Sopann, ideeën genoeng dus mamavD, bakken is ook leuk J Nadeel is alleen dat opeten he haha Kwaaltjes, op de BI na verder eigenlijk helemaal geen last Maagzuur, heb dit eind vorige zwangerschap heel erg gehad en hiervoor Antagel (verkrijgbaar bij apotheek) gebruikt! Werkte echt super! Pip, mooi dat je weer goedgekeurd bent! euhm ben even niet mee geloof ik Waarom is 26 weken een mijlpaal? O oké Ik leef meer naar de bevaldatum op zich toe haha Sukke, wat wil je weten? Ik heb mezelf leren haken door op youtube filmpjes te kijken en de rest haal ik uit boekjes Hier ook al naar de arbo geweest en UWV aan de tel. Gehad moet zeggen dat ze milder zijn als het over zwangerschap gaat Tenminste dit is mijn ervaring! Namen, ik denk dat we eruit zijn maar helemaal zeker durf ik het nog niet te zeggen haha
Oh ja!! *zwangerschapsdementie* Die 26 weken begrijp ik wel Dan heeft het kindje een kans buiten de baarmoeder. Ik moet zeggen dat ik me er pas bewust van werd toen ik drie weken geleden (damn wat gaat de tijd snel...) een beetje bloed verloor. Toen had ik echt zoiets van: 'Nee! Niet nu er al uit! Je redt het nog niet zonder mamma!' Inmiddels is die 'angst' wel een beetje minder. Het komt enerzijds omdat ik me weer beter voel en anderzijds omdat idd die 26 weken dichterbij komen. Uiteindelijk ben ik pas blij als zoonlief warm en glibberig op mijn buik ligt in plaats van dat ie er in rondzwemt natuurlijk @haken: internet is idd een goeie. En anders eens vragen of iemand in de buurt je het kan leren. Ik had het in één middagje onder de knie
Hier ook geen groei echo hoor Waarschijnlijk over een week of 2a3 een pret echo 3D. Maandag naar de HA geweest en hier dus wel blaasontsteking. 2e in 2 maanden.
Naar mijn weten is de groei echo met 30 weken standaard geworden! Dan kijken ze ook of kindje goed ligt etc...dacht ik! Weten jullie zeker dat je die niet krijgt?
Sopann, ja het viel me echt heel erg mee. Ze vroeg ook of ik nog in staat zou zijn om te solliciteren en/of te werken. Gezegd dat solliciteren natuurlijk wel kan maar dat ik ALS ik al ergens mag komen toch niet in staat ben om echt te gaan werken. Dat begreep ze ook! Foeske, nou het gewone haken, die basis lus lukt nog wel, deed ik vroeger op school ambandjes haken. Maar daarna bond ik het heel ingewikkeld worden. Maar YouTube is idd een goed idee. Dat kan ik nog is doen! Namen, Pff dat is hier een ramp denk ik. Naam die we bij R achter de hand hadden willen we nu toch niet meer. De namen die ik onwijs gaaf vind, vindt man niet leuk! baal ik zo van want vind hem zoooo mooi! Nu hebben we 1 optie maar hebben allebei er een twijfel over! Vind het sowieso heel raar omdat die naam "nieuw" is en niet al maanden al dan niet, jaren in mijn hoofd zit zoals bij R het geval was en wat ook het geval is met "mijn" namen!
Is die groei echo standaard? Wist ik ook niet moet ik dan maar is na vragen. Heb hem bij R gehad net 38 wkn omdat ze dachten dat ie niet meer groeide maar dat was gelukkig niet zo! Zou het wel fijn vinden als ik die nu idd weer krijg.
Demel, euhm waarvoor? groeiecho is volgens mij ook standaard weet alleen niet precies wanneer Namen, herken wel dat je namen die je bij de 1e had niet meer wil Hebben wij ook maar maakt het er niet makkelijker op! Wij zijn toen voor Jelte gegaan maar hebben er nooit bij stil gestaan dat dit geen gemakkelijke naam is om nog een naam bij te matchen haha Leuke klus dus
Zou wel tof zijn als die standaard is! Hier goed nieuws. UWV belde net en ik zit nu in de zw, tot 31 december dan gaat mijn verlof in EN ik krijg wel 100% nu!!!! Zo fijn! En gisteren met mijn moeder in gesprek kwam ik er achter dat zij dus kan haken! niet heel goed maar op school ooit pannenlappen gehaakt en ze wilde het wel met me proberen! Ze zei al, heb je pech dat oma (mijn overgrootoma) er niet meer is. Die kon het heel goed, heb ik nog een hele mooie gehaakte sjaal van!
Hier ben ik weer! Afgelopen weken erg druk gehad en ook erg moe. Het is allemaal even teveel geweest denk ik. Maar langzaam weer tijd gevonden om bij te lezen en nu zal ik dan toch reageren. Mayke, wat vervelend dat je weer bloed verloren bent en ze niet weten waar het vandaan komt. Lukt het je goed je rust te nemen? Het zit je ook echt niet mee he.... Sopann, wat een mooi dekentje ben je aan het maken. Knap hoor. Ik kan het niet maar lijkt me wel leuk om nog eens te leren. Ben zelf ook altijd wel creatief bezig. Snap goed dat je het eng vindt om de naam al definitief te maken. Maar je hebt nog lang genoeg om er aan te wennen en veranderen kan altijd nog! Meer eetlust heb ik met momenten, zo gek. Maar dan moet ik echt iets eten en zakt de honger niet met een klein koekje ofzo. Maar ja, die kilo's he! Ik wil straks ook niet teveel aangekomen zijn. Moet er ook weer af... Pip, geen groeiecho. Zoals al eerder genoemd is dat volgens mij standaard. Weet niet of het groei- of liggingsecho is maar rond de 34 wkn krijg je die volgens mij inderdaad standaard. Foeske, ook al zo crea met je vis! Leuk hoor. Mijn zusje haakt ook dieren en vond dat toen altijd al wel leuk. Misschien toch eens een poging wagen... Mamavandaisy, vervelend van het maagzuur. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hopelijk helpen de tips van andere meiden. Kwaaltjes beginnen hier ook steeds meer te komen, vaker plassen, zeker zodra ik wakker ben moet ik meteen plassen. Mijn rugklachten, maar die worden met momenten gelukkig minder. Oefeningen van de fysio lijken toch te helpen. Sukke, wat super dat het nu toch geregeld is met UWV! Fijn hoor. Gek dat je van de een naar de ander gestuurd wordt om het te regelen maar nu heb je het dan toch! Mirpat, welkom hier! Balen dat je zo snel een blaasontsteking hebt, nu al voor de tweede keer. Hier gaat het op en af. Volgende week is het een jaar geleden dat mijn dochtertje* geboren werd. Merk wel dat ik er meer mee bezig ben. Eigenlijk al sinds de 20 wkn echo. Al heeft die echo me ook heel veel rust gegeven, toch vind ik het wel moeilijk. Zo dubbel. Daarnaast ben ik vandaag precies 23wkn, de termijn waarop E* geboren is. Het komt gewoon allemaal zo dichtbij nu. Ik ben moe, vooral in mijn hoofd. Lichamelijk gaat het wel goed. Merk ook dat het werken wel veel is op dit moment. Maar een stap terug doen vind ik moeilijk. Gelukkig is het op het werk rustig maar 36 uur is dan wel veel. Verder gister besloten van de gyn terug te gaan naar de vk. Het ziet er gewoon allemaal goed uit dus niets om me zorgen om te maken. Voel de kleine ook steeds meer bewegen dus dat geeft ook een fijn gevoel. Krijg wel nog een extra echo bij 27,5 week en dan bij 34 die groei/liggingsecho. Dat is wel fijn. Ben nu aan het nadenken over een 3d echo. Lijkt me wel bijzonder. Maar ik vind het ook wel duur. Doen jullie die ook? En de naam, tja...moeilijk. De namen die ik leuk vind, vindt mijn man niet zo leuk en andersom. Hij is meer van de veel voorkomende namen en ik wil net iets aparters... Maar daar komen we nog wel uit. Jongensnaam had ik al wel maar ja, nu het een meisje is moeten we toch weer nadenken Zo, ik ben weer bij met lezen en praten Ik hoop het nu weer iets beter bij te kunnen houden.
@all; ben ik weer.. Net ff bij gelezen.. Groei echo is volgens mij gewoon standaard bij mijn weten. Rond 30 of 35 weken. Weet het niet precies.. Jonneke; ik snap precies hoe je je voelt!!!! het is raar en onwerkelijk! Ik zit nu ook in een moeilijke periode. Vorige week was het een jaar geleden dat mijn vliezen zijn gebroken en precies vandaag een jaar geleden werd ik ingeleid en was ik nu bezig.. Vannacht om 02.25 is het alweer een jaar geleden dat ik bevallen ben.. Dus pittige dagen.. Morgen gaan mijn vriend en ik het steentje ophalen wat we in januari bij de vlinderboom hebben mogen leggen. Dan hebben we het fijn thuis! Sorry dat ik niet op iedereen heb gereageerd maar nu ff niet helemaal zin in!
Sterkte voor Mayke en Jonneke! Hier de naam eindelijk definitief gemaakt. Gisteren sowieso een erg leuke dag gehad. Kinderwagen en maxi cosi zijn besteld. In week 50 wordt het aan huis geleverd. Hoe ideaal! Daarna nog naar Ikea geweest voor schilderijlijstjes en wat ander spul om de babykamer aan te kleden. Echt superleuk om mee bezig te zijn. Vriendlief legt nu de vloer erin en straks komt mijn moeder helpen met het schoonmaken van de meubels voor de babykamer. Vanavond komt mijn zusje met haar vriend om de zaak naar boven te sjouwen en in elkaar te zetten. Heerlijk dat het zo opschiet. En ik... Ik brei en haak maar door, want door het uitstapje gisteren ben ik wel weer even extreem moe in mijn lichaam. Oh ja! We hebben zoonlief nu ook zien trappen door mijn buik heen. Gek joh! Er zit gewoon echt wat in mijn buik met een eigen willetje! Heel.bijzonder Als ik sta voel ik hem nu ook kietelen. Al lijkt dat nog wel op darmgerommel. Hoever zijn jullie met de babykamer?
Sterkte Mayke en Jonneke Pff ben ook niet zo creatief hoor Maar moet misschien toch maar wat gaan verzinnen want heb gisteren geregeld dat ik over 2 weken sl kan stoppen met werken. Had nog 366 uur staan. Dus misschien ook maat gaan haken. hihi Namen blijven hier ook nog steeds erg lastig, we hebben al wat leuke maar zijn r nog steeds niet helemaal uit. Ga het toch es vragen maandag bij de controle voor die groeiecho ben toch benieuwd.
Mayke en Jonneke, heftige tijd voor jullie! Sterkte Babykamer, is nog een bouwval hier hoop dat er binnenkort aan begonnen kan worden
Yoepie! Gister is de kinderwagen + maxi cosi geleverd, vandaag ben ik jarig, 18 oktober krijg ik de kraamzorg op bezoek, 25 oktober weer voor controle naar de huisarts (hartje luisteren) en in de week van 29 oktober word de babykamer geleverd Pff sorry, maar moest het even kwijt !! Heb van mijn vriend babyspulletjes gekregen en het jasje wat ik zo mooi vond
allemaal leuke dingen dus Hier is de beeb weer goedgekeurd en moeders (voor zover mogelijk) ook hier ff de kiekjes...