Dank je wel voor de lieve reacties. Mayke, hoe is het met je? Snap dat je niet overal op kan reageren. Vandaag een moeilijke dag, een jaar geleden. Heb jij ook niet zoiets van alweer een jaar geleden? En soms toch nog maar een jaar geleden. Fijn dat jullie het steentje op mogen halen en mee naar huis mogen nemen. Toch iets tastbaars nog. Maar weet dat jullie engeltje bij jullie is en altijd in gedachten zal zijn. Er brandt hier vanavond een kaarsje voor je! Sopann, wat leuk dat je zo hard bezig bent met de babykamer! Hier nog niet verder gekomen. Dat zal over een paar weekjes wel komen. Dan laten we nog even een andere vloer leggen beneden en dan ben ik enkele dagen verplicht aan de bovenverdieping gekluisterd dus heb ik tijd genoeg Demel, gefeliciteerd! En leuke cadeautjes gekregen Wat snel dat je de kraamzorg nu al op bezoek krijgt. Mirpat, lekker dat je nu al met verlof kan bijna. Wat moet je anders met die uren he! Had je ook niet een deel op kunnen nemen na de bevalling? Geniet er van! Foeske, mooie foto's. Wat een knappert!
@Sopann; leuk om mee bezig te zijn he Hier wordt de babykamer over 2 weken gestuct en getext. Meubels heb ik al (van vorig jaar) dus dan laminaat erin, meubels erin en dan aankleden De naam hadden we al met 18 weken hier @Mirpat; wow dat is lekker om dan al met "verlof" te gaan haha! Had je het niet liever na de bevalling willen opnemen of kan dat niet? @Demell; gefeliciteerd nog met je verjaardag Wat leuk dat alles binnen is! Geniet ervan @Foeske; leuke foto's en fijn dat jullie beide weer goedgekeurd zijn hihi! @Jonneke; ja ik heb dat ook. Soms denk ik jeej wat lang geleden al, ook omdat ik alweer 23 weken zwanger ben nu. maar soms denk ik; jeej wat kort, lijkt als de dag van gisteren! Lief van je dat je een kaarsje heb gebrandt.. Het was een rare dag met een trein van emoties zeg maar. Blij dat je een nieuw wondertje hebt, maar verdrietig dat je je 1e kindje hebt af moeten staan... @All; We zijn eerst het steentje op gaan halen en vervolgens hebben we een ballonnetje opgelaten. Daarna zijn we gaan wandelen. Was erg prettig zo! je haalt toch een hoop herinneringen op van vorig jaar.. Balonnetje willen we wss elk jaar gaan doen. Straks mag deze kleine voor haar grote zus een ballon op gaan laten als ze het gaat snappen! Zo blijft ze er altijd echt biJ!
@demel nog gefeliciteerd met je verjaardag @foeske mooie echo fotos @jonneke en mayke ik heb ze juist nu opgnomen omdst ik nu al bijna niet meer in mn vrachtwagen kan klimmen en t evt vervangende werk werk is waar je echt niet op zit te wachten en de uren ook niet allemaal mee kan nemen naar volgend jaar. Heb nu ook 12 weken na de bevalling.
Mayke, zal zeker een dubbele dag geweest zijn. Maar klinkt ook als een fijne dag. Het weer zat mee dus jullie engeltje was er zeker bij en heeft zeker genoten van die ballon. Hebben jullie zo'n wensballon opgelaten of een gewone ballon? Wij hebben op de UD een wensballon opgelaten en wilde er nu weer eentje oplaten maar mijn man vindt het een eng idee omdat het wel brandgevaarlijk kan zijn. Mooi dat je dat ieder jaar wilt doen. Zat ik zelf ook al aan te denken. Mirpat, groot gelijk dat je je uren dan nu opneemt
@Mayke: Hele mooie manier om die moeilijke dag door te brengen! Lijkt me een heel mooi gebaar om ieder jaar een ballon op te laten!
@mayke, mooi gebaar Hier even flink de balen. Woensdag iets te fanatiek geweest en nu al twee nachten slecht geslapen. En ja hoor: dikke bandenpijn weer. Ik kan geen beweging maken, zonder dat ik verrek van de pijn. Volgens mij heb ik gewoon een verkeerde beweging gemaakt ofzo :S Zoonlief trapt vandaag ook het liefst rechts, precies waar ik pijn heb. Af en toe zou ik wel al in week 38 willen zitten... *einde klaagmodus* Nog leuke plannen voor het weekend dames? Morgen gaan mijn moeder en ik de babykamer inrichten. Zoveel zin in Heerlijk tutten, haha.
@Mirpat; dan is het idd slim om nu al uren op te nemen haha!! lekker hoor @Jonneke; we hebben een "gewone" ballon met helium opgelaten. gaat gewoon de lucht in en er kan weinig mee gebeuren Wij vonden het fijn om het zo te doen en dit elk jaar zo te herdenken.. Het is natuurlijk ieder voor zich.. We hebben ook alle spulletjes; echo's, zwangerschapstesten, knuffeltje, geluksengeltje, steentje in een doos gedaan zodat we als we willen er altijd naar kunnen kijken.. @Sopann; AUW!! Bandenpijn is echt niet fijn.. Ik had het gisteravond heel even. ik stond op van de bank en kon niet eens recht lopen. Gelukkig was dit maar heel even en trok het weg maar als je zo lang hebt lijkt het me idd geen pretje.. @All; Ik voel sinds donderdag de kleine minimaal. Donderdag helemaal niet en gisteren maar 1x. Ze hebben nu nog veel ruimte en kan zijn dat ze anders ligt en naar binnen schopt of dat ze een groeispurt maakt en veel slaapt. Althans zo heb ik het gevonden op internet. Wel raar want voelde haar eerst elke dag best veel en steeds harder. Geeft me ook niet altijd een geruststellend gevoel.. Verder staan hier weinig dingen op de planning.. Net was hh taken verricht en nu kan ik dus alweer rustig aan doen... Fijn weekend dames
@Mayke, Ik had dat dinsdag tot donderdag ook dat ik veel minder voelde. Eng he. Ik denk dat ze gedraaid lag ofzo. Als ik wat voelde, was dat niet hetzelfde, minder fel. Donderdag avond begon het echte werk weer en kon ik haar weer via de buik zien bewegen. Ik denk dus dat het normaal is ja. Maar eng is het wel he! Ik ben dan meteen een beetje down. Voor jou is het helemaal eng lijkt me! Maar het wondertje wat nu bij jou groeit, moet gewoon straks gezond op je buik liggen! Morgen ook 24 weken! Heerlijk he! Laat die dagen maar voorbij vliegen!
Mayke, wat een mooie manier om zus zo te herdenken! Petje af voor jullie hoor! Hier veel last van mn ribben, ademen is pijnlijk (zit vast door de reuma) hoop het nog iets los te krijgen door flink door de pijn in te ademen maar lekker is anders
Hier ook af en toe flinke bandenpijn en harde buiken. Maandag weer voor controle naar VK. Dit weekend lekker niet veel doen. Fijn weekend meiden.
@Foekse; AUW! Wat vervelend zeg.. Lijkt me idd erg pijnlijk! Balen dat daar niets tegen te doen is! @Mirpat; Veel plezier maandag bij de vk!
@Mayke en Jonneke: Bah wat moet dit een vervelende week voor jullie zijn geweest. Wel mooi hoe jullie beide er mee om zijn gegaan en er bewust mee bezig zijn. Vrienden van ons hebben 2 jr geleden (eind deze maand) hun kindje verloren bij 39wkn6dgn. Wij waren toen 35 wkn zwanger van R. Damn, zo heftig en ieder jaar rond deze tijd moet ik er weer aan denken. Sopann, ow jee. Wel goed naar je lichaam luisteren dan hoor. Ook vandaag. Wel leuk dat getut in de kinderkamer. Ik Stond net op zolder de was op te hangen en vroeg me af of we toch nu al niet een kamer op zolder moeten maken! Haha! Muts die ik ben! Mirpat, harde buiken. Ook een teken dat je rustiger aan moet doen maar dat zit er wel aan te komen nu je je uren op kunt nemen. Lekker hoor. Foeske, Ai, dat is vervelend. Ik heb dat ook ooit is gehad alleen kwam dat vanuit mijn rug. Succes met erdoor heen ademen. Dat kreeg ik niet voor elkaar, kon maar heel oppervlakkig ademhalen toen. Hier dit weekend niks bijzonders eigenlijk. Manlief heeft eindelijk een aantal dgn vrij. Vandaag t/m woensdag. (alleen maandag van 09.00 tot 21.00 naar "school" voor zijn cursus) Dinsdag gaan we samen lekker naar de sauna en een nachtje weg. Zin in. Wilde eigenlijk wat leuks doen nu hij vrij is en neit alleen maar thuis hangen. Vandaag is dat wel het geval en we vinden het eigenlijk heerlijk. Toen zl net sliep hij aan zijn studie en ik aan het hobby-en, was zo lekker huiselijk. Zo samen thuis! Haha, het is maar waar je van kunt genieten! Nu zijn ze samen naar het voetbalveld en heb ik even lekker het rijk alleen! Naam, ik denk toch dat er al een redelijke voorkeur ligt. Iig bij manlief en ik begin er langzaam ook aan te wennen... Verder heb ik iets geks.... Ik weet niet eens sinds wanneer en hoe ik er aan kom maar ik heb een soort van gehaast gevoel de laatste dgn omtrent alles wat geregeld/ gekocht moet worden omtrent de baby. Om 1 of andere reden heb ik het gevoel dat ik de 40 wkn niet ga halen en dus ook echt nu een hoop moet gaan regelen.... :s Heel raar! Hopelijk is het gewoon een gevoel en niet waar!
Gadverdamme, hoe snel kan je humeur omslaan zeg! Wilde net wat kleertjes op het forum zetten die ik weg wil doen maar ik krijg mijn fotos ineens gewoon nergens meer gevonden! Ik word echt helemaal gek gisteren ben ik nog in de foto's bezig geweest maar nu als ik de bijlage open om ze up te laoden komt er niks. Word er helemaal woest van. Voor ML zijn cursus zijn er een hele hoop nieuwe programma's op de laptop gezet waardoor dit ding mega traag is op het moment (is nog geen jaar oud) en nu dit. Ben helemaal chagerijnig. En nu belt ML of ik naar SO kom want daar zit familie die we niet vaak zien! Grrr, heb er helemaal geen zin in maar wordt wel van me verwacht dat ik kom!!! Sorry hoor voor mijn gezeur maar ik ben echt als een blad aan een boom omgeslagen in een half uur tijd!
Mayke, ik denk dat ik ook voor een gewone ballon met helium ga. Moet ik er alleen nog wel ergens een zien te kopen. Of waar koop je helium? En wat schrikken dat je de kleine dan weer even minder voelt. Het klopt inderdaad dat het minder kan zijn in deze periode. Vk had dat vorige week nog uitgelegd en ik kreeg het ook op papier mee. Maar dat het je niet geruststelt snap ik wel. En anders gewoon bellen hoor als je het zeker wilt weten! Heb je geen angelsound die je gerust kan stellen? Mij helpt dat altijd wel. Mooi dat jullie alles bij elkaar hebben gedaan zodat je altijd nog de herinneringen kunt bekijken. Ik ben nu bezig om een kistje op te schilderen waar alles in zit wat me aan ons meisje* doet denken. Wilde het kistje eigenlijk dinsdag af hebben maar dat gaat me niet lukken denk ik. Maar vind het wel fijn dat ik dan alles bij elkaar kan houden. Doosje wat ik eerst had werd al snel te klein Sopann, balen dat je zo veel pijn hebt als je net iets te veel doet! Wel leuk de babykamer opleuken. Lekker tutten inderdaad! Veel plezier. Ik kan niet wachten tot ik ook kan beginnen Vandaag al een spiegel voor boven de commode gekocht en een lamp die ik zelf ga opschilderen. Volgende project ligt dus alweer klaar om mee te beginnen! Foeske, Auw klinkt pijnlijk. Hopelijk snel minder pijn! Sukke, heftig voor die vrienden van je zeg op zo'n late termijn je kindje verliezen. Bah! Lekker huiselijk met de familie thuis ieder zijn eigen ding doen. Ik kan daar ook zo van genieten! Heerlijk toch En dat opgejaagde gevoel, is het niet gewoon een beetje nesteldrang? gevoel van alles op orde willen hebben? En dan je humeur wat omslaat, zwanger zijn heeft niet alleen maar voordelen he... hormonen! GRRR Hier al weken last van mijn rug maar gelukkig nog geen bandenpijn. Maar die rug wordt wel steeds erger. Misschien toch maar iets vaker mijn oefeningen doen. Buik groeit nu ook best wel hard.
De pijn wordt inmiddels als 'gewoon' ervaren ondanks het echt nog niet lekker is om te ademen... Tja reuma is geen 'handige' ziekte om het zo maar even te benoemen... Heb wel medicatie maar deze houdt de ontstekingen niet tegen... En vanaf 11 november moet ik stoppen dus ben benieuwd (en huiverig) voor wat komen gaat!
Hoi dames! Pff voor de meiden met pijnklachten... ff doorbijten! Erg vervelend.. genoeg rust pakken en inderdaad ook toch genoeg in beweging blijven!! Hier flink in huis aangepakt. Kamers en kasten opgeruimd en flink aan de poets geweest! Hihi zal wel nesteldrang zijn!! Vandaag niet al te veel doen ... paar wasjes draaien en boven nog even stofzuigen en dan mssch nog even creatief bezig gaan! Beeb is hier ook tijdje rustig geweest en dat hoeft inderdaad niets te betekenen!! En maak je je teveel zorgen...gewoon bellen met vk!!! Laatste dagen schopt ze er hier weer op los... heb nu ook speelmomentjes met beeb! Hihi zo grappig... dan leg ik iets op de buik totdat ze er tegen aan schopt dan verplaats ik het en gaat ze er weer achteraan!! Toch wel bijzonder hoor!! Ben in iedergeval heerlijk aan t genieten!! Eindelijk!!! Fijne zondag dames!
Hihi wat leuk, die speelmomentjes! Leuk idee ook. We hebben hier een knuffel met een belletje. Ik ga eens kijken of hij daar al op reageert. Gisteren lekker bezig geweest met het inruimen van de babykamer. Echt zo héérlijk om te doen! Nu liggen de kleertjes op hun plek en hoeven ze alleen nog gewassen. Wat dat betreft herken ik de nesteldrang wel. Ik word echt héél chagrijnig van rommel. Ben ook steeds kleine klusjes aan het doen. Het grote zware werk doet vriendlief Jullie ook een fijne zondag! En voor de dames met klachten: goed luisteren naar je lichaam en dan kan je toch in etappes nog best wat doen Vooral dat eventjes rust nemen en even lekker liggen na het eten geeft mij echt veel nieuwe energie Trouwens Foeske, waarom moet je stoppen met de medicatie? Vlamt het dan niet ineens heel erg op?
mamavD, is het niet wat vroeg voor nesteldrang?? Hahaha (heb dit vorige zwangerschap trouwens helemaal niet gehad) Leuk dat je zo geniet Sopann, ik heb behoorlijke heftige medicatie (injecteer mezelf 1x per week). De medicatie breekt mijn volledige afweersysteem af dus als het tijd wordt voor de beeb om het afweersysteem op te bouwen (3e trimester) moet ik stoppen! babykamer, moet eerlijk bekennen dat ik me wat zorgen maak Is hier n.l. nog een bouwval. De vensterbank moet er nog in, muren moeten geschuurd en nog wat bijgesmeerd, geverfd en de vloer moet er nog in . Is best nog wel wat en zou er al zo graag al van genieten!! Tzal vast wel goed komen (tenminste dat zegt manlief steeds) maar zou het leuk vinden om er al van te kunnen genieten voordat de kleine er is en niet pas als het al zover is! (zou het daarnaast ook erg fijn vinden dat het niet meer zo nieuw en naar verf ruikt)