1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Even lekker ego berichtje, alwéér ;)

Net naar VK geweest. Ik moet nóg rustiger aan doen. Dus echt standje bejaard...
    En!! Ik kreeg direct een uitgebreide echo!! We krijgen een ZOON :D
    Ik wist het :D Supergelukkig hier :)

2. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Gefeliciteerd sopann!!!

3. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Mayke gelukkig alles goed met jou en beeb!! Lekker rustig aan doen meid... inderdaad heel vervelend dat we nog niets anders kunnen dan afwachten .... ik wordt er ook gek van. Heb behoorlijk veel harde buiken snachts waar k wakker van wordt... probeer alles rustig aan te doen maar met mijn ontzettende drukke dochter hier wil dat ook niet altijd... mijn vriend komt af en toe helpen op mijn slechtste dagen want o wat kan k nog steeds beroerd zijn!! Qua kwaaltje s is deze zwangerschap niet te vergelijken met mijn eerste..pff ben t wel x zat. Ja mijn vriend en ik wonen niet samen dus sta er veel alleen voor... en hij behoort tot de mannen die er soms niks van moeten hebben al dat gezeur van ons vrouwen!!
    Maar ben allang blij dat hij er wel is als ik er echt om vraag en t nodig is!

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Sopann, Utah! Wat fijn zeg dat het allemaal goed was! En een jongen, wauw! Gefeliciteerd leuk hoor! Lekker rustig aan doen dan maar!

Mayke, Pff wat een toestand! Lijkt me enorm zwaar helemaal ook met jullie geschiedenis! Werk je? Zo ja, dan zit je nu zeker in de ziektewet, of niet?

Mamavandaisy, jammer dat het nog steeds niet helemaal beter gaat. Apart die harde buiken s nachts! Ik had ze bij R vooral als ik te druk was en niet zo snel in rust!
    Gaan jullie straks wel samen wonen als de 2e komt als ik vragen mag? Lijkt me namelijk best zwaar om het toch soort alleen te doen.

Hier alles wel oké, druk wkd gehad, wat last van mijn rug maar dinsdag weer naar de osteopaat. Heb nog steeds niks voor de baby gekocht. Haha, kwam er niet van maar wil binnenkort wel even wat bestellen heb een erg leuk vestje gezien voor de helft van Z.8 die ik eigenlijk moet hebben!
    Vind het toch soort heel gek het nu te weten! Heb toen straks aan wildvreemde verteld wat het is, hihi!

5. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hoi Dames!

@Sukke: We gaan eerst nog niet samenwonen nee... Het gaat super goed zo en ik wil eerst zelf nog aantal dingen op een rij hebben.. (werk etc... iidg dat ik niet afhankelijk van hem hoef te zijn!) Daarnaast heeft hij echt zijn eigen ruimte nodig die ik hem in dit kleine huisje ook niet kan geven en gaan we het wel proberen dan weet ik nu al dat dat een ramp zal gaan worden!
    We hebben wel een aantal jaar samen gewoond maar ook dat was uit van: "o shit we moeten wel we krijgen een kindje!" Nou dat is dus de meest domme reden ben ik wel achter gekomen! We hadden relatie op afstand zagen elkaar een weekend in de 3 a 4 weken. Ongeveer een jaar... en toen onverwachts zwanger!... Hele zwangerschap nog bij mijn moeder gewoond ivm studie, en 3weken voordat onze kleine ter wereld kwam ben ik bij hem in gaan wonen...Nou dat was wel een hele verandering! Jaren zijn we er gewoon voor gegaan zonder maar iets aandacht aan onze relatie te besteden... totdat die bom ontplofte! Dus uit elkaar gegaan en ik heb mijn eigen huisje gezocht... Kwamen er al gauw achter dat het vooral kwam door de manier waarop het allemaal was gegaan...
    Op gegeven moment weer naar elkaar toe gegroeid en elkaar opnieuw leren kennen op een hele andere manier! Zal allemaal wel heel erg vaag klinken maar op deze manier zijn we gelukkig! Hij kan lekker zn eigen ding doen en ik ook! En nee het is niet altijd makkelijk want ik heb inderdaad voornamelijk de zorg voor Daisy alleen maar anders had ik de zorg alleen voor "2" kinderen! :p En wanneer ik hem nodig heb is hij er wel voor ons!
    We willen wel gaan samenwonen maar niet perse nu... niet omdat er nog een kindje komt! :D

En dan vraag je je missch af waarom dan nu nog een kindje erbij? Ik ben nu nog afgekeurd en zit thuis maar ik wil wel weer graag aan het werk of met een studie beginnen. Hier kan een aantal jaar over heen gaan... Maar bij mijn moeders kant van de familie kwamen alle vrouwen rond hun dertigste in de overgang... Ik wilde nog heel graag een tweede en of ik nu met 1 of met 2 kinderen aan studie of werk ga.....dat moet niet veel uitmaken... Maar zou ik eerst studie gaan doen en vaste baan zoeken... dan zou de kans op geen tweede kind veel groter zijn! :)
    Hoop dat je het een beetje snapt! hihi! ;)

6. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Mayke, gelukkig alles goed… Sterkte verder…

Sopann, gefeliciteerd met jullie zoon :D en succes met standje Bejaard… Weet inmiddels uit ervaring dat dat niet meevalt!

Sukke, sommige dingen vertel je toch makkelijker aan vreemden ;) zie dit forum haha

Mamavd, klinkt helemaal niet vaag! Tis jullie relatie en die draait zoals het voor jullie het beste werkt :D Mag ik vragen vanwege wat je afgekeurd bent (of heb je dit al us verteld??)

7. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @Foeske: Geloof al eens verteld hihi maar maakt niet uit. Ik ben chronisch hoofdpijn patiënt en een heel slecht jaar gehad van 3 tot 5 dagen in de week plat met hoofpijnen :S:(
    Gaat nu weer een stuk beter ongeveer 1 a 2dagen in de week last maar dat is voor mij al een hele opluchting! Ben over ongeveer 3 weken uitbehandeld met therapieën omdat het nu gewoon goed gaat en volledig hoofdpijn vrij zal ik waarschijnlijk toch niet worden. Als het goed blijft gaan wil ik wel heel graag weer iets oppakken want het kriebelt wel weer hoor! Maar eerst maar eens de zwangerschap en paar maandjes met de kleine thuis! :)

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mamavandaisy, prima toch als dit voor jullie zo het beste werkt. Als ik het zo lees zijn jullie op dez manier "gelukkiger" als op een andere manier dan zou het alleen maar " vaag" zijn als je dit niet zo zou doen!
    En wat betreft een tweede nu in de situatie waarin je zit. Dt begrijp ik helemaal. Hie ong net zo iets. Ik in de ww en ons huis wat vrij klein is maar wel te koop staat. Als we zouden wachten totdat verkocht is met een tweede zou het goed nog 2 jr kunnen duren voordat we voor een tweede zouden kunnen gaan. Dat wilde ik ook niet want dan zou R al bijna 5 zijn en dat zou ik te veel verschil vinden.

Foeske, ja dan kun je het toch ook delen met andere want stiekem wil je dat wel.

9. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Super dat het zo goed gaat zeg! (ik kan me nu idd vaag iets herinneren maar was het kwijt sorry) Hoop dat jij en je lichaam de toekomst op deze manier kunnen vervolgen! Kun je extra genieten van jullie meisjes :D

10. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Thnx Foeske! :D Hoop ik ook, maar gaat vast goed komen! ;)

11. demel89

demel89 Lid

23 sep 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen!
    Mooi om van iedereen te lezen hoe jullie het ervaren:)
    Ik ben ook op 1-2-2013 uitgerekend van ons eerste kindje, super spannend;)
    Hoop dat het bij iedereen goed mag gaan en over 4 maanden een mooi en gezond kindje hebben! :D

12. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Sopan; goed dat je hebt gebeld!! Daarvoor zijn ze en nu weet je dat je het nogggg rustiger aan moet doen!! Wat leuk een jongetje:) gefeliciteerd:)!

@mamavdaisy; ja het is idd een enge gedachte soms dat ze nu nog niets kunnen doen maar we gaan maar van het beste uit;) erg he die harde buiken.. Ik heb ze ook regelmatig en zolang ze niet 10x per uur komen is er niets aan te doen.. Maar ken zat mensen die ze niet of amper hebben gehad dus soms maakt me dat wel angstig.. Wat knap dat je het half alleen doet. Idd wel fijn dat je vriend klaar staat voor je als dat nodig is.. Ik heb je verhaaltje net gelezen en snap je verhaal wel:)! Hoe gaat je dochtertje ermee om? Ik vind het wel knap hoor om zo een relatie te hebben. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en beide partijen erachter staan:)!

@Sukke; ja ik zit in de ziektewet alleen ga ik wel 2 tot 3x naar het werk toe om nog administratie te verrichten. Dat wil ik zelf en ik bepaal zelf wanneer ik wel of niet kom en hoelang dus dat is fijn. Ik werk in de zorg en wil de clienten waarvan ik mentor ben voordat ik echt met verlof ga goed overgeven aan mijn collega's zodat ik met een gerust hart weg kan daar;)! Ben tot nu toe altijd soort van werkverslaafde geweest en ik houd echt van mijn werk dus ben benieuwd hoe dat straks is met de kleine..

@Foeske; dank je wel:)!

@Demel: welkom:)! En hoe gaat het met jou zwangerschap? Al de 20 weken echo gehad?

@All; *zucht wat kan een dag lang duren als je "pas" om 18.00 de 20 weken echo hebt..... Ik had hem liever om 8.30 gehad haha. Al die angsten die door mijn hoofd heen gaan zijn niet echt prettig nu! Mijn schoonzus is nu 31 weken zwanger en zit sinds vorige week al verplicht thuis dus daar ga ik straks gezellig naar toe.. Heb ik wat afleiding;) om 16.00 moet ik mijn 2 gendertaarten ophalen. kennen jullie dat?? Ik heb ze nav mijn vorige echo laten maken.. Mocht het geslacht toch geen meisje zijn dan zit er de verkeerde kleur in haha, maar dat geeft niets. Na de 20 weken echo op naar schoonmoeder en daarna naar mijn vader, broer, zus en aanhang... :) Dat de dag maar snel voorbij mag gaan..

13. demel89

demel89 Lid

23 sep 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mayke1717 : ik heb 10 september de 20 weken echo al gehad, was toen 19,3 weken. Alles zag er goed uit! En bij jou? Veel kwaaltjes of valt het mee?

14. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Demel89 welkom! Fijn dat bij jou kleine ook alles goed is!

Mayke: je zal nu er voor liggen!! Hopelijk is het gewoon lekker genieten!!! En is alles goed met de beeb!!

Met ons dochtertje hebben we heel wat onderzoeken moeten doorstaan ivm autisme en ADHD. Dit kwam er ook wel uit maar omdat ze nog zo jong was niks mee gedaan. Maar toen onze situatie werd zoals die nu is ging ook zij veranderen op positieve manier! Heeft haar heel erg veel goeds gedaan!! Denk als we haar weer zouden laten testen dat er niets uit zou komen... misschien beetje ADHD hihi. Zij heeft natuurlijk ook heel wat mee gemaakt door onze situatie en dat heeft waarschijnlijk veel effect gehad op haar! Nu is het voor haar eindelijk stabiel er is regelmaat en kinderen merken echt wel of mama en papa gelukkig zijn! Heel veel prikkels uit omgeving doet een kind heel veel!! Voor haar is het dus ook heel fijn nu! :D

15. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Demel; fijn te horen dat alles goed was.. Hier alleen last van bekken maar verder niets. Tot 12 weken alleen erg moe. En jij?

@Mamavdaisy! Wat fijn dat het ook goed gaat met je dochtertje nu.. Idd, kinderen nemen veel mee uit hen omgeving maar sommige zijn ook wat gevoeliger.. Ik vind wel dat ze tegenwoordig heel snel bij kindjes een stempel erop drukken terwijl veel kinderen vroeger ook wat drukker waren en idd wat je zegt: miss heeft ze nu maar een beetje adhd... :)!

@ All; alles was goed met onze kleine MEID :)! Gendertaarten waren dus goed.. De binnenkant was knalroze:)

Bijgevoegde bestanden:

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hier ook een goede 20-weken echo! :) Geen bijzonderheden en baby ligt iets voor op groei. Vooral grote voeten, haha!

Nu weer niks doen... Moe, buikpijn... Bleeehhh.

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik lees alleen maar goed nieuws eigenlijk, super!

Wat fijn dat de echo goed was Mayke! En weer de bevestiging van een meisje! Leuk! Ik hoop dat je nu even weg mag blijven uit het ziekenhuis (voor die ongeplande bezoekjes dan). Iedere keer toch weer spannend! En wat een leuk taartje! Ik ken het helemaal niet.

Sopann, hoe is die nu? Las dat de echo goed was. Super! En een zoon! Jeej! Heb jij nog veel last? En moet je nog steeds in standje bejaard door het leven of mag je nu weer iets meer doen? Snap dat het je beperkt te bellen met de vk als je de keer daarvoor al iemand sprak die je niet meer herkende. Maar als jij je er wel door gerustgesteld voelt dan moet je het natuurlijk gewoon doen, daar zijn ze voor. Heb je altijd dezelfde vk of wisselt dat?

mamavandaisy, fijn dat de hoofdpijn nu een stuk minder is. Kan dat ook komen door de zwangerschap? Of staat dat er bij jou los van? En een aparte manier van samenleven met je vriend maar als dat voor jullie beide werkt is het goed toch! Daar gaat het tenslotte toch om. En dat jullie nog samen zijn is het belangrijkste. Snap ook dat het voor Daisy toen helemaal niet prettig was. Er wordt inderdaad snel een stempel op een kind geplakt. En wat het dan is maakt eigenlijk ook niet eens uit als ze het maar goed doet he!

Demel, welkom hier. Fijn dat jullie echo ook goed was. Weten jullie wat het wordt?

Hier een drukke week achter de rug met 6 dagen achter elkaar werken, nu een dagje vrij en dan weer 3 werken. Dus ik doe lekker rustig aan vandaag.
    Voel de kleine meid nu steeds vaker bewegen en vanmorgen voor het eerst toen ik mijn hand op mijn buik legde, Zo bijzonder!
    Hoeveel zijn jullie nu aangekomen in gewicht? Ik loop precies op schema kwam ik net achter. Heb echt wel veel neigingen tot snoepen dus had het idee dat er teveel aangekomen was maar 6kg is precies goed! :D Voor wie het ook wil testen: Aanbevolen toename op basis van BMI | UZ Leuven

Ik ga eventjes boodschappen doen en vanmiddag lekker hobbyen: kistje opschilderen

18. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Mayke, kun je me het principe van de gendertaarten uitleggen? Zegt me helemaal niets n.l. ;) Maar in iig gefeliciteerd met jullie meid :D

Sopann, haha grote voeten… grappig om dat al te kunnen zien ;)

Jonneke, heerlijk link is dat hé! Ik kijk er ook regelmatig op en alles is oké :)

Voelen, ik voel de kleine veel maar zodra ik m’n hand op m’n buik legt verplaatst het geschop naast m’n handen of stopt het… Nu al dwars :p

Werd gister ineens gebeld door de vk… Schrok even want had dit niet verwacht natuurlijk… Gelukkig was het maar om het tijdstip van de 20wk echo te verzetten… (wat een opluchting)… Hier vandaag weer fysio gehad en boodschappen voor een week gedaan… Zit er alweer goed doorheen dus ga maar proberen slapen zo…

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou, wat gaat het eigenlijk allemaal voorspoedig hier hè? Mooie echo's en redelijke zwangerschappen. Kwaaltjes horen er wel gewoon een beetje bij begrijp ik inmiddels ;)

Ik doe nog steeds alles volgens standje bejaard. Gisteren de hele dag op de bank zitten breien aan het dekentje voor de kleine man. Vandaag dus eventjes actief geweest door naar het ziekenhuis te gaan voor de echo en bam! Direct weer twee uur bijkomen om van de buikpijn af te komen. Nu dus maar weer op de bank.
    Het UWV is ook al snel geweest met een telefoontje, maar dat viel me echt mee :) Ik kan nu toch niets anders dan rusten, tot mijn eigen frustratie nog steeds...

Het voelen is zo mooi hè? :) Ik voel het idd van binnen en van buiten. Met de dag krachtiger ook. Wat wil je met die grote voeten? Hihi :D

Jonneke, hoe gaat het met jouw werk dan? Wordt het ook niet zwaarder?

20. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Sopann; mooi dat de 20weken echo goed was:)! Wat fijn dat je de kleine zo goed voelt.. Ik voel haar vooral als ik lig of zit en steeds wat hoger en krachtiger.. Balen dat je zo snel buikpijn hebt na enkele activiteiten maar meer dan je eraan toegeven kun je niet:(! UWV belde mij ook daags na de ziekmelding;) standaard procedure denk ik! Haha

@Foeske; Een gendertaart is om bekend te maken wat het geslacht is. Op de buitenkant niet te zien maar toen we hem open gingen snijden was hij knalroze.. Zal die foto er nog op zetten maar die krijg ik nog..:)leuk dus:)!

@Jonneke; ja ik hoop het ook:)! Gaan we wel van uit! Pff drukke werkdagen idd en adn is het zo lekker om een dag vrij te zijn. Ik ben nu 5,5 kg aangekomen. Is prima zo;)! Heb ook veel behoefte aan snoep e.d. maar probeer mezelf te bedwingen. Al begint het nu, gezien het weer en aankomende feestdagen, wat moeilijker te worden;)

Deel Deze Pagina