1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Als je nu gaat bloeden een keizersnede? Bedoel je als je weeën krijgt. Want bij wat voor bloeding wordt er ingegrepen dmv een keizersnede, hoe heftig moet die bloeding zijn?

Pff, ik duim voor je meid dat je zaterdag naar huis mag, al is dat dan maar voor 1 dag!

Mirpat, en hoe bevalt het niks doen???

Hier alles wel redelijk. Controle bij Vk dinsdag was goed. Advies op harde buiken is idd rustiger aan doen. Gisteren avond echter gebeld. Had een hele tijd last van mijn buik. Een soort buikpijn die steeds kwam en ging. Ze maakte zich geen zorgen omdat het vooral mijn onderbuik was maat toch zo even testen op blaasontsteking. Ik heb het nu echter nog wel een beetje dus ben benieuwd wat er uit de urine komt zo meteen!

Het is hier weer rustig de laatste dgn. Hoe is het met iedereen?

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Sukke! Ik begrijp niet helemaal of je nu binnenkort je kindje al krijgt als je een bloeding krijgt. Of rekken ze het wel?

Wat vervelend dat je zo'n last hebt. Rustig aan doen is in het begin lastig, maar wordt steeds makkelijker hoor :)

Hier weinig nieuws. Baby is ontzettend actief. Mijn buik stond even stil, maar ik voel het weer rekken. En direct weer klachten. Dus het houdt wel verband lijkt me. Mijn buik is ook ineens heel hoog, haha! Gisteren tijdens de controle viel het de verloskundige ook op. Ik merk het met eten. Minder eetlust en sneller echt opgeblazen.

Ik merk trouwens dat als mijn buik trekt ik ook meer nesteldrang heb, haha :D Ik twijfel nu of ik wel genoeg kleertjes heb voor de eerste tijd... Hoe zit dat bij jullie?

3. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ik heb nog niet heel veel gekocht! Heb sowieso geloof ik nog 1 compleet pakje van R en ik geloof 1 truitje en 1 broekje. Heb nu voor de eerste dgn echt nog maar 1 pakje gekocht. Heb al wel wat meer maar dat is niet zo'n lekker spul voor die hele kleintjes. Rompers heb ik nu 7 nieuwe en nog een stel van R, misschien 6 of zo.
    Moet hier dus nog wel wat bij. Maar met een setje of 8 moet wel voldoende zijn hoor, je krijgt toch vaak ook heel veel en die eerste dgn wordt er eng veel gewassen! Haha!

Heb iig geen blaasontsteking. Doktersassistent zei nog rustiger aan doen. Mijn huis is een bende, wilde juist vandaag wat poetsen met se Franse slag! Gisteren bewust niet gedaan omdat de kapster s avonds kwam. Vk ook nog even gebeld. even aan kijken nu. Bij andere klachten, bv bloedverlies of harde buiken met enige regelmaat moet ik weer contact opnemen.....

Op zich wel fijn dat je verband ziet sopann. Weet je iig waar het door komt en weet je ook dat het op een geven moment weer wat minder wordt!

Nesteldrang neemt hier ook toe. Ik wil van alles in huis maar zijn veelal grote klussen en manlief is nou niet zo ruim in zijn tijd dus zal het veelal zelf moeten doen wat nu dus niet kan. Gggrrrr!

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mayke, wat fijn dat je zaterdag evt een dagje naar huis mag. Toch wel een fijn vooruitzicht zeg! Laten we het hopen dat het doorgaat. En wat lief van je vriendinnen om je huis te komen poetsen. Kun je dat stukje ook gewoon laten rusten en je bezig houden met andere dingen.
    Fijn dat jullie al wel veel hebben voor de babykamer maar die andere dingen moeten natuurlijk ook nog. Maar inderdaad niet te veel anders zit je dadelijk met heel erg veel kleertjes als je er ook nog veel krijgt.
    Week 36... nog 10 te gaan dan. Ik hoop dat het allemaal een beetje beter gaat want anders zijn het lange weken...

Ik hobby eigenlijk van alles en heb gisteren ook weer ingeslagen :) Mozaiken (ga een vlinder maken), kaarten maken (voor de kerst), quilten (wil een boxkleed maken). Dus plannen genoeg. Nu nog kijken of ik er aan toe kom...

Sukke, lukt het om een beetje rustiger aan te doen? Balen dat het geen blaasontsteking was, dan weet je tenminste waar de klachten vandaan komen. nu maar hopen dat ze vanzelf weg gaan.

Sopann, nesteldrang, hier nog niet zo veel last van. Wil iedere keer wel een heleboel doen maar kom er gewoon niet toe. komt nog wel denk ik dan. En hoeveel kleertjes heb je nu dan? Ik wil eind deze maand alles eens uit gaan zoeken wat ik al heb gekregen. Dan komen ze hier een nieuwe vloer leggen en ben ik toch enkele dagen verbannen tot de bovenverdieping. Mooi projectje om dan mee bezig te zijn, haha!

Verder gaat het hier wel prima. Merk dat de hobbybeurs er toch wel ingehakt heeft. Lichamelijk weinig klachten, had voor de zekerheid wel een band om die mijn rug ondersteunt, dat was wel lekker. Maar in ben me toch moe, vooral weer in mijn hoofd. Pff... aftellen tot het weekend maar weer... nog 2 dagen werken...

5. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    jemig dames blijkt dat ik m'n abonnement hier had verwijdert... zal binnenkort ff goed bijlezen whoops:)

6. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Haha, dat hoor ik in andere topics ook wel vaker! :) Succes met bijlezen.

Mayke, hoe is het met je? Geen bloedingen meer gehad hopelijk?

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

#567 Sopann, 2 nov 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2012
    Ben ook benieuwd Mayke!

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    #568 Jonneke83, 2 nov 2012
    Laatst bewerkt: 2 nov 2012
    Ja miste je al Foekse, welkom terug en succes met bijlezen :)
    En hoe is het met andere meiden hier?

Mayke, hoe is die?

Hier vandaag een dagje thuis gewerkt. Lekker hoor, stuk rustiger. Voel de kleine ineens ook weer meer bewegen. Zo fijn!

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Klopt helemaal! Op de dagen dat ik redelijk bezig ben mis ik het gevoel direct :) Als ik dan eventjes rustig zit, heerlijk :D

Hebben jullie ook dat als je op je rug ligt, dat niet prettig voelt aan de buik? Er komt een soort druk op, merk ik.

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik heb deze er ook maar weer eens bijgepakt. We verzaken de boel een beetje ;)

Zwangerschapslijst

Uitgerekende datum
    01-02: Demel89 (1e kindje) ZH, geheim
    02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen
    03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje
    03-02: Foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim
    03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje
    03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje
    06-02: Jonneke83 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje
    10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim
    13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen
    14-02: Sopann (1e kindje) bv, jongen

Afspraken
    20-11: Sopann, controle vk & groeiecho

3 jongens, 4 meisjes, 3 geheim

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Zwangerschapslijst

Uitgerekende datum
    01-02: Demel89 (1e kindje) ZH, geheim
    02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen
    03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje
    03-02: Foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim
    03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje
    03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje
    06-02: Jonneke83 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje
    10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim
    13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen
    14-02: Sopann (1e kindje) bv, jongen

Afspraken
    12-11: Jonneke, echo 27wk
    20-11: Sopann, controle vk & groeiecho
    20-11: Jonneke, controle vk

3 jongens, 4 meisjes, 3 geheim

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Heel goed Sopann! Heb hem meteen aangevuld!

De druk die jij beschrijft als je op je rug ligt herken ik niet. Heb het juist eerder met momenten als ik zit. Het gevoel alsof de kleine ergens tegenaan drukt. Op mijn rug liggend komt het juist weer terug op zijn plaats lijkt wel :D

13. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    He dames..

Wat betreft de uitleg qua bloedingen en keizersnede.. Nu is het zo dat telkens als ik een bloeding heb mijn placenta een klein stukje los laat. Hoe groter de bloeding, hoe groter het loslaten. Dus als ik een mega grote bloeding krijg dan betekent het op dat moment dat mijn placenta los laat en dit gevaarlijk is voor de baby en voor mij ook wel natuurlijk.. Verder als het spontaan op gang zou komen nu, dan remmen ze het af met wee remmers maar mocht het door zetten dan alsnog een keizersnede zodat het kindje niet te veel moeite hoeft te doen voor de bevalling en zo al energie verliest.. Maar he, god weet zit ze met 40 weken nog in mn buik.. You never know!

Verder mag ik morgen niet naar huis. Gisteravond en vannacht 2x grote bloeding gehad. Dus terug bij af.. Maar mocht ik enigzins even bloedvrij zijn dan proberen ze me naar huis te laten gaan.. Maar ik ben gestopt emt die hoop. ik ben voortaan al blij als ik even in de rolstoel naar buiten mag. Gisteren heb ik dat gedaan en dat was erg fijn. Werd alleen wat licht in mijn hoofd. Logisch als je alleen maar ligt..

En wat gaan jullie het weekend doen dames??

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Jammer dat je niet naar huis mag. En balen van die bloedingen zeg! Trek je het allemaal nog wel? Het lijkt me zowiezo spannend als je dat meemaakt maar in jouw situatie is het natuurlijk allemaal net een stuk spannender. Wel lekker dat je af en toe even uit bed mag en naar buiten kan. Maar als je niks doet zal dat ook wel veel energie kosten.

Hier het weekend niet zo heel veel plannen. Vanmiddag even naar de boekenbeurs en vanavond krijgen we visite. Morgen lekker niks op de planning. Heerlijk! Fijn weekend dames!

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jeetje wat vervelend zeg... Ik blijf voor je duimen dat het goed gaat :)

Jonneke, veel plezier! En lekker rustig aan doen hè!

Hier vandaag druk geweest met de was. Ik ben blij dat ik weer zit, haha. Morgen visite en eters. Erg veel zin in. Nu vriendlief weer werkt zijn de dagen wel lang hoor.

Fijn weekend!!

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Helder verhaal Mayke, spannend. Kunnen ze met een echo ook zien hoe vast de placenta nog zit eigenlijk?
    Jammer dat je niet naar huis mag vandaag wel fijn dat ze er alles aan proberen omdat wel te doen.

Hoer lekker rustig wkd. Man heeft geen wedstrijd vandaag dus die is lekker "thuis". Hoewel hij nu weer bij zijn ouders zit te studeren, zijn op vakantie dus lekker rustig daar. Als R wakker is komt hij weer hier heen en vanavond gaat hij weer. Ik dus lekker een vrouwen film kijken!
    Net R zijn verjaardagscadeau ingepakt en vast een lading Sint cadeaus. Zo maar beginnen aan het inplakken van R zijn foto's. Ik ben
    Bij 3 mnd blijven hangen, *schaam* en wil dat wel op orde hebben voordat de baby komt anders komt het nooit meer goed met de foto albums! Morgen ook weinig op de planning. Man weer veel studeren dus lekker rondom huis rommelen.

Ik blijf trouwens redelijk last van mij buik houden. Werd er vannacht weer wakker van. Mijn ontlasting is ook aan het rommelen dus zal daar wel van komen.

17. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    @sukke ja t bevalt op zich wel en voel ook dat mn lichaam t op prijs stelt ;) maar van 50 uur werken in 4 dagen naar helemaal niks is toch ff wennen...

@sopann ik kan inderdaad ook niet op mn rug liggen. Ten eerste gaat mn rug al protesteren en idd in mn buik staat t ook gelijk allemaal strak.

@mayke wat balen zeg weer niet naar huis...:(
    Iig maar hopen dat beebje nog wel paar weekjes zitten.

@hier gisteren nadat mn vriend uit zn werk kwam zijn we nog lkkr een middage/avond naar de sauna geweest. ff relaxen
    Vandaag 2 verjaardagen en dan morgen naar t bos met de hond en filmpje kijken.

Zijn er trouwens nog meer meiden met een hond??
    En als jullie thuis bevallen laten jullie m dan in de buurt of gaag ie ergens naar toe.
    Heb al veel mensen gehoord die m ergens onderbrengen maar bij ons blijft ie gewoon thuis erbij....

Fijn weekend verder.

18. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mirpat, wij hebben ook een hond. Ik moet in het ziekenhuis bevallen dus hier wordt hij ondergebracht ergens anders. Anders zou ik het denk ik proberen aan te kijken of het zou gaan dat hij thuis kan blijven. Maar ons hondje is nog al zenuwachtig dus ik denk dat die helemaal gek zou worden als ik aan het bevallen zou zijn.
    hij ligt nu al heel vaak lekker op mijn buik, merkt toch wel dat er iets anders is :) Herkenbaar? Maar dat merkte hij trouwens al vanaf een week of 7... zo bijzonder!

19. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    @jonneke; hoe ws het op de boekenbeurs"? Met de vraag of ik het trek; erg slecht. Nu komt wel 1x per week de psycholoog langs omdat ik er om gevraagd heb. Mensen om me heen zeggen: ach je bent de 26 alweer gepasseerd.. Tsja, zal me n worst wezen, ik wil niet weer een dood kindje op de wereld zetten en ook al stijgen de kansen elke dag, dit is geen prettige zwangerschap.

@Sopann; Veel plezier vandaag met je visite en eters:) Wordt het een uitgebreidt 3 gangen menu of gewoon iets makkelijks/lekkers?:)! Haha, ik denk het laatste niet?!

@Sukke; Wanneer is R. jarig?? Tsja, fotoboeken he. Ik geloof dat iedere ouder zich voorneemt alles goed bij te houden haha.. Ben je al een eind gekomen? Je buik kan idd ook rommelen als je evt obstipatie hebt. Ik heb ook 8 weken lang obstipatie gehad en had movicolon gekregen maar dat wilde ik niet gebruiken. Ik heb activia gekocht en dit help echt heel goed bij mij. Fijne, rustige zondag!

@Mirpat: Wij hebben geen hond. Denk dat het voor iedereen verschillend is wat te doen. Ook kijkend naar het gedrag van de hond..

@All; Gisteravond gingen ze mijn baarmoederhals opmeten. Ik bleef gisteren last houden van een rommelende buik. Deze was netjes. 3.8 cm. Bij 2.5 wordt hij als tekort gezien. Kreeg wel om 00.00 en om 5.00 bloedingen. Of dit nu komt van het prikkelen van de baarmoeder door de inwendige echo of omdat het al rommelde is mij (en de artsen) niet duidelijk. Wel last van harde buiken, zo liet ook de ctg zien. Als ik meer pijn krijg dan moet ik het aangeven. Fijne zondag allemaal..

20. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Het is geen obstipatie, maar krijg al sinds een dag of drie onwijze krampen en heb hele dunne ontlasting! Gisteren avond ook weer 2 keer.
    R is 9 dec jarig. Ik ben niet opgeschoten met zijn fotoboek maar op de bank beland met een leesboek! Haha, ook heerlijk!

Wat een rotopmerkingen over die 26 wkn gepasseerd te zijn! Dit wil toch niemand op deze manier. Waarschijnlijk bedoelen ze het opbeurend en weten ze verder niet veel te zeggen maar ja snap dat dat moeilijk te verkroppen is voor je!
    Wel goed nieuws van de bmh maar weer jammer van de bloedingen.
    Pff, zelfs ik vind het spannend, iedere dag ga ik hier toch een beetje gespannen kijken of jullie meisje nog veilig bij je zit of niet!

Deel Deze Pagina