@sukke hopelijk ben je weer een beetje opgeknapt. Bij mij lukt fietsen bijna helemaal niet meer. Ff wat kleine dingetjes doen en je ben zo weer de hele dag bezig hè... @sopann tja mannen....hihi Fijn dat de fysio zo goed helpt. @jonneke fijn hé. dat je dan een beetje thuis kan rommelen en de dingen alvast in orde kan maken. Lijkt me ook wel lastig met de kleertjes idd. Om er toch telkens aan herinnert te worden.
Fietsen: ik deed dat al niet zo heel vaak meer maar gister moest het even, nou dat heb ik geweten. Laatste week/weken gaat mijn conditie zo hard achteruit, herkennen jullie dat? Mirpat, ja een dag is idd zo om als je wat kleine dingen doet. Vermaak je je nog wel?
Mijn conditie verbeterd juist weer. Misschien ook omdat de ijzertabletten beginnen te werken hoor. Fietsen vind ik heerlijk! Liever fietsen dan lopen. Dan kom ik nog eens ergens. Wij hebben gisteren het geboortekaartje gemaakt. Vandaag komt de proefdruk aan. Ik ben zo benieuwd Met kleertjes wassen lijkt het me ook wel dubbel ja. Straks wordt het echter: dan zie je jullie tweede dochter in de kleertjes. Ik kan me voorstellen dat het dan misschien meer een plekje krijgt. Sowieso is het lastig!
We gaan woe. Voor een pretecho hoor De controle was oké beeb doet het goed, moeders minder Heb mn anti D spuit gehad, suikers zijn weer goedgekeurd en heb volop harde buiken maar kan hier niets aan veranderen Als het omslaat naar weeën moet ik aan de bel trekken! Conditie, is hier echt niks meer van over Maar dat kan natuurlijk ook niet anders als je al 10 weken in ruststand staat
Sopann, wat fijn dat jouw conditie juist weer beter wordt. Ik loop hier alleen maar te hijgen als ik een klein beetje inspan. De trap op bij het werk en ik moet al bijkomen... Spannend de proefdruk van het geboortekaartje! Hopelijk is die naar jullie zin. Ja, het zal altijd wel dubbel blijven met een tweede dochtertje. Het idee dat mijn dochter* een jaar had moeten worden rond de tijd dat deze meid geboren wordt is natuurlijk al dubbel. De tijd zal uitwijzen hoe het allemaal gaat lopen. Vandaag alle kleertjes die ik gekregen had van schoonzus uitgezocht en dan is het ook wel fijn hoor om er mee bezig te zijn, eindelijk mag ik ze dan gaan gebruiken. Dus naast verdriet voelt het ook wel als trots, gewoon dubbel. Foeske, super dat de 3d echo nog kan! Leuk vooruitzicht. En fijn dat de kleine ook weer is goedgekeurd. Nu moeders nog... Hier zijn we er uit met de naam zoals het er nu naar uit ziet Eindelijk. Moet er alleen wel aan wennen om die naam te zeggen en dan ga ik toch weer twijfelen: is het wel de juiste naam? Past dit dadelijk wel? Ik vind het toch wel eng hoor, zo definitief... Maar gelukkig kunnen we nog 2 maanden wennen. De naam maar heel vaak noemen nu
Foeske, wat leuk dat het toch nog gelukt is! Heb je weer wat om naar uit te kijken. Hopelijk kan jij je de komende weken toch nog een beetje redden. En Jonneke, wat leuk dat jullie de naam hebben!! In het begin vonden wij het ook wennen hoor, maar dat went vanzelf. Wij hadden eerst een andere naam en toen bleven we maar twijfelen. Uiteindelijk is het deze geworden en ik weet zeker dat ie goed bij ons ventje past Die harde buiken herken ik trouwens wel Foeske. Volgens mij reageert mijn baarmoeder gewoon extra gevoelig ofzo. Als ik nodig naar de wc moet wordt ie hard, als ik in bed ga liggen ook en zo tegen etenstijd als ik sta te koken meestal ook. Oh ja, de douche is ook favoriet. Als ik klaar ben met douchen. Zo lang het geen pijn doet bedenk ik me maar dat mijn lichaam aan het oefenen is. Nog rustiger aan doen kan toch niet Is jouw ijzer trouwens wel goed Jonneke? Ik merk dat ik nu minder puf en hijg, waarschijnlijk door de ijzertabletten denk ik. Het kan ook nog aan een lage of juist hoge bloeddruk liggen. En... Dat is het misschien: misschien zegt je lichaam al wel: 'Jonneke, tijd dat je wat kalmer aan gaat doen'
Foeske wat leuk toch nog een pretecho. Hopelijk krijg je mooie plaatjes. Sopann leuk dat t kaartje klaar is. Hier ligt de proefdruk ook al in de la met de enveloppe n. Jonneke ja de naam blijft lastig hé. Wij hebben hier natuurlijk 2 namen en in principe zijn die definitief maar ik moet er ook nog erg aan wennen hoor. Conditie is hier ook flink achteruit gegaan hoor. Niet te vergelijken met voor ik zwanger werd. Maar goed straks maar flink gaan sporten weer.
Mijn ijzer is 3 weken geleden nog geprikt en was toen goed. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt. Ook mijn bloeddruk was vorige week prima. Ik denk dat het komt doordat de beeb nu hoger komt te liggen en alles meer in verdrukking komt, dus ook mijn longen een beetje, dat ik het daardoor merk. moet wel zeggen dat mijn conditie nooit heel super is geweest, ik sport niet, maar wandel wel altijd veel. Wandelen gaat trouwens nog wel goed.Maar rustiger aan doen is ook niet zo verkeerd hoor dus dat doe ik nu ook.
Conditie, poeh! Hier ook belabberd! Normaal sport ik vrij vaak maar nu echt al een hele tijd niet. Ben ook benieuwd hoe ik deze bevalling ga door komen. Bij R was ik redelijk fit en stond ik met 39.1 nog in de sportschool en bevallen bij 40.0. Misschien toch maar is proberen op 1 of andere manier mijn conditie op te krikken! Kleertjes, zo leuk allemaal nu. Kreeg van de week een mail an Lief! Stapel korting. Bij 5 artikelen 50 % korting. Heb dus mooi 5 dingetjes besteld en ipv 80 nu 40 afgerekend! Snap dar het voor jou erg dubbel is Jonneke maar kan me aan de andere kant idd ook wel je trots voor stellen ! Kaartje, hier nog steeds niets aan gedaan.... *schaam* Foeske, wat is een anti D spuit? Leuk dat jullie toch de echo nog kunnen laten maken! Hier vandaag zoon zijn verjaardagstaart gemaakt met mijn zus! Ben er helemaal trots op! Wel last van mijn rug nu. Toch iedere keer in een wat onnatuurlijke houding. Nu ik lig voel ik het pas echt goed! Maandag komen mijn pa en broertje wat klusjes bij ons doen en als het uitkomt komt mijn moeder ook mee en gaan we samen mijn keuken uitsoppen en mijn ramen zemen! Kunnen er weer wat strepen gezet worden op mijn to do list! Ga nu lekker slapen, ben gesloopt!
Mooie taart hoor! Zonde om op te eten en kleertjes van lief zijn zooo leuk, snap dat je daar gebruik van maakt van zo'n korting. Hier even een rustmomentje, lig even op bed. Eigenlijk al teveel gedaan. Maar alles moet gepoetst wotden en nieuwr plinten tegen de muur dus moeilijk als man en mijkn ouders zo hard werken om dan niks te doen...
Naam, hier zijn we er ook uit maar herken het gevoel wel dat ik nog ff moeten wennen eraan Harde buiken, vandaag is het weer niet te doen Spieren trekken ook constant samen pfff . Net naar de sint geweest op het dorp maar vervroegd naar huis moeten komen omdat ik gewooon teveel pijn heb, en dan nog die harde buiken erbij bah! Sukke, is omdat de baby rhesus positief is en ik negatief is om te voorkomen dat de antistoffen die ik aanmaak, de baby aantasten (of zoiets) Wat een super taart zeg! Wou dat ik er het geduld voor had
Hoi Dames! #Bloos.... Srry dat ik al een tijd niet van me heb laten horen... gedoe gehad met de pc en ook de vermoeidheid speelde mee... gewoon geen eens puf om even achter de pc te gaan zitten whahha! Heb niet alles terug gelezen... met iedereen gaat het goed? en de ukkies ook? Hier alles prima laatste dagen weer wat meer energie waardoor de nesteldrang weer gaat spelen! Heb nog een kamer in huis opgeknapt hihi kon het niet laten! Wel vaker in de rug nu en au au mijn ribben! Baby blijft nog erg beweeglijk! Vrijdag hebben we groeiecho! Kijk er erg naar uit om weer even te mogen spieken! Hebben jullie sinterklaas al t weekend gevierd? Wij doen woensdagmiddag gewoon...hebben geregeld dat Sint langskomt ben zo benieuwd wat Dais er van gaat vinden! Dames aaah ik ben echt al aan het aftellen....jullie dan!? hihi Hier zijn we ook al uit over het geboortekaartje maar geen proefdruk want willen er toch eigen fotos in gaan plaatsen! Zal vast wel mooi worden moet nog wel een tekst gaan bedenken... Naam waren we ook al even over uit... en het begint al een beetje te wennen maar doordat er geen gezicht bij zit... haha zal t strx weer opnieuw wennen zijn! Komt vast goed! Deed t bij Dais ook Fijn avondje nog dames... ik probeer weer wat vaker online te zijn! x
MamavanDaisy, wat fijn om weer wat van je te horen! Ik begon me al af te vragen of er misschien wat loos was. Gelukkig niet dus Mooie foto's trouwens in het buikfoto-topic! Wij hebben zaterdag en gisteren Sinterklaas gevierd. Zaterdag bij mijn schoonouders en gisteren bij mijn ouders. Erg gezellig en het zette ons ook wel weer aan het dromen over volgend jaar Nu kan ik echt niet wachten om de kerstboom op te zetten! Al typende is het hier ook gaan sneeuwen en het blijft zelfs een beetje liggen... Heerlijk! Nu gaat het echt snel, want als de kerst voorbij is begint mijn officiële verlof! Ik ben ook al een klein beetje aan het aftellen hoor Al moet ik zeggen dat de dagen dat ik me minder voel steeds minder worden! Dan maakt het me dus weer helemaal niet uit hoe lang ik nog moet. Het gaat hier dus erg goed. Tegen alle verwachting in eigenlijk, omdat ik meestal lees dat het met bekkenpijn steeds erger wordt. Raar maar waar. Mijn lichaam blijkt weer een uitzondering Ook met de kleine gaat alles goed. Hij draait en tolt maar in het rond in mijn buik. Volgens mij is hij een beetje zoekende. De ene keer krijg ik een trap tegen mijn rib en het andere moment weer down under. Zal mij benieuwen hoe hij er bij ligt. 's Nachts voel ik hem ook steeds vaker. En van de Sint hebben we een speeldoosje gekregen. Dat laten we nu elke avond eventjes luisteren Foeske, gaat het met jou inmiddels al wat beter? En Jonneke, ik herken je helemaal! Vreselijk vond ik het om stil te moeten zitten terwijl hier iedereen aan het klussen was. Dan ga je dus toch wat doen en daar krijg je later dan weer direct last van. Ik ben blij dat die tijd van klussen voorbij is. Alleen nog twee muren in de keuken schilderen en de gordijnen ophangen boven Hebben jullie trouwens ook zoveel minder honger? Mijn gewichtstoename staat compleet stil... Zelfs een beetje afgevallen. En ik heb ook echt niet meer zoveel honger als de weken hiervoor. Maar de buik groeit wel hard door, zal dan wel goed wezen toch?
mamavD, moet ook geen verplichting zijn toch?! Maar fijn dat je er weer ff bent Hier ook aan het aftellen, maar dat doe ik al vanaf 20 weken haha sinterklaas, Hier gister gevierd Het was een drukte van jewelste maar super leuk! De kleine man is ontzettend verwend (niet normaal meer)! Om te voorkomen dat hij niet meer weet waar eerst mee te spelen, eerst maar al zn oudere speelgoed in de kast gezet haha. Kerstboom, hier ook het opdringerige gevoel dat de kerstboom z.s.m. moet staan whahaha Al is het maar om het feit dat kerst dan dichterbij lijkt te komen En aangezien we 3 jaar de boom niet hebben kunnen zetten vind ik het ook wel weer gezellig! (1 jaar vanwege pup en 2 jaar vanwege het wonen in een stacaravan/verbouwing) Hier gaat het inmiddels wel weer De harde buiken bleken voorweeën (onschuldig). Toen ik terug dacht aan deze week bedacht ik me dat ik 2 nachten valdisper had gebruikt omdat ik zoooo ontzettend moe was precies de dagen erna heb last van de voorweeën gehad (en niet zon beetje ook) Ik blijf dus nu van de valdisper af in de hoop dat dit de veroorzaker was! Heb wel harde buiken als ik net te lang of iets te veel doe (en dat is snel) maar dit is wel te behappen Ik heb niet minder honger hoor haha Heb alleen maar zin in zoetigheid niet handig in deze tijd van het jaar Zit nu op + 9.9kg (whahaha nog net geen 10 )
@sukke wat een gave taart echt heel mooi en goed gelukt. Heb er ook echt t geduld niet voor. @mamavandaisy fijn dat t allemaal goed gaat. Kan wel eens gebeuren hé dat je ff geen zin/fut hebt om wat van je te laten horen. Veel plezier alvast bij de echo. @foeske gelukkig weet je waarschijnlijk de veroorzaker van de pijn. En fijn dat t nu beter gaat. Hier ookwel zin in de kerstboom. Volgende week na t weekend gaan we m kopen. Ben vanmorgen begonnen met t schrijven van de kerstkaarten. Die gaan zondag op de bus. Zo blijven we lkkr bezig.
Jonneke, haha! Nee is niet zonde om op te eten, ik weet wat er in zit! Kan niet wachten!!! MvD, ik vroeg me ookal af hoe het met je ging. Fijn dat je je weer wat beter voelt! Foeske, wat goed dat de harde buiken zijn afgenomen, zou wat zijn als dat idd van de valdispert komt. Wel heel toevallig! Leuk de Sinterklaas. Wij vieren het woensdag en zondag is R jarig. Ik vraag me nu al af waar ik heel het spul moet laten! Sopann, gek hè. Ik heb het daar ook al een poosje over, december vliegt allemaal om je zit zo in januari en dan is het nog maar een week of 6! Het is voor mijn gevoel echt al bijna zover! Mirpat, al helemaal in de kerstster dus. Ik heb er ook al wel zin in. Normaal zette ik hem vaak al 6 dec maar aangezien R de 9e jarig is wacht ik maar een paar dgn! Hier vandaag mijn pa en ma langs geweest. Samen met mijn moeder de keuken een grote beurt gegeven en heeft ze mijn ramen gezeemd. Verder hebben ze de commode R naar onze slaapkamer gezet en heeft mijn vader een hoop klusjes in huis gedaan, wat dingen ophangen ed! Ben nu gesloopt maar wel helemaal blij met wat er vandaag gedaan is. Verder drukke week voor de boeg. Vanavond toch maar rustig aan gedaan terwijl ik nu eigenlijk sta te popelen om alle babyspulletjes een vast plekje te geven.
Even een paar momentjes hier hoor Kinderwagen is betaald en komt volgende week binnen; Kraamzorg komt de 19e voor een intake; Geboortekaartje was prachtig! De keus is gemaakt; Maandag met vriendlief naar de notaris om de testamenten door te spreken; Vanavond informatieavond van het ziekenhuis over in het ziekenhuis bevallen. Maakt het allemaal wel erg echt nu, voor zover die druktebol in mijn buik nog te negeren is, haha. Ik moet echt steeds meer op zoek naar een lekkere houding. Volgens mij heeft ons knulletje het wel naar zijn zin daarbinnen Sukke, grappig hè hoe snel de tijd gaat. Ook juist met allemaal die kleine dingetjes. Mirpat, hier ook druk met de kerstkaarten Toch leuk weer hè. Foeske, hoe is het nu met je pijn?