1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Mirpatt:) Welkom:)

@Sopann; oo ik heb ook de hele dag trek. Niet normaal.. Ik probeer veel kleine porties te eten met veel fruit tussendoor of een snee peperkoek ofzo. En ik drink veel water maar god wat is het moeilijk;)!

@Foeske; leuke dagindeling, ik ga je bij deze volgen met die indeling haha!

@all; gisteren weer controle gehad en weer was er geen bloed te zien aan de baarmoeder. Wel was er zaterdag bloed in mijn urine gezien dus ik moest gisteren ook weer urine inleveren en prikken op mijn ijzer. Om half3 werd ik gebeld dat mijn ijzer wat lager was maar niet noemenswaardig erg. Ook zat er weer bloed in mijn urine alleen midner dan de vorige keer. Nu moest ik gelijk terug naar het zkh en kreeg ik een katheter om urine op te vangen. Als dit schoon zou zijn dan zou het bloeden wss toch echt van de baarmoedermond komen maar als hier bloed in zou zitten dan moest ik naar de uroloog. Maar deze urine was schoon dus het komt niet uit mijn urinebuis. Waar het dan vandaan komt?! Raar toch dat ik elke keer een bloeding heb en er is neits te zien.. Kreeg wel meer rust voor geschreven dus ik mag nu in de ochtenden wat doen en de middagen (of juist andersom) moet ik rust nemen. Kijken of de bloedingen dan afnemen. Toevallig belde gisteren ook de bedrijfsarts en die stond er achter.. Nu afgesproken dat ik nog 1 keer per week, mits haalbaar naar het werk kom. Dit omdat ik ook al elke week nu naar het zkh, psycholoog en fysio moet.

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Mayke, beetje jammer dat m’n dag er elke dag zo uit moet zien ;) Maar das voor jou niet anders lees ik net ;) Hoop dat ze alsnog de oorzaak kunnen vinden (en hier wat mee kunnen want dit is balen!)

3. demel89

demel89 Lid

23 sep 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Iedereen!!
    Heb even een tijdje niks laten horen, was nogal druk op het werk:)
    Fijn om te lezen dat het bij iedereen nog goed gaat :)!!

Nog even over die lijst met uitgerekende data enzo...het lukt me niet om mijne erbij te zetten...:(
    Ik ben iig 1 februari uitgerekend, het is mijn eerste kindje, wil graag in het ziekenhuis bevallen en ik weet wel wat het geslacht is maar dat houden we nog even geheim:).

Liefs!

4. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Zwangerschapslijst

Uitgerekende datum
    01-02: Demel89 (1e kindje) ZH geheim
    02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen
    03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje
    03-02: foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim
    03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje
    03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje
    06-02: Jonneke83 (2e kindje, eerste vlindertje) ZH, bv, meisje
    10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim
    13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen
    14-02: Sopann (1e kindje) ZH, bv, jongen

Afspraken
    02-10: Sjubidoe controle vk
    04-10: Sukke, controle vk
    04-10: Jonneke, controle vk
    11-10: foeske, controle + echo gyn
    30-10: Sopann, controle vk

3 jongens, 4 meisjes, 3 geheim

5. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    heb je er ff bijgezet :D

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hai dames!

Wat een rust hier! :) Komen jullie de dagen een beetje door?
    Ik heb nu toch maar eens eindelijk een foto gepost van het babydekentje in wording ;) Ik heb nog veel meer lappen in verschillende groottes en ga er nu een witte rand omheen haken. Staat strakker dan hoe ik het eerst had.

7. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Ziet er super uit Sopann ben benieuwd naar het eindresultaat :) Hier gister een vis gehaakt en nu met een kip bezig... Zo komen we de dagen wel door :)

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Leuk Foeske!! :)
    Ik kijk er nu al naar uit dat het dekentje af is. Ben al helemaal vol met ideeën over een sjaaltje, een mutsje, sokjes... :D

9. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Leuk dat gehaakte zeg!

Ik kan het helaas niet. nog geen geduld voor gekregen. mn moeder wel. Ze heeft al 2 hele gave dekentjes voor me gehaakt. Zo leuk!

10. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hey Dames....

Hier ook maar weer even een berichtje van mij!

Leuk die dekentjes! En wat zo schattig die vis! Ik zou er denk ik geen geduld voor hebben!! hihi Ik ben maar aan het bakken geslagen! Heerlijke appeltaart gemaakt die natuurlijk al op is :p Laatst met dais kruidnoten en koekjes gemaakt! Leuk en lekker! ;) Oja en het huis gaat er zo heerlijk naar ruiken! Vooral met dat trieste weer laatst! heerlijk huiselijk! :D

Hoe gaat het met jullie en de kwaaltjes? Hier eigenlijk wel goed! Heb eindelijk weer meer eetlust wat echt ontzettend fijn is! Heb wel sneller last van steken in de zij en ik moet zo vaak naar de wc... vooral als ik even heb gezeten en weer opsta of wanneer ik gefietst heb! Waar t vandaan komt? want er gaat meer vocht uit dan naar binnen volgens mij!
    Maagzuur pfff dat kan soms zo vervelend zijn. nog vervelender is....die rennies mag ik niet! :( Vanwege verleden (nierziekte) Heeft iemand anders nog tips wat hiertegen kan helpen? zijn er evt andere maagtabletten dat wel mag?
    Hoor t graag! ;)

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Yoghurt! Dat helpt mijn maag rustig houden, al krijg ik ondanks dat nog wel regelmatig wat terug als ik net teveel heb gegeten. Bleh! Zo vies hè.

Hier gaat het goed met de kwaaltjes! Mag ook wel nu ik zo weinig doe, haha ;) Ik voel mijn rug nog steeds snel en stuitje is ook niet meer mijn goede vriend. Herken het vaak plassen ook! Ik moet er midden in de nacht áltijd om half vier uit. Kan je de wekker op gelijk zetten ;) Het was trouwens géén blaasontsteking hier! Kan je wel altijd ff laten checken :)

Verder niets te klagen :) Het groeit goed hier en ik heb echt een druktemaker in mijn buik! Ik voel hem echt héél vaak heel duidelijk. Als ik sta trouwens nog niet :)

Nu spontaan zin in appeltaart :D

12. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

ik ben vandaag weer goed gekeurd door de vk!
    Nog steeds veel harde buiken, maar volgens vk kon het geen kwaad. Ben er soms nog wat onzeker over, maar ik hou het maar in de gaten.

*voelen, jaaa regelmatig :D mn buik golft behoorlijk als ik ga liggen. Ik voel haar sinds een week ook af en toe een beetje als ik sta! En als ik zit ook.

*plassen, herkenbaar! zo vaak! heb steeds druk op mn blaas.

*buik, ik heb een buikje! het gaat nu ineens hard.

*appeltaart.. waar woon je MvD? jammmm

Tellen jullie nu ook af na 26 weken? toch weer een belangrijk mijlpaal he.

13. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hier kan ik de kleine ook overduidelijk voelen.. betrap me erop dat ik soms tegen mijn buik zeg he nu ff niet! Hahaha ....dus ja ook constant als ik sta... ze trappelt dan vaak net achter schaambeen en dat is niet altijd even fijn!!

Ik vond vanaf 10 tot 20weken zo snel voorbij gaan. .. heb nu t idee dat de tijd stil staat! Zal ook zijn omdat ik met kamertje niet verder kan tot de vloerbedekking gelegd is... strx mooi wat afleiding met de feestdagen!! Ik houd mezelf voor om vanaf 30 weken echt af te gaan tellen.... vind ik een iets veiligere zone ofzo hihi

14. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Oow zo bedoel je dat haha nu aftellen na de 26 weken toe!!
    Ik kijk al uit na de 24weken omdat dat nu nog de grens is dat ze er alles aan zullen doen het in leven te houden...stel dat.. maar waarnaast probeer ik meer uit te leven na de 30 weken... rond dan weer groeiecho en dan toch weer bevestiging dat alles goed gaat etc

15. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

vanaf 24wk heeft een baby recht op zorg. Maar ze doen er niet alles aan hoor.
    En ze willen het terug draaien naar 26wk. Misschien wel beter hoor.
    Ik tel liever af na 26wk. maar ze moeten maar mooi wat langer blijven zitten!;)

groeiecho.. die krijg ik niet volgens mij:(

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    MvD, ik heb hier, sinds ik die nacht zo heb lopen spugen, omeprazol tegen de maagzuur! Kun je bij de etos halen en via de ha. Het wordt alleen niet vergoed en is best duur. Ik betaal 12 euro voor 14 pillen! Yoghurt wekt hier juist zuur op. Vanmiddag een schaaltje op maar heel de middag last gehad!

Haken, zo leuk! Ik had al in hey haak-topic gekeken en lekt soort aangestoken! Op internet op zoek gegaan maar ik snap er niks van! Wordt hem dus niet!

Hier vorige week bij de Vk het 1 en ander besproken over de zw. Ze zei dat zij daarin niks kon betekenen en dat de ha dat moest doen. Daar vrijdag geweest en ook hij kon doet niet!???? Morgen dus maar het UWV bellen!

Ik voel de kleine hier ook heel goed! Probeer het soms aan R te laten voelen maar dat werkt natuurlijk nog niet!

Hier is de rug nog steeds het zelfde! Zal waarschijnlijk wel zo blijven. Blijf iig wel trouw iedere week naar de osteopaat gaan!

Aftellen, nee dat heb ik eigenlijk helrmaal niet, raar! Deed ik bij R heel erg! Heb nu ook nog te veel te doen denk ik.

17. Sopann

Sopann Niet meer actief

Honger!! Gisteren ging ik slapenmet trek, maar ik was eigenwijs en hoefde écht niets te eten, zelfs na aandringen van vriendlief. Nu zit ik hier dus middenin in de nacht met twee boterhammen smeerkaas en een kop thee ;) En een verschrikkelijk druk kind in mijn buik! Pfff... Kan me niet herinneren dat ik hem al zo veel gevoeld heb. Echt al een.paar rake trappen tegen mijn blaas :p

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Net het UWV gebeld om ziek te melden, dat ging verdraait makkelijk! Heb me voor niks druk gemaakt. Word binnen 48 uur gebeld door iemand anders om de aard van de klachten mee te bespreken en adh daarvan wordt bepaald of ik nog naar een arbo arts moet!

Ik had van de week op internet gelezen dat je wanneer je in de zw gaat je meer betaald krijgt dan in de ww omdat je dan je volledige dagloon krijgt ipv de 70% in de ww. Was dus een bijkomend voordeel, dat zou 500 euro schelen! Dat is dus helaas niet zo. Pas na 13 wkn ziek zijn gaat dat over.....

Nachtelijke honger! Haha, hier ook weleens wakker van geworden maar was telkens te lui om er dan uit te gaan!

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat fijn Sukke!
    Ik heb net ook weer contact gehad met het UWV. Ze zijn idd verbijsterend makkelijk hè? Ik heb het idee dat ze je nog net niet iemand sturen om de huishoding van je over te nemen en je lekker in te stoppen ;

Hoever zijn jullie met de naam trouwens? Wij hebben gisteren een keus gemaakt, maar ik vind het nog wat eng om definitief te zeggen dat dat hem wordt. We houden het voor onszelf trouwens, maar ik bedoel meer de denkslag in mijn hoofd ;)

20. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Wij hadden de meisjesnaam al 3 jaar geleden gevonden:)
    Over de jongensnaam kwamen we nog niet uit. Maar we mogen de meisjesnaam eindelijk gebruiken:D

Deel Deze Pagina