Sukke, klinkt als een gezellig maar vermoeiend feestje. Heeft de osteopaat je een beetje kunnen helpen? En hoe was het bij de vk? Nog een extra groeiecho gekregen of was het niet nodig? Sopann, hoe was het bij jou bij de vk? Wat zei de weegschaal? haha! Ja die buik gaat echt hard nu! Hier lag de kleine ook heel compact zei de vk waardoor het ook erg groot lijkt. Wat fijn dat het allemaal lijkt te lukken met het trouwen! Super toch! En die jurken, daar zitten hele mooie tussen zeg! mamavandaisy, beterschap. leuk vooruitzicht een babyshower! Dacht dat zoiets altijd in het geheim georganiseerd werd Maar bij jou dus geen verrassing meer. En daarna nog uit eten, dat wordt niet te veel eten dan! Als dat al lukte... hihi Mayke, hoe is die met jou??? Moet wel regelmatig aan je denken hoor.
Nou, ik ga wel harder dan die halve kilo van jou Jonneke 81,5kg inmiddels. Bijna 15 kilo!! Maar het was allemaal prima. Ik ben ook bijna 1.80m, dus volgens de VK hoef ik me écht geen zorgen te maken. Baby is gedraaid! En groeit goed. Over twee weken weer een groeiecho, maar het voelt allemaal prima. Hij heeft nog lekker wat ruimte en ligt nog mooi hoog. Wat gezien de naderende trouwdag wel fijn is Ik heb best veel harde buiken 's nachts, dus ik had ergens het idee dat zoonlief misschien al begonnen was aan zijn reis. Verder vandaag extreem druk geweest. Zelfs als ik niét zwanger was geweest had ik nu uitgeteld op de bank gelegen Maar alles is zo goed als rond! De datum staat vast, locatie ook, ringen zijn uitgezocht, uitnodigingen besteld, jurk is onderweg, draaiboek in de maak, kapper gepland. Echt fijn! En het scheelt dat we toch al met kaartjes bezig waren voor de kleine en kerst Nu is mijn bijholte alleen gaan ontsteken Zelfs kauwen doet pijn links, maar wederom is daar gewoon niks aan te doen. Ik heb maar een paracetamol genomen en straks neem ik een gloeiende douche Beetje ego-berichtje. Sorry meiden! Met jullie alles goed?
Sopann, nou vandaag was het niet over na een nacht slapen. Ik kreeg bij de osteopaat mijn broek niet fatsoenlijk. Kreeg mijn been niet hoog genoeg opgetild dus moest er echt voor gaan zitten. Hoe was het bij de Vk? Wat goed dat alles voor de bruiloft zo goed als geregeld is, hebben jullie rap gedaan. Leuk hoor! Balen van de bijholte. Vorig jaar heb ik voorhoofdsholteontsteking gehad en dat is echt beroerd ja. Bah, beterschap! MvD, hè wat balen dat je ziek bent. Zaterdag is nog ver weg dus hopelijk ben je dan opgeknapt! Hier was alles in orde. Hoef voor nu in principe geen groeiecho meer. Baby is wel klein. Stagiaire schatte mijn buik op 27/28 wkn! R was ook niet groot, 51cm en 3220gr bij exact 40wkn, dus op zich geen ramp. Kleine lag ook met het koppie omlaag maar nog niet ingedaald. Nu 3 Jan weer terug en dan gaan we de bevalling al bespreken. Normaal is dat pas rond de 37 wkn maar dan kan manlief niet mee dus doen we het nu al iets eerder!
Sopann, jullie hebben veel werk verricht. Maar wel fijn dat alles nu zo goed als geregeld is! En wat fijn dat bij de vk alles goed is. Ik ben niet zo groot (1.68) dus als ik nu al 15 kg aangekomen was dan was ik helemaal een rond tonnetje geweest Maar dat de kleine het goed doet is toch het belangrijkste he! Sukke, hier op 7 januari bespreking van de zwangerschap. Komt toch wel dichtbij nu he! En de kleine is nog aan de kleine kant, ach het moet er ook uit he, dus zo erg is dat niet. Vandaag een keuze gemaakt voor het geboortekaartje. Deze week de tekst even bedenken en dan ben ik zo benieuwd naar de proefdruk! Wel fijn dat er dan weer iets van mijn lijstje af kan!
Precies jonneke, dat dacht ik ook!!! Haha! Jullie ook al het geboortekaartje gekozen! Ik heb gisteren mijn eerste versie aan manlief laten zien en hij vond die eigenlijk al heel leuk. Kan goed zijn dat dat hem dus al wordt alleen moet ik dus nog wel wachten tot de foto's voor dat hij definitief is! Ach ik kan iig de enveloppen al bestellen en schrijven want de maat weet ik toch al, dan is dat maar vast gedaan! Hier vanmorgen al R zijn spullen uit de commode gehaald en zijn kledingkast opnieuw ingericht! Was nog een hele puzzel waar ik het allemaal ging laten nu alleen in de kast. Rompers, sokken, onderbroekjes, hydrofiele, beddengoed lag allemaal nog gewoon in de commode. Nu net alle babykleertjes en nieuwe hydrofiele gestreken en in de commode gedaan! Alles ff geteld en ondanks dat dit onze tweede is weet ik het even niet meer. Heb nu: - 10 rompers waarvan 2 enkel 50, de rest 50/56. - 5 broekjes maat 56 - 3 shirtjes waarvan 2 enkel 50 en 1 50/56 - 6 shirtjes in 56. - 2 boxpakjes in 50/56 Wat denken jullie? Sowieso nog wat rompers erbij denk ik en verder.....?
Nou Sukke, dat komt aardig overeen met wat wij boven in de kast hebben liggen! Veel sokjes heb ik (we raken ze vast kwijt) en ik meen drie rompers met lange mouwen. Trouwens ook alleen maat 56. Voor de geboorte twee echt warme pakjes van dat veloursspul. Ook maat 56. Ik heb ook al best wat 62 hangen en liggen. Veel vestjes enzo. Daar stroop je de mouwen makkelijk van op en met een beetje bolle baby wil dat in maart wel denk ik. Verder wacht ik het nog even af. Met dit spul komen we de eerste dagen wel door en als je online bij V&D besteld heb je het de volgende dag in huis. Dat kan altijd nog Ik maak vandaag de kerstkaarten af en dan schrijf ik daarna direct de enveloppen voor de geboortekaartjes. Die van de trouwkaarten liggen al klaar Ik moet trouwens wel even wat rustiger aan doen. Die holtes... Pfff... En nu zijn mijn darmen óók nog eens van streek. Zoonlief houdt om het uur speelkwartier. Dat doet ook niet echt wonderen voor mijn algehele gevoel Trouwens balen dat je toch nog last hebt van je rug! Dat is wel een teken dat je even kalm aan moet doen hoor. Anders gaat het echt niet beter. Bewegen en rust lekker afwisselen. Mijn fysio zegt dat ik voor elke drie/vier uur rechtop een half uur moet liggen. Werkt heel goed! Jonneke, fijn om het lijstje af te werken Hier zijn we er definitief uit en ligt de proefdruk mooi verstopt
Sopann, de verkoudheid begint hier gelukkig alweer te zakken hoor bij jou is het minder zie ik! Sterkte! Gewicht, zit inmiddels op 11 of 12 kg had minder gehoopt, maar is niet anders Geb.kaart, hier de enveloppen ook binnen! Dus moest ik me vervelen Hier druk aan het freubelen voor kerst! Vanmiddag op mn gemakje verder geschilderd aan het schilderij voor de babykamer! Zo leuk om te doen!!!
Wat fijn Foeske! Bij mij zwakte het eerst af en toen kwam het weer terug. Niet fijn :x Hopelijk blijft het bij jou nu mooi weg! En die 12 kilo is toch heel netjes? Dat ben je zo weer kwijt naar de bevalling en als je dan alsnog meer wil afvallen, moet je je maar bedenken dat je dan twee koters hebt. Dat zal dubbel zoveel werk geven, dus dubbel zoveel lichaamsbeweging En oh ja Sukke! Beter te klein als te groot, wat betreft de bevalling dan. Onze man loopt vanaf de 20 weken met zijn hoofd twee weken voor. Ook met zijn beentjes, maar goed, daar heb ik geen last van als het goed is Ben benieuwd hoe het over twee weken is hoor. Het gaat nu wel heel snel! Gek om te bedenken dat ik zooo heb uitgekeken naar het moment van ongeveer 24 weken, want dan was ik voor mijn gevoel écht zwanger. Nu zitten we daar alweer ruim overheen, haha.
Sukke, dat komt ook wel overeen met wat wij hebben. Al lijkt het erg weinig vind ik. Het is ook een beetje afwachten hoe groot de baby is natuurlijk maar anders zijn ze er zo weer uit. Sopann, fijn dat jullie proefdruk klaar is en mooi verstopt ligt jij hebt heel wat adresssen te schrijven op enveloppen deze maand, haha! En ja die tijd, het vliegt echt voorbij. Soms moet ik echt even denken... hoe ver ben ik ook alweer? Zo snel gaat het gewoon! Foeske, ook lekker creabea bezig geweest vandaag. Hier ook. Cadeautje versiert met decopatch papier en een vaas mooi opgemaakt met gekleurde steentjes en een engeltje. Zo leuk om dan weer het resultaat te zien!
Jonneke, ziet er idd vast leuk uit! Doe hier bijna niets anders meer dan mezelf bezig houden met Jelte en creativiteit Huishouden doe ik nog maar deels omdat het gewoon niet gaat Vorige week weer us gestofzuigd maar auch wat een pijn!! Gelukkig helpt ml me hier nu mee, maar helemaal stilvallen zit niet in mn aard dus de creativiteit is een goede dagbesteding Sopann, de lichaamsbeweging zal ik nog maar moeten afwachten zal eraan liggen hoe het herstel van de BI zal verlopen (en of het überhaupt wel hersteld ) Ga hier trouwens nog wel steeds vanuit hoor, maar houd het wel in mn achterhoofd Vorige zw.schap ging ook de reuma erg achteruit na de bevalling dus ook dit blijft ff afwachten... Maar alles voor onze kleintjes
Foeske, dan is het toch maar goed dat je een hobby hebt waar je veel in kwijt kan en je lekker rustig aan kan doen. Hebben jullie trouwens ook last van lang wakker liggen s nachts? Zodra ik wakker word in de nacht moet ik naar het toilet. Kan dan ook echt niet meer ophouden. Maar zodra ik dan weer in bed lig bestaat er een kans dat ik lang wakker lig. Vannacht ook weer van half 3tot 6 uur en om 7uur gaat dan de wekker.... Ben nu ook helemaal gesloopt. Zou vanavond nog naar een vriendin gaan maar dat trek ik nu echt niet. Ik heb dit eigenlijk wel 1 tot 2 keer per week. Ben dan echt nog wel moe als ik in bed lig maar slaap gewoon niet. Zo vervelend! Vannacht uit frustratie maar begonnen aan mijn boxkleed. Je moet toch wat... :S
Ja Jonneke! Héél herkenbaar! Vriendlief was gisteren niet zo best in orde. Hartstikke moe. Dus we lagen al om 21.30 uur onder de wol. Om 03.45 uur was ik kláárwakker! Ik mopperde flink over het stof in de slaapkamer, omdat ik weer keelpijn had. Vriendlief reageerde op mijn gepraat, dus ik was eigenlijk in de veronderstelling dat hij ook wakker was (bleek later niet zo te zijn, haha! Hij wist er niets meer van) Ik heb tot 05.15 uur wakker gelegen. Uiteindelijk maar spelletjes gaan doen op mijn telefoon. En druk dat de baby was ook... Ik hoop dat het geen voorbode is voor straks! Maar, ik herken het dus helemaal. Als ik eenmaal wakker ben, slaap ik ook echt héél moeilijk weer in. Dat is vooral vervelend wanneer vriendlief 's ochtends de wekker laat sluimeren. Na die tweede keer, ga ik er dan ook maar uit.
Nachtelijk plassen, Jup sinds vorige week ook last van! Probleem hier is ook dat zodra ik wakker wordt de beeb ook wakker is en op mn blaas duwt Zorgt voor een hoop gezeik Sopann, had dit bij de zw.schap van Jelte ook, maar die sliep al door na 6 weken, zegt dus niets vandaag gekleurd en kersthangers gemaakt van brooddeeg samen met Jelte, waarna hij deze mocht verven met vingerverf! Ben nu total loss maar wat een genot om hem zo bezig te zien!!
Het is dus herkenbaar. Alleen lig ik altijd 3uur wakker en dat breekt op als ik die ochtend moet werken. Gelukkig heb ik ook late diensten en kan dan bijtanken maar zo frustrerend want je denkt s nachts aan dingen waar je helemaal niet aan wil denken, zoals idd stof op slaapkamer! Haha.
erg herkenbaar dat wakker liggen! Hier nog steeds flink verkouden maar gelukkig niet meer zo slecht te pas! Kleine blijft flink in beweging en poeh wat voel je dat nu goed... en nog steeds probeert ze mijn rug op te zwemmen ofzo! whahha dan ligt ze echt op mijn zij en steekt ook helemaal uit... voelt helaas niet echt fijn. Ik ben ook maar kerstkaarten gaan schrijven en achter de laatste adressen aan.... wel handig ook voor de geboortekaartjes straks Ik vind het nu wel heel dichtbij komen en vlieg af en toe behoorlijk er van in de stress... nja echt stress het zijn meer zenuwen volgens mij! Als ik in mijn agenda kijk heb ik nu iedere week van alles te doen... en dan is het zo alweer midden januari! dus ik ga nu echt beginnen met kleertjes uitwassen! haha Wilde ik steeds maar steeds kwam er weer wat tussen! En deze week ook al helemaal voorbijgegaan zonder dat ik t door heb! Door dat stomme ziek zijn gewoon echt een week kwijt!!.... Ik begin nu ook weer veel heftiger te dromen over het moment waar we allemaal naar uitleven! haha en de meest gekke dingen komen daar uit.. mja dromen zijn bedrog he? Fijn weekend allemaal!
Hee meiden, pff was ff een hoop bij te lezen. Wat balen dat er zo n aantal ziek waren. Leuk die echo foto s. Sopann gefeliciteerd. Leuk hoor en fijn dat t allemaal nog kan op zo n korte termijn. Hier alles rustig. Gisteren teveel gedaan dus vandaag ff rustig aan doen. Vanavond met blaaskapel lopen met lampionnenoptocht dus alvast geestelijk aant voorbereiden haha. Alvast fijn weekend.
ja die dromen, herkenbaar! Zo levendig en er gebeurt dan zoveel. Normaal wist ik mijn dromen niet meer maar merk wel dat ik nu minder diep slaap.
Dromen, ik droom echt wel 4x per week over de babykamer pfff het is nog steeds verre van af! En ik droom dus steeds dat ik te vroeg beval en er dan thuis nog niets klaarstaat Wat een ellende haha Ben vanmorgen naar 2 verjaardagen geweest! Heb het idee dat ik een flinke marathon heb gelopen nu maar heb het toch ff gefixt J Nu voor pampus op de bank en helemaal niets meer!
Het dromen herken ik niet zo. Ik droomde altijd al heftig en ik onthield ook altijd bijna alle dromen. Voor mezelf is dit een check of ik 'synchroon' loop met mezelf. Als ik te druk ben droom ik over de gebeurtenissen van gisteren, in ontspannen toestand droom ik over alles van vandaag. Het enige verschil is dat ik nu alle gebeurtenissen van een dag in een veel vreemdere context plaats, haha! Het klopt dan niet meer, bijvoorbeeld dat ik droom dat mijn zusje zwanger is van een puppy ofzo. In het begin van de zwangerschap had ik het wel veel meer hoor. Ik droomde vaak dat cliënten me in mijn buik trapte of dat mensen er geen rekening mee hielden dat ik zwanger was. De tijd gaat wel enorm snel idd en ik lig nog bijna 2 weken achter op enkelen hier! Het bed staat sinds vandaag op klossen. Lekker op tijd,maar mijn schoonzusje werkt bij de apotheek waardoor ik ze gratis kan lenen zo lang als i wil. Het is ideaal met het bed opmaken en ook in en uit bed kost véél minder moeite! Had ik niet gedacht! Die 15 kilo extra is wel steeds beter te merken hoor. Overeind komen vanuit mijn hurken is echt een opgave! Mijn stoelgang is trouwens echt waardeloos! Hebben jullie dat ook? Eerst raakte ik verstopt van de ijzertabletten, daarna aan het stroperige (sorry), toen echt dun (wat weer teveel ijzer is) en nu zit ik zo verstopt en zit er zoveel druk op mijn onderlichaam, dat ik weer last krijg van aambeien. Pfff... Soms voel ik me écht niet sexy meer hoor... Ondanks dat vriendlief me steeds mooier vindt worden en ik best mooi zwanger ben. Nu voel ik me groot, log en vies Het is ook alweer weekend! Hebben mensen nog plannen?
Ontlasting heb ik geen prblemen mee. Nog steeds als voorheen. Maar lastig dat dat bij jou niet is. Slik je nog wel ijzertabletten? Evt roosvicee laxo? Ik voel me ook dik en lomp hoor door al die kilo's. Opstaan vanaf de bank is een steeds grotere opgave. En dan te bedenken dat we nog wel anderhalve maand moeten.....