Sukke, veel plezier met de groeiecho! Hopelijk alles goed en is jullie beeb weer flink gegroeid (niet al te flink natuurlijk)
Pff ik weet niet of t alleen bij mij is maar wat gaat dat traag zeg dat uploaden...my god Probeer zo de laatste 2 foto's er nog op te krijgen.
Mooi!! Echt heel mooi Jonneke, wat fijn dat je minder kan werken Sukke, veel plezier! Ik ben benieuwd Hier weinig nieuws. Ik moet meer bewegen van de fysio, omdat ze bang is dat mijn bekkenbodemspieren anders teveel verzwakken. Best pittig, maar dat zal vooral de eerste week zijn. De kasten staan en het is weer maandag! Wassen en opruimen
Kraampakket, ik weet idd dat er instanties zijn die niet gebruikte spullen inzamelen. Zal eens kijken want buiten de grote surfplanken heb ik voor de rest waarschijnlijk niets nodig Jonneke, fijn dat je wat hebt kunnen regelen op je werk! Kaartje, we wilden er eerst een zelf ontwerpen maar we zijn bang dat ons ontwerp niet door iedereen gewaardeerd wordt haha (licht seksistisch) dus hebben we een ander kaartje gekozen. Ik ga woensdag naar de drukkerij. Mirpat, echt super zeg, helemaal onze smaak ook We hebben de zelfde knuffels, lakentjes, en badjas haha Ik zou wel een gat in de lucht willen springen maar dat red ik nooit met dat lijf van me De eerste machine met iniminie kleertjes hangt op! Oooo en ik kan echt niet wachten tot ik de kleine in handen heb
He dames Blij te horen dat het allemaal goed gaat met jullie.. Ik mag hier morgen weer op de weegschaal. Ben benieuwd...... Elke week weer spannend na 1 week stil liggen! Ik lees van veel dat op de rug liggen niet meer fijn ligt. Ik ben ook met regelmaat dan benauwd en geloof het of niet; ik slaap nog steeds op mijn buik haha! Zolang het gaat doe ik het graag, dan slaap ik echt goed.. Al snap ik niet hoe dat kan want ik heb echt n grote buik! Vandaag groei echo gehad; baby is aanzienlijk gegroeid dus gelukkig merkt ze weinig van de bloediingen.. Ze weegt nu 1500 gram en zat nu met alles op eht gemiddelde. 3 weken geleden liep ze nog achter met groei. Moet je kijken wat bedrust dus doet! Fijn dat de kleine het zo ontzetttend goed doet. placenta lag nu niet meer laag, dus waar de bloedingen dan vandaan komen?!? Ze dachten daarvan (3weken geleden lag hij 1 cm naast de uitgang) maar nu kan dat niet meer als hij hoog ligt lijkt me. Dat vind ik zo moeilijk he, dat ze niet weten waar het van komt.. Woensdag weer gesprek met gyneacoloog.. Toenstraks alles ff bij gelezen. Ik ben zo blij dat het met jullie allemaal zo goed gaat.. Nog een paar maanden dames; dan hebben we onze kindjes lekker veilig in onze armen.. Genieten zullen we!
Leuk kamertje mirpat. Daar zal de kleine vast lekker slapen! Sopann, meer bewegen. Bedoeld ze dan specifieke dingen bijv gaan fietsen of kan dat ook in huis zijn? Foeske, haha nu ben ik wel benieuwd naar jullie ontwerp! Leuk hè de kleertjes. Heb ook al het één en ander gewassen en helemaal als het dan naast R zijn kleren hangt dan zijn ze helemaal inieminie! Mayke, fijn dat de kleine toch goed blijft groeien. Jammer dat de ligging van de placenta niet samen hangt met de bloedingen! Groeiecho hier was ook goed. Wel met alles eigenlijk onder het gemiddelde maar wel binnen de lijnen dus dat is prima. Sommige dingen wel weer iets anders gemeten dan twee wkn geleden dus zat er verschil in. Als mijn Vk het prima vindt hoef ik niet meer terug te komen en anders rond 34 wkn nog eens. Gisterenavond steken in mijn lies gehad die kwamen en weer gingen zeg maar. Vroeg me af of dat indalen was en vandaag bleek idd dat het koppie al aardig laag was en dus ook niet goed op te meten!
Goed om te horen Sukke! Even afwachten met wat de VK zegt, maar komt vast goed toch? Leuk hè die kleertjes? Ik heb alles nu gewassen, alleen nog wat spul strijken. Ik durfde het er niet op te gokken dat ik het op het einde nog kon. Het is zo schattig allemaal! Ik begin steeds meer uit te kijken naar de kleine man Mayke, wat fijn dat het allemaal goed gaat met de kleine. Je bericht leest ook weer wat optimistischer. Voel je je ook daadwerkelijk beter? Het meer bewegen is vooral minder rusten. Fietsen deed ik al wel, maar lopen vermeed ik een beetje. Dat mag nu maximaal 20 minuten achter elkaar. En in plaats van vaker per dag een kwartier liggen, nu drie keer per dag een uur. Vooral eind van de middag val ik dan ook even een half uur in slaap. Best lekker en ik moet zeggen dat ik me de afgelopen dagen ook weer energieker voel Hoe voelt indalen? De baby ligt wel anders, want ik kan weer verder bukken en ik heb ook niet meer zo'n druk op mijn maag. En ik ben ook niet meer zo snel buiten adem!
Mayke, Ben blij te horen dat de beeb het zo goed doet! Zou de weegschaal in jou geval even voor lief nemen aangezien je wel meer aan je hoofd hebt Zet um op he! Sukke, ja de kleertjes is idd een groot verschil met die van Jelte (heeft nu 86) Maar zooo lief, wel raar dat Jelte daar ook in gepast heeft haha Fijn dat alles weer goed is gekeurd! Is het niet zo dat een 2e niet perse meer indaald?? Vandaag was mn schoonpa jarig. Om 18uur doorgegaan om daar te eten maar om 20.15uur was de koek weeral op dus heb ik gedag moeten zeggen! Het zitten gaat me echt niet lekker af, verga van de pijn nu (was waarschijnlijk ook nog niet hersteld aangezien ik dit weekend naar een sintoptocht was geweest ) pfff is weer zon domper!
Ja wel en als Vk zegt dat er nog een roeiecho moet komen vind ik dat helemaal niet erg! Indalingspijn hoef je niet te hebben. Ik kan me het van R niet herinneren. Nu had ik steekjes net langs mijn bekkenrand af en maar aan 1 kant. Steek kwam dan opzetten, verdween weer en en tijdje later begon het weer. Eigenlijk te vergelijken met een wee qua manier van opkomen zeg maar. Begon een beetje vervelend werd klein beetje heftiger en verdween weer. Foeske, dat heb ik idd ook wel eens gehoord ja. Weet eigenlijk niet of dat echt zo is. Anders zou je toch veel vaker horen dat mensen plat moeten ivm de navelstreng???! Of nee, dan moeten je vliezen eerst gebroken zijn natuurlijk en dat is ook niet standaard! Wat een verschil hè, hier ook nog voornamelijk 86. Grappig om te bedenken dat ik me bijna 2 jr. Geleden niet kon voorstellen dat ie ooit in 86 zou gaan passen! Haha, nu zelfs als soms 92! Kan ineens naar " nieuwe" grote jongens winkels! Jammer dat je vroeg weg moest vanavond is idd wat teveel van het goede geweest met Sinterklaas van het wkd! Gaan jullie het nog vieren of dit jaar nog niet?
Mirpat, wat een mooi kamertje! Erg leuk. Ik krijg helemaal zin om hier weer verder te gaan. Hier gisteren wel wat gepoetst, dadelijk maar een beetje opruimen. Maar als ik dat zo zien denk ik: ik wil ook dat het af is!!! Sopann, moeilijk lijkt me als je meer moet bewegen maar het doet zo'n pijn. Hopelijk merk je snel dat het beter gaat. En dat je je energieker voelt is al een heel mooi begin! Foeske, jammer dat je daar ook wel een beetje rekening mee moet houden he, nou ja moet... maar je doet het toch wel, wat anderen van een kaartje vinden. Je kan natuurlijk niet iets maken wat iedereen leuk vindt. En als jullie het leuk vinden is het belangrijkste toch! Leuk lijkt me dat al die kleine inieminiekleertjes te zien hangen! Balen dat een beetje teveel inspanning je soms de kop kan kosten ook dagen erna. Heb dat gisteren eigenlijk voor het eerst mogen ervaren. Nu mag ik nog niet klagen daarmee, weet ik ook wel Maar toch... we moeten zo rekening houden met wat we doen nu. Maar.... voor een goed doel! Mayke, wat fijn dat de kleine het goed doet. Rust doet toch veel he! Balen dat ze nog niet weten waar de bloedingen vandaan komen ook nu de placenta hoger ligt. En knap dat je nog op je buik slaapt. Maar als het lekker ligt waarom niet. Ik lig half op mijn buik/zij maar als ik echt op mijn buik lig dan begint de kleine meid te protesteren en flink te bewegen, niet fijn! Sukke, als het binnen de lijnen ligt is het goed toch! Fijn hoor! En een extra echo lijkt me zeker niet erg. Is het niet heel erg vroeg om nu al de laatste echo gehad te hebben? Ik dacht dat 34 wkn standaard was ongeveer? Hier gisteren de eerste dag 7uurtjes gewerkt. Nu zijn we ook wel aan het klussen hier thuis (de klusjesmannen dan en ik zit boven) maar moet er wel vroeg uit dus was blij dat ik nu maar korter hoefde te werken. Ben inderdaad blij dat het zo mogelijk is.
Als ik 2 wkn terug niet naar het zkh had gehoeven en er was verder niks geks gebeurd had ik helemaal geen echo meer gehad na de 20 wkn echo! De groeiecho is hier niet standaard, alleen de termijn en 20 wkn! Vind ik ook weinig hoor maar goed, ik heb wat dat betreft dus "mazzel" gehad!
Sukke, volgens mij daalt een 2e pas bij de bevalling in omdat het geboortekanaal al eens gebruikt is Ik kan me idd ook nog herinneren dat ik me niet kon voorstellen dat maat 86 zou gaan passen haha en moet je nu eens zien Wij vieren a.s. zondag sinterklaas bij ons thuis zodat ik gewoon mee kan genieten van alles vanaf de bank a.s. zaterdag komt ie in het dorp dus ook leuk! Zal er volgende week wel weer de vruchten van moeten plukken maar ach voor de kleine man heb ik dat wel over Hij vind het helemaal geweldig al die zwarte pieten, sinterklaas en de liedjes die gezongen worden Jonneke, ik zal anders niet snel naar anderen hun mening kijken maar wil mn schoonouders toch wel ten goede houden haha Band is erg goed en zou het jammer vinden als dit door een kaartje anders zou lopen Maar we hebben een ander kaartje gevonden die we minstens zo leuk vinden dus een hele grote aanpassing is het voor ons niet! Super dat het aangepaste werken zo goed bevalt! Ik heb er stiekem spijt van dat we geen pretecho gedaan hebben Ik krijg elke controle wel een echo maar geen 3D/4D vond dit bij Jelte erg bijzonder om te zien maar ben bang dat het nu te laat in de zwangerschap is om er nog 1 te laten maken
@sopann wel lekker dat je je wel iets beter voelt. Zal wel ff aanpassen zijn anders te gaan bewegen. @foeske ben toch wel benieuwd naar t andere kaartje haha. Maar tis dan idd beter om een middenweg te kieze. @sukke bij ons krijg je in principe ook alleen termijn echp en 20wk echo. Groeiecho s idd niet overal. Alleen als je te zwaar bent. @jonneke lkkr dat t goed gaat met iets minder werken. Toch altijd fijn als er wat geregeld kan worden. @mayke fijn dat alles goed gaat met de kleine. Balen natuurlijk dat je nog steeds niet thuis bent en de bloedingen ook nog niet over zijn... Maar als de kleine goed groeit is in ieder geval één geruststelling. Gisteren naar de vk geweest voor afspraak en groeiecho en ukkie zag er goed uit maar nog steeds in stuit. Hoop maar dat ie toch nog een x gaat draaien. Ales liep mooi volges schema. Gewoon alles iets bovengemiddeld. Nu 1600gr.
Foeske, ja leuk is dat hè! Hier vindt ie het ook helemaal leuk. Ik kijk ook iedere dag de club van Sinterklaas en het Sinterklaas journaal met hem. Hij is helemaal enthousiast terwijl ik dat nog niet echt had verwacht. Wij vieren het woensdag bij schoonouders met hele gezin. Zal een dolle boel worden, hij heeft nog een nichtje van 3 en die is helemaal door het dolle! 3 of 4d echo hebben wij nooit gedaan. Ik vond het ook soort zonde van ons geld, koop daar liever leuke spullen voor. Als je graag wilt zou ik gewoon snel bellen en vragen of het nog mogelijk is! Mirpat, raar eigenlijk hoe dat per Vk eigenlijk verschilt! Hier krijg je hem alleen als er idd op 1 of andere manier aanleiding toe is. Bij R destijds ook gehad omdat Vk vond dat mijn buik niet echt meer groeide en dacht dat R ook niet echt groter werd! Hier vandaag echt te veel gedaan. Ben echt gesloopt en lig nu ook plat op de bank! Vanmorgen 3 wasjes opgevouwen toen even op de fiets naar de winkel(3min) en kleine boodschapjes gedaan, ff langs sm met R en toen naar huis. R op bed gelegd en op onze slaapkamer een nieuw nachtkastje in elkaar gezet wat iets langer duurde dan gehoopt! Alle rommel onder ons bed uitgehaald omdat we die vanavond eigenlijk zouden verzetten en oude nachtkastje uitgeruimd. Toen nog even beide wc's gepoetst en wilde toen gaan zitten maar toen was R al wakker!!!! Al na 5 kwartier! Toch maar heel slecht bijna een uur met hem tv gekeken wat ik nooit doe en toen eten voorbereid, als verrassing gourmet! Samen opgeruimd en net R op bed! Pffff! Zo klinkt het als nog meer! Heel mijn rug en kont doen zeer! Ik kom vanavond niet meer van de bank af!
Jeetje wat ben je druk geweest Sukke! Geeft ook wel een voldaan gevoel denk ik? @groeiecho: dat doen ze bij ons dus standaard bij 28 en bij 34 weken. Dan met 36 nog een liggingsecho. Ik vind het wel best Ben wel benieuwd wat ze dan doen als er reden tot zorg is... Mirpat, fijn dat alles goed is en wat jammer dat hij nog in stuit ligt. Hij kan nog draaien, maar toch. Het idee dat onze man in stuit ligt vind ik maar niks. Wat ik eerder al schreef ligt hij lager, maar ik word nog steeds flink tegen mijn baarmoedermond aangeschopt Vanochtend waren vriendlief en ik lekker aan het rommelen. Dan is de zaak dus nog meer doorbloed. Zoonlief was ineens flink aan het wroeten. Vriendlief ook heel droog: hij denkt zeker, wat pappa kan, kan ik ook. Mannen De fysio helpt echt goed! Ik kan echt veel zonder pijn (als onze baby zich tenminste rustig houdt, haha!) De 30 weken komen dichterbij. Ik vind het wel spannend hoor Nog even kerst en dan zijn we allemaal bijna mamma! 3D kan tot 30 weken volgens mij. Idd gewoon bellen joh! Wij willen het bewust niet. We weten al wat het wordt en hoe hij er echt uitziet mag een verrassing blijven. Ik moet zeggen dat ik soms wel héél nieuwsgierig ben hoor. Geduld is met dit soort dingen niet echt aan mij besteed. Nou, ik ga een poging doen tot slapen. Irritante kriebelhoest komt steeds in de avond weer opzetten. Net als de keelpijn. Hele dag nergens last van... Gek fenomeen, dat verkouden zijn.
3d echo, als je het echt wilt inderdaad gewoon bellen. Misschien kan het nog. Als je te lang wacht zeker niet meer. Ik heb lang getwijfeld het te doen maar het is inderdaad zo duur dat ik het ook zonde vond. Kost toch al zo veel Echo;s: blijf het zo gek vinden dat er zo veel verschil in zit wat standaard is.... Stuitligging: draaien kan nog altijd dus hopelijk gebeurt dat ook! Sukke, jij bent echt actief geweest. Hopelijk daaran niet te hard gestraft door je lichaam... Sopann, fijn dat de fysio zo goed helpt! Toch typisch hoe mannen kunnen reageren met seks he Hier is ml extra voorzichtig en bang dat de kleine er iets van merkt... grappig! Vandaag en morgen moet ik de hele dag thuis zijn voor de tegelzetters. Kan ik lekker heel veel bijwerken waar ik niet aan toe ben gekomen laatste tijd. Hele lijst met dingen die ik nog kan doen boven. Kan ik me volgende week lekker op dingen voor de kleine storten zoals geboortekaartje e.d. De eerste was met babykleertjes e.d. draait nu. Zo schattig! En ik heb al veel meer als ik dacht. Ook wel dubbel opm de kleertjes te zien die ik voor mijn dochtertje* had gekregen... Maar die krijgt haar zusje wel aan, is ze er toch een beetje bij.