1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    @Sopann: Niks aan he?! Ik ken het een beetje, we hebben hier ook nog eens de griep te pakken!! Ben al beroerder, nu zelf nog ziek en nu ook mijn dochter....die dan enige verzorging nodig heeft! Pfff , doe mij maar weer gewoon de kwaaltjes! hihi

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

@MamavanDaisy: pfoeh! Echt niks aan nee. Beterschap! En héél veel succes en plezier met de echo!!

Dames, ik ben een paar dagen offline. Ga heerlijk met mijn vriend een paar dagen naar Hongarije :) Morgenochtend na mijn slaapdienst op het werk vertrekken we. Kijk er echt naar uit! En de moeheid verslaan we gewoon met ouderwets slapen in de auto ;)

3. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Heel veel plezier!

4. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sopann, lekker hoor eventjes weg! Ik hoop dat jullie genoten hebben en de vermoeidheid je niet beperkt heeft!

Mamavandaisy: morgen de echo! Spannend! Ik hoop op een mooi plaatje. Zie je, de dagen zijn toch snel voorbij gegaan, of niet? :D

Hier ook veel last van vermoeidheid en misselijkheid. Wat Sopann zegt herken ik wel. Eerst alleen als ik honger kreeg maar nu de hele dag door :S Kwam ook wel doordat mijn lichaam ontregelt was door slaapdiensten denk ik. Nu gaat het sinds gister wel weer iets beter.

5. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    :D Echo was helemaal goed! berekening klopte zo goed als en hebben het hartje zien en horen kloppen! T is al echt een mensje!
    Helemaal verliefd... dit roze wolkje is zo mooi en fijn... hier blijf ik nog wel even! :D:p

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Wat een mooie plaatjes. Fijn dat alles goed was. Lekker op de roze wolk blijven zitten! Geniet er maar van!

7. Sopann

Sopann Niet meer actief

Gefeliciteerd met de mooie echo!

Wij zijn sinds gisteren weer terug. Het was alle dagen 38 graden, dus dat was best pittig. Gelukkig bijna geen last van misselijkheid gehad. In Nederland direct wel weer... In Hongarije veel in het zwembad gelegen. Echt heerlijk!

Wat mij goed helpt is op tijd opstaan. Dan kan ik in de ochtend nog wat dingen doen. In de middag ga ik twee uurtjes liggen. Ik werk veel avonden en slaapdiensten, dus dan is dat ritme ideaal :)

Hoe is het verder met de kwaaltjes? Mijn buik begint behoorlijk op te zetten. En ik moet er in de nacht tegenwoordig uit om te plassen. In Hongarije hield ik vocht vast joh... Verder gaat het goed. Ik ben zo benieuwd naar de volgende echo :)

8. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Fijn dat je hebt kunnen genieten en niet zo misselijk was! Hier vooral opgeblazen, maagzuur, af en toe misselijk, duizelig, moe, honger en dorst en veel spanning op de buik staan... maar goed niet zo gek...kijk maar in het buikentopic! Haha of mijn fotoalbum ;)

9. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sopann, wat fijn dat je zo genoten hebt op vakantie en daar minder last hebt gehad van misselijkheid.

Kwaaltjes: hier vooral moe en met tijden misselijk maar moet zeggen dat dat wel minder wordt, gelukkig. Op tijd eten helpt ook altijd wel. Maar soms kan ik daardoor juist niets eten. De eerste maand ben ik ruim een kilo aangekomen maar die was er daarna ineens weer af.

Sopann, jij werkt ook in de zorg dat je slaapdiensten werkt? Ik ook. Heb nu ook weer twee slaapdiensten. Twee weken geleden ook en die braken me echt op! Hopelijk heb ik er nu minder last van. Ik denk doordat ik toch minder slaap dat ik er zo'n last van heb. Extra misselijk, nog meer moe en dagen daarna nog herstellende ervan. Jij geen last van? En hoe lang wil jij ze nog werken? Ik zit er aan te denken ze na deze maand niet meer te werken. Zeker als ik er zo veel last van blijf houden.

mamavandaisy, mooi buikje heb je al. Die is echt niet meer te verbergen. Weet iedereen het in jouw omgeving ook al? Zie dat wij (nu nog) precies gelijk lopen. Ik heb de 24e mijn termijnecho. En zoals het er vorige keer uit zag wordt ik 3 dagen terug gezet. Even afwachten...

10. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Hier weten ze het inderdaad al:) Hoef het niet meer te verbergen! al krijg ik nog wel verbaasde gezichten als ze horen dat ik nog maar 10 weekjes ben! hihi

Ik ben 1 dag terug gezet, maar heb t nog niet aangepast ;)

Snap goed dat nachtdiensten niet te doen zijn nu... Ze hadden verlof moeten geven aan begin van de zwangerschap.... die is vaak toch echt wel zwaar!
    Hier ook zo weinig energie!:( Ik moet blijven eten om mezelf op de been te houden en dan nog bij ieder klein dingetje wat ik doe wordt ik duizelig. Voel me echt een zombie! Iedere middag doe ik wel een dutje en nog t gevoel dat dat niet genoeg is!
    hopelijk is dat gauw voorbij!

11. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat een mooie buik mamavandaisy! Echt super :) Ben er wel een beetje jaloers op, haha. Ik krijg in de loop van de dag wel een dikkere buik van de darmen. Vooral als ik ontspannen ben zet ie flink op. Ik kan ook een hééle lichte welving zien ter hoogte van mijn schaambeen. Van mezelf ben ik zo plat als een dubbeltje, dus mijn eigen theorie is dat je dan ook veel sneller veranderingen ziet. Maandag de echo. We vinden het zo spannend!

Ik werk inderdaad in de zorg. 24 uurs begeleiding aan mensen met autisme en een verstandelijke beperking. Vannacht heb ik een slaapdienst gehad. Ik heb beroerd geslapen joh! Het was ook eigenlijk mijn bedoeling deze dienst te ruilen met een collega. De dienst van vrijdag heb ik wel kunnen omzetten naar een avonddienst.
    Mijn idee is om juli, augustus en half september nog slaapdiensten te doen. Ik hoef er nooit zoveel. Eens per week. Toevallig deze week twee en op dit moment ben ik moe, moe, moe, dus dan is dat wel teveel gevraagd. De volgende dienst is pas over twee weken. Ik verwacht dan wel meer energie te hebben.

Eigenlijk weten heel veel mensen al dat we in verwachting zijn. Sowieso mijn ouders en schoonouders. Direct nadat we een kloppend hartje hadden gezien. Op het werk ben ik vorige week beginnen te vertellen. Ik voelde me zo beroerd en nu kunnen ze gewoon lekker rekening met me houden. De cliënten vertel ik het pas na een goede echo aanstaande maandag. In de familie weten het ook alweer een aantal mensen. Eigenlijk helemaal niet erg. Nederland is het enige land waar we zo lang wachten hè. Terwijl ik het juist zo fijn vindt om steun van mensen te krijgen, mocht het toch niet goed gaan.

Verder met de kwaaltjes valt het vandaag gelukkig mee. Net weer twee uurtjes geslapen. Ik heb wel ONTZETTEND veel honger. De hele dag door eigenlijk. En ik kan zo ontzettend genieten van karnemelk. Vond ik altijd al lekker, maar nu is het helemaal het einde. De afgelopen twee weken had ik dat met gekookte eieren, maar die heb ik zoveel gegeten dat dat eventjes niet meer hoeft, haha.

Ja, en dan de grootste verandering: mijn emoties! Door de spanningen voor aanstaande maandag raak ik toch wel een beetje labiel hoor. Ik kan echt niet meer op mijn intuïtie vertrouwen. Het is mijn vent die zegt dat alles goed is: 'waarom heb je anders zoveel honger?' 'Het is niet gek dat je nu niet dikker wordt, eerst moeten je darmen opschuiven. Dat is nu wel gebeurd. Nu kan je baarmoeder pas goed groeien.' De schat :D Trouwens een echte aanrader: 'Help, ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt.' Mijn vriend is er nu in bezig en begrijpt me véél beter. Je moet hem eens zien poetsen en doen in het huishouden! Heerlijk :) 'Ga jij maar lekker rusten schat, da's goed voor je.'

Nou, heel verhaal, haha! Hebben jullie wat te lezen ;)

12. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    mamavandaisy, wat een goed idee, verlof aan het begin van je zwangerschap. Ik ben voor!

Sopann, spannend maandag echo. Ik had voor mijn echo's ook weer extra spanningen, zou het wel goed zijn? Maar gelukkig zijn mannen dan toch nuchter daarin en kunnen ons weer deels geruststellen he!
    En mijn buik groeit nu ook even niet hoor. Eerst wel, inderdaad zo'n bobbel bij het schaambeen. Darmen zetten in de loop van de dag op en ik ben eerst een kilo aangekomen maar deze was er vorige week ineens weer vanaf. Maar er komt nog genoeg bij dus ik probeer te denken dat ik er nu blij mee moet zijn. Al zou een groeiende buik ook een bevestiging zijn dat het goed zit.
    Ik werk ook met autisme in de 24uurszorg, alleen dan met normaal begaafde jongvolwassenen. Toevallig! Als wij slaapdiensten hebben, hebben we meteen een reeks, meestal 2 of 3 achter elkaar. Jullie achter een dienst aan zeker?
    Ik heb er nu weer twee gehad, eind deze maand eigenlijk 4. maar dat trek ik echt niet. Ga deze week maar eens kijken of ik er vanaf kan komen, anders in ieder geval deels.

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jeetje, twee of drie diensten achter elkaar lijkt me wel heel pittig. Dat had ik van an leven niet gered vorige week. Wij hebben een dienst van 15.00 tot 22.00 uur of de slaapdienst van 16.00 tot 23.00 uur en van 07.00 tot 11.00 uur. Gelukkig heb ik de komende twee weken geen slaapdienst meer.

Sinds deze week valt het echt mee met de moeheid. Het is in ieder geval niet meer zo erg dat ik alleen maar wil slapen. De misselijkheid heb ik ook onder controle: een cracker met kaas voor het slapen en terwijl ik nog in bed lig brengt mijn vriend me een banaan. Ik word nu alleen nog misselijk (en chagrijnig, haha) als ik te laat eet of vieze dingen ruik.

Nog 4 nachten tot de echo! Ik ben er zo aan toe :) Vandaag eerst naar de notaris. Eens kijken hoe we ons het best kunnen verbinden.

Kies je trouwens bewust voor een nekplooimeting, Jonneke? Wij doen alleen de 20 weken.

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ook hier merk ik dat de vermoeidheid (en misselijkheid) al verminderen. Gelukkig maar. Maar chagerijnig kan ik soms ook wel zijn hoor. Zeker als ik idd niet gegeten heb en mijn hond moet het regelmatig ontgelden, arm beestje :)

Ben je er uit gekomen bij de notaris? En succes maandag! Zo leuk, je kleine wondertje zien! Maar ook spannend natuurlijk.

Wij kiezen bewust voor de nekplooimeting ja. Mijn dochtertje bleek downsyndroom te hebben met daarbij veel beperkingen waardoor we onze vorige zwangerschap met 23wkn afgebroken hebben. Het was niet erfelijk maar een beetje duidelijkheid wil ik wel graag hebben. Al weet ik niet of ik een vwp/vlokkentest durf te doen als de nekplooi verdikt blijkt te zijn. Maar ik hoop dat het me wel een beetje gerust kan stellen zodat ik een klein beetje van deze zwangerschap kan genieten.

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jeetje. Dat is niet niks zeg... Deze zwangerschap zal vast extra spannend zijn voor je. Lijkt me ontzettend dubbel. Fijn dat je je beter gaat voelen. Hoe werkt dat eigenlijk met een nekplooimeting? Krijg je de uitslag direct?

Bij de notaris was het snel duidelijk. Nu nog even de rust nemen om alles te regelen. Het heeft geen haast gelukkig :)

En voor je het weet is het maandag! Vorige week zat ik nog helemaal in de rats en vandaag heb ik er alle vertrouwen in. Al durf ik er nog niet helemaal op te vertrouwen voordat ik het echt gezien heb. Dat blijft het stemmetje inmijn achterhoofd. Heel benieuwd hoe groot ons kleintje geworden is :)

16. Sopann

Sopann Niet meer actief

Prachtige echo gehad! Hij was druk aan het rekken en strekken, zo schattig!
    We mogen over twee weken weer een echo vanwege de korte tijd tussen deze zwangerschap en de miskraam. Superfijn!

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Wat fijn dat de echo er goed uit zag. Kun je een foto plaatsen? Altijd zo leuk om te zien. Herken het wel hoor dat je soms helemaal in de rats kunt zitten en andere momenten vertrouwen hebt. Maar het vertrouwen is er pas echt als je het gezien hebt he!
    Fijn dat je over twee weken terug mag. Hoe groot was jullie wondertje nu? Gaat zo snel die eerste weken. Over twee weken is hij al een stuk groter.

Hier is de zwangerschap inderdaad heel dubbel. Ik vind het allemaal extra spannend of het wel goed gaat en die nekplooimeting vind ik dan ook doodeng. Zou het wel goed zijn deze keer?
    Ze maken dan een echo en op die echo meten ze de plooi in de nek. Boven een bepaald aantal milimeter zit je in de risicogroep en mag je verder onderzoek doen. Daarnaast doen ze bij de combinatietest ook een bloedonderzoek. Deze uitslag krijg je twee weken later. Deze twee dingen samen bepalen het risico dat je loopt op een kindje met syndroom van down, trisomie 13 en 18. (die laatste twee zijn niet met het leven verenigbaar).
    Wij doen geen bloedonderzoek omdat dat een vertekent beeld geeft. Door onze vorige zwangerschap zitten wij altijd in de risicogroep met de bloedtest.
    Maar voor alsnog gaan we er vanuit dat het gewoon allemaal goed is.

18. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ah kijk... Nou, dat maakt een heel hoop duidelijk. Ik hoor mensen er altijd wel over, maar wat ze dan precies doen. Dank je wel voor je uitleg :)
    Ik kan me zo goed voorstellen dat het spannend is. Spannend dekt waarschijnlijk de lading niet eens. Ik duim voor jullie mee dat het goed komt en dat jullie een gezond kindje dragen :) Het zou zo fijn voor je zijn als je wat geruster kan zijn.
    Het klopt helemaal wat je zegt: je gaat er vanuit dat het gewoon goed zit. Dat moet je ook echt doen, want anders maak je jezelf helemaal gek.

Mijn ervaring met foto's posten is er nog niet, dus ik hoop dat de foto van de echo er goed bij zit :) Ons wondertje was gisteren 2,85cm. We zijn er echt helemaal ondersteboven van dat ie zo actief was. Dan wordt het idee dat het leeft veel echter dan zoals we drie weken terug 'alleen' het hartje zagen kloppen.

We mogen over twee weken al terugkomen, omdat we ook een voorgeschiedenis hebben. In april heb ik een miskraam gehad en ik heb maar één cyclus gehad, toen was ik weer zwanger. Dat bracht zeker de eerste weken ontzettend veel onzekerheid met zich mee. Nog steeds ben ik met buikpijn en rugpijn bang dat ik bloed ga afvegen, maar langzamerhand komt het vertrouwen er meer. Zeker na de echo van gisteren. Voor de echo over twee weken ben ik ook al een stuk minder zenuwachtig :)

Ik voel me trouwens sinds deze week een stuk energieker. Net alsof ik de balans tussen eten en slapen eindelijk gevonden heb. Echt inspannende dingen doen kost me nog heel veel energie, maar ik heb net 8 dagen werk en heen-en-weer reizen er op zitten (woon-werk is voor mij enkele reis 50min) en ik heb vanochtend maar een uurtje extra geslapen! Het zal misschien ook wel een beetje komen van die roze wolk... ;)

19. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Het is gelukt de foto te posten. Wat een mooi kindje! Zo klein en al zo compleet he. Zo bijzonder om te zien! Weer een hele geruststelling toch? En zo leuk dat je 'hem' over twee weken weer mag bekijken!
    Snap dat de spanning van de mk er bij jullie ook nog wel in zit hoor. Maar na de 9wkn is die kans gewoon erg klein dat het nog fout gaat. Maar natuurlijk blijft die spanning. Zeker omdat jullie vorige keer ook rond de 9wkn een mk hadden. En inderdaad, je moet er vanuit gaan dat het goed gaat maar het kan altijd natuurlijk. En dat maakt het gewoon spannend.
    Wat fijn dat je jezelf al een stuk energieker voelt. Toch fijn als je weer iets meer kan doen. Zeker als je werk zo veel energie kost met al dat op en neer reizen!
    Geniet van die roze wolk!

20. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Moooie echo Sopan!
    Ik heb om 15.15 weer een echo. Maar we zaten er al om 13.00 omdat we zeker wisten een afspraak te hebbben. Beetje te vroeg dus;)

Hier kletst het ietsje beter volgens mij. Die andere is zo druk!

Deel Deze Pagina