1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papa2011

Papa2011 Lid

12 jul 2011
    40
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Oldenzaal
    Zijn er ook papa's welkom?;) Mijn vrouw is nu zwanger van ons 2e kindje, we hebben een zoontje gekregen op 16 september 2011 na een droomzwangerschap. Nu net positief getest na poging 1 voor nummer 2:) Dat het zo snel raak zou zijn hadden we niet verwacht, maar ik vind het prima zo (redelijk) snel na elkaar. Natuurlijk heb ik gemakkelijk praten, ik hoef er niet meer rond te slepen natuurlijk! Wat ik wel kan doen is zoveel mogelijk met Quinn rondslepen, om haar te ontlasten:) Nog tips over hoe ik het haar gemakkelijker kan maken?

2. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Uppiee

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik maak hier toch maar een nieuw begin dames :)

Het februari-topic gaat zo snel en is zo vol dat het bijna niet meer bij te houden is, haha. Ik ben net terug van een paar dagen Italië en er is zoveel te lezen! Vind ik ergens toch ook wel een beetje zonde van de tijd, al hoewel ik natuurlijk graag met iedereen mee leef.

Ik ben benieuwd hoe het met de meiden is die net als ik zo rond de 6 weken zwanger zijn (mijn uitgerekende datum klopt niet helemaal, dat is laat maar zeggen het minst gunstige geval). Ik las ergens dat het slapen minder gaat, maar serieus, ik heb nog nooit zo goed, zo veel en zo héérlijk geslapen! Herkennen meer meiden dat?

Verder gaat het goed! Mijn buik (darmen) zet in de loop van de dag behoorlijk op, dus ik moet echt mijn best doen om de zaak te verhullen. Normaal gesproken was ik zo plat als een dubbeltje, dus voor mijn idee valt het dan sneller op ;)

4. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Ik dacht precies hetzelfde, ik kan het allemaal niet meer bijhouden @ het februari topic. Ik sluit me hier graag bij je aan ;)

Hier ook alles ok, veel moe en veel slapen. Daarnaast af en toe flink last van de misselijkheid en hier ook een opgezette buik! Oja en de pijnlijke borsten niet te vergeten, kan er niet op liggen! En ben echt een buikslaper... haha

Vandaag af en toe weer lichte buikpijn gehad, maar niet anders of erger als bij 4 en 5 weken..

Nog 12 daagjes en dan eindelijk de echo! w88 duurt lang!! :S

5. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    ik heb 6 juli eerste echo.. ben vandaag 8 weken zwangerr :D

6. Esma

Esma Bekend lid

Dag dames,

Ik heb ook geen tijd om alles te lezen, maar als ik tijd heb, lees ik wel wat van jullie.
    Hier gaat het nog goed. Ben al 6 weken verder, heb geen innestellingsbloedingen gehad, terwijl ik dat wel bij de 1ste 2 heb gehad.
    En ik heb, gelukkig , ook nergens last van. Behalve opgezwollen buik.

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat fijn om een beetje aanhang te hebben :) Goed om te horen dat het allemaal goed gaat met jullie.

Wij hebben aanstaande dinsdag onze eerste echo. Ik ben dan in het 'slechtste' geval bijna 7 weken. Het is zo spannend! Als ik er alleen al aan denk krijg ik klamme handen. De vorige keer was het vruchtje veel te klein. Tot eergisteren was ik er van overtuigd dat alles goed zat. Sinds toen moet ik mezelf echt overtuigen dat er meer goede dan slechte zwangerschappen zijn. Stomme hormonen!

Sinds een paar dagen voel ik mijn borsten ook opspelen. Vooral 's nachts. Nou heb ik een cup a en sliep ik altijd gemakkelijk op mijn buik. Nu is het soms wel even zoeken.

Iedereen nog plannen voor het weekend of staat het sociale leven ook even op een laag pitje?

8. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Aanstaande dinsdag is het al heel erg snel! :) Voor je het weet is de echo geweest en wil je weer! ;)

Ik vind het ook echt heel erg spannend. en mag nog even langer wachten....:( haha..

Dit weekend ga ik echt heel weinig doen. Vorig weekend mijn verjaardag gehad.. en dat was me echt veel en veel te druk. dus het weekend lekker voor mezelf en gezinnetje! Slecht weer wordt het toch! :p
    Jij nog wat leuks in de planning dan?

x

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ja, ik hoop echt dat we goed nieuws krijgen!

Op zich een rustig weekend ook. Morgenavond een feestje, maar dat is het enige 'spannende'. Verder kan ik lekker uitrusten en eens kijken of ik weer wat in huis kan doen, haha! Dat schiet er behoorlijk bij in.

Veel plezier dit weekend :)

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik wil me ook graag hier weer aansluiten. Februari topic gaat mij ook te snel. Weekendje weg geweest en kan meteen uren bijlezen :) Dat ga ik niet redden iedere keer.
    Langzaam wordt het hier ook drukker zie ik. Gezellig!

Even een vraagje. Weet iemand in hoeverre een boottocht op een vissersboot kwaad kan bij een prille zwangerschap? Waren het weekend met zo'n boottocht mee en merkte uiteindelijk wel dat ik me heel ongemakkelijk begon te voelen. Vooraf helemaal niet aan gedacht dat die trillingen kwaad zouden kunnen. Vrijdag heb ik weer een echo maar nu duurt het best wel lang tot het zo ver is :) Ik voel me verder nog wel gewoon zwanger, moe, misselijk enzo. Maar zo snel zal dat ook niet gaan denk ik als het fout gaat dat je je meteen niet meer zwanger voelt of wel?

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sopann, succes morgen bij de echo!

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

@Jonneke, je baby zit super beschermd. Ik kan me niet voorstellen dat een boottocht kwaad kan. Dan zouden mariniers nooit zwanger kunnen worden toch? Je moet gewoon blijven doen wat je altijd deed. Alleen geen contactsport of iets dergelijks. Stress is het meest schadelijke voor de krummel.

Gisteren hebben we een kloppend hartje gezien. Ik kan het nog nauwelijks geloven! Heel onwerkelijk. Ik ben ongeveer 7 weken nu. Over drie weken mogen we weer kijken of alles goed groeit. Ook nog best spannend weer.

Verder voel ik me trouwens prima. Wel heel moe; er komt bijna niets uit m'n handen. Maar verder niets te klagen :)

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sopann, wat fijn dat de echo er goed uit zag! Een mooi kloppend hartje bij jullie kleine wonder! En fijn dat je snel weer mag he! Zelf heb ik dat wel tenminste. Ik mag vrijdag weer voor een echo maar eigenlijk vond ik deze twee weken wel erg lang duren. Zou het hartje nog wel kloppen? Zeker met die angst op die boot erbij heb ik dat wel heel erg. Maar dat moet ik los laten.

Vermoeidheid herken ik. Ik krijg zelf ook weinig nog uit handen. Maar geef er maar lekker aan toe. Wat vandaag niet komt komt morgen wel :)

14. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @Jonneke: Boot zal echt geen kwaad kunnen hoor! Moet heel wat gebeuren om het van buitenaf te kunnen schaden! Zit vast goed!

@Sopann: Gefeliciteerd met de echo! Nu heerlijk genieten!!!!

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Morgen weer voor een echo! Vind het zo spannend! Afgelopen dagen weer meer last van buikpijn. Soms denk ik: ow zit dat wel goed? Maar andere momenten denk ik weer: hij is hard aan het groeien. En dat laatste probeer ik me maar aan vast te houden. *uren aan het aftellen* :D

16. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Spannend hoor! Pff ik mag woensdag....

Is t al woensdag?...

:p Haha

17. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Spannend hoor allemaal
    Ik heb volgende week vrijdag mijn eerste echo

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Nog even geduld, voor je het weet is het zo ver! Dat vond ik wel tenminste. Eerst lijkt het alsof de dagen voorbij kruipen maar nu ik terug kijk is een week zo snel voorbij gegaan. Vorige week vertrokken we voor een weekendje weg. Lijkt echt nog korter geleden :)

Vandaag echo gehad en zag er weer mooi uit. Onze pixel is al 1,66cm!!! En er zitten echt al armpjes en beentjes aan. Knap dat ze dat al kunnen zien als het nog maar zo klein is. *zucht* ben helemaal verliefd! Dit gevoel wil ik vasthouden!

Bijgevoegde bestanden:

19. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Mooi Jonneke! Ik hoop dat ik woensdag ook zoiets mag gaan zien!! :D

Lekker genieten nu!!!

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh wat schattig hè? :)

Ik snap ook helemaal wat jullie bedoelen met dat wachten. Over twee weken mogen we weer maar het lijkt nog zo ver weg! En ook die onzekerheid herken ik erg goed. De vorige echo was ik er helemaal niet bij joh. Nu ben ik nog nieuwsgieriger ;)

Hoe voelen jullie je? Ik voel me al een paar dagen goed beroerd. Was ik eerst misselijk door een lege maag, nu maakt het niet meer uit. Gewoon de hele dag :( Verder moe, moe en nog eens moe. Mijn hoofd lijkt te bestaan uit watten. Ik hoop wel dat ik me snel beter ga voelen!

Deel Deze Pagina