Zwangerschapslijst Uitgerekende datum 01-02: Demel89 (1e kindje) ZH, geheim 02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen 03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje 03-02: Foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim 03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje 03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 06-02: Jonneke83 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim 13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen 14-02: Sopann (1e kindje) bv, jongen Afspraken 12-11: Jonneke, echo 27wk 20-11: Sopann, controle vk & groeiecho 20-11: Jonneke, controle vk 22-11: Sukke, controle Vk 3 jongens, 4 meisjes, 3 geheim
Mayke, ja opmerking uit je omgeving kan je niet altijd iets mee. Herkenbaar. Ze snappen het gewoon echt niet en bedoelen het waarschijnlijk wel goed. Maar ja, je kan er echt niks mee... Ik leef echt met je mee. Ik hoop zo dat je het nog lang vol houdt maar dat het zwaar voor je moet zijn geloof ik. Sukke, lekker hoor met een boek op de bank. Veel leuker als fotos inplakken Hier gister weer wat boeken gekocht op de boekenbeurs. Maar wat was ik moe toen ik thuis kwam. En last van mijn rug! pff... Maar nu gelukkig geen last meer van. Vandaag bezig geweest met een lamp betekenen voor de babykamer. Wordt denk ik wel mooi. Manlief was tegelijkertijd bezig met een plankje beschilderen. Leuk om samen voor de babykamer bezig te zijn. Zo maar slapen. Heb zo veel last van maagzuur... bah!
Hoe is het met iedereen? Het is weer een paar dagen stil... Mayke, geen bericht, goed bericht hoop ik? Jonneke, hoe is het met je rug? En met de vermoeidheid? Kan je er nog een beetje tegen slapen? Sukke, hou jij de dagen nog een beetje vol? MamavanDaisy, wat een prachtige buik heb jij zeg! Hier me vandaag rot geschrokken. Ik wist wel dat ik wat was aangekomen (10 kilo nu), maar ik zag een foto van het begin van de zwangerschap en van nu. Ik voel me echt een nijlpaard!! De eerste foto is van 6 weken en de tweede van 24 weken. Echt... Mijn buik is wel logisch, maar mijn kont en bovenbenen worden ook echt enorm. Ik ben nooit zwaarder geweest dan 65 kg, dus dit is ook weer een stukje acceptatie En ik ben zo bang dat ik na de bevalling moet lijnen. Volgens mij kan ik dat echt niet... Daarvoor hou ik veel te veel van eten Vandaag de 100 dagen bereikt!! Zo fijn Voor mijn gevoel komt het nu steeds dichterbij. Al belden ze vandaag of de kinderwagen al bezorgd kon worden. 5 weken eerder dan de afgesproken datum... Dat toch maar even laten wachten. Hoe gaat het met jullie en de uitzet/kamer? Nog veel te doen?
Nu eerst ff bijlezen (v.a. 24 okt haha) Sukke, hmmm chocoletters O die loopfietsjes zijn zo lief! Fijn dat het geen blaasontsteking is, maar rustig aan doen is ook kunst hoor jij bent op tijd met je sintkados Ik maak van Jelte elk jaar een fotoboek Vind dit wel makkelijk! Mayke, (diepe zucht) wat een spanning heb je afgelopen tijd doorgemaakt zeg! (en nog) Petje af voor je houding hoor! Hoop dat de beeb nog vele weken in je buik mag blijven want 26 weken of niet een zwangerschap duurt niet voor niets 40 weken aan die goedbedoelde adviezen heb ik trouwens ook een hekel! Kap ik ook meteen af door te vragen hoe ze het zouden vinden als ze in mijn schoenen zouden staan (meestal nemen ze de woorden dan wel terug) Fijn dat je toch even lucht mocht happen buiten, wat voor velen zo vanzelfsprekend is kan voor de ander zoveel betekenen!!!! Sopann, super dat je je steeds fitter voelt! Wat goed dat het uitje zo goed ging krijg je toch weer wat vertrouwen in je lichaam Wat een leuk cadeau aan je man! Zou het ook wel leuk vinden maar vanwege de tijgerprint op mn buik van de vorige zwangerschap houd me dit toch tegen Mooie buik! Mirpat, al een nieuwe pretecho gehad of komt dat deze week nog? Hier ook een hond maar beval in het ZH Weet niet wat zijn karakter is maar zou hem thuis houden (buiten steken als dit kan) hoort en ruikt hij de baby meteen Mn man heeft vorige x meteen mn t-shirt waarin ik was bevallen aan de hond gegegeven toen ie ff naar huis ging! Jonneke, logisch dat het genieten toch wat geremd wordt! Het is ook niet niets wat jullie hebben moeten doorstaan vorige zwangerschap!! Ben wel benieuwd naar je lamp! Sjubidoe, oei zwangerschapsvergiftiging klinkt meteen zo eng! Hier weinig nieuws De pijn neemt toe ondanks alle moeite die ik neem om alles te verdelen over de week en te rusten Had hier gister flink de balen van maar vandaag scheen de zon en dat leek mij ook goed te doen (gaf me toch wat energie) Vandaag veel onverwacht bezoek gehad! Gezellig maar stiekem best vermoeiend De beeb is heerlijk druk (op gazette tijden) en ben nu 7 kg aangekomen (vind dit toch een prestatie aangezien ik nauwlijks beweging heb ) Heb trouwens heel wat afgehaakt afgelopen tijd O en ben een webwinkel begonnen Deze zien? Ff de woorden etsy haakmaatjes googlen. Oja mn man en schoonpa zijn eindelijk aan de babykamer begonnen Het duurt nog wel ff voor het klaar is maar ben blij met de start! Zo dat was um wel denk ik
Zwangerschapslijst Uitgerekende datum 01-02: Demel89 (1e kindje) ZH, geheim 02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen 03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje 03-02: Foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim 03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje 03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 06-02: Jonneke83 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim 13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen 14-02: Sopann (1e kindje) bv, jongen Afspraken 07-11: foeske, reumatoloog + lab (resusfactor) 12-11: Jonneke, echo 27wk 14-11: foeske, controle gyn + echo 20-11: Sopann, controle vk & groeiecho 20-11: Jonneke, controle vk 22-11: Sukke, controle Vk 3 jongens, 4 meisjes, 3 geheim
Sopann, je buik ziet er heel mooi uit hoor. Maar het gevoel van nijlpaard ken ik wel Al zie ik er dat bij jou echt niet vanaf. maar zelf kijk je er natuurlijk anders tegenaan. Ik ben nu 8kg aangekomen maar heb ook echt het idee vooral in mijn kont er veel bijgekregen te hebben. Hier ook nooit boven de 67 gezeten dus wel wennen. Straks maar heel veel wandelen in mijn verlof in de hoop dat het weer verdwijnt want lijnen kan ik ook niet... Foekse, balen dat je nog zo veel pijn hebt ondanks dat je weinig doet. Wel mooi de tijd voor je webshop. mooie site hoor en leuk gemaakt ook al die beestjes! En wat fijn dat er nu ook begonnen is aan de babykamer. Hier vannacht de klok rond geslapen. En dat terwijl ik gister vrij was, maar misschien nog te veel gedaan heb :S En ik moet ook nog 3 dagen werken deze week.... pff! Begin nu langzaam toch te denken dat ik misschien maar een stapje terug moet doen. Toch eens over nadenken...
Sopann, mooie buik hoor. Hier zit ik nu op 7 kg. Van de week liepen we langs een etalage en bekeek me zelf en vond echt dat ik zo'n steek reet had zeg maar haha. Zeg dat tegen man zegt, je krijgt idd een lekkere kont!!! *zucht* precies wat ik wilde horen! Ik weet nog dat ik het bij R zo erg vond dat ik de 70 kg aantikte, het idee dat ik nog maar 4(!) kg minder woog als mijn man...!!! Ik zit nu op 65 dus denk en hoop dat ik de 70 niet haal deze keer. Foeske, ieder jaar is wel slim ja. Moet er voor mezelf idd ook ff een structuur in gaan aanbrengen! Ben benieuwd of hij wat kan met het loopfietsje. In huis iig niks en buiten in feb vrees ik ook niet veel, dan maar een maandje wachten! Jonneke, wanneer zou je met verlof gaan? Of heb je er big vakantie voor? Het is best pittig hè. Goed om jezelf denken hoor! Mayke, hoe is het met jou meid? Hier alles wel oké. Gisteren eindelijk gekraakt door de osteopaat. Ik zat telkens zo vast dat hij er met half uur masseren niet door heen kwam en dus niet kon kraken. Gisteren dus dik3 kwartier gemasseerd en daarna gekraakt! Zo'n opluchting! Echt heerlijk! Vanmiddag met mijn moeder ff naar de i.kea geweest om wat klein spul te halen voor onze slaapkamer. Hoop het wkd weer wat af te kunnen maken daar als manlief bereid is het 1 en ander mee te doen. Maandag had ik een vriendin op bezoek, is 10 dgn na mij uitgerekend en we realiseerde ons ineens dat het nog maar 3 mnd zijn!!!!! Het gaat echt zo hard, word er bijna bang van!
Leuk om die herkenning te lezen over die dikke konten. Haha! Zijn we gewoon niet gewend zo dik te zijn Sukke, leuk dat je nog wat dingetjes gekocht hebt voor jullie kamer. Nu je vriend nog even lief aankijken het weekend om even zin en tijd vrij te maken Ik werk als het kan tot 4 wkn van te voren, dus 9 januari. Nog maar 2 maanden. Eigenlijk gaat het heel snel. Heb wel tussen kerst en oud en nieuw nog vrij. Was het maar zo ver... Het begint wel op te schieten.
Sukke, altijd fijn als je de puntjes op de I kunt zetten Ben blij dat jullie het snel vinden gaan ligt hier wat anders haha tijd lijkt voorbij te kruipen pfff . Heb deze week ook niet echt mn week gehad moet ik zeggen (heb dit op mn blog beschreven) sorry geen zin om het nogmaals uit te typen Hoop dat het snel kerst wordt, na de feestdagen duurt het echt niet lang meer
Foeske vervelend dat het voor jou zo langzaam lijkt te gaan. Zal je blog snel eens lezen. Nu net thuis van werk en ga zo slapen. Morgen weer vroege dienst. Mayke hoe is die daar? Hopelijk alles nog goed.
he dames.. Ik ben een paar dagen niet op zp geweest. Had er even de puf niet voor. Hier gaat het met ups en downs. Ik heb 1x mogen lopen weer en daarna keer op keer bloedingen. Ik lig hier sowieso zolang ik bloedverlies heb maar ook al zou het bloedverlies nu stoppen dan willen ze mij tot week 34 hier houden. just in case. Zolang mn harde buiken niet verergeren en het bloedverlies zo blijft mag ik hier blijven, anders door naar Utrecht. Dat is tot 32 weken. Mocht ze geboren worden dan is daar een speciale neanothologie afdeling, IC voor baby's. Maar voor nu vinden ze het "stabiel" genoeg. Çtg's zijn ook elke keer goed. Mijn vriend vindt het ook erg moeilijk. Hij is nu alles alleen aan het doen voor de babykamer en pendelt 2x per dag als hij kan hier naar toe. Ik mag miss zaterdag voor 4uurtjes naar huis mits ik vandaag of morgen geen bloedverlies heb.. Dus duimen! Voor de zekerheid een groei echo gehad en ze is aan de kleine kant maar in de goede marges. Dat wil zeggen dat ze iets kleiner is dan het gemiddelde maar niet een te grote afwijking heeft om verdere acties te ondernemen. Dat is ook geruststellend. Ik wil iedereen een fijne laatste werkdag wensen die nog werken en een heel fijn weekend. Geniet ervan
Foeske, hè wat vervelend dat het voor jou zo langzaam gaat! Wordt misschien ook alleen maar erger nu je medicatie er af gaat... Wel petje af voor je dat je ondanks je ziekte je je wens niet aan de kant zet! Jonneke, brrr! Laat, vroeg wat had ik daar een hekel aan. Misschien moet je dat soort reeksen is eerst maar is uit je rooster zijn te verbannen! Als je het al zwaar vindt worden zijn dit soort reeksen helemaal killing! Mayke, goed weer wat van je te horen en ook d fijn dat het enigszins goed nieuws is! Snap dat je er weinig energie voor hebt nu! Heb je wel een beetje vermaak/ aanloop in het zkh! Tot week 34, is dat dan net voor de feestdagen? Dat zou wel fijn zijn dan! Zaterdag naar huis zou ook wel tof zijn, kun je toch ook een beetje mee kijken met het kamertje ed. Hier straks even de slaapkamerkast schilderen, is maar 1 deur, en even de oude nachtkastjes uitzoeken zodat manlief die vanavond weg kan doen. Zet ik de nieuwe vast in elkaar en dan is er weer 1,5 klusje geklaard! Ben gisteren bij de k.arwei geweest. Wat hebben ze daar veel leuke dingen tegenwoordig! Er lagen nu houten letters dus ik heb de voornaam mee genomen! Nu maar even aankleden en de dag beginnen! Fijne dag!
Mayke, heb toch elke keer weer bewondering voor je als ik je verhaal zo lees! Ik duim zeker mee! Sukke, gelukkig is de wens inderdaad groter dan de pijn, maar weet nu wel zeker dat dit de laatste zwangerschap zal zijn!! (was ik ook wel vanuit gegaan maar dit scenario had ik me ook niet kunnen bedenken van te voor) Schilderse! Gister ook weer een doorstart gemaakt met het schilderen van mn doek voor de babykamer J hier even een kiekje (heb nog werk genoeg hoor )
Jonneke, jeetje! Eerst laat en dan vroeg... Ik ben het helemaal met Sukke eens. Als je al het idee hebt dat je kalmer aan moet doen, zou ik me eerst maar eens laten verlossen van zulke diensten. Je hoeft niet onregelmatig te draaien als je zwanger bent en je hebt recht op een minimaal aantal uren tussen twee diensten, zodat je bij kan komen. Wel goed op jezelf passen hoor! Mayke, fijn om weer wat van je te horen. Wat vervelend dat je nu aan het ZH gekluisterd blijft. Ik hoop dat je kindje toch nog wel een aantal weken blijft plakken hoor. Heb je wel wat te doen overdag? Sukke, heerlijk dat klussen hè? Als het maar vordert in huis Foeske, vervelend dat je weer meer klachten hebt. Hopelijk is het ook voor jou vol te houden. Prachtig werkje ben je weer mee bezig zeg. Leuk! Hier weinig bijzonderheden. Vriendlief krijgt langzaam medelijden met me, omdat zoonlief nog steeds de voorkeur heeft voor mijn baarmoedermond als boksbal. Zeer dat dat doet!! Verder zo z'n gangetje. Aangezien ik me nu redelijk fit voel ben ik maar begonnen met de eerste wasjes. Wel leuk hoor, al dat kleine spul Krijg er helemaal zin in! Op het werk hebben ze inmiddels een vervanger geregeld. Voor mijn bevalling kom ik toch niet meer aan het werk. En het mooie is dat ze het nu al hebben over 'wanneer ik terugkom'. Aangezien mijn contract afloopt in mijn verlof, is dat wel even een mooie opsteker En oh ja! EIN-DE-LIJK weer een kijker gehad voor mijn appartement. We zijn iets in de prijs gezakt en het heeft direct effect. Hopelijk komt er nu wat moois uit. De vorige keer dat we geïnteresseerden hadden, hebben ze het appartement onder het mijne gekocht... *domper*
Mayke, wat fijn weer even van je te horen. Al snap ik dat je niet altijd de energie hebt om te reageren. Maar ik begon al te denken dat er mogelijk iets mis zou zijn. Maar gelukkig alles nog goed. Dat jullie meisje aan de kleine kant is kan dat komen door de bloedingen? Verder wil dat natuurlijk lang niet altijd iets zeggen. Maar wat een vooruitzicht dat je er nog tot 34 wkn moet liggen. Bah! Meid, ik hoop dat je het weekend even naar huis mag, even lekker weg uit het ziekenhuis. Sukke, leuk de naam van de kleine in letters! Ik wilde dat ook nog gaan doen en dan voor op de deur. Zijn het lichte letters die je makkelijk op de deur kan hangen die jij hebt of echt van hout? Foeske, mooi schilderwerkje! Erg leuk. Nog genoeg te doen ja maar wel mooi! Nog meer projectjes die je moet doen? Sopann, wat fijn dat ze al praten over als je terug komt. Laten we hopen dat daar dan ook ruimte voor is! En weer kijkers voor het appartement. Super zeg! Duimen dat het nu wel wil lukken! Laat-vroeg werken: ze houden er meestal wel rekening mee dat ik bij een laat-vroeg wissel de late dienst tot 21uur hoef te werken. Dan zit er meer tijd tussen mijn diensten. Maar soms is dat niet mogelijk gezien de bezetting en heb ik een kortere wissel. Wel pittig. Maar ik vind het ook wel lekker nog een beetje onregelmatig te werken omdat ik dan ook door de week nog een keer uit kan slapen. Heb dat wel nodig, ben nooit gewend geweest 5 dagen in de week er vroeg uit te moeten. Bovendien is het zo als ik regelmatig wil werken (waar ik inderdaad recht op kan maken) ik overgeplaatst zou worden naar een andere afdeling, mogelijk ook andere functie, omdat het op mijn afdeling niet mogelijk is. Nu is de afdeling waar ik nu wel erg rustig en kan dus ook rustig aan doen op het werk maar soms breekt het gewoon een beetje op. Ik weet ik ben ook eigenwijs want ik wil eigenlijk niet deels in de ziektewet. Dan moet ik 6 wkn van te voren stoppen met werken en heb ik nadien minder lang verlof. Misschien een stomme reden omdat ik het idee heb dat ik het nog wel trek maar merk wel dat het steeds pittiger wordt, zeker bepaalde momenten. Fijn weekend allemaal! Nog leuke plannen? Hier lekker rustig weekend. Schoonouders komen logeren (wonen aan de andere kant van NL en hebben zondag een feestje dus die zijn zaterdagavond bij ons) en verder lekker rust!
Hier even ego. Realiseerde me ong een uur geleden dat ik de baby vandaag helemaal niet heb gevoeld en had eind van de dag ook wat harde buiken. Net Vk gebeld en moet tot half 9 liggen en proberen te ontspannen als ik dan nog niks heb gevoeld of niet zoals ik gewend ben dan moeten we naar het zkh voor hartfilmpje! Liggen lukt alleen nog niet want manlief is nog niet thuis, duurt nog zeker 20 min!!! Brrr!
Bleh!! Succes Sukke! Hopelijk ligt ie gewoon lekker rustig te groeien Volgens mij voel je ze dan ook niet/nauwelijks. Sterkte!
Sopann, fijn dat er een vervanger is hoop wel dat je snel weet of je contract verlengt wordt of niet! Jonneke, ben natuurlijk ook lekker aan het haken, zodat ik het staat en bankhangen kan afwisselen Ben vandaag begonnen aan de mobiel voor de babykamer. Heb van de week een siertak gekocht, deze ga ik versieren met bloemen en blaadjes en hang er dieren aan (uiteraard allemaal gehaakt ) Tis wel een werk maar ik heb nog 12 weken op de bank Weekend, wordt morgen op sleeptouw genomen om eens te shoppen (uiteraard in rolstoel) en moeders in mn privéchauffeur Heb er wel heeeeel veel zin in Heerlijk er ff uit! Sukke, ben wel benieuwd hoe het nu is!! Zal duimen!