1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Fijn mayke dat het oke is! Jeetje wel spannend hoor. Zou bij elk pijtje, krampje ed helemaal allert zijn. Hopelijk blijft alles goed gaan!

Lekkende tepels: nog geen last van gelukkig!

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Bekkenbodemspieren, is idd niet verkeerd om dit te doen! Ik doe ze al van het begin van de zwangerschap… (en ook ik verlies soms iets bah)

Jonneke, phoeh meis dit is inderdaad een heftige tijd voor jullie! Veel sterkte!

Demel, lig je op je borst misschien zodat de druk voor het lekker zorgt? Ik herken het verder niet…

Mayke, deed de beeb het wel goed? En vind het super dat je vaker op controle mag! Ze kunnen er niet kort genoeg op zitten :)

Hier weinig nieuws, ben moe dus ga nu plat!

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mayke, hij was bij mijn ouders idd. Ging prima. Nu zijn we hier ook heel vaak, slapen hier ook regelmatig ivm mans werk dus ik had ook niet anders verwacht. Vanmorgen is hij met opa en oma naar de stad gegaan en heeft hij 2 nieuwe truien, een broek en een warme muts gehad. Haha hij is dus goed verwend, en papa en mama dus ook! Fijn dat je zo goed in de gaten gehouden wordt. Geeft ergens wel een beetje rust denk ik.

Bekkenbodem, nou las ik dus gisteren in de ouders van nu dat je beukenbomen ook te sterk kan zijn waardoor je dus ook verliest.....???? Hij zou te sterk zijn wanneer je bijv verliest bij niezen en springen, en te slap wanneer je bijv gewone aandrang hebt om te plassen maar toch "te laat" bij de wc bent en dus al een beetje verloren hebt.....???? Irritant dat het dus 2 dingen kan betekenen. Toen ik dat las kwam het voor mij dan dus meer over alsof hij te sterk zou zijn..... Maar is aan de vk vragen, het lijkt me dan namelijk niet zo slim om hem nu nog steeds dagelijks te trainen.

Toen we vanmiddag naar huis reden kwamen we een bord tegen van het circus hier, manlief wilde daar wel heen met R. We gaan toch maar niet, Damn wat is dat duur! Gewoon 22 euro voor volwassenen en 18 euro voor kinderen! Vanaf 1 jaar betaal je al 18 euro. Vind het echt bizar veel geld! Voor dat zelfde geld loop je heel de dag in de dierentuin rond!

4. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Elijfay; ja dat ben ik ook hoor. Al vind ik het soms moeilijk om om elk "klein ding" te bellen. Maar beter te veel dan te weinig..

@Foeske; Ze kunnen er idd niet dicht genoeg op zitten.. Wel geruststellende gedachte idd.. Jij nog lekker gerust??

@Sukke: Hmm.. Daar had ik nog nooit van gehoord.. Ga maar eens navragen ja;) Ik moet morgen naar de fysio; als ik het niet vergeet vraag ik het ook daar ff.. Wat fijn dat de kleine het zo goed naar zijn zin heeft gehad:)! En wat leuk dat hij zo verwend is.. Ja is bizar duur he zo'n circus.. Heb je dan ruime 2 uurtjes plezier van terwijl je idd in een dierentuin ofzo er een hele dag plezier van hebt!

5. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Veel sterkte lonneke! Hoop dat je de dagen beetje door bent gekomen!

Pff kreeg gisteren even een schrik! Schoonvader in zweden en onderweg naar lapland voor werk zo met werkbus stuk van weg/berg afgerold!! Ging goed hard! Moest Met ambulance worden opgehaald en alles onderzocht blijkt er gelukkig niets ernstigs! Maar dat waren even spannende uren die erg lang duurden! Je gaat er ook niet even 123 naartoe...poeh dan voelt t echt ver weg!

Urine verlies heb ik niet maar wel dat ik dat denk maar dat is dan de afscheiding!! Zooo irritant dan!! Maakte me eerst altijd direct zorgen omdat ik direct aan bloedverlies dacht! Nu ben ik t gewend maar lijkt soms echt alsof je een plasje verliest! Naar gevoel!! Oja en inlegkruisjes moet je liever niet gebruiken omdat je dan eerder infectie of schimmel krijgt of iets dergelijks.... dus t is vaak ff schoon goed aan doen! Haha echt irritant gewoon mja!!

Banden blijf ik flink last van houden ...maar us naast vervelend niet erg toch zover ik dat overal lees!?

Beeb kan echt al in de weg zitten!! Vandaag ook ze lag zowat op mijn zij!! Echt helmaal aan de zijkant en je kon dr gewoon voelen zitten met hand... heb ik al eerder gehad maar nu wordt ze groter dus voel je die druk natuurlijk ook veel meer!!

Dais wilde even met oortje luisteren of ze mssch wat kon horen... en toen kreeg ze een schop tegen dr wang hahaha haar reactie helemaal verbaasd blij trots en emotioneel!! De eerste keer dat ze haar zusje bewust heeft gevoeld!!! :D wat kan ik daar gelukkig van worden!! =) ♡♡♡♡

6. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Sukke, beukenbomen… hahahaha snap het wel hoor maar klinkt geweldig :D sow circus is idd duur zeg, maar vind dat bij vele dingen!

Mayke, ja hoor nog lekker opgenomen programma’s gekeken!

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hahaha! Wat een feest van herkenning zeg mamma van Daisy. Of feest... Die afscheiding idd! Ik spaar het 's nachts ook op ofzo, want 's ochtends heb ik echt wel bijna klodders in de wc liggen. Ik hoop trouwens dat jullie al gegeten hebben voordat je mijn bericht leest ;)

Bij het inleveren van de urine voor de blaasontsteking die ik niet bleek te hebben kreeg ik commentaar van de assistent dat ik me beter moest wassen down under. Nou ja! Ik ben hartstikke schoon op mezelf, maar met die overproductie kan ik echt niet voorkomen dat er een drupje mee in het bakje kwam.

Bandenpijn is wel een signaal wanneer het niet weggaat als je even rustig gaat zitten of liggen. Anders kan het idd geen kwaad. Bij mij verdwijnt de pijn niet bij rust. Alleen na een nacht goed slapen meestal wel, maar ook niet altijd en het is zo weer terug. Wel irritant dat ik er geen peil op kan trekken wanneer het komt en waardoor het komt opzetten.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Omg sopann, zei ze dat!!!!!!!!????!!!! Wat zei hij toen?

Afscheiding, gads hier ook. Normaal al redelijk wat last an maar nu idd ook. Bah bah. Zo'n vies gevoel vind ik dat!

Beukenbomen! Haha, had het niet eens gezie ! Autocorrectie op de telefoon!

9. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Toevallig mvD, hier heeft R de baby vanavond ook voor het eerst gevoeld. Hij bleef voor het eerst ook echt met zijn handje op mijn buik zitten en gaf daarna de baby ook spontaan een knuffel! *zwijmel*

Oh, jullie hadden hem al gezien zie ik nu!!!

10. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @mamavdaisy; Wow wat een bijzonder moment zeg voor je dochter en jou natuurlijk:)! wat schrikken van je schoonvader. Gelukkig niets ernstigs maar idd schrikken.. Hoe gaat het nu ?

@Sopann; hoe kunnen hen nou zien dat het van onder niet schoon genoeg zou zijn! Wat stom! Elke keer als ik urine inlever zitter er genoeg soort van vlokken van afscheiding in hoor. Dat komt er gewoon mee uit.. Stomme mensen!

@Sukke.. WOW ook een mooi en bijzonder moment voor jullie:)! Mooi hoor.. Mijn vriend heeft de kleine nog niet gevoeld.. :( Elke keer als hij zijn hand erop legt (of ik) dan stopt ze met trappelen!

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha! Ik reageerde net zo verontwaardigd idd. Ook omdat ze het op zo'n stomme draaikonterige manier zei. Misschien heeft ze zelf een obsessie ermee ofzo? ;)

Vandaag wordt geen leuke dag voor vriendlief en mij. Ik ben zóó pietepeuterig! Bij het opstaan al. Alles móet schoon. En vriendlief is net zo druk in de studeerkamer aan het klussen. Stomme momenten dit ;)

Ik merk trouwens dat ik een steeds korter lontje krijg. Als mensen een opmerking maken, al is het via Facebook, dan kan ik me zo opwinden! Herkennen jullie dat ook?

Aan de andere kant gaan we vandaag onze zoon erkennen en samen naar de kapper. Da's dan wel weer leuk :D

12. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Sukke, Dacht al dat je via je phone reageerde hihi

Sopann, hier is het lontje idd ook wel iets korter moet dan ook vaak om mezelf lachen (achteraf pas hoor :p) Slaat gewoon nergens op hihi

Heb net de vingerverf spullen die ik had besteld binnen dus ga zo eens aan de knutsel met de kleine man :) Ben benieuwd wat hij ervan vind!

13. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    @mayke hoop idd ook dat t niet hoeft maar ja, we w88 nog wel ff af.
    Gelukkig is bij jou verder alles goed gegaan...toppie ;)
    Verder lkkr rustig aan doen dus..
    @sopann zo dan wat een debiel mens...was bij mij ook zo van de week maar als ze dan zo had gereageerd dan had ze echt een stoot voor dr ei gehad.
    Kort lontje? ik?? :D
    @mamavdaisy zo das wel schrikken maar gelukkig is alles goed.
    Wat leuk dat je dochtertje er zo helemaal mee in de wolken is. Hier voelt vriendlief nog niks. :(
    @foeske veel plezier ;)

14. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Grrrr!! Was ff aan twijfelen maar nu weet k t wel zeker... de voorweeen zijn hier begonnen.... :s Op zich valt t me mee.....bij mijn eerste begon t met 20 weken al volgens mij... of toch ook rond deze tijd?? Ik weet t niet meer... maar t is wel vervelend! Hoop dat k ze niet zovaak krijg als toen bij dais. Bleeh....
    Nu maar plat en strx vriendlief vragen om massage op de rug... misschien ook ff warm douchen.

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Gaat dat al zo snel ja?! Pfff... Dat is ook niks waard zeg...
    En nu? Moet je dan nog ergens speciaal op letten?

16. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Zo vroeg al onderdaad! Jeetje! Had vanacht wel twee keer heel erg kramp in mn onderbuik maar of dat nou voor weeen zijn? Werkelijk geen idee!

17. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Neeuuj voorweeen zijn ook verder niet ernstig ofzo vooral heel vervelend!! Het is een erg zeurend drukkend gevoel buik en rug en het is dat t even heftiger wordt maar niet zo als bij weeën. Het is dat je t net niet wegpuft alhoewel ik soms echt wel even naar adem moet happen. Elke houding wil niet en is vervelend... haha moeilijk uitleggen zo maar goed. Bij dais kreeg ik ze dagelijks en wist ook eerst niet dat t voorweeen waren.. nu toch meer bewust en hou t wel in de gaten natuurlijk want bij dais heb ik de bevalling echt niet aankomen voelen doordat ik dagelijks voorweeen had... dacht gewoon last te hebben als anders.. maar later werd t dus toch echt wel heftiger ... dat is t verschil. Voorweeen zijn qua pijn constanter zeg maar... ofzo haha

18. Elijfay

Elijfay Actief lid

13 jun 2012
    443
    0
    0
    Overijssel
    Oooh oke oke! Nou hopelijk heb je er niet teveel last van! Lijkt me erg vervelend. Ik heb geen idee hoe een wee voelt haha weet wel toen ik een spiraal had soms gewoon inzakte van de pijn. Ook ontzettende krampen in mn onderbuik. Bleek later dus dat mn lichaam niet blij was met dat ding en het eruit wilde. Als een wee ook zo ongeveer voelt dan euhhh haha word dat nog leuk met de bevalling en dat terwijl ik best een hoge pijngrens heb!

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou, dit is misschien weer een geruststelling voor jou Elijfay: bij het zetten van het spiraaltje had ik vet veel pijn. Ik vond mijn miskraam in april beter te doen, terwijl ik toen best flinke rugweeën had. Op het moment dat ik dacht dat ik niet nóg meer pijn kon hebben was het voorbij en verloor ik alles ineens. Ik was trouwens 9 weken, dus het was ook echt al wel een flinke klont weefsel wat eruit moest komen.

Ik ben daarom ook niet zo huiverig voor de bevalling ;) Je weet waarvoor je het doet en volgens mij maakt dat de pijn acceptabeler.

20. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    mamavD, he gatsie zeg! Doet de vk hier niets aan met remmers of zijn ze daar nog te ‘zwak’ voor?

Het verven was hier een groot succes! Wie er meer over wil lezen/zien zie blog (link onderaan handtekening)

Deel Deze Pagina