1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Och meid toch! Hoe kan dat nou? Ik hoopte zo dat je snel naar huis toe kon. Ik heb zo met je te doen en zou willen dat ik je kon helpen. Krijg je wel veel bezoek? Ik wil je een hele dikke knuffel geven!!!!

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hè wat balen Mayke... Sterkte joh. Kunnen ze wel aantonen wat er nou precies aan de hand is? Ik vind het zelf zo eng om je berichten te lezen. Het is fijn om te weten dat alles goed is met je kindje.

Vandaag ben ik meegeweest! Ik ben zo trots op mezelf :) Het ging echt heel goed. We gingen golfen en dat heb ik niet gedaan, maar ik ben wel meegelopen. Vijf kwartier aan de wandel geweest en toen na de koffie binnen blijven zitten. Pas aan het eind van de middag kreeg ik last van mijn stuitje. Nu zitten we in de auto terug naar huis en is het wel vervelend, maar hee! Een hele dag :D Ergens anders zijn doet me ook goed :)

Fijne avond nog!

3. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Jonneke; lief van je.. Hoe het kan?? Ik denk dat als het zo doorgaat ik nog veel ziekenhuis van de binnenkant zie en/of bedrust krijg.. Oef, dit valt me zwaar... gelukkig krijg ik regelmatig bezoek maar dat is in het begin he.. Veel mensen zeggen me dat ik hier nog wel een aantal weken lig, dus denk dat het dan wel minder wordt..

@Sopann; super fijnd at je een hele dag bent mee geweest en wat fijn dat je pas op de terugweg last kreeg van je stuitje.. Tsja, ik vind mijn eigen verhalen zelf ook eng maar het is helaas geen nachtmerrie. Ze weten niet hoe t komt.. Het is gewoon ***

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sopann, super dat je mee bent gegaan! Toch even lekker er uit!

Mayke, ja bezoek is inderdaad vaak in het begin heel veel en daarna neemt het af. Zeker als je er een tijdje ligt. Je zal er inderdaad niet snel vanaf zijn ben ik bang. Zeker als het iedere keer weer terug komt en ze niet weten hoe het komt. Dat lijkt me in jouw situatie nog het ergste... dat ze niet weten hoe het komt. Sterkte meid.

5. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    vannacht weer een heftige bloeding gehad. Ctg goed, baarmoederhals goed etc. Ik word hier moedeloos van:(.. Vanncht heb ik mezelf af lopen vragen: hoe gaan de weken eruit zien. Elke keer als ik een bloeding krijg zkh in, als ik stabiel ben weer eruit? Mag ik thuis dingen blijven doen, of wat mag ik blijven doen etc. etc. Zal die vragen straks maar eens gaan stellen denk ik zo..

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pff Mayke, jij hebt alle recht in hier te komen "klagen" hoor!!! Jeetje wat moeten jullie veel doorstaan! Vind het zo vreemd dat ze geen oorzaak kunnen vinden! Schrijf al je vragen goed op zodat je ze straks niet vergeet te stellen!
    Vervelend die opmerkingen die mensen maken maar zal waarschijnlijk ook voort komen uit het feit dat ze niet weten wat ze anders moeten zeggen! Ik hoop voor je dat het bezoek iig wel een beetje aan blijft houden zodat de dgn niet al te lang duren op deze manier!

Sopann, wat fijn dat het zo goed gaat en je lekker mee bent geweest! Wel al vroeg weer wakker zie ik! ;)

Hier ook al 1,5 uur wakker! Lang leven het verzetten van de klok! R was al om 5.50 wakker! Op zich dus 7 uur dus niet zo'n ramp maar voelt nu toch wel anders!
    Hier gaat het op zich wel redelijk! Heb wel dagelijks harde buiken nu en soms doen ze ook best zeer! Dinsdag weer naar de Vk dus zal dat is aankaarten!

7. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mayke, ik snap je vragen meid. Zoals Sukke al zegt al je vragen opschrijven en stellen. Ik hoop dat ze je er ook antwoord op kunnen geven. Sterkte daar!

Sukke, jij was ook al vroeg wakker zeg. Hier heerlijk uitgeslapen! Net lekker in de tuin gewerkt, wat een lekker weertje! Vervelend zeg dat je veel last hebt van harde buiken. Inderdaad maar eens bespreken bij de vk, maar die zal waarschijnlijk wel zeggen dat je dan te veel doet.

Lichamelijk mag ik echt niet klagen en heb ik nog maar weinig klachten en voel nu juist steeds meer energie. Morgen mag ik ook weer naar de vk.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Vroeg wakker idd, 5.50! Dat krijg je met het verzetten van de klok en kindjes!!!! Hebben jullie allemaal nog tegoed! ;)
    Ja die harde buiken, ik heb ze niets eens op moment dat ik druk ben laats midden in de nacht toen ik me omdraaide of wanneer ik zit te plassen! En ik doe echt niet veel maar goed, we horen het wel. Ik las in een ander topic dat je baarmoedermond door harde buiken ook korter kan worden, hoe noem je dat, verstrijken???? Maar is vragen wat daar waar van is!

Fijn dat jij je zo goed voelt Jonneke! Heerlijk is dat en lekker van genieten! Zo'n zwangerschap als je nu hebt komt waarschijnlijk nooit meer terug! Lukt dat trouwens goed nu, genieten? Of ben je nog steeds wat onzeker? En hoe bevalt de Vk je eigenlijk?

Heerlijk weer was het hè, wij zijn vanmorgen naar het bos geweest! Was ook een stuk minder koud dan gister, R heeft heerlijk met alle bladeren gespeeld, hij vond het prachtig!

9. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Sukke; balen van je harde buiken maar denk dat je vk gaat zeggen dat je het rustiger aan moet gaan doen. Tenminste; je hebt ze al in rust stand. Harde buiken kunnen niet heeeeel veel kwaad mits je er 10 of meer op een dag hebt en ze regelmatig komen. Je kunt er al een krijgen van bijv een trap van je kindje. Ligt aan de baarmoeder ook. Maar veel harde buiken is nooit goed...... Oo de bossen zijn nu heerlijk he:) Fijn dat de kleine zich zo kostelijk heeft vermaakt..

@Jonneke; ik vind het fijn te lezen dat jij weinig kwaaltjes hebt en wat meer energie krijgt.. Doorsta je de zwangerschap een beetje zo?

@All; gister middag en avond laat weer een bloeding. Wat is dat toch zeg grrrr!! Ctg gister avond ging redelijk. Ze had alleen ene piek met haar hartslag ong 5 min lang. Toen was deze tussen 160 en 175. Ze zeggen dat ze daarna weer goed haar hartslag oppakte en he geen kwaad kan dus daar houd ik me aan vast. Vannacht van 1.00 tot 5u geslapen. En dan nog licht. Hele tijd soort menstruatiekrampjes (licht) en steken.. Ik heb aangegeven dat ik het fijn zou vinden dat mijn eigen gyn weer langs komt en evt de psycholoog van de pop poli met wie ik sinds 4 weken praat. Misschien geeft dat me wat rust want ik begin op te raken. Het einde is nog lang nie in zicht en wat staat me nog te wachten. Wel balen dat ik sinds gister avond een buurvrouw op de kamer heb. Kan ik niet meer "mn ding doen" maar ja dat is maar zo.. Heb wel het idee datik kleine veel meer voel nu ik de hele dag lig; logisch lijkt me. Fijne werkweek voor diegene die nog werken en een rustige week voor de thuiszitters:)

10. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    mayke, logisch dat je op raakt. Het vreet zo veel energie lijkt me om daar te liggen, andere omgeving, weer bloedingen, onzekerheid en ook hoe lang het nog gaat duren. Want het duurt nog al een tijd tot 40wkn. En dan die hartslag van jullie kleine meid. Gelukkig kan het geen kwaad maar zal natuurlijk ook weer in de gaten gehouden moeten worden. Wat is eigenlijk normaal voor de hartslag?

Sukke, ben benieuwd wat de vk zegt over de harde buiken. Het weer was gisteren inderdaad erg lekker! Wij hebben ook lekker gewandeld en nadien in de tuin gewerkt, weer even winterklaar gemaakt. Heerlijk!
    Mijn verloskundige bevalt prima. Wel wennen dat ik iedere keer een andere heb maar ze zijn hardstikke aardig en begripvol. Enkele kende ik al van mijn vorige zwangerschap. Volgende keer zie ik de vk weer die het natraject na de geboorte van mijn dochtertje* gedaan heeft wat betreft controles en gesprekjes. Benieuwd hoe het is om haar weer te zien.

Echt genieten van deze zwangerschap blijft moeilijk. Soms ook wel de angst bij pijntjes van zal dit wel goed zijn? Maar dat ik dit meisje zo duidelijk voel geeft wel een gerust gevoel moet ik zeggen. Net bij de vk ook weer het hartje gehoord en ze bewoog ook veel, zonder dat ik het voelde dus dat is wel fijn om te weten. Maar ik had het zwaarder verwacht en dat ik me lichamelijk gewoon goed voel speelt denk ik zeker wel mee dat het allemaal wel te doen is. Merk gewoon dat ik mijn energie moet verdelen om geestelijk ook rustig te blijven. Mijn hoofd zit gewoon snel vol. Maar met momenten rust is het allemaal goed te doen. Maar echt genieten zal ik pas wanneer ik de kleine in mijn handen heb...

11. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @jonneke; ik begrijp precies wat je zegt.. Maar ik vind het echt knap van je dat je er zo mee om gaat!!!! De hartslag is het mooiste als hij flink op en neer gaat tussen 160 en 120.. Bij dit termijn tussen 160 en 140 en dat is normaal..

Echt grappig, voel nu ook echt iets hards in mn lichaam en dat is zij dan haha..

Verder voor iedereen ook:

Status update: ze denken dat er bloedvaatjes in mn placenta knappen en daarmee dus ook stukjes placenta los laten. Vandaag en morgen longrijpingsspuiten voor de zekerheid.. Mocht de kleine toch eerder komen, wat we overigens niet verwachten. Verder mag ik alleen naar huis als ik 72uur geen bloedverlies heb en als ik thuis ben en ik heb een bloeding dan weer terug naar het zkh. En 14 weken plat natuurlijk! valt me heel zwaar allemaal. Ik kan zelfs niet meer gaan shoppen voor onze kleine meid en tuurlijk kan ik online shoppen maar dat is niet zo leuk he. Morgen gesprek psycholoog en ff van me af praten..

12. Sopann

Sopann Niet meer actief

Pfff... Dat is niet zo'n mooi nieuws! We blijven hopen op de volle 40 weken.

Grappig hoeveel je voelt als je rust neemt hè? Ik vind het echt een wereld van verschil. Overigens heb ik ook alles online geshopt. Vond ik eigenlijk net zo leuk ;) Ik ga over een week of 6 alles wassen. Dan ben ik hopelijk nog fit genoeg.

Trouwens ook leuk :) Ik wil vriendlief een fotoshoot geven voor zijn verjaardag. Had al even met hem overlegd en hij vindt het fantastisch. Mooie foto's van mij, de dikke buik en hem :) Ook over een week of zes. Ik ben bang dat ik me anders echt niet meer soepel kan bewegen ;)

Jonneke, sterkte hoor. Lijkt me heel dubbel. En ik denk stiekem dat we allemaal pas écht gerust zijn als we een gezonde baby op onze borst hebben liggen :) Het is zo iets bijzonders!

13. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Pfff Mayke, dat is naar nieuws als het echt zo is dat de placenta dan ook sneller op raakt! Hoe snel zou zoiets dan gaan???
    Maar dat kunnen ze toch ook met een echo zien?
    Wij hebben bij R toen een echo gehad met 38 wkn omdat er gedacht werd dat hij niet meer goed groeide en de placenta dus aan het opraken was en dat laatste konden ze dus met de echo ook checken!

Hoop dat je wat hebt aan de gesprekken met de psych. Hoe is je vriend/ man er onder?

Sopann, leuk idee! Hebben wij ook gedaan bij R, hadden hem eerst op 32 wkn staan dacht ik, alleen die verzet omdat mijn buik nog niet groot genoeg was, toen dus met 35 wkn gedaan! Wil het nu ook weer!

Jonneke, logisch hoor dat het (nog ) niet volledig genieten is. Kan ik me heel goed voorstellen! Fijn iig dat het goed voelt bij de Vk!

14. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @Sopann; ja echt heel mooi om te voelen als je veel rust.. :)! Al ben ik van mening dat ik door de stress van de afgelopen weken haar daardoor vaak minder voelde en dat zij nu zelf ook tot rust komt.. Wat gaaf zo'n fotoshoot:) Ben benieuwd wat er uit komt. lijkt me erg gaaf! Online shoppen is ook leuk idd maar niet zo leuk als de sfeer om samen met je partner winkels af te struinen enz.. Maar het kan ff niet anders.

@Sukke; De placenta hoeft hierdoor neit sneller op te gaan als het zo blijft. Hij kan eerder los gaan laten en dat is gevaarlijker. Mocht dat het geval zijn dan is het accuut een keizersnede maar zover ga ik niet denken want de artsen gaan daar ook niet van uit. Mijn partner vindt het ook erg moeilijk merk ik. Hij vindt het sowieso verschrikkelijk zonder mij thuis en moet nu eea gaan regelen en doen terwijl ik hem "opdrachten" geef.. Mn vriend is niet zou huishouderig e.d. aangelegd en nu moet hij he haha. Maar hij vindt het ook wel pittig. Hij komt elke dag na het werk langs en morgenvroeg begint hij wat later en komt hij 's morgens ff langs. 's Middags komt hij ff terug omdat ik dan de longrijpingsspuit moet en wss hebben we aan het einde van de dag gesprek met gyn dus dan komt hij ook. Het scheelt dat hij voor zichzelf werkt en zo makkelijk ff langs kan komen als hi jvlakbkbij is..

15. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Zo had ff een hoop om terug te lezen, maar nu tijd zat haha.

@Mayke Je treft het ook echt niet he. Zoals ik t nu lees zit t er voorlopig dus niet in dat je naar huis kan...echt balen......
    K hoop echt voor je dat je voorlopig geen bloeding meer krijg en naar huis kan...x

@sopann ga hier samen met een vriendin een fotoshoot laten doen. Lijkt me idd erg leuk, zij loopt 4 weken vooruit.
    Mn zusje gaat de foto's maken ...hele goeie amateurfotograaf ;)
    Ben benieuwd.

@jonneke misschien over heen gelezen, maar hoe is t afgelopen bij vk en ha??
    En denk idd dat iedereen blij is als t uiteindelijk zover is, maar kan me voorstellen dat je tot die tijd nog wat "terughoudend"bent.

@hier ben vanaf gisteren aan mn winterslaap begonnen hihi.
    Dus vanaf nu hoef ik niet meer te werken.
    Tis wel ff wennen want maakte altijd lange dagen en dan nu opeens niks meer...
    Veel tijd om met de hond te wandelen ;)
    Gisteren zijn we ook voor een pretecho geweest alleen had hij/zij geen zin in een fotoshoot.
    Alleen één leuk plaatje van t hoofdje en verder alleen handjes en voetjes.
    Dus over 2 weken gaan we t nog een x probere.
    Beeb lag momenteel in stuit en echoscopiste hoopte dat ie tegen die tijd wel gedraait zou zijn.
    EN ze heeft een brief meegegeven voor mn vk omdat ik heel veel vruchtwater had en de baby ook vrij groot is. NU al ruim een kilo....
    Dus stelde ze voor misschien met 30 weken nog een groeiecho...
    MAandag weer voor controle naar de vk dus eens horen wt hun er van vinden.

16. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @mirpat; wat lekker dat je zoveel kunt rusten nu.. Zal wel ff wennen zijn idd van drukke naar minder drukke dagen maar uiteindelijk zal het heerlij kgaan zijn;)
    Wow, dat klinkt wel groot ja die kleine.. Miss moet je dan toch eerder voor groei echo of evt zelfs naar gyn onder controle?? maar eerst ff maandag de vk afwachten idd.. Hihi, lekker eigenwijs, wel leuk dat je nog een echo krijgt:) en wat betreft de stuitligging. Mijn meisje lag vorige week dinsdag in een stuit en woensdag ochtend lag ze alweer zoals t hoort.. Ze hebben nog alle ruimte nu om te draaien en te doen:)

@all; vandaag was het een gezellig prik dagje. is miss maar goed voor mij want ik ben als de dood voor naalden enz.. eerst bloed prikken toen moest mijn infuus opnieuw geplaatst worden omdat de andere begon te zweren en toen de 2e longrijpings spuit. Deze dit overigens minder zeer dan gisteren:)
    Als het goed is mag ik morgen gaan wandelen 3x15min. Gaat dit goed dan mag ik de dag erop gaan mobilliseren en ect vrijdag naar huis. Al zei de arts dat ze met mij wat voorzichtiger zijn dus ik niet zomaar naar huis mag. Dus hopelijk zaterdag maar ik heb al de hele dag weer krampen dus ff afwachten.. Al zou ik maar ff naar buiten mogen in de rolstoel he.. Ik zou zo graag de buitenlucht op willen snuiven maar dat zou evt donderdag pas mogen.. Dus nog ff volhouden en hopen dat ik zaterdag naar huis mag. We zullen zien..

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Leuk idee van die fotoshoot, hier ook eens overnadenken.

Mayke, wat fijn dat je nu iets meer duidelijkheid hebt, al had je natuurlijk liever iets anders gehoord. 72 uur geen bloedverlies is best lang als je nu al (bijna) dagelijks bloed verliest. En helemaal plat is idd geen fijn vooruitzicht. Fijn dat je vriend wel regelmatig kan komen tussendoor als het nodig is. Maar het vraagt voor jullie beide natuurlijk erg veel op dit moment. Lekker thuis zou fijner zijn. Online shoppen kan idd ook maar is wel minder leuk ja. Moet je nog veel kopen?

Mirpat, lekker hoor al met verlof. Geniet er van. Ben benieuwd wat de vk zegt over de grootte en vruchtwater. Missschien een keer extra controle dmv echo. En wel fijn dat de kleine zich niet goed liet zien want nu kun je over 2 wkn nog een keer vergelijken. :) En idd ze bewegen nu nog zo veel, kleine kan ineens weer gedraaid zijn. Hier lag de kleine gisteren wel goed bij controle bij vk, zoals het hoort met hoofdje naar beneden, maar het is nog vroeg natuurlijk.

Bij de huisarts ben ik niet meer geweest. Denk dat vermoeidheid hier niet kwam door ijzertekort maar echt een psychisch iets is. Lichamelijk voel ik me sinds een paar weken echt weer stukken beter gelukkig. Kan drukte in je hoofd ook door de hormonen komen? Of zo onbewust mijn dochter* daarin een grote rol hebben? Ik weet het niet...

Morgen een dagje naar de hobbybeurs. Vaste prik ieder jaar. Kijk er erg naar uit maar weet wel dat het heel vermoeiend zal worden. Is normaal al dus nu zeker denk ik. Hopelijk red ik eind van de week nog met werken... :)

18. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    #558 Mayke1717, 31 okt 2012
    Laatst bewerkt: 31 okt 2012
    @Jonneke. wat leuk die hobby beurs.. En wat hobby jij dan zoal??
    Ik denk ook dat je dochter* onbewust heeft meegepeeld met de moeheid e.d. Je maakt je toch meer ongerust en dat vergt veel energie.. Ik vind het echt knap hoe je er mee omgaat!!!
    Ja het vergt veel van ons maar we slaan ons er wel door heen:) het moet maar!!! Ik heb de grote spullen al; kinderkamer, wandelwagen etc, badje, wiegje etc. Nu alleen nog aankleding kinderkamer en wat kleding. Al heb ik al super veel gehad en god weet wat we nog gaan krijgen dus ik wil zelf niet te veel kleine kleren kopen omdat je die zat krijgt. Heel lief gaan 10 vriendinnen in dec net voor de feestdagen mijn huis van top tot teen poetsen.. Ik heb al enorme nesteldrang sinds week 20 maar ik kon niets ivm bekken en nu ik hier lig helemaal niet en als iks traks thuis kom met de kleine wil ik me daar tijdelijk niet mee bezig hoeven te houden. Super lief dat ze dit willen doen!!

@All; Om 16.15 weer een bloedinkje gehad maar de 72 uur gaan gelijk weer opnieuw in. Zucht, ik wil even buitenlucht al is het maar 10 min. gisteravond opeens zeer pijnlijke en opgeette buik. Arts kwam langs en dacht eerst aan gas maar ik zei dat dit niet kon. Aan de ctg gelegd en daarop waren contracties te zien, hetzij regelmatig. Hierop urine ingeleverd en ik ben sinds 4.15 weer wakker met een nog wat gezette en pijnlijke buik. Ik had een kruik gevraagd en er de vp zegt dat er witte bloedichamen/cellen in zitten. Morgenvroeg in het artsenoverleg gaan ze ff bespreken maar ik denk een lichte blaasonsteking te hebben dus zal wel klein ab kuurtje krijgen. Ach ja, als daarmee de klachten weer weggaan. Ben mezelf dan overigens toch weer enorm druk aan het maken. Dus toenet maar alle vragen voor mijn gyn opgeschreven die wss vandaag eind van de dag langs komt. Ze gaan hem even benaderen omdat ik daar behoefte aan heb..

Hoe gaat het met jullie?

19. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    @jonneke veel plezier op de hobbybeurs.
    Je dochter* zal idd bewust/onbewust ook meegespeeld hebben.
    Gelukkig dat het toch weer iets beter gaat.

@mayke wat balen zeg..van t een in t ander.
    Snap dat je onderhand behoefte hebt aan een beetje frisse lucht.
    Wel lief van je vrienden dat ze dat willen doen voor je.
    Duim nog steeds voor je.

20. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @All; gyn net geweest.. mocht ik tot zaterdag bleodingsvrij zijn dan mag ik 1 dagje naar huis. Maar enkel omdat mijnv riend dan thuis is en met n bloeding meot ik terug. Hij vind het nu in dermate stabiel dat ik niet doorgestuurd wordt naar Utrecht, als hij het echt niet vertrouwd word ik door gestuurd. Bevallingsplan pas met 36 weken maken want als ik nu ga bloeden krijg ik een spoed keizersnede. Hij heeft geen glazen bol en welke kant het uit gaat weet niemand. Hij tekent voor de 36 weken en daarmee kreeg ik een aai over mijn hoofd en wang en een dikke hand. Dus dan teken ik daar ook maar voor:)

Deel Deze Pagina