door anderen) dus eigenlijk werk ik ook niet echt met de feestdagen. Wat die slaapdiensten betreft, wist niet dat het een half jaar was. Dank je voor de tip! Wist wel dat ze er rekening mee moeten houden als je borstvoeding geeft dat je kan kolven op het werk en dat je daarom dan geen slaapdiensten hebt. Maar zowiezo een half jaar is wel lekker, al ben je daarvan toch de helft nog met verlof
Hier is dan een foto van de muurtekening die wij op de babykamer hebben gemaakt. Na de 20wkn echo wil ik verder gaan met de babykamer, eerder durf ik het niet. Toch weer de angst die nu naar boven komt, wat als het niet goed is?
Mooi Jonneke! En hopelijk is het snel donderdag, met goed bericht, zodat je verder kan klussen. Bij ons mogen we de vakantieuren wel meenemen, maar de overuren niet. En aangezien ik geen vakantieuren meer heb kan ik ze ook niet slim omruilen ofzo. Ik vind het zo wel prima. Na de bevalling hoop ik mij snel beter te voelen en dan is 24 uur werken echt mooi te doen denk ik. Ik heb nu zoveel vrije tijd die ik dan lekker aan de baby kan besteden
Sopann, ow ja zeker. En op tijd met verlof gaan is denk ik ook heel fijn. Misschien krijg ik tegen december wel spijt dat ik het ook niet zo heb gedaan. En 24uur werken is inderdaad een mooi aantal uren. Wil ik ook gaan doen!
Jee alles zag er goed uit bij onze kleine meid!! Jaa ook dat is weer even bevestigd!! Pip super fijn dat ook bij jou kleine meid alles er goed uit zag!! Gefeliciteerd!! Mooie muurschildering jonneke!! Snap de spanning heel erg goed! Heb zelf juist de afleiding gevonden in het werken aan de babykamer! Maar dat is persoonlijk natuurlijk!
Mooi MamavanDaisy! Gefeliciteerd met het goede nieuws Erg leuk! Jonneke, ja...wie weet! Dat kan je van te voren helemaal niet inschatten. Misschien dat ik juist wel langer achteraf thuis wil zitten en dat ik me die twee maanden van te voren kapot verveel Dan zou ik willen dat ik jou was Hieronder mijn project in de "pappa en mamma-slaapkamer". Best wel een beetje trots (en nog láng niet klaar... )
Jonneke, ik ben bij de eerste met 6 wkn gestopt maar dat vond ik echt heerlijk. Had nog zoveel te doen en kon nog lekker bij tanken. Als je 6 wkn van te voren opneemt krijg je iedere dag die je overloopt er op het eind nog bij. Of ga jij, ivm de voorgeschiedenis, sowieso niet overlopen? Leuke muurschildering btw.! Vrijdag maar mooi meer verder zeg ik! Hier ook donderdag de 20 wkn echo. Pas om 20.30!! Jij al 's ochtendsvroeg toch? Mamavandaisy, fijn dat je echo ook goed was en dat er niet ineens een piemeltje is aangegroeid! 20wknecho, hier dus ook donderdag, en dus pas laat!!!! Pff, vind de dgn nu wel lang duren en wat zal donderdag een lange dag zijn!!! De laatste tijd had ik eigenlijk niet meer een idee van dit of dit is het maar nu de laatste paar dgn neig ik toch echt wel naar een meid. Deze zw is zo totaal anders als die van R. zo heb ik al sinds gisteren hoofdpijn, pcm doet niks en mijn dutje van dik 1,5uur vanmiddag heeft ook niks uitgehaald. Hier morgen maar is naar de bouwmarkt voor behang en nieuwe plinten. Dan wil ik morgen als R slaapt vast het houtwerk van de kast schuren en verven, dat is echt een mini klusje. Misschien doe ik dan ook al wel de kastdeur erbij. Vrijdag komt mijn broertje oppassen, hebben we een bruiloft dus hoop dat hij vrijdag eerder wil komen en behang wilt krabben met me en misschien wil hij dan zaterdag ook wel het plafond witte! De muur doe ik dan zelf wel en dan maandag behangen en plinten bevestigen en dan is het grootste gedoe achter de rug. Nieuwe kastjes komt dan later wel.
Jonneke, wat lief dat je naar mn vader vraagt Gaat niet zo lekker heeft flinkt wat pijn (amandelen en huig zijn eruit gehaald) en kan bijna niet praten (wel rustig daar in huis haha) Het kan idd weer zo zijn dat ik een jongen krijg Maar kan ook een meisje zijn Mooie muurtekening trouwens! Vind pooh altijd leuk Zal voor je duimen hoor donderdag! Sopann, lekker bezig! Ik zit nu officieel in de ziektewet Heb flink wat tranen gelaten vanmorgen maar ben blij met het besluit wat ik samen met mn teamleidster gemaakt heb Heb mn dag nog wel uitgezongen! Vraag me niet hoe wat ik verging van de pijn, maar ben toch ergens trots dat het me gelukt is! Nu wachten op bericht van de arbo-arts en mijn rust pakken Hoop dat ik thuis nog wel het een en t ander aan werkzaamheden kan verrichten maar aangezien ik hiervoor geautoriseerd moet worden kan dat nog wel ff duren (de organisatie kennende)! Maar goed ik houd er de moed in! Alles voor ons gezin en onze nieuwe aanwinst
Hier weer berichtje van mij, ben meer een meelezer dan echt actieve posts... Zometeen de 20 weken echo, ben super zenuwachtig!! Heb de laatste week eindelijk een groeispurt met mn buik, begint nu eindelijk een beetje te zien dat ik zwanger ben... Werd toch ook wel tijd!!
@Foeske, sterkte ermee. Jammer dat het je moet stoppen!! @Jonneke, het wordt al mooi! Het vlindertje is er al. Mooi gedaan! @Sjubidoe, Succes ! Ben benieuwd!!