1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Hier is de rust weer wedergekeerd. Vloer ligt er in, is mooi geworden. Het weekend hebben mijn ouders had geholpen alles weer aan kant te krijgen en nu is het ook weer schoon. Meteen grote schoonmaak gehouden :) Kan er weer tegen!

Kerstboom: hier begint het ook te kriebelen om de boom te gaan zetten. Ik denk dat hij het weekend wel staat.
    Maar dat maakt inderdaad ook dat het wel af begint te tellen. Nog maar een paar weken werken!
    Ook de kerstkaarten zijn al in de maak en geschreven. Zo leuk om mee bezig te zijn die kerstperiode.

Sinterklaas: hebben we het weekend gevierd. Er zat zelfs een cadeautje bij voor onze beeb. zo lief!

Verder vandaag de kraamzorg geweest voor intake. Wat je zegt sopann, het wordt nu wel steeds echter!

Foeske, fijn dat je weet waar de harde buiken vandaan komen.

Morgen eens wat boeken halen voor geboortekaartje. Wordt nu toch wel fijn en heb er echt zin in. Ook de babykamer is een heel eind klaar. Vorige week alle kleertjes gewassen. Lamp hangt nu ook. Gordijnen zijn klaar maar moet ik nog ophangen. Nog wat foamwinnie the poohtjes ophangen en de rest opruimen en het is klaar. Heerlijk!

2. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Ben nooit pijnloos maar de voorweeën zijn terug gezakt naar harde buiken… Dat geeft toch wel weer wat lucht!! Onze pruts is flink bewegelijk vandaag :D Ben benieuwd of ie zin heeft om morgen het gezichtje te laten zien bij de pretecho :D:D:D

Sukke, veel plezier morgen! EN super dat je zo’n hulp in huis hebt gehad!

Kraamzorg, nog niets van gehoord… wacht het maar af!

Jonneke, heerlijk alles weer schoon! Succes met het kiezen van de geboortekaartjes! (tzijn er zooooo veeeel ;))

3. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Foeske hoe was de echo? Kwam de beeb goed in beeld? Hoop dat het mooie beelden opgeleverd heeft. En neemt de pijn nog verder af?

Sopann, wat leuk dat de kinderwagen bijna komt. Weer een stap echter he.

Sukke, wat fijn dat er weer een hoop gedaan is in huis. En sinterklaas weer achter de rug. Scheelt weer een deel drukte. Nu de verjaardag nog. Veel plezier.

Morgen ga ik boeken halen voor geboortekaartjes dus heb het weekend genoeg te doen. :)

4. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Fijn dat met iedereen wel goed gaat. Zie dat iedereen lekker bezig blijft met de (laatste) dingen. Hihi komt nu dichtbij!

Hier heb k laatste dagen vooral na slapen ontzettend last van de heupen en straalt door naar mn benen. Echt fijn is anders.
    Vannacht kregen ik en mijn dochtertje ontZettend veel last van keelpijn waardoor we amper hebben geslapen :(
    Maar goed vandaag echo! Dat zal vast een hoop goed maken!

Hoe was de echo foeske? Lekker van kunnen genieten?

Oja als ik me goed genoeg voel t weekend ga ik ook maar eens de kleertjesuitwassen hihi. Eerst kerstboom ophalen en versieren! :D

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jonneke, veel plezier met het uitzoeken van de kaarten! Is er een beetje door te komen bij jullie met het weer?

Ik ben ook benieuwd naar de echo, Foeske!

MvD, die pijn in mijn heupen ken ik wel. Ik merk pas dat het zeer doet wanneer ik van kant verwissel. Echt verdraaid vervelende pijn. De fysio zei dat ze er niks aan kon doen: hoort erbij :) Gelukkig heb ik er niet elke nacht last van. Jij wel?
    En wat vervelend van de keelpijn! :( Helaas ook herkenbaar. Na twee weken kwakkelen begon ik eergisteren zo rond bedtijd ineens echt enorm erge keelpijn te krijgen. Gisteren van alles geprobeerd en vanochtend werd ik alweer met een fijne hoest wakker. Laat het maar doorzetten denk ik dan.
    Veel plezier met de echo en hopelijk zijn jullie snel van de keelpijn af!

De kerstboom hebben we gisteravond opgezet. Staat toch altijd wel weer erg gezellig :) Ik ben ook al twee dagen druk geweest met kerstkaarten schrijven, maar daar heb ik vandaag even geen zin in. Weet eigenlijk ook niet waar ik wél zin in heb... Ik ben te actief voor een film op de bank, maar te lui om echt grote dingen op te pakken. En het huis is gewoon al helemaal schoon, was is bij, ... De dilemma's van een thuiszittende aanstaande moeder ;)

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?

6. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Och dames helemaal vergeten een foto hier te plaatsen haha! En ik wil zooo graag pronken met onze prachtbaby ;) De echo was echt super! Prutsje lag echt te poseren :D

Hier vanmorgen het babymatrasje, aankleedkussen + hoezen binnen gekregen. Heb ook een verschoontafel besteld om op bad te leggen. De oudste heeft het n.l. erg koud als ik hem uit bad naar z’n kamer breng… moet je nagaan wat de beeb ervan gaan vinden ;) Deze kwam vanmorgen ook binnen dus kunnen we meteen testen als Jelte in bad gaat!
    Had voor de babykamer ook een luieremmer, doos voor lotiondoekjes en wasbakje besteld maar zijn pas in week 3 leverbaar, dus mogen we nog ff op wachten!

MamavD, heerlijk dat wassen van babykleertjes, heb ik al gedaan! Wil zaterdag ook de kerstboom zetten, heb er al zin in J

Weekend, hier geen plannen, het licht hier goed wit en glad dus blijf nu maar binnen tot dit weg is! Wil wel de kerstboom zetten(kunstboom) :D

Bijgevoegde bestanden:

• Baby.jpg
      Baby.jpg
      Bestandsgrootte:
      11,2 KB
      Weergaven:
      1
  7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Geboortekaartje hier ook maar is aan begonnen gisteren. Heb tot nu toe wel iets leuks vind ik zelf. Kan hem alleen pas echt afzien als ik de foto's hebben die we gaan laten maken. Wil namelijk net als bij R een buikfoto voorop.

Wat balen dat er een aantal niet helemaal fit zijn. Dan kan het idd maar meteen goed doorzetten dan ben je er vanaf!

Hier vannacht een beroerde nacht gehad. Ml sliep bij mijn ouders dat is veel dichter bij zijn werk is ik hoopte op een goede nacht zonder gesnurk. Om 1.40 stond R echt schreeuwend in zijn bedje. Meteen maar bij me gepakt maar zelf amper nog geslapen!

Wkd plannen. Ml is het vandaag vroeg thuis en het hele wkd vrij! Heerlijk morgen lekker wat rommelen in huis en voorbereidingen treffen en zondag groot feest!!! :D ga dan denk ik maandag de boom zetten. Moet dinsdag namelijk naar de osteopaat dus kan ik dat maar beter an te voren doen kan hij de schade weer herstellen! ;)

Mooie foto Foeske, schattig die handjes langs het hoofdje!

Hoe was jou echo mvD?

8. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    mamavandaisy, hoe was de echo? Jammer dat je niet helemaal lekker bent! Veel plezier met de kerstboom optuigen. Ik denk dat ik daar het weekend ook maar eens tijd voor ga maken.

Foeske, wat een mooi plaatje! Zo schattig! Natuurlijk wil je daar mee pronken :) En leuk al die spulletjes die bezorgd worden. Steeds weer een beetje meer.

Sopann, ook al niet helemaal lekker? Dat kwakkelende is inderdaad ook niks, dan kan het beter doorzetten. Wat heb je vandaag uiteindelijk nog gedaan?
    Wat een weertje vandaag zeg! Was toch wel redelijk goed door te komen dus kon mooi op de terugweg van mijn werk boeken ophalen voor geboortekaartjes. Het weekend eens op mijn gemak voor gaan zitten! Nu al zin in :)

Sukke, leuk dat jij ook begonnen bent met geboortekaartje. Wanneer heb je de buikfoto? Hopelijk ben je het weekend een beetje uitgerust met zo'n druk feestje voor de boeg.

Fijn weekend allemaal!

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oh wat mooi Foeske! Ik kan me helemaal voorstellen dat je het aan iedereen wil showen. Wat zijn die kleintjes perfect hè. Wat wonderlijk dat dat in je buik woont nu.

En staat de boom bij jullie nu al? Of is het meer bij plannen gebleven? ;)

Sukke, heb je vannacht beter geslapen?

Nou, gisteren was wel een bijzondere dag, haha! Ik werd met iets minder keelpijn wakker en in de loop van de dag steeds meer verkouden. Het heeft dus eindelijk doorgezet! 's Middags nog twee uurtjes liggen pitten op de bank en 's avonds weer een recept geprobeerd voor vriendlief.
    En toen: zat vriendlief ineens op zijn knieën met een bos rode rozen! Of ik met hem wilde trouwen? :D Ik moest eerst heel hard huilen (hormonen, hormonen... tussen de tranen door: nou!! dit mag je niet vragen als ik zwanger ben!) en daarna (natuurlijk) volmondig ja gezegd :)

We zouden maandag sowieso al naar de notaris. Nu laten we ons even voorlichten over wat handig is.
    In theorie zou dat kunnen betekenen dat we nog voor 20 januari '13 trouwen (anders zit ik te ver in de zwangerschap, haha). Dus vandaag maar begonnen met de gastenlijst en allemaal kleine dingetjes. Het scheelt dat we nu sowieso geen groot feest willen geven.

En nu dus ook: op zoek naar een jurk! Dát is lastig joh... Ik wil sowieso niet in het wit en al helemaal geen enorm gevaarte, dus ik ben maar een beetje aan het zoeken naar gala-jurken. Valt ook nog niet mee.

Kortom: de komende tijd hebben we wel weer wat om handen, haha! :D

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wauw sopan! Wat onwijs leuk, gefeliciteerd! Lief zeg!
    Jullie laten er geen gras overgroeien door het volgende maand al te doen! Heb je nog wel wat leuks te regelen nu! Leuk hoor!

Ik heb idd beter geslapen vannacht en vanmiddag op de bank ook nog ff.

Verder staat er een enorme pan snert in de schuur, zitten we tussen de slingers en de balonnen en barst morgen rond 10 uur het feestgedruis los!
    Hoop dat ik het trek want had gisteren en nu sinds een uur of 6 enorm last van de aanhechtingen op mijn schaambeen zeg maar en echt bovenin de binnenkant van mijn benen... Volgen jullie het nog?

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Whaaaah Sopann! Gefeliciteerd! Gefeliciteerd met het leuke nieuws! Wat een veranderingen gaan er in huize Sopann plaats vinden de komende maanden. En alsof je het al niet druk genoeg hebt nog meer geregel erbij, haha! Maar als jullie het toch willen dan is het natuurlijk wel mooi dat nu nog te doen (en ook praktisch) Geniet er lekker van!

Sukke, fijne dag morgen. Hopelijk zonder al te veel pijn....

12. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Wauw sopann! Gefeliciteerd! Wat super! Hihi en volgende maand jeetje dan heb je id wat om handen..genoeg afleiding!!

Hier is t ook doorgezet ben flink ziek Bleeh dus naast kerstboom opZetten t weekend helemaal niks meer. .. heb er echt veel last van helemaal klaar mee!

Groeiecho was goed! Alles lag mooi op de gemiddelde lijn.. hoofdje alleen iets kleiner maar helemaal niet erg vooral omdat dat er strx als eerste uit moet! ;) hihi

Zal foto zo proberen up te loaden . Wil niet lukken met de telefoon nu.

Foeske! Heel mooi plaatje! Heerlijk om dat te hebben hé? :D en ook heerlijk om te showen natuurlijk!

13. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    :D Hier dan even onze uk! :D

en dan te bedenken dat we dr nu pas weer zien bij de geboorte! Kan niet wachten!!!!:p

14. Sopann

Sopann Niet meer actief

Dank voor de felicitaties :D

Mama van Daisy: wat schattig! Dat neusje ook :D

Hier heeft het ziek-zijn ook goed doorgezet. Vorige nacht waardeloos geslapen, omdat ik steeds wakker schrok als ik insliep. Dan wilde ik waarschijnlijk te diep ademhalen en dat kon niet. Vannacht gelukkig weer heerlijk geslapen en de neus gaat ook steeds losser. Ben er ook wel klaar mee hoor. Zo tegen het einde héb je al weinig adem met zo'n buik vol baby. Een verkoudheid is dan echt gruwel irritant :x

Sukke, jij bent nu óf nog druk in de weer óf je ligt halfdood op de bank. Hoe was het? Heeft de kleine man zich goed vermaakt?
    Die pijn die je voelt is denk ik je bekken of je banden. Mijn schaambeen voel ik nooit, maar dat gevoel in de benen ken ik wel.

Vandaag lekker druk geweest in huis. Voor zover het kan althans, haha. We hebben eindelijk de laatste muren in de keuken geschilderd, dus de woonkamer is per vandaag officieel af :D Her en der staan nog wel wat spulletjes, maar dat komt later wel weer.

Gisteren kwamen vriendlief en ik tot de conclusie dat we eigenlijk alles nu wel geregeld hebben voor het trouwen! Alles staat startklaar. Alleen morgen nog even informeren naar de prijzen en beschikbaarheid van twee locaties. En eventjes kijken wanneer de gemeente ruimte heeft. Als we dan een datum hebben, kunnen we alles in gang zetten. De jurk heb ik ook al gevonden :D Valt allemaal best mee! ;)

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Sopann beterschap. En wat snel dat alles al duidelijk is voor de bruiloft. Wat voor jurk heb je gevonden? Moeten ze die nog wel vermaken?
    En wat fijn dat de woonkamer nu klaar is. Weer iets van je lijstje.

Mamavandaisy, ook beterschap. En wat een mooie echo. Zo lief en schattig! Nu nog 2mnd geduld...

Hier gister voor het eerst bandenpijn. Denk tenminste dat het dat was zoals het voelde en dus rustig aan gedaan. In de avond de kerstboom gezet. Vandaag mag ik weer naar de vk toe. Eens kijken wat ze vandaag te zeggen hebben.

16. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Tnx voor de reacties op de echofoto dames!

Sopann, oooo wat super zeg! Gefeliciteerd :D

mamavD, mooi plaatje! (nog ff geduld…)

Hier flink aan de snotter samen met Jelte… bah! Kreeg gister ineens onwijze keelpijn en kon nog nauwelijks slikken dus wist dat ik er ook aan koud zou zijn… (ach kan er ook nog wel bij ;)) Zonet even flink gegorgeld met zoutwater en moet zeggen dat dit flink verzacht… Heb wel de fysio afgebeld, m’n hoofd zit zo vol dat ik het niet zie zitten…

17. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Wat een zieken en kwakkelaars hier. Beterschap foeske!

Hier weer bij de vk geweest. Buik groeit erg hard maar netjes naar voren zei ze. Maar een halve kilo aangekomen in de laatste weekjes, dus dat valt weer mee :) Mag nu een afspraak gaan maken voor een echo biuj 34 wkn. Heb er nu al zin in! :)

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou het was een geslaagde dag gisteren hoor. Om 17.00 lag ik alleen nog niet half dood op de bank, dat was eerder 19.00!
    Zoon heeft een fantastische dag gehad, zo'n tweede verjaardag is echt een stuk leuker dan de eerste. Ons huis is alleen niet zo heel groot en ik breek mijn nek nu haast over het speelgoed en de mega doos waar zijn duplo trein in zit.
    Was wel heavy voor mijn lijf gisteren, kreeg zo aan het eind van de dag al weer wat last van mijn banden e.d maar toen ik s avond lekkers tegen manlief had aangelegen en even opstond was ik echt niet een oud wijf! Kon geen pas fatsoenlijk zetten liep echt te strompelen. Gelukkig is dat na een nacht slapen dan weer helemaal weg.

Net de kerstboom opgezet dus die klus is ook weer geklaard.
    Morgen naar de osteopaat, komt mooi uit na deze drukke week. Kan hij mooi de schade herstellen. 'S middags dan weer naar vk. Ben benieuwd wat ze gaat zeggen adhv de metingen van de laatste groeiecho en of ze vindt dat er nog 1 gemaakt moet worden!

Hoe is met alle zieken dames hier? Gelukkig hebben we alleen digitaal contact want meer dan helft zit in de lappenmand! Hopelijk voelen jullie je snel beter.

Sopann, fijn dat die klusjes geklaard zijn! Geeft weer wat extra rust. Wat leuk ook dat je al een jurk hebt. Hoe was het bij de notaris, daar moest je vandaag toch heen? Is nu echt alles rond? Als je trouwens volgende maand al wilt trouwen moet je ook nog even snel je ondertrouw gaan regelen hé! Volgens mij moet dat minimaal 2 wkn voor de daadwerkelijk trouwdag!

Jonneke, fijn dat alles weer goed was bij de vk en leuk weer een echo in het vooruitzicht!

Hier trouwens net fotograaf gebeld en 4 januari hebben wij een zwangerschapsshoot met onze kleine PEUTER :) er bij. Heb er al helemaal zin in!

19. Sopann

Sopann Niet meer actief

Foeske! Hou vol!! Zo begon het bij mij ook van de week, maar inmiddels is het alweer stukken beter. Die keelpijn is zo goed als weg. Eigenlijk maar 1 dag gehad zoals jij het beschreef. Alleen nog een hoofd vol snot nu, haha.

Wat fijn dat alles goed gaat Jonneke! Die buik gaat inderdaad nu ineens in de groeispurt hè? Ik heb ook het idee dat ik minder snel aankom als eerder. Morgen zal de weegschaal bij de vk het weer vertellen... En 34 weken. God, wat gaat het snel nu hè! Wel ontzettend leuk dat je de kleine dan weer kan zien. Kan me voorstellen dat je er naar uitkijkt!

Het klinkt als een superleuke (en vermoeiende) dag Sukke! Fijn dat jullie peuter het zo naar zijn zin had. Dat kreupele komt echt van je bekken. Volgens de fysio moet je binnen 36 uur hersteld zijn van je klachten. Dan is het 'normaal'. Wat dat betreft ben je goed bezig ;) Ik ben benieuwd hoe jij het morgen bij de vk hebt :)

We zijn vandaag idd bij de notaris geweest. Het was geen probleem om het op korte termijn nog te regelen. De huwelijkse voorwaarden kon hij binnen een dag leveren desnoods.
    Daarna naar het gemeentehuis gegaan om te kijken of ze nog plek hadden. Dat was er! We moesten er wel om lachen dat het dus steeds meer erop leek dat we vóór februari trouwen.
    Toen de locatie waar we het diner willen geven benaderd. Ook zij hadden nog plek! Haha, dikke schik hier. Het past namelijk wel erg bij ons om alles zo met stel en sprong te doen.

De datum wordt 14-01-2013 zoals het er nu naar uitziet. Ik heb zaterdag natuurlijk al aardig zitten voor te bereiden, daarom kunnen we nu zo doorpakken.

Morgen een gesprek met de locatie en dan zijn de tijden bekend. De kaarten kunnen dan besteld worden (staan ook al op wacht) en mijn jurk kan in bestelling :) Dat is trouwens een jurk via T.iffany R.ose. Als je dat intikt in Google kom je direct op de goede site.
    Speciale, sjieke mode voor zwangere vrouwen. Als je het bij een bruidszaak gaat regelen, dan kost het teveel tijd (en die hebben we niet ;)) en handenvol geld, omdat een 'normale' jurk naar je buik gemaakt moet worden. Nu ben ik voor 350,- klaar! :D En ik heb trouwens sowieso geen zin in dat getrek aan mijn lijf nu. In zo'n warme winkel... Brrr...

Dus morgen nog even de locatie regelen en dan inderdaad ook nog voor het eind van het jaar in ondertrouw. Het gaat helemaal goed komen! Die afleiding vind ik wel heerlijk hoor :D En ook tijdens zwangerschap, functioneer ik het beste onder druk merk ik ;)

20. MamavanDaisy

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Wauw sopan het klinkt allemaal geweldig en net een sprookje! Hihi. Jullie begin van het nieuwe jaar kan zo niet meer stuk! Super fijn dat alles zo mooi geregeld kan worden! Lekker van genieten!! :D

Hier zijn we nog steeds flink ziek Bleeh.... Mja liever nu... zaterdag wordt voor mij de babyshower gegeven hihi ga er toch vanuit dat we dan weer helemaal gezond zijn!? .. beloofd een erg zoetige boel te worden haha ben erg benieuwd geen idee wat me te wachten staat! Wel erg leuk is dat ik na die tijd met 2vriendinnen nog lekker uit eten ga :)

Deel Deze Pagina