@Sopann; zoals t er nu naar uit ziet niet.. Baarmoederhals is goed dus dat scheelt een hoop! Net ctg gehad. Veel harde buiken maar kleine was ook beweeglijk dus kan ook daarvan komen.. Als t goed is komt er zo een arts assistente. Bloeddruk was ook laag toenstraks 90 over 65. Maar goed, dat is een momentopname die is straks vast omhoog..
Spannend Mayke, ben benieuwd wat ze zeggen! Hier werd ik vannacht wakker, draaide me om en kreeg toch een harde buik! Echt een hele hard en deed ook wel wat zeer!!! Daarnaast ook onwijze rugpijn, bovenin tussen mijn schouderbladen. Ben blij dat we een paar dgn bij mijn ouders zijn zodat ik een hoop tilwerk qua R uit handen kan geven. Vanmorgen ben ik met mijn moeder wat gaan shoppen, wat overigens erg lastig is aangezien ze niet weten wat het is. Zag zoveel leuke dingen. Maar goed heb een onwijs gaaf loopfietsje gekocht voor R. We willen hem een cadeau geven als de baby geboren is maar wat hij dan krijgt van zijn broertje/zusje. Dit wordt het dus, was maar 30 euro nu en hij is echt stoer, soort motor-achtig fietsje!!!!! Verder wat kleine dingen voor de baby. Hoe is het verder met de andere meiden?
@Sukke; auw dat doet pijn he.. Fijn dat je nu idd ff wat meer rust kunt nemen nu je bij je ouders bent... Wat leuk dat loopfietsje! Ik lig zeker tot zaterdag hier.. Heb enkel plas en was privilége en daarna kijken ze verder.. Ff afwachten dus.. Komt goed..
Jeetje Mayke..zit je niet echt mee. Maar gelukkig houden ze je wel goed in de gaten. Succes en sterkte.
Wat leuk, zo'n fietsje En idd maar even rustig aan doen. Ik ken het eigenlijk alleen van heel moe zijn. Hier gaat het steeds beter! Ik voel me steeds fitter, alleen in de ochtend ben ik een lijk En ik heb ook steeds minder klachten. Echt zo fijn Ik durf alleen niet weer direct aan het werk te gaan. Bang dat het dan weer terugkomt en ik heb nu echt een lekker ritme te pakken. Ik verveel me nog geen moment
Hier nog precies 100 dagen te gaan! haha! Nu wordt het aftellen! ♥ Vandaag bij de huisarts geweest om mn urine te laten checken, vond dat ik weinig plas had en soms zeurderig gevoel bij mn nieren. Ben ook al de hele week grieperig, vervangende ha helemaal doorvragen, bloeddruk gemeten, vond ze wat hoog, eerst 136/74 daarna 126/84 ?), dus zij mn vk bellen want ze dacht aan zwangerschapsvergiftiging.. Morgenochtend belt mn vk mij op om te kijken hoe ik me voel en of mn bloeddruk nog een keer gemeten moet worden.. Nu is vl vet bezorgd maar ik denk dat de ha nogal hoog van de stapel loopt, we gaan het zien...
Wat vervelend joh! Drink je wel genoeg? Anders heeft dat ook direct effect hè. Dan valt het allemaal nog mee. Hopelijk valt het mee Kan je gewoon lekker doorgaan met genieten De 100 dagen idd. Hierdoor nog even wachten, maar het is echt zo'n punt waarbij het aftellen begint!
Foeske, creatief hoor! Sopann, de cursus was vanuit zuidzorg (geven thuiszorg, kraamzorg e.d.), vergoed door ziekenfonds. Niet veel nieuws geleerd eigenlijk. Maar doordat ik in de zorg werk en verpleegkundige ben weet ik natuurlijk ook veel dingen wel. Mayke, jee meid, ik heb zo met je te doen. Zo oneerlijk dat al deze spanning nu weer bij jou moet gebeuren na alles wat je met je dochter* al mee hebt gemaakt. Je ligt inderdaad goed in een ziekenhuis maar ja, je bent toch liever thuis en hebt al die problemen er liever niet bij. Hoe is het met je? Trek je het allemaal een beetje?
Sjubiedoe, oei da klinkt niet zo best. Hopelijk valt het allemaal mee! Morgen weet je dus meer? Hier verder alles goed. Veel werken en dat breekt wel op. Deze week ook weer 5 dagen. Gelukkig komende 3 weken maar 4 dagen per week. Kijk er nu al naar uit. En het weekend de plannen om met de babykamer aan de slag te gaan. Kan niet wachten!!!
Jeetje! Hebben jullie ook zo'n actieveling in jullie buik? Ik stond heerlijk te douchen, lekker warm worden en ontspannen. Daar stak zoonlief eens mooi een stokje voor. Echt een paar rake trappen van onderen. Tot zover de ontspanning... En nu lig ik op bed. Hij blijft maar aan de gang zeg. Ook nog steeds van onderen dus. Ik heb alle houdingen al geprobeerd, maar mijn avondje vroeg naar bed en lekker slapen, lijkt een utopie Ik ben wel een beetje bang voor straks. Hij wordt natuurlijk nog veel groter en krachtiger... Trouwens wel superlief: ik voelde net echt iets hards toen ik mijn hand boven mijn navel legde in een poging de trappen naar boven te richten. Was volgens mij of een kontje of het hoofdje Tot zover mijn soort van klaagzang, al ben ik natuurlijk ook heel blij dat ie zo duidelijk laat merken dat hij er is
Nee hier niet zo veel last van als jij beschrijft Sopann. Ik merk wel dat de beeb steeds actiever wordt maar nog niet dat het vervelend of pijnlijk is. Gelukkig niet maar zal vast nog wel komen Hopelijk heb je toch een beetje kunnen slapen...
@Sjubidoe; Heb je nog gebeld met de vk? @Sopann; Haha, heerlijk he, dat gevoel van beweging maar dan het ongemak wat het af en toe met zich mee brengt.. Genieten en toch af en toe denk je grr..! Ik heb het de laatste tijd ook vaker. Dan lijkt ze opeens van helemaal links naar rechts te gaan "liggen" wat ook niet erg prettig is.. @All; Ik mag vandaag (kan niet slapen, beetje raar tijdstip) niet naar huis. Dit omdat ik donderdag nacht nog een bloeding heb gehad. Arts denkt niet dat ik nu prematuur kan bevallen maar hij kan niet in de glazen bol kijken en zolang het niet stabiel is mag ik niet gaan. Dus krijg ik weer 24 uur plas en was priviliége.. Als het goed is mag ik daar vandaag voor het eerst vanaf en even over de afdeling lopen.. Maar ben benieuwd want het is zaterdag en als een arts het beleid niet veranderd dan gaat dat feestje niet door. Maar verder mag ik a.s. maandag naar huis, als alles goed gaat..... Wel raar. Eerst had ik wekelijks bloedingen maar sinds ik opgenomen ben veel meer.. Lijkt wel na de 24 uur rust, dan beweging dat er dan weer een bloeding komt.. Ben benieuwd hoe de komende 14 weken er voor mij uit gaan zien.. Iedereen zegt: och je weet waar je het voor doet, etc etc. Heel lief gezegd hoor, echt waar maar heb er geen ene .... aan.. Als ik nu 34 weken was dan is het nog te overzien. Nu duurt het nog een tijdje en als ik echt al die tijd plat zou moeten... ?! Dan duurt het lang.. En we wilden net aan de babykamer beginnen etc. Niet zo prettig dit.. Ik wil sowieso vragen maandag naar huis te mogen. Ook al krijg ik thuis een bloeding, met een kleine 10 min ben ik in het zkh en dan is de check ook gedaan. Thuis rusten kan ik ook.... Maar goed, even afwachten! Sorry voor mijn lang verhaal waarin ik wat klaag.. *Zucht.. Gister avond was de babyshower voor mijn schoonzus die ik eigenlijk had geregeld.. Was ook flink balen. Lang leve skype zo ben ik er toch de hele avond bij geweest! En jullie nog plannen dit weekend dames? Met jullie wel alles goed?
Jeetje wat vervelend. En wat een stomme opmerking "je weet waar je het voor doet". Natuurlijk is dat zo, maar dat geldt pas vanaf 32 weken idd. En dam duurt het nóg lang... Ik krijg dat nu ik thuiszit ook regelmatig te horen. Zo'n dooddoener. Natuurlijk weet je waar je het voor doet, maar net alsof de situatie dan anders wordt... Tot zover mijn verontwaardiging Ik krijg nu steeds vaker de vraag hoe lang ik nog moet. Als ik dan zeg dat ik nog 3 maanden moet krijg ik van die geschokte gezichten. Hahaha Hier verder alles steeds beter gelukkig. Ik ben nog aan het bedenken of ik het aandurf om vandaag mee te gaan met het vriendenuitje. Opzich voel ik me al.een paar dagen echt heel goed, dus zou het moeten kunnen Fijn weekend meiden en Mayke, heel veel sterkte en succes!
Mayke wat balen dat je nog moet blijven. Natuurlijk ben je daar in goede handen maar thuis rusten kan idd ook. Ze weten dus gewoon niet hoe het komt dat je bloed blijft verliezen? Wat een rare opmerking dat je weet waar je het voor doet. Ja natuurlijk weet je dat. Maar na alles wat jij hebt meegemaakt met je dochter* vind ik dat helemaal een rare opmerking. Alles zo onzeker en spannend en het duurt nog zo lang. Hopelijl mag je snel naar huis! Wel jammer dat je een babyshower moest missen die jezelf had geregeld. Maar je was er dus toch een beetje bij Sopann, waarom krijg je de opmerking hoe lang je nog moet? Doordat je al even thuis zit of je grote buik? Op het werk is een collega 7wkn langer zwanger dan ik maar mijn buik lijkt net zo groot en ben je er al uit of je meegaat op vriendenuitje? Wat ga je doen? Even uit huis is wel leuk natuurlijk maar je moet het wel kunnen. Hier een rustig weekend. Ik wilde lekker aan de babykamer gaan werken. Manlief is nu toch werken en vanavond weer weg dus dagje alleen thuis en wat knutselen en rommelen. Fijn weekend allemaal!
Mayke wat balen zeg! Hoop dat je gauw naar huis mag en dat er betere tijden aan komen voor je! En de opmerkingen je weet waarvoor je het doet vind ik passend bij de normale kwaaltjes... niet hierbij!... Stekte! Sopann, ik herken de opmerkingen hihi! Een andere moeder bij mijn dochter op school loopt 10 weken voor mij maar qua buik zou je zeggen dat ik verder ben! haha Dus geregeld de opmerking dat t bijna zover is bij mij of zelfs : oo je hebt een mooi bescheiden buikje! Wanneer ben je uitgerekend? En als ik dan zeg begin februari krijg ik van die gezichten met open mond! "oooh nou dan heb ik niks gezegd" hahahha Heb zelf helemaal niet het gevoel dat ik al een hele grote buik heb ofzo... maar goed t groeit met je mee... je raakt er snel aan gewend denk ik dan! Hier is beeb ook duidelijk aanwezig in de buik en zo'n hard iets op een plek(kont of hoofdje) heb ik bijna constant! Men ziet het zelfs met blote oog...beeb heeft echt voorkeur om met kont of hoofd bijna op mijn zijde te liggen... heel apart wel en soms vervelend gevoel vooral als ik zit drukt t ook echt tegen zijkant van ribben aan. Probeer het soms een beetje weg te drukken maar helpt niet echt. Hier gaat het verder wel goed! Heb niet meer constant banden pijn behalve bij seks... dus dat zit er echt even niet meer in... Heb laatst jankend in bed gelegen omdat het zooo'n pijn deed! ... Snap er niks van, heb dit bij mijn eerste helemaal niet gehad! We hebben hier lekker van de herfstvakantie genoten! Leuke dingen gedaan: boswandeling, kermis uitje, familie dag en ook de lekkere thuisdaagjes met een filmpje etc! Kon wel verder met de babykamer etc maar dacht dat kan ik ook als dais weer naar school is! En wil haar nog even de extra aandacht geven die ze straks toch echt moet gaan delen!
@Sopann; ben benieuwd wat je vandaag gaat doen ff eruit is idd wel lekker maar hopelijk wordt je dan niet gelijk afgestraft.. En tnx voor je lieve woorden! @Jonneke; Ook jij bedankt voor je lieve woorden.. Jullie snappen me hier tenminste.. Veel plezier vandaag met aan freubelen enz voor de babykamer.. @Mamavdaisy; gelukkig heb je niet meer de hele dag bandenpijn maar wel vervelend dat het ook met de sex is. Je hebt echt een mooie zwangere buik (gezien bij de febr. buiken foto's). @All; Mag vandaag voor t eerst 2x 10min lopen.. Heb er nu 1x 10 min op zitten en nog geen half uur later helderrood slijmverlies. kan zijn omdat ik aantal dagen stil heb gelegen maar als het meer wordt dan kan ik weer plat....... Pff.... Fingers crossed..
Ik kom al terug van mijn vreugde..Om half 2 grote bloeding gehad.. Blijkbaar kan mn lichaam zelfs dit niet aan.. OOOOOo ik baal zo enorm. Heb net een flink potje lopen huilen.. Gelijk aan CTG gelegd en dat was goed. Maar ik baal..