@Sukke Al nieuws? @Foeske Goed bezig! Leuk hoor allemaal. Gaan de dagen zo ook wat sneller voor je? @Mayke Hoe is het met jou/jullie?
Nou, zijn nu op de terug weg, bijna 2 uur daar gezeten. Conditie van de baby is iig prima. Ik voelde het daar natuurlijk weer volop! Had alleen ook wat witte vlokken in mijn urine en "regelmatig" harde buiken. Met het van de auto naar de afd lopen al 3 bijv. Vk wilde dus toch ff inwendig onderzoek doen. Nou vond ze mijn baarmoedermond dus te kort voor de termijn. Overleg gehad met gyn en daar moet ik dinsdag heen voor groeiecho en inwendige echo om bmm goed op te meten. Moet dus ook, nog, rustiger aan gaan doen! Balen is alleen dat manlief dinsdag school heeft en daarvoor naar Zwolle moet! Ik hoop dus dat ik evt maandag kan! Foeske, had je bij je eerste zwangerschap biet zo veel klachten als nu? Gaaf dat schilderij, wat ben je crea en morgen lekker genieten! Veel plezier! Hier morgen naar Friesland man moet daar voetballen, vroeg of ik nog wel mee wil aangezien ik rustiger aan moet doen. Denk alleen dat ik actiever ben als ik echt heel de dag alleen thuis ben met R dan dat ik 5 uur in de auto zit totaal! Hè, wat een domper dit. Al valt het natuurlijk in het niet bij Mayke!
Pip, houd mezelf wel bezig daar ligt het niet aan maar ik kom nauwelijks nog buitenshuis dat valt zo tegen! Sukke, vorige zwangerschap was heeeel anders! Had ook wel klachten maar was mobiel en had geen BI Ik zit er helemaal klaar voor! Het weer zit niet zo mee maar dat kan m'n shopmiddagje niet tegenhouden!!
@Foeske, Lijkt me ook helemaal niets. dan zijn 3 maanden wel lang nog. Ik zie nu al beetje tegen mn verlof op. 6wk van te voren want dan ben ik lekker met de kerst en oud&nieuw eens vrij. De wasjes en schoonmaken van de spulletjes bewaar ik daar maar voor
Sukke, gelukkig was met de kleine alles goed. Nu rustig aan doen en hopen dat je maandag terecht kan. Spannend dus wat ze dan weer weten. Foeske, hopelijk heb je lekker geshopt! Leuk een mobiel maken. Veel werk maar je hebt inderdaad de tijd en zo leuk als die dadelijk af is. Wil dan wel een foto zien! Pip, lekker toch straks met verlof. Ik denk dat je dan blij bent thuis te zijn omdat je toch gaat merken dat je steeds iets minder kan en de rust ook wel nodig hebt. Ik ga weer even schilderen aan mijn winnie the pooh lamp. Foto volgt als hij af is! Net lekker even naar het dorp geweest voor boodschappen maar merk toch dat mijn conditie echt slecht was. Af en toe steken... dus maar even lekker in bad gelegen bij thuiskomst. Doet toch altijd goed! En dan maandag weer weg voor een echo. Stiekem vind ik het toch ook wel weer spannend maar ook leuk de kleine weer te zien!
Pip, moet je er dan niet juist naar uitkijken als je eens vrij bent met de feestdagen? Jonneke, die foto komt er hoor zal wel ff duren! O en die lamp mag straks ook geshowd worden natuurlijk Mayke, ben ook erg benieuwd of het thuisbezoek je gelukt was Hier heerlijk geshopt, ben erg goed geslaagd en de buitenlucht alleen al deed me zo goed!! Ik kan weer ff vooruit!
Bekijk bijlage 286224 Goed weekend gehad allemaal? Mayke, ik hoop dat je thuis bent geweest. Helaas is het weekend weer voorbij. Gelukkig ben ik woensdag weer een dagje vrij. Lekker vooruitzicht! Gisteren lekker rustig aan gedaan en mijn lamp af gemaakt voor de babykamer. Morgen even aflakken en hij is klaar om opgehangen te worden. Woensdag gaan we alle dingen ophangen die we op moeten hangen. Dan oogt het toch allemaal alweer anders. Ben zo benieuwd hoe het uiteindelijk wordt! Vanmorgen ook weer weg geweest voor een echo. Ons meisje doet het hardstikke goed en ligt mooi op schema. Ik was toch wel zenuwachtig maar ben weer helemaal gerustgesteld!
@jonneke leuk die lamp wij hebben hier de hele babykamer in winnie the pooh stijl Fijn dat de echo ook goed was. @mayke idd benieuwd of je nog naar huis mocht dit weekend?? @foeske leeuk die tekening creatief hoor... @sukke wel balen dat t je nnog rustiger aan moet doen maar ook wel weer fijjn dat t er wel "goed" uit ziet. @hier vanmiddag weer naar rotterdam voor de 2e x pretecho en nu maar hopen dat t ie wel zin heeft zich te laten zien. ... Volgens mij (zo te voelen) ligt ie nog steeds in stuit dus ben bang dat t weer niet duidelijk te zien is.... We kunnen in ieder geval wel kijkne hoeveel hij/zij gegroeid is in verhouding tot 2 weken geleden. En dan over 2 weken nog een groeiecho bij vk, ook omdt de laatste keer ie wel vrij flink was Dus nog lkkr veel gluren. Geboorte kaartjes zijn ook besteld hebben t proefdrukje al gezien , ben er erg blij mee. Gisteren ook de kleertjes in de kast gelegd en mn vriend gaat morgen de laatste schilderijtjes enz ophangen. ]Begint nu echt wat te worden. Hebben jullie trouwens ook facebook ?? Heb ook al ff overlegd met de meiden in ander topic bij zw schaps clubs want daar word bijna niks meer geschreven. Dus misschien leuk om op fb een apart zwangere vouwen groepje te maken?? Ik ben Miranda de vries en heb als profielfoto een zwart bulletje.
Alles was goed, niks verkort dus hoef gelukkig niet plat! Wel rustig aan doen wat betreft de harde buiken eb over 2 wkn nog een groeiecho. Buikje zat nu op 25wkn 5dgn en ben 27,1. Was niet heel erg en nog binnen de gemiddeldes maar over 2 wkn dus nog ff checken. Op de menstruatiepijn ging ze eigenlijk niet echt in. Zo nog even mijn Vk bellen dan zal ik dat haar nog is voor leggen! Voor mijn gevoel heeft de Vk van het zkh vrijdag dus een beetje te overhaast gereageerd maar goed beter dat dan wanneer er wel wat aan de hand zou zijn! Bmh was overigens 3,2. Ze noemde hem nog lang en vond geen aanwijzingen voor vroeggeboorte!
Leuk jonneke! Lijkt me nog niet makkelijk om op zn gladde ondergrond te schilderen Super dat je weer een echo gehad hebt! Blijft leuk om alvast ff te spieken Mirpat, ben benieuwd of het nu wel gelukt is Sukke gelukkig alles oké!
@sukke gelukkig dat alles goed is. Ben je toch weer een beetje gerustgesteld. @foeske t was dus weer geen succes haha. Zoals ik dacht nog steeds in stuit en dus voornamelijk armen en benen gezien. Wel alle plaatjes en cdrom en dvd meegekregen voor een moou prijsje maar dus geen superduidelijk hoofdje maar wel hele mooie voeten Kindje was al 1405gr met 28 weken. Vanmiddag nog even shoppen paar kleertjes erbij halen. (Maar niet teveel 50 )
De lamp is idd erg leuk jonneke! Foeske, fijn dat je zo goed geslaagd bent zaterdag! Ik wil ook wat nieuws! Heb nog steeds dezelfde positiekleding als bij R en heb voor mijn gevoel nu altijd hetzelfde aan! Mirpat, wow 1400 Gr.! Haha bij ons werd het gisteren op 1000 Gr. Geschat bij 27.1! Wat een verschil. Idd maar niet te veel in 50 kopen! Pff, dat ik niet plat hoef geeft me echt rust! Ik had niet geweten hoe alles wat nog moet gebeuren dan gedaan zou worden!
@Sukke, fijn dat alles goed is meid. En idd heerlijk dat je niet plat hoeft. Dan duren de laatste weken nog erg lang denk ik. @Jonneke, leuk joh! Echt mooi geworden @Mirpat, wat jammer dat hij/zij er weer niet goed voor lag. Aan de andere kant is het nu dus wel écht een verrassing, omdat niemand het weet. Haha! En wat een zware baby al joh! Grappig hoe het kan verschillen hè. Hier moeten we nog even een weekje wachten voordat we het huidige gewicht weten en hoe de kleine man groeit. Dit weekend veel kunnen doen. Ik voelde me supergoed, dus zaterdag lekker wezen shoppen. Met de auto naar mijn ouders en daar de fiets gepakt. Fietsen is echt een oplossing: daar heb ik geen last van en zo kan ik mooi voor de deur van de winkel stoppen. Mooi geslaagd voor weer wat kleertjes. Zondag ook erg druk geweest. Te druk. Pfff... Zo'n pijn heb ik echt nog van mijn leven niet gehad. Gisteren preventief diabetes prikken en dat tochtje kostte me ook alweer al mijn energie. Dus de rest van de dag op de bank gelegen en in de loop van de avond ging het ietsje beter. Vandaag maar weer 'normaal' gaan bewegen, maar is toch nog iets teveel gevraagd. Ik heb echt zo'n last van mijn onderbuik en onderrug. Net alsof ik ongesteld moet worden Ik was alweer vergeten hoe dat voelde, maar dan is die pijn er ineens en dan weet je het weer. Bleeeh!!! De kleine trapt er lustig op los, dus het zal wel goed zijn. Gelukkig komt vriendlief zo thuis en dan maakt ie lekker twee kruiken voor me Toen belde het werk ook nog. Mijn leidinggevende zou vandaag op de koffie komen, maar belde af omdat ze achterloopt in haar werk. Ik zit nu 8 weken thuis en heb nog niets of niemand gezien Vervolgens belde een collega hoe ver ik was met de administratie, maar daar heb ik door mijn klachten de afgelopen dagen dus ook niets aan kunnen doen. Grrr... Zo frustrerend ook! Af en toe zal ik blij zijn als het februari is Kan ik weer normaal bewegen (hoop ik toch).
Nou, wonderbaarlijk! De pijn is zo goed als weg Voel ik me direct een stuk beter. Nog wel een beetje bandenpijn, maar goed, dat hoort erbij inmiddels. En de baby is ook weer druk aan het groeien. Het zijn steeds van die korte groeispurts. Dan merk ik aan de huid van mijn buik dat het weer een beetje opgerekt moet worden. Ik ben zo benieuwd hoe onze buiken er over een maandje uitzien hè... Dan is het alweer bijna kerst!! Na mijn klaagbericht van gisteren vond ik toch wel dat ik ook even moest laten weten dat het dus inmiddels weer stukken beter gaat Dat het zonnetje lekker schijnt helpt ook. Fijne dag allemaal En Mayke: hoe is het met jou??
Zit er goed doorheen dames! Vanmorgen om 8.45uur naar de gyn geweest. Baby doet het goed en weegt nu zon 1200gram J Het hoofdje en het buikje liepen een week voor op groei en de beentjes 2 weken achter We moesten hier meteen om lachen want ml heeft ook erg korte benen en Jelte heeft het figuur van zn vader Genetisch bepaald dus! Beeb lag met hoofd naar beneden in sterrenkijk positie maar aangezien het nog alle kanten op kan was dit niet erg Gyn zei nogmaals dat hij niets kon betekenen voor ons wat BI betreft Wel gezegd dat reumameds nu gestopt zijn en de pijn voelbaar erger wordt Hij kon waarschijnlijk nog niet toezeggen dat hij me zou gaan inleiden met 38 weken, maar veegde dit ook niet van de baan Hij zou me iig niet over tijd laten gaan ook fijn om te weten!!! Daarna door naar de fysio, daar weer flink afgebeuld en daar werd bevestigd dat de pijn nu weer erger was! Daarna door naar de gamma om verf te kopen voor de babykamer en door naar de ik verkoop alles winkel om lampen voor de babykamer en voor Jelte zijn kamer + een konijnenhok voor binnen Pffff was wel weer meer dan genoeg voor deze! Lig nu uitgeput op de bank! Mirpat, zou ook niet teveel maat 50 kopen dan En ach blijft het toch nog een beetje een verassing hoe het gezichtje eruit zal zien Sukke, heb eigenlijk op bhs na niets van kleding gekocht probeer zoveel mogelijk bovenkleding uit mn niet zwangere collectie dragen (draag altijd vrij lange shirts) en als dit uitgelubberd is e.d. koop ik na de bevalling wel weer wat nieuws! Sopann, hoe was je suiker? Balen dat je leidinggevende niet meer kon komen Ken het gevoel wel! Heb ze hier wel regelmatig aan de telefoon maar dat is het dan ook Fijn dat de pijn weer is afgezwakt!
Jeetje Foeske. Dat is goed balen! Hoe is het inmiddels met je? Geen idee hoeveel 'hersteltijd' je nodig hebt na een zware dag... Als ik lees wat je nog allemaal doet ben ik bijna jaloers. Ik heb 'alleen maar' bekkenpijn en red het echt niet om van hot naar her te racen Ik heb nog geen uitslag van de suiker. Ze hebben twee keer bloed getapt. De eerste keer drie buisjes. Gaan ze ook onderzoeken op mijn ijzergehalte en nog wat anders. De tweede keer één buisje. Gelukkig via mijn vinger. In het verleden hebben ze mijn linkerarm verkloot door drie keer dezelfde ader te pakken. Ik moest toen om de week bloed laten afnemen in verband met een vermoedelijke darmziekte. Gelukkig niets aan de hand. Behalve dat als ik daar nu geprikt word, ik eruit zie als een heroïneverslaafde. Leuk toen ik nog met uitkeringsgerechtigden werkte die écht verslaafd waren
@sopann balen dan he dat je opeens zo'n pijn kan hebben, ik had ook de dag nat shoppen zoiets van : oke dat was idd teveel van t goede. Maar fijn dat t nu iig weer beter is. @foeske kan me voorstellen dat je er een beetje doorheen zit nu. Rustig aan maar en meer zit er ff niet in dan. Je wil zoveel he..... Heb idd geen 50 gekocht. Heb een setje 50 hangen en hou t daar maar even bij. Heb nu 2 setjes 56 gekocht en nog een setje 62 hangen.
Zwangerschapslijst Uitgerekende datum 01-02: Demel89 (1e kindje) ZH, geheim 02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen 02-02: Mirpat (1e kindje) thuis bevallen,bv, geheim 03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje 03-02: Foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim 03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje 03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 06-02: Jonneke83 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim 13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen 14-02: Sopann (1e kindje) bv, jongen Afspraken 07-11: foeske, reumatoloog + lab (resusfactor) 12-11: Jonneke, echo 27wk 14-11: foeske, controle gyn + echo 20-11: Sopann, controle vk & groeiecho 20-11: Jonneke, controle vk 22-11: Sukke, controle Vk 27-11: Mirpat, controle vk & groeiecho 3 jongens, 4 meisjes, 4 geheim
Sopann, mensen om me heen zeggen ook niet voor niets dat ik een ontzettend grote wilskracht heb! Had anders echt niets meer kunnen doen Weet zelf alleen niet of het wilskracht is of het gewoon niet willen accepteren hoor haha Zit er vandaag nog steeds doorheen en ontstekingen zijn weer flink in opkomst pfff nog ff doorbijten!