1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha, nesteldrang zet in vanaf ongeveer week 22 ;)
    Klinkt bij jou ook wel een beetje zo hoor, Foeske :D

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    o oké ik ben een controlefreak dus dacht eigenlijk dat het meer daar aan lag...

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hoe is dat spreekwoord ook alweer? 'Het beste van beide kanten' :D

In ieder geval denk ik dat het wel verergerd als je ook netjes en opgeruimd bent van jezelf hoor :)
    Gisteren heb ik hier helemaal in een deuk gelegen om Sopann-man. Hij had spontaan ook last van nesteldrang en chagrijnig dat hij was! :D Hahaha, héérlijk! 'Overal waar ik kom in huis is het een zooi, BAH!'

Leedvermaak eigenlijk... Maar oh zo fijn dat hij het ook kan hebben. Dan begrijpen we elkaar tenminste ;)

4. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Pfff zijn er hier meer dames die ontzettend last van bandenpijn hebben? Heb het niet constant maar t is behoorlijk pijnlijk soms..vooral met fietsen! En ook met seks heel erg last van!! Íemand nog tips???

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat mij helpt is rustig aan doen. Alles een tikkeltje langzamer. In mijn geval écht langzaam, want die bandenpijn is de veroorzaker van de ziektewet.

Lekker warm houden helpt ook. Ik heb zo'n schapenvachtje voor in de rug en minstens drie lagen over mijn buik.

Het wordt de afgelopen dagen wel erger, terwijl ik nog steeds hetzelfde doe als eerst.

Voelen jullie de baby trouwens ook trappen down under als je gewoon zit? Echt een vréémd gevoel :p

6. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Uk kan echt precies achter mijn schaarbeen trappelen!! Inderdaad een vreemd gevoel!!

7. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Schaambeen**

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Foeske, spannend dat je dan moet stoppen met medicatie.
    Snap dat je je zorgen maakt om jullie woning. Zou ik ook wel hebben. Is je man normaal altijd van het laatste moment of plant hij het wel allemaal op tijd? Ik hoop dat je er op tijd een beetje van kan genieten.

Mamavandaisy, leuk speelmomentje met je kleine. Hier beweegt de kleine juist niet als ik mijn hand er op leg. Lekker eigenwijs. misschien eens met een speeltje proberen.
    Manlief heeft gisteren voor het eerst ons meisje gevoelt. Zo leuk!
    En lekker hoor nu al nesteldrang!

Sopann, leuk dat jouw stemming nu ook al besmettelijk is voor manlief. haha! Hier schopt onze kleine ook al tegen mijn schaambeen. Gelukkig niet hard, wordt nog wat als ze meer kracht krijgt... :)

9. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Sopann, ja voel je idd goed (down under) ;)

Jonneke, nee foeske man is meestal wel stipt maar tis nogal druk op z’n werk en als hij eens thuis is ’s avonds wil hij ook van Jelte genieten en mij ontlasten (logisch ook) maar de babykamer gaat er niet mee vooruit! Misschien wil ik het ook gewoonweg af hebben omdat ik zelf niets kan en ik me er niet meer druk over kan maken als het af is… haha

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dat trappen tegen/ achter het schaambeen herken ik niet. Wel heb ik af en toe hele felle steken als ik hoest. Net ook weer echt felle steken aan de onderste rand van mijn buik zeg maar.

En Ow ja, nog tip meiden! Train je bekkenbodemspieren nu al, het liefst dagelijks!!!!!!
    Ik merk nu dat ik dat tijdens en na mijn eerste zwangerschap te weinig heb gedaan en dat ik nu soms gewoo , lekker gênant, wat urine verlies als ik bij nies!!!!!
    Het leek me toen niet noodzakelijk omdat heeeel veeeel te doen omdat die hier vrij sterk was maar dat was dus niet zo!

11. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Sukke; bekkenbodem spieren span ik nu ook al veel aan.. Heb ik sowieso geleerd bij de fysio maar het moet echt gaan helpen;)! Al verlies ik soms ook urine:(!

@MamavDaisy; wat leuk dat momentje zo:)! Ik voel (als ik dr voel) haar ook bij mijn schaambeen of juist helemaal bij mijn navel.. Bandenpijn; ik heb het soms ook. Bij het opstaan en lopen ff. Ik ga dan heel rustig aan doen en leg er een kruik tegen aan!

@All; gisteren even gebeld omdat ik de kleine al ff niet meer had gevoeld (vanaf donderdag 2x).. Ik vroeg of dat normaal was maar ze wilde me toch zien. Baby was idd aanzienlijk rustiger tav vorige echo's maar beweeglijk genoeg voor dit termijn. Morgen toch naar de gyn om ff verder te kijken hoe en wat!

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Vandaag een dubbele dag. Een jaar geleden is ons dochtertje* geboren en moesten we haar weer laten gaan. Het is zo raar om nu 6 dagen langer zwanger te zijn dan toen...
    Wat mis ik mijn dochtertje*. De laatste dagen alleen maar meer. Dan denk ik hoe het zou zijn geweest met haar.
    Maar anders was ik nu niet zwanger geweest van dit wondertje. Het is allemaal even zo verwarrend...

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Dikke knuffel voor jou Jonneke!
    Ik heb een kaarsje voor je aangestoken :)

14. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Jonneke. Jeetje wat erg! Snap goed dat je met dubbele gevoelens zit maar dat lijkt me niet meer dan normaal. Laat ze maar gewoon op je af komen. Heel veel sterkte vandaag en natuurlijk de komende dagen.

15. demel89

demel89 Lid

23 sep 2012
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte Jonneke!

Even een vraagje in het algemeen...:)
    Ik heb soms last van lekkende borsten, maar dan alleen 's nachts! (sorry...niet echt smakelijk) Maar ik heb werkelijkwaar geen idee of dit dan wel goed is, omdat ik het overdag eigenlijk nooit heb:(
    Nog meer mensen met hetzelfde probleem??

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik heb er gelukkig geen last van, maar is heel normaal hoor. De druk op je borsten is als je in bed ligt anders.

17. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Hier ook trappen beneden ;)
    En bandenpijn idd niet fijn, ik heb er idd ook (helaas) vrij regelmatig last van.
    Fietsen is idd helemaal niet fijn.

Verder gisteren naar verloskundige geweest voor afspraak gelukkig hartjeweer gehoord. Alles tot nu in orde.
    Alleen blaasontsteking nog steeds niet over en laatste kuur heeft niet geholpen, nu afwachten tot donderdag (uitslag kweek) en anders moet ik naar t ziekenhuis voor antibiotica via infuus. :(
    En dan maar hopen dat t over is en dat mn
    buikpijn daar vsndaan komt anders moet ik van vk weer naar Da.
    Bliijf lkkr bezig zo. ;)

18. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Ff pagina gemist. ...,

Heel veel sterkte Jonneke, vandaag en komende dagen. x

@demel nee hier (nog) geen last van, maar las idd ook al dat sommige mensen daar al vroeg last van hebben. “gelukkig “ is t alleen nog maar s nachts.

19. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hè jonneke, kan me voorstellen dat dat een hele vreemde dag is!
    Hebben jullie nog iets samen gedaan om er bij stil te staan?

Lekkende borsten, nee nog niet! Misschien een hydrofiele luier dubbel doen en in je shirt stoppen. Dat deed ik tijdens de bv toen ik s nachts weer minder lekte!

Hier vandaag heerlijk naar de sauna geweest. Kleine wad onwijs druk, ook tijdens de massage. Hihi. Hebben heerlijk kunnen ontspannen en zijn nu in het hotel maar ondanks dat het lekker is vind ik het ook wel gek zo zonder R! Maar hij is in goede handen!
    Verder zijn we denk ik toch wel al redelijk uit de naam! :)

20. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Jonneke; was idd een raar dagje voor je. Hoe heb je hem doorstaan? Dubbele gevoelens dan he!! Ik herken je verhaal precies.. Dikke knuffel!

@Demel; hier ook vaak lekkende borsten. ik heb er compressen in. Soms is het maar een beetje soms heel veel. Met name ook 's nachts.

@Mirpat; fijn dat de controle goed was maar wat balen van je blaasontsteking. Hopelijk is dat met de kuur voorbij want aan het infuus is ook niet zo fijn. Alhoewel; als je dan idd van je buikpijn af bent dan natuurlijk wel! Hopelijk slaat het aan en is je buikpijn daarvan en gaat het weg..

@Sukke; Ah jij hebt een relaxt dagje/nachtje gehad:)! Lekker zeg! En heeft R. het ook leuk gehad? Die was logeren bij je ouders toch?

@all;
    Vanmorgen op controle bij de gyn geweest. Hij wilde dat ik nu helemaal stopte met werken maar dat deed ik al dus daar was hij blij mee. Baarmoederhals was iets korter dan eerst maar nog voldoende.. 3.9 cm. Hij wil me wel voortaan om de 2 weken zien om alles goed in de gaten te houden. Bij minimaal of gewoon bloedverlies, vocht/slijmverlies of harde buiken met menstruatiekrampen moet ik gelijk aan de bel trekken.. Hij zei: en echt bellen! Ja, doe ik:).. Verder was het ok gelukkig:)

Deel Deze Pagina