1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Geniet ervan Sjubidoe!

2. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    mamavandaisy, gelukkig is alles goed! Mooi echo ook weer. Fijn dat jij juist afleiding kan vinden in de babykamer. Ik kan het ook wel hoor maar ben gewoon bang dat de echo straks tegenvalt en daarom probeer ik mijn gedachten ergens anders op te richten om er even niet aan te denken.

Sopann, leuk dat je hard aan het werk bent met de mama & papa kamer. Zal vast heel mooi worden!

Sukke, ik weet niet of ik niet mag overlopen deze zwangerschap. Ik denk dat dat er niks mee te maken heeft. Nog niks over gehoord althans. Wel dat ik in het ziekenhuis moet bevallen maar dat is ivm teveel bloedverlies vorige keer. Maar was eigenlijk ook wel logisch omdat mijn lichaam toen niet klaar was om te bevallen maar vind het wel een fijne gedachten dat ik daar moet bevallen.
    Jij donderdag pas om 20.30 uur voor de 20wkn echo. Das erg laat! Zal een spannende en lange dag worden dan! Ik mag al om 8.30 uur en ben blij dat het zo vroeg is. Anders zou het een hele lange dag worden. Dan ondertussen maar heel hard klussen met schilderen als afleiding :)

Foeske, wat vervelend dat het met je vader nog niet echt goed gaat. Maar stil zal het dan zeker zijn ja :)
    En jij nu in de ziektewet. Knap dat je je dag dan toch nog uitgewerkt hebt. Ik hoop dat je vanuit huis nog iets kan doen zodat je toch nog wat anders kan doen tussendoor. De tijd duurt anders nog wel erg lang tot februari. Doe maar rustig aan en hopelijk heb je snel wat minder pijn!

Sjubidoe, succes vandaag met de 20wkn echo. Laat je even iets weten?

3. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@Jonneke, word voor jou zeker tijd voor die echo! Echt genieten kun je pas als jr je kindje gezond in je armen hebt, maar hopelijk helpt de echo je alvast een beetje!!!

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja ik denk inderdaad dat een echo me wel een beetje kan helpen. ALS het natuurlijk goed is. Ik hoop zo dat ik daarna gerustgesteld naar huis ga. Nog 2 daagjes....

5. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Pip; Wat leuk dat jullie een meisje krijgen:)! En wat fijn dat alles goed was:)! Nu dan shoppen;)

@Jonneke; ik kijk ook heel erg tegen de 20 weken echo aan. Wij hebben vorig jaar natuurlijk net geen 20 weken echo gehad alleen de angst om het evt weer af te moeten breken omdat ons kindje niet gezond zou zijn slaat toe! Niet helemaal reeel maar ik kan het niet tegen houden. Ik snap jouw angst echt heel erg goed. Gelukkig heb je morgen al de 20 weken echo en hopelijk is echt alles goed! Ik heb pas maandag mijn 20 weken echo:( maar ik heb straks wel controle.. Wat een leuke muurschildering zeg.. Ik snap dat je er nu nog niets aan doet.. Wij beginnen ook pas met 24 weken.. Alles op z'n tijd..

@MamavDaisy; wat een mooie echo's :) en wat fijn dat alles weer goed was:)!

@Sopan; Een goed begin is het halve werk;)! Leuk om er mee bezig te zijn!

@Sukke; Ook voor jou alvast succes (en veel plezier) met de 20 weken echo morgen:)! Ben benieuwd of je gevoel je achter na gaat:) Ik heb vanaf dag 1 heel sterk het gevoel een jongetje terwijl ik vorig jaar het gevoel had een meisje. Ik ben erg benieuwd....;)

@Foeske; jij zit thuis vanwege je bekken toch? Of zit ik ernaast?? Snap wel dat het niet prettig is niet meer te werken maar precies wat je zegt: het is voor je gezin en de nieuwe aanwinst..

@Sjubidoe: Hoe was de 20 weken echo?

6. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Alles is helemaal goed gegaan met de 20 weken echo!!

Wat een opluchting is dat zeg! Nu kunnen we zaterdag met een gerrust hart op vakantie!!

Zat er trouwens que gevoel voor geslacht helemaal naast, moet er even aan wennen dat het dus wat anders wordt, is dat raar?

7. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Sjubidoe fijn dat de echo goed was !!! Dat je even moet omschakelen is heel normaal en gebeurd snel genoeg! Maak je maar niet druk ;)

Pfff hier weer braken.... is nu bijna iedere ochtend!! Snap er niks van. Ben dan niet echt misselijk maar krijg ineens braak neigingen... dan dat inimini beetje wat ik in de maag heb komt er ook allemaal uit. Merk wel dat ik ook misselijk word ..voornamelijk als ik dais naar school breng en ik alle geuren op meters afstand al ruik! Echt yak!! ÍemAnd tips???
    Pff is wel t een na ander waar ik last van heb bij deze zwangerschap wordt t nu wel beetje zat!!!

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mayke, snap goed dat je de 20wkn echo spannend vind ook al heb je deze vorige keer niet meegemaakt. Bij mij was vorige keer voor de 20wkn echo al duidelijk dat er een grote kans was dat het fout zat. Nu is dat niet dus zou ik ook niet zo bang hoeven te zijn maar ik denk nu ook: misschien is er wel iets anders mis. Ons gevoel kunnen we nou eenmaal moeilijk sturen dus moeten het maar over ons heen laten komen. En voor je het weet is het maandag.

Sjubidoe, wat fijn dat alles goed was! Gelukkig allemaal positieve berichten hier op de 20wkn echo! Hopelijk volg ik morgen ook. Snap goed dat je even moet schakelen met je gevoel nu je gevoel je in de steek liet. Maar ik denk dat je snel genoeg zal wennen aan het idee.
    Zelf heb ik ook heel sterk het idee dat het een meisje wordt en mijn man ook. Als het morgen nou een jongetje blijkt te zijn denk ik dat het wel even slikken wordt. Niet omdat een jongetje niet gewenst is maar gewoon omdat ik mijn beeld even bij moet stellen :D

Mamavandaisy, wat vervelend dat je de ene na de andere klacht hebt. Snap dat je dat helemaal beu bent! Hier geen ervaring mee. Heb wel eens gehoord dat misselijkheid en braken minder kan worden als je iets eet terwijl je nog in bed ligt. Weet niet of dat kan helpen?
    Hopelijk is het snel minder!

9. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Hier ook hoor. Ik heb daarom 2 foto's meegekregen van het geslacht waar ik nog steeds vol ongeloof naar kijk:D
    nog geen jurkjes gekocht dus, maar dat komt wel:)

10. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Mayke, idd bekkeninstabiliteit i.c.m. reuma… Niet handig maar het zij zo…

Sjubidoe, fijn dat alles goed is! Ik vind het niet raar hoor dat je moet omschakelen… Ik had ook het tegenovergestelde verwacht haha… Gaat erg snel hoor! (vooral als je leuke kleertjes e.d. tegenkomt hihi)

mamavD, vervelend zeg! Ik kon in de vorige zw.schap de braakneigingen en misselijkheid reduceren met citroengeur en kleine dingetjes eten… (of op een lollie zuigen)

Hier eindelijk een redelijke nacht gehad… De kleine man is net door m’n moeder opgehaald en blijft daar een dagje zodat ik wat extra rust kan pakken! Wel fijn, maar ook stil :p M’n vader is zo braaf geweest om wat films te downloaden… heb ik wat te doen!

11. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik heb gisteren ook de 20 weken echo gehad. Ook ik zat er met mijn gevoel helemaal naast en kan het nu nog steeds niet geloven. Ik was er echt vanuit gegaan dat het een jongen werd en had zelfs al een naam. Nu ben ik dus bezig met een meisjesnaam maar vind het enorm moeilijk iets moois te vinden. Zal ook nog wel door het ongeloof komen denk ik hihi. Gelukkig was alles wel in orde! Had me er behoorlijk druk om gemaakt

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Om er alvast aan te wennen... Gefeliciteerd met jullie dochter ;)

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat fijn dat de echo's allemaal goed nieuws brengen :)

Heel veel succes voor de dames die morgen moeten!

Ik ben super benieuwd naar onze echo volgende week dinsdag. Nu te brak om veel te schrijven ;) Korte nacht gehad: late dienst, vroege dienst.
    MamavanDaisy: ik ben ook al de hele dag misselijk. Vanochtend ook het gevoel dat ik moest spugen, maar gelukkig bleef het binnen. Ik wijt het aan de moeheid. Een nachtje goed slapen en dan is het vast over :D Hopelijk is het voor jou ook zo simpel! En anders: crackers met kaas voor het slapen gaan en bij het wakker worden.

14. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Sjubidoe: fijn dat alles goed was.. En nee dat is niet raar hoor.. Ik heb hetzelfde;) Went vast wel

@mamavDaisy; ik heb helaas geen tips voor je. Wel erg balen dat je dat zo sterk hebt, snap dat je dat erg vervelend vindt. Ik heb in beide zwangerschappen niet hoeven te spugen dus ik ken het niet.

@Foeske; jeej wat heftig!! Das idd niet erg tof maar het is niet anders:(! Ik heb ook enorme last van mijn bekken maar volgens mij nog geen b.i.. Morgen weer fysio dus ik wacht wel af wat die zegt n.a.v. mijn klachten..
    @Dias: fijn dat alles goed was en gefeliciteerd met jullie meisje:)

@all: vandaag controle op zkh. Ik zou met 24 weken bij mijn gyn komen maar hij riep me zelf binnen dus stond ff perplex. Wel fijn dat ik gewoon bij hem kon komen hoor.. Eerst heeft hij mijn baarmoedermond bekeken deze was goed.. Baarmoeder ook goed en toen ging hij het geslacht kijken. Hij zei dat deze apparatuur natuurlijk niet zo helder was als die bij de echoscopiste staat maar hij zei: ik zit al 25 jaar in het vak en voor 99% is het zeker een .............................................. meisje:)! Lag echt met tranen in onze ogen want ons 1e kindje was natuurlijk ook een meisje Merel.. En omdat ik echt dacht dat het een jongetje ging worden.. Dubbel gevoel maar o zo blij. Nu a.s. maandag de 20 weken echo afwachten of echt alles goed is.. Hij wil me toch wel wat vaker zien ook al gaat het nu goed maar gewoon voor de zekerheid en voor mijn eigen geruststelling. Moet nu over 2 weken terug. Ik mag uit voorzorg geen gemeenschap meer hebben tot de baby er is. Ook al lag het vorig jaar aan de hematoom denken ze, helemaal uitsluiten doen ze het niet en omdat ik nu ook nog bloedingen heb is dat beter... Maar dat nemen we natuurlijk voor lief:)

15. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Thanks allemaal! Hij is ook ontzettend welkom hoor!! Had een beetje een schuldgevoel omdat ik niet helemaal door het dolle was..

Begin er al een beetje aan te wennen..

Wat fijn dat alle 20 weken echo's tot nu toe goed zijn!!

16. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Zwangerschapslijst

Uitgerekende datum

02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen
    03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje
    03-02: foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding
    03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis, bv, meisje
    03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv
    06-02: Jonneke83 (2e kindje, eerste vlindertje) ZH, bv, ????
    10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, ????
    13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen
    14-02: Sopann (1e kindje) ZH, bv, ????

Afspraken

19-09: Mayke: controle gyn
    20-09: Sukke, 20 weken echo
    20-09: Jonneke83: 20 weken echo
    24-09: Mayke: 20 weken echo
    25-09: Sopann, 20 weken echo
    25-09: Elijfay, 20-weken echo
    26-09: foeske, 20 weken echo
    02-10: Sjubidoe controle vk
    03-10: Sopann, controle vk + evt. geslachtsbepaling
    04-10: Sukke, controle vk

2 jongens, 2 meisjes, nog 5 onbekend!

17. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Mayke, gefeliciteerd met jullie dochter! Goed dat je zo onder controle staat!!

18. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Zwangerschapslijst

Uitgerekende datum
    02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen
    03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje
    03-02: foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, ????
    03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis, bv, meisje
    03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv
    06-02: Jonneke83 (2e kindje, eerste vlindertje) ZH, bv, ????
    10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, ????
    13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen
    14-02: Sopann (1e kindje) ZH, bv, ????

Afspraken

19-09: Mayke: controle gyn
    20-09: Sukke, 20 weken echo
    20-09: Jonneke83: 20 weken echo
    24-09: Mayke: 20 weken echo
    25-09: Sopann, 20 weken echo
    25-09: Elijfay, 20-weken echo
    26-09: foeske, 20 weken echo
    02-10: Sjubidoe controle vk
    03-10: Sopann, controle vk + evt. geslachtsbepaling
    04-10: Sukke, controle vk
    11-10: foeske, controle + echo gyn

2 jongens, 2 meisjes, nog 5 onbekend!

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Fijn Mayke! Ookal was het dan nog niet de 20 wkn echo!

Jonneke, succes en veel plezier morgenvroeg! Alles komt goed!!!!

20. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Jonneke; succes vandaag!

Deel Deze Pagina