Zwangerschapslijst Uitgerekende datum 01-02: Demel89 (1e kindje) ZH, geheim 02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen 02-02: Mirpat (1e kindje) thuis bevallen,bv, geheim 03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje 03-02: Foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim 03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje 03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 06-02: Jonneke83 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim 13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen 14-02: Sopann (1e kindje) bv, jongen Afspraken 20-11: Sopann, controle vk & groeiecho 20-11: Jonneke, controle vk 22-11: Sukke, controle Vk 27-11: Mirpat, controle vk & groeiecho 29-11: foeske, conrole/echo/injectie gyn 3 jongens, 4 meisjes, 4 geheim
Zwangerschapslijst Uitgerekende datum 01-02: Demel89 (1e kindje) ZH, geheim 02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen 02-02: Mirpat (1e kindje) thuis bevallen,bv, geheim 03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje 03-02: Foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim 03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje 03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 06-02: Jonneke83 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim 13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen 14-02: Sopann (1e kindje) bv, jongen Afspraken 20-11: Sopann, controle vk & groeiecho 20-11: Jonneke, controle vk 22-11: Sukke, controle Vk 26-11: Sukke, groeiecho gyn 27-11: Mirpat, controle vk & groeiecho 29-11: foeske, conrole/echo/injectie gyn 3 jongens, 4 meisjes, 4 geheim
Zo weekend! Heerlijk! Helaas weinig uitrusten want mijn zusje gaat verhuizen en ik heb besloten toch wel te gaan helpen. Ga meer helpen met dingen in elkaar zetten en niet met sjouwen want dat moet ik mezelf niet aandoen. En dan zondag bijkomen denk ik Lees hier en daar ook weer verschillende pijntjes. Vervelend zeg! Hopelijk dat het snel weer beter gaat. Mirpat, leuk dat jullie de kamer ook winnie the pooh stijl hebben. Hoe ver ben je er mee? En wat balen van de echo, maar mooie voetjes is ook wat waard haha, maar wat een kanjer al. Vraag me soms wel af hoe ze dat toch weten en of het ook wel klopt want ik hoor ook vaak dat ze denken dat de baby klein is en dan blijkt het echt wel mee te vallen. Bij mij hebben ze daar bij de echo helemaal niks van gezegd. Jammer... had het wel graag willen weten eigenlijk. Ze liep wel mooi op schema met alle maten. Hier wel FB maar ben er niet van om mijn gegeven zo publiekelijk vrij te geven op een forum. Anders stuur me een pb als je me toe wilt voegen dan wil ik mijn gegevens wel geven. Vervelend voor de meiden die thuis zitten en zo weinig van hun werk horen of collega's die er langs komen. Is toch iets wat je eigenlijk wel mag verwachten toch? Vind ik wel in ieder geval. Fijn weekend allemaal. Mayke, hoe is die daar?
Wat is het stil hier... Hier is de werkweek weer begonnen en nu al geen zin meer Hoorde vandaag wel op het werk dat je recht hebt als zwangere vanaf 5 maanden om een uur per dag extra pauze te nemen. Heb het uitgeprint en morgen op het werk maar eens naar vragen. Iemand mee bekend? Zou wel lekker zijn als dat betekent dat ik nog maar 7uur per dag hoef te werken... Verder het weekend mijn zusje overgehuisd, ging best goed met helpen maar merk wel dat mijn lichaam steeds minder kan hebben. Lang leven een lekker bad! Gisteren thuis nog wat geruimd, volgende week maandag komen ze de nieuwe vloer leggen. Kan niet wachten tot het zo ver is, of eigenlijk voorbij is Hoe is het met iedereen?
Sopann, jij morgen groeiecho. Leuk! Weer even naar jullie ventje kijken Is dat eigenlijk standaard een groeiecho?
Idd rustig hier! Jonneke, wat ben je weer druk. Haha! Mooi dat het allemaal nog gaat. Ik kan me ook wel voorstellen dat je op een gegeven moment klaar bent met werken. Volgens mij heb je idd recht op meer pauze! Hier weinig bijzonderheden. Na het weekend ben ik vaak moe merk ik. Komt vast omdat we in het weekend toch wat dingen samen doen. Gisteren héérlijk uit eten geweest en daarna naar de film. Ik kon hem alleen niet uitzitten. Ik heb best lange benen en ik kon ze niet strekken. Het vocht hoopte zich weer op in mijn voeten. Heel vervelend. Had ik altijd al snel,maar nu ik zwanger ben is het helemaal feest Morgen onze kleine man weer bewonderen! Ik heb er zoveel zin in Hij beweegt zo lekker. Ik ben benieuwd hoe hij ligt ook. Ik denk namelijk over dwars. De groeiecho is bij ons standaard. Met 32 weken nog een keer. Ze kunnen zelf echo's maken, dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. Ik ben er wel erg blij mee! Ook echt benieuwd hoe groot hij nu is.
Idd weer rustig hier! Jonneke, tja voor mijn gevoel zeggen groeiechos idd ook niet zo veel. R hadden ze bij 40 wkn op een kleine 6 pond geschat maar hij was 3220 bij precies 40 wkn, dus ruim 6 pond. Hier is het idd ook niet standaard. Wij krijgen hem nu nog nav ons zkh bezoek vorige week. Zou fijn zijn als ze flexibel om gaan met dat uur extra pauze ja! Sopann, Ow bah wat balen dat vocht. Daar heb ik gelukkig, nog, geen last van. Hoe gaat het met het kamertje bij jullie? Is ie al af! Hier alles oké. Weer een belachelijk drukke week voor manlief deze week dus ben veel alleen met R. Ben benieuwd hoe mijn rug dat trekt. Donderdag ook weer naar de Vk. Verder hoop ik deze week weer wat van mijn to do lijstje af te kunnen strepen! Gisteren zo schattig, zat met R in bad en hij zat telkens mijn buik te bekijken, af en toe even aaien. Toen zei hij ineens "mama bad, Wassie (zo noemt hij zichzelf) bad, baby ook bad!" Zo schattig!
Zwangerschapslijst Uitgerekende datum 01-02: Demel89 (1e kindje) ZH, geheim 02-02: Sjubidoe (1e kindje) jongen 02-02: Mirpat (1e kindje) thuis bevallen, bv, geheim 03-02: Pip1986 (1e kindje) meisje 03-02: Foeske (2e kindje) ZH, flesvoeding, geheim 03-02: MamavanDaisy (2e kindje) thuis bevallen, bv, meisje 03-02: Mayke1717 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 06-02: Jonneke83 (2e kindje, 1e vlindertje) ZH, bv, meisje 10-02: Sukke (2e kindje) thuis bevallen, bv, geheim 13-02: Elijfay (1e kindje) ZH, jongen 14-02: Sopann (1e kindje) bv, jongen Afspraken 20-11: Jonneke, controle vk 22-11: Sukke, controle vk 26-11: Sukke, groeiecho gyn 27-11: Mirpat, controle vk & groeiecho 29-11: Foeske, controle/echo/injectie gyn 11-12: Sopann, controle vk 3 jongens, 4 meisjes, 4 geheim
Sukke: dat vocht is inderdaad vervelend. Voordat ik zwanger was had ik er ook al een handje van hoor. Of eerder een voetje Zeker in de zomer heb ik snel dikke voeten. Nu is dat dus nog sneller. Gelukkig zit ik overdag een aantal malen met de benen hoog: dat scheelt enorm! Wat schattig van je zoontje Te lief hè? En wat balen dat je een drukke week krijgt. Ik merk het ook goed als vriendlief thuis veel kan doen. Al heeft hij er de laatste tijd een handje van om weer helemaal gefocust te zijn op zijn werk en minder op het huishouden. Ik was verwend Met de baby is alles goed! Hij ligt precies zoals ik dacht: met zijn hoofdje tegen mijn lever en met zijn beentjes onderin. Het ruggetje gaat langs mijn rechterkant. Volgens de vk maakte het nu nog niet uit, omdat er nog voldoende vruchtwater is en hij ook nog ruimte heeft om zich af te zetten. Dan kan hij dus nog gemakkelijk draaien. Zoonlief wordt geschat op 1229 gram nu. Hij ligt ietsje voor, maar nog prima binnen de marges. En, waar ik al bang voor was, een groot hoofd. Nu al 27 cm... Arme ik Mijn suikerwaardes waren trouwens prima. Bloeddruk aan de lage kant (55/110) en ijzer ook. Voor dat laatste heb ik fijne tabletten gekregen. En naar de wc gaan ís al zo vervelend af en toe... Maar goed. Misschien voel ik me inderdaad binnenkort wat fitter en heb ik dan ook automatisch minder last van mijn bekken. Dat hangt echt samen met vermoeidheid. Jonneke, jij hebt vandaag ook weer controle hè? Veel plezier! Oh ja! Kamertje Is bijna af. Kleertjes heb ik al gewassen, omdat ik nu nog fit genoeg ben. Alleen de gordijnen moeten nog en dan is het gewoon al klaar! Nu nog vriendlief even achter de broek aanzitten voor die gordijnen
Sopann, fijn dat alles goed is met de kleine man! Balen van die ijzer tabletten! Misschien maar volop appelstroop en spinazie gaan eten, misschien ben je dan sneller van die pillen af! Rosvicee laxo misschien ook maar proberen, of heb je dat al? In het huishouden is man ook niet heel actief hoor maar het scheelt me dan vooral veel gesjouw met R! Hier gisteren nog wat plankjes gehaald om in de woonkamer op te hangen en zaterdag komt de letterbak voor R zijn kamer binnen. Dan maar is met mijn pa afspreken wanneer hij hier een dagje wilt komen klussen! Man heeft echt 2 linkerhanden, die kan echt bijna niks qua klussen! Gelukkig is mijn papa wel handig en wil hij graag helpen! Hoop dan ook snel de commode op onze kamer te zetten zodat ik alles een plekje kan geven. Nu ligt het allemaal overal en nergens zeg maar! Pff, net een bon binnen gekregen voor 133!!!! Kan ik zo boos om worden. Een keertje 5 km te hard rijden en een bon krijgen oké! Maar dit was dus 17km!!!!! 133 dat is gewoon een voetenzak, een draagdoek en wat kleertjes!!!!
Jonneke, petje af voor je verhuis-inspanningen hoor Sopann, hoe was het met de kleine man?? Weet niet of het een troost is maar hier ook een baby die met het hoofdje 2 weken voorloopt op groei haha wat erin gaat moet er ook uit, zeer doen zal het toch wel Super dat je suikers goed waren! Ijzertabletten zijn idd niet fijn voor de stoelgang, flink wat vezels eten dus! Sukke, oooo wat een smeltmomentje balen van je bon! Kamertje, pfff schiet hier echt niet op! Ml is te druk met andere dingen en ik kan niets op het moment Hebben jullie de kaartjes al geregeld? Ik moet van de week echt eens een afspraak met de drukkerij maken . heb het idee dat ik mega laat op pad ben Hier een flink wat pijn maar een heerlijk bewegende baby Probeer daar mn focus maar op te leggen
Foeske! Wat je zegt. Ik zat net onder de douche ineens ook te denken over de kaartjes. Geen idéé wat normaal is. Met de kleine man is alles goed. Het is zo'n knapperd We konden zien hoe hij zijn ogen opende en wat rondkeek. Daarna de oogjes weer dicht en steeds met de handjes voor zijn gezicht. Balen dat je zo'n pijn hebt. Hier gaat het redelijk. Maar weer een afspraak met de fysio gemaakt. Al masseert ze mijn onderrug alleen maar. Dan ben ik al blij De baby beweegt hier ook veel. Echt genieten is het vandaag niet. Mijn baarmoedermond moet het flink ontgelden. Ik zit regelmatig te "oeh"-en en te "ah"-en. Als ik straks lig is het wel weer fijn. Dan kan hij er niet bij, haha
Sopann, fijn dat met de kleine alles goed was. Alleen wat ligt hij ongelukkig zeg Vervelend voor jou... Maar wat bijzonder op de echo dat je kon zien dat hij zijn ogen open deed. lief hoor! En dan ook nog ijzertekort en vochtophoping... Hopelijk allemaal te doen. Ik heb vorige zwangerschap ook ijzertabletten geslikt en inderdaad de tips die Sukke geeft heb ik ook gedaan toen en hielp wel. Toch vervelend als je moeilijk naar het toilet kan. Leuk dat de babykamer bijna klaar is. Post je een keer een foto? Ben wel benieuwd! Sukke, ik hoop dat deze week een beetje te doen is nu je het zo druk hebt. Wel fijn dat je je vader kan helpen om te klussen als je mannetje niet zo handig is Hier is manlief gelukkig wel handig en doet hij veel zelf. Op dit moment zijn we met de vloer beneden nog bezig. Volgende week komt er een nieuwe vloer in. Betekent dat ik al vanaf maandag verplicht boven zit... De hond maar naar mijn ouders gebracht want die werd gek. Gelukkig heb ik 3 late diensten deze week en mag ik dus uitslapen en heb ik er weinig last van En wat balen van die bon, dat is toch veel geld! Foeske, balen dat manlief weinig tijd heeft voor de babykamer, je wilt er toch mee verder he! Hier ook nog niet bezig geweest met de geboortekaartjes. Ook geen idee wat normaal is. Denk er wel regelmatig aan maar vergeet het steeds weer :S dus moet er nog voor op pad. Verder gister ook naar de vk geweest. Zag er allemaal goed uit. Bloeddruk goed, ook uitslagen bloed waren goed (ijzer en suiker). Alleen schrok ik wel van de weegschaal, bijna 10kg erbij, WOW! Verder raadde de vk mij aan om minder te gaan werken omdat ik aangeef moe te blijven. Zij heeft me vorige zwangerschap ook begeleid na het overlijden van mijn dochter* en kent me dus een beetje en weet dat ik door ga. Ze zei dat ik het wel zal redden en lichamelijk daardoor niet meer klachten zal krijgen maar dat ik daardoor wel teveel doe. Ze heeft wel gelijk weet ik, maar ja... ik wil gewoon tot 4 weken voor de UD werken om die weken er na te hebben. Nu heb ik wel gekeken en zou het 'maar' om 3 weken gaan dat ik nog zo veel moet werken, andere weken ben ik al een dag extra vrij. Mogelijk dat ik nog iets kan schuiven in mijn weken zodat ik toch goed uit kom Lekker eigenwijs is ook wijs toch?
Foeske, de bon was voor mijn man!!!!! Dat maakt het nog erger! Haha! Geboortekaartjes, ik heb ook echt nog bijna niks daaraan gedaan. We hebben wel al een deel van de tekst maar verder nog niks! Bij R hadden we een kaartje met foto van mijn buik erop. Ik wil nu dus ook weer zo iets dus moet sowieso wachten totdat ik foto's heb laten maken, eerst dus maar een afspraak maken! Bij R hadden we de schoot met 34 wkn geloof ik! Alleen denk niet dat we dat nu redden want aangezien we R mee willen nemen moet het overdag dus wordt ergens rond kerst denk ik! Mayke, lang niks van je gehoord. Hoe is het met je meid? Moet regelmatig aan je denken!
Jonneke, ja een handige man is echt goed waard! Ik probeer hem te stimuleren om samen met mijn vader te klussen zodat hij ook het 1 en ander leert! Mijn vader kan het natuurlijk ook niet altijd blijven doen! Op zich als iets hem lukt vindt ie dat wel tof maar hij vindt er gewoon ook echt geen hol aan! Hopelijk heeft R er meer gevoel voor! Fijn dat alles weer goed was bij de Vk. 10 kg, tja valt in principe toch nog wel mee. Het is nog maar 2,5 mnd hè! Alleen jammer voor ons dat de feestdagen ertussen zitten! Hoe lang hebben ze nodig voor de vloer en wat komt er nu in? Fijn als dat straks klaar is.
Haha Jonneke, je bent inderdaad eigenwijs. Als je nog maar voldoende tot rust kan komen voor de bevalling dan kan je denk ik best doorwerken tot 4 weken voor UD. Mijn vk waarschuwde dat veel vrouwen langer doorgaan en daardoor moe aan de bevalling beginnen. Dan is de hersteltijd ook langer. Kan je het best zelf bepalen En die 10 kg valt mee hoor! Ik ben nu 13 kg aangekomen. Gisteren haalde ik net de 80 kg niet. De weegschaal thuis is trouwens milder voor me, maar daar was mijn startgewicht ook lager. Het lijkt me trouwens verschrikkelijk om in een bouwkeet te zitten als je zwanger bent! Ik raak nu al gestresst van elk pluisje Sukke, jammer dat je geen klusman hebt! Kan idd zo handig zijn. Hopelijk heeft R genen van zijn opa! Ik vroeg me idd ook af hoe het met Mayke is! Lang niets meer gehoord. En MamavanDaisy is ook erg stil... Hier trouwens toch aangestoken door vriendlief. Ik voel dat ik benauwder word en dat mijn oren dicht gaan zitten. Maar flink nóg meer vitamines eten en hopen dat ik het kan blijven onderdrukken. Ik zal ook eventjes de foto's van de bijna-affe-babykamer posten
Het badje past inmiddels tussen de kast en de muur Er komen nog rode gordijnen te hangen en we hangen doorzichtige gordijnen op, zodat het wel licht kan zijn in het kamertje, maar niet iedereen een blote baby of voedende moeder ziet.
Sopann, fijn dat de fysio wat verlichting kan brengen Hier wel iets maar is meestal van korte duur Mooie kamer zeg! Oooo ik wil ook Jonneke, mooi dat alles goed is en tja gelukkig weet je waar de 10kg vandaan komt Over eigenwijs zijn ga ik maar niets zeggen aangezien ik dat ook erg goed kan Benauwder worden, hier ook vooral bij het liggen merk ik het . Hier weer flink afgebeuld door de fysio, fysiek ga ik echt met de weken achteruit niet leuk meer! Kan niet wachten tot ik onze pruts in handen heb...