1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Elijfay, wat leuk dat de babykamer al klaar is! Welke stijl heb je het? En kun je niet een foto posten? Ben wel heel benieuwd! Hier nog geen tijd om er mee verder te gaan. Wil wel graag maar merk dat het werken, 36 uur, en daarnaast soms nog wat andere dingetjes echt genoeg is. Vandaag vrij en gepoetst maar ben blij dat ik nu zit. PFF. Herkennen jullie dat?

Sopann, afwachten dus tot vrijdag. Maar dat je je minder moe voelt is wel fijn. maar ja, als je zo weinig doet kan dat ook bijna niet anders :) Hopelijk lukt het vandaag om dan wel iets te doen. Ga je iets leuks doen?

Mayke, als je de beeb steeds minder voelt lijkt me niet fijn. Heb je die vraag van de week niet gesteld bij controle? Als je je echt zorgen maakt zou ik gewoon bellen. Ook al bel je veel, in jouw situatie is dat heel erg begrijpelijk.

Hier voel ik de kleine wel steeds beter. Niet veel vaker dan eerst maar wel duidelijker. Nu ook al een klein beetje als ik mijn hand op mijn buik leg. Merk dat ik daardoor de angelsound minder gebruik. Wel een fijn gevoel dat schoppen, NOG wel :) tot ze dadelijk harder begint te schoppen denk ik... haha!

Mayke, Hier nog geen last van melk lekken. Wist eigenlijk ook niet dat dat al zo vroeg kon beginnen.

Fijn weekend allemaal. Mijn weekend zit weer behoorlijk vol :S Wel leuke dingen (schoonouders komen logeren, verjaardag vader, bezoek van vrienden, kermis) maar merk dat ik daardoor moeilijk aan mijn rust toe kom... Volgende week maar eens bij de vk en fysio over hebben wat ik kan doen om de balans wel goed te houden. Rug doet steeds vaker pijn nu.

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Elijfay, foto foto :D

Sopann, nog even wachten dan…

Voelen, hier voel ik de beeb inmiddels ook als ik sta en zit :D eerder was dit alleen als ik lag, heerlijk vind ik het… (behalve ’s nachts dan hihi)

Mayke ben het helemaal met sopann eens hoor… als je het niet vertrouwt bellen!

Melk, nope heb dit vorige zwangerschap ook niet gehad…

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Zo, ben even een dagje "afwezig" geweest.
    Druk met auto's en dat soort irritante dingen.

@Mayke, hier nog geen melk lekken. Ik heb dat bij R ook niet gehad trouwens. Hoop dat dat nu ook zo blijft! ;)
    Hoe is het nu, voel je de baby al wel wat meer of heb je nog steeds het idee dat het minder is? Ik zou gewoon bellen hoor. Een weekend duurt zo wel erg lang!

@Jonneke: Pff, met 36 uur werken kan ik me dat zeker voorstellen. Ik heb het zelfs nu wel eens!

Hier weer niet helemaal fit geweest ook deze week. Heb 3x soort van beginnende migraine gehad. Een waas voor mijn ogen krijgen en daarna hoofdpijn en donderdag was ik soort ziek. S ochtends en s middags spugen. R kwam heel lief bij me staan op de wc zegt ie eerst "Mama? Poep! Mond!" en 's middags roept ie "Ooh, MAMAAA, MAMAAA!" en klopt ie daar bij heel liefjes op mijn schouder! *zwijmel*

Donderdag ook de eerste kleertjes binnen gekregen, wat klein is dat spul weer zeg!
    Komende week ook weer naar de vk, ga met haar even bespreken of ik vanuit mijn ww ook de zw in kan. Ik heb al een chronische rugblessure maar heb daar nu zoveel last van. Als ik nu werk had gehad had ik echt geen volle dagen kunnen werken. Aan het eind van de middag is mijn rug al zo pijnlijk en vermoeid dat het me thuis nog maar net lukt.
    Verder hebben we net een nachtje weg geboekt in de herfstvakantie. Voor het eerst sinds R dat we met zijn tweeën een nachtje weg gaan. Plakken er gelijk een sauna bezoek via o.ptimel aanvast. Even lekker quality time samen, zijn we aan toe.

Jullie nog leuke plannen morgen?
    Hier heerlijk lam heel de dag in pyama in huis hangen gok ik. ZIjn de laatste weken al weer druk zat geweest.

4. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Jonneke, klinkt leuk dat weekend:)! Tsja, balans zoeken is vaak moeilijk als je een druk weekend/drukke werkweek hebt.. Hoe in te plannen zou ik ook moeilijk vinden!

@Foeske; lijkt me idd ook een heerlijk gevoel om de kleine ook staand te voelen.. idd in de nacht is het minder;)!

@Sukke; ahh wat lief die kleine:) pff wel balen dat je je zo slecht hebt gevoeld.. Ik heb zelf geen migraine maar zie in mijn omgeving dat het echt geen pretje is! Ben benieuwd of je de zw in kan vanuit de ww. Miss is er op internet al iets over te vinden? En wat lekker dat jullie n nachtje weg hebben geboekt.. Ff quality time met zijn 2en:)! Waar gaat de kleine naar toe?? Lekker van genieten en morgen ookv an jullie pyjama dag.. Het wordt (zeggen ze...) 24 graden morgen.. ben benieuwd..

@All; net terug uit zkh.. Weer een bloeding gehad.. Alles dubbel en dwars gecheckd en alles was goed.. Rare is alleen elke keer dat er geen bloed of roestbruine afscheiding is te zien na een bloeding.. Arts vroeg of het niet urine was waar bloed in zat. Nee ik drup bloed en ik heb krampen alvorens ik een bloeding krijg waarbij het eruit stroomt.. Wat het is?!?!?! Voor de zekerheid weer een uitstrijkje gemaakt en urine opgevangen om te kijken of er rode bloedlichaampjes in zitten.. Moederkoek was goed, baarmoederhals was lang genoeg en ook daar was geen bloed te zien.. Ook niet als ik 3x ging hoesten dan was de baarmoeder nog mooi van lengte en sloot hij zich weer goed.. Pff ben echt bang elke keer en ondanks dat ik ben gerustgesteld ben ik er nog hevig van ontdaan.... Nog wel gezegd dat ik de kleine al n week minder voel. Schijnbaar is dit heel normaal tot de 25 weken. Als je dan vermindering voelt dan moet je aan de bel trekken. Nu hebben ze nog veel ruimte zonder dat je er de hele tijd iets van voelt! Op de echo zag ik de kleine ook de hele tijd bewegen en dan voelde ik het niet. Ik ga gauw mijn bedje opzoeken nu..

5. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pff Mayke, wat naar allemaal! Ga je dan steeds naar het Elisabeth? Ik heb ooit gehoord dat ze daar "goed zijn" qua zwanger"raken" en zwangerschappen!
    Lijkt me ook erg eng dat ze telkens niets kunnen vinden! Gelukkige was de baby iig gewoon weer lekker actief!

Zoonlief gaat dan naar mijn ouders en gaat dan met mijn moeder en oma naar de E.fteling! Die zal dus niks te kort komen!
    24 gr vandaag! Dan zal het wel geen pyamadag worden. Haha.

Ik heb al wel wat gevonden op het net over de zw in gaan als je ww hebt en wat ik vond " klinkt" positief. Ben benieuwd!

6. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Sukke, wat schattig zeg :)

Mayke, he getsie zeg! Wederom schrikken dan… Gelukkig was alles goed…

7. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    He.. Gezellig dat hij dan naar de E. gaat met je moeder en oma.. Het is hier lekker weer, daar ook? Haha.

Ja ik ga naar elisabeth! Woon daar 3 min vandaan dus das handig.. Och ja jij kent dat natuurlijk! Heb je lang in tilburg gewoond?? Fijne zondag

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Tot ik ging samenwonen. Ben er opgegroeid, altijd in de reeshof gewoond.
    Hier is het idd ook lekker weer. Kleine slaapt, manlief aan de studie. Heb net vast verse soep gemaakt, was weg gewerkt en nu ff op de bank! Straks nog een lekker eind wandelen!

9. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Ah leuk:)! En waar woon je nu als ik vragen mag? Lekker zeg:) een vers soepje en nog even lekker gewandeld! Daar is het zondag voor he.. Ik ben naar mijn zus gegaan en we zijn even met de hond naar het voetbal gaan kijken.. Was nu wel lekker om daar te staan haha! Nu weer lekker thuis en plat.

10. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@Mayke, wat rot weer zeg! Fijn natuurlijk dat het goed is, maar met bloedverlies lijkt het me eng blijven!

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Zwangerschapslijst

Uitgerekende datum
    02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen
    03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje
    03-02: foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim
    03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje
    03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje
    06-02: Jonneke83 (2e kindje, eerste vlindertje) ZH, bv, meisje
    10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim
    13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen
    14-02: Sopann (1e kindje) ZH, bv, jongen

Afspraken
    02-10: Sjubidoe controle vk
    02-10: Sopann, controle vk
    04-10: Sukke, controle vk
    04-10: Jonneke, controle vk
    11-10: foeske, controle + echo gyn

3 jongens, 4 meisjes, 2 geheim

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik heb de lijst maar weer eens bijgewerkt dames :) Volgens mij staat ook nog niet iedereen er op hè?

Nou, nu iedereen maar eens goed beantwoorden, want er zijn heel wat berichtjes geweest!

@Elijfay: wauw! De kinderkamer al af. Wat fijn zeg :) Ik ben nu wel een beetje jaloers ;) Hier ligt het klussen al een tijdje stil, omdat vriendlief het druk had thuis op de boerderij. En ik kan niet zoveel, dus dan staat dat kamertje er maar leeg en onaf te zijn... Ik heb zoveel zin om alles in te richten! :D Heb je ook een foto van de kamer, of wil je dat liever niet laten zien?

@Mayke: gaat het inmiddels alweer wat beter met je? Heb je uiteindelijk nog gebeld of voel je de baby misschien alweer wat meer? Dat laatste zou natuurlijk helemaal mooi zijn!
    Gelukkig heb ik ook nog geen last van het lekken van melk! Ik had het in de puberteit heel snel als bijwerking van medicatie, dus ik had het nu ook wel verwacht, maar het is nog droog ;) Ze groeien trouwens wel als kool zeg... Bijna harder dan mijn buik!
    Ik weet trouwens niet welk weer bericht jij gezien hebt, maar het was écht geen 24 graden hoor ;) Misschien wel waar jij woont?

@Jonneke: wat fijn dat je de baby meer begint te voelen :) Ik voel het inderdaad ook echt al door mijn buikwand heen. Heb er eigenlijk nog niet zo op gelet of het dan ook te zien is. Daar ben ik nu ineens wel benieuwd naar!
    Heb je een leuk weekend gehad? En pas op met je rug hoor! Dat waren bij mij de eerste signalen dat ik rustiger aan moest doen, alleen had ik dat toen niet door :D Rust is zooo belangrijk!

@Sukke: wat schattig dat je zoontje zo reageert. Wel heel vervelend dat je je zo vervelend voelt. Is het inmiddels alweer wat beter of gaat het nog steeds op en af? En die babykleertjes: te schattig hè!
    Je kan volgens mij in overleg met het UWV wel van je WW naar de ZW. Je moet je dan ziekmelden met klachten vanuit de zwangerschap. Dan ga je over naar een andere afdeling van het UWV (waar ze wel wat relaxter zijn dan vanuit de WW ;)). Het advies van een verloskundige kan je gebruiken als onderbouwing. Hopelijk lukt het een beetje om dat voor elkaar te krijgen!
    En de sauna!! Heerlijk!! :D Vriendlief wil niet meer nu ik zwanger ben. Vindt hij te gevaarlijk voor de baby... :S

Gisteren een dagje weggeweest en ik heb het wel weer moeten bekopen. Ben nu lichamelijk weer erg moe. Vooral mijn rug en bekken voelen zo zwaar aan! Dat wordt dus weer een dagje breien op de bank. Het dekentje schiet mooi op zo ;)
    Overigens voel ik me los van die rug echt prima. Daar ben ik wel erg blij mee. En de buik groeit enorm hard! Nu is het als ik plat lig in bed ook echt een bolletje. Zo bijzonder dat daar een kindje in groeit hè?

Hopelijk heb ik nu iedereen gehad! Ben het overzicht een beetje kwijt ;)

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mayke, ik woon nu in zuid Holland! Huis staat wel te koop dus ooit, wanneer het verkocht is, gaan we in Goirle wonen!

Sopann, Ow een dekentje breien hoe cool! Ik wou dat ik het kon, vind dat zo gaaf en schattig altijd! Heb vanmorgen Vk gebeld. Wil de afspraak van donderdag naar morgen hebben. Hoop dat het kan en ik werk kan maken van de zw.
    Hier gaat het nu wel weer beter. Het is echt op en af maat die rug blijft continu. Merk dat ik in het wkd minder last heb omdat manlief dan ook meer thuis is en met R kan doen. Nu is hij vrij zelfstandig maar goed ik kan dat mannetje ook niet verplichten om zelf de trap af te gaan, vraag het wel altijd maar toch! Stiekem til je ze nog best veel, paar keer per dag op en van de wc, in en uit de kinderwagen, in en uit de autostoel, op de commode op schoot is wel killing merk ik!

14. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ow ja sopann-man! De sauna kan prima. Tijdens mijn vorige zwangerschap met 35 wkn nog geweest en was heerlijk!

Gewoon goed naar je lichaam luisteren! Op het moment dat je normaal toch nog even iets langer blijft zitten nu eruit gaan, niet helemaal bovenin gaan liggen, stapje voor stapje afkoelen ( dus eerst koud water over enkels en polsen, dan langzaam benen en armen en dan onder de douche) niet in het dompelbad en in de infrarood! Dan is er echt niets aan de hand, heerlijk ontspannend! Ook voor de baby!
    Sauna actie van O.ptimel is weer! 2 voor de prijs van 1!

15. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Sopann; hahaha, ja hier was het echt 24 graden. Was echt heerlijk!! :)! Leuk om zelf een dekentje te breien!! Ik had nog nagevraagd over de baby voelen en tot 25 weken kan dat zo af en toe zijn.. Vanaf 25 weken moet het wel vaker zijn en anders bellen.. Mijn buik groeit nu ook als kool.. Bizar idd dat daar een klein wondertje in zit:) maar wel o zo mooi:)!

@Sukke; He, wat leuk; Goirle:)! Ik woon echt 5 min van goirle af.. Zit net op de rand Tilb/Goirle. Mijn broer woont ook in Goirle.. Ik ga er vaak gauw ff naar toe als ik iets moet hebben, hoef ik niet de stad in;)!

16. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Hoi meiden,

Beetje laat maar heb met een paar meiden een topic in zwangerschapsclubs maar lijkt me gezellig hier ook mee te kletsen. ;)
    Als jullie dat ook leuk vinden. :D
    Ik ben uitgerekend 2 februari.

17. Sopann

Sopann Niet meer actief

Zwangerschapslijst

Uitgerekende datum
    02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen
    03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje
    03-02: foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim
    03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje
    03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje
    06-02: Jonneke83 (2e kindje, eerste vlindertje) ZH, bv, meisje
    10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim
    13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen
    14-02: Sopann (1e kindje) ZH, bv, jongen

Afspraken
    02-10: Sjubidoe controle vk
    04-10: Sukke, controle vk
    04-10: Jonneke, controle vk
    11-10: foeske, controle + echo gyn
    30-10: Sopann, controle vk

3 jongens, 4 meisjes, 2 geheim

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Mirpat87, welkom! :)
    Het gaat hier LANG niet zo snel als in het februari-topic hoor :)

We hebben een zwangerschapslijst. Net weer aangepast met mijn eigen gegevens. Leuk als je jouw gegevens er ook in zet misschien?

@Sukke: Sopann-man wil echt niet :( We gaan nu vast nog wel een keer naar een kruidenbad of zo. Als ik weer wat meer inzetbaar ben. Pff... Gisteren weer controle + echo gehad (leuk leuk leuk :)) en daarna wezen eten bij mijn ouders. Nu barst ik dus echt weer van de rugpijn. Bizar toch!!

@Mayke: hier groeit de buik ook hard idd! Elke ochtend verbaas ik me onderhand weer :D Vriendlief en ik zitten ook echt te kijken of we al wat zien bewegen in mijn buik, want ik voel het kindje zo overduidelijk trappen!

Hebben jullie trouwens ook zo'n honger? Echt... Ik vind het niet normaal meer! De hele dag doe ik niet meer dan me op de benedenverdieping begeven met breien, wasje draaien, wasje opvouwen en naar de wc gaan, maar ik heb zooo'n trek!! Kan wel drie keer op een dag stamppot boerenkool eten :D

19. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Kan ff niet via mn telefoon knippn en plakken maar in ieder geval ben ii uitgerekend 2 februari, eerste kindje wil graag thuis bevallen en we weten niet wat t word. ;)

Ikzelf ben vrachtwagenchauffeur en woon in waddinxveen. (Zuid holland )

Sopann: idd heerlijk naar de sauna!! Ben nog niet geweest sinds ik zwanger ben maar gaat zeker nog gebeuren. :D

En die honger heb ik nu ook hoor.
    Tot week 17 hartstikke misselijk geweest en weinig gegeten maar haal ik nu weer in. haha :)

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Sopann, ga je een foto van je dekentje posten? Ben benieuwd :D

Baal van het thuiszitten… Kilo’s lijken eraan te vliegen nu ondanks ik toch echt minder eet…

Mirpat, welkom!

Voor de rest alles goed hier :D Probeer zoveel mogelijk uit m’n dagen te halen. ’s Ochtends doe ik iets zodat ik ’s middags kan rusten en ’s avonds weer bijgetankt ben om voor het eten e.d. te zorgen… Zo komen we de dag wel door :p

Deel Deze Pagina