Nou inderdaad!! Dan denk ik ook steeds: hoe moet het straks? Ik slik de ijzertabletten nu om de twee dagen. Van laxeermiddelen krijg ik alleen maar veel lucht, haha. Lompgevoel +1 Zo lekker shoppen met mijn zusje. Lingerie, schoenen voor mij en de stropdas voor vriendlief bij zijn trouwpak. Ik ben benieuwd of we eruit komen
sopann, veel plezier! Hier gaat het niet zo lekker... (zacht uitgedrukt). gister 2 x op verjaardagsbezoek geweest en weet niet of het daar van komt maar ik verga van de pijn vandaag! Alles is stijf! m'n rug/schouders en nek zitten onder de ontstekingen en zitten daardoor vast... De BI is niet te harden! (alsof er contstant iemand m'n schaambeen van m'n bekken wil rukken met een koevoet) en dan nog steeds verkouden icm astma pfffff.... Klinkt misschien stom, maar laat die bevalling maar komen zodat ik eindelijk eens aan m'n herstel kan werken zeg! Begin er nu toch echt wel helemaal klaar mee te raken hoor :x! Morgen ben ik 33 weken (ja idd te vroeg om te bevallen) maar heb nu al zoveel pijn gehad, het genietfactor daalt hierdoor meer en meer ondanks dat ik zoooo m'n best doe hiervoor! Dit echt noooooiit meer!!! Sorry voor m'n geklaag hoor dames, heb het er gewoon ff mee gehad!
Dat snap ik helemaal Foeske! Als je kindje meer dan 5 pond weegt is het ook al een stuk veiliger. Dat zal zo ongeveer nu wel zijn Is er geen sprake van inleiding, mocht je het echt niet trekken? Ik ben helemaal geslaagd. Alleen schoenen iets boven budget... Ik ga met die 15 kilo extra echt niet op hakken lopen. Dan is de keuze ineens erg beperkt in de winter. Ik blijf maar steeds duimen dat zoonlief nog minstens 4 weken en 3 dagen blijft zitten
Zou ook niet op hakken lopen.. gewoon lekker comfi Ik heb vanmiddag 1,5 uur geslapen en dat geeft me weer wat lucht en ruimte om de pijn e.d. te behappen... Zat er vanmorgen echt doorheen! Denk dat ze met met ongeveer 38 weken wel gaan inleiden hoor maar ja das nog 5 weken ... Zit al 13 weken thuis met pijn tot en met dus die 5 weken moet dan ook nog maar ff! Moet gewoon niet zo streng zijn voor mezelf en vaker eens terug naar bed gaan als de kleine man toch in bed ligt...
Tussendoor rusten helpt wel echt voor je bekken merk ik. De reumatische klachten kan ik natuurlijk niet vergelijken, maar ik weet van mijn vader (flinke artrose) dat de artsen altijd zeggen: blijven bewegen, want rust roest, maar wél afwisselen met momenten van ontspannen. Geldt dat bij Bechterew ook? Fijne dag vandaag! Hier vandaag twee verjaardagen. We denken erover om eerst nog even te gaan zwemmen Kan de kleine vast wennen, haha. Ik wil met hem straks babyzwemmen.
Sopann, ik moet idd wel blijven bewegen maar heb voor de BI (omdat deze zo heftig is) echt rust toegeschreven gekregen werkt dus allemaal weer heerlijk tegen elkaar in! Zwemse!
Sopann, fijn dat je geslaagd bent! Keuze is inderdaad beperkt als je geen hakken wilt maar dat zou ik ook niet voor kiezen nu Foeske, wat vervelend dat je er zo doorheen zit. Kan me voorstellen als je steeds zo veel pijn hebt dat je dan wilt dat het voorbij is. De grens is ergens bereikt natuurlijk. Maar inderdaad toch iets vaker rusten als dat lukt.Ik hoop dat de pijn alweer een deel gezakt is. Hier vandaag ook weer flink last. Denk dat het misschien wel door de sex komt. Zo vaak hebben we dat nu niet meer maar zowel vorig weekend als vandaag na de sex ineens zoveel last van mijn banden en rug. Verder vandaag toch de gordijnen opgehangen in babykamer, nou ja, manlief dan Ik stond erbij en keek er naar haha! Ziet er meteen ook heel anders uit. Dadelijk nog een beetje opruimen als de pijn wat minder is. Einde komt in zicht. Zo fijn!
Sopann fijn dat je geslaagd ben voor t gene waar je voor ging. Foeske balen dat je zoveel pijn hebt hoop voor je dat t nog wel beetje zakt en de laatste paar weken nog beetje fatsoenlijk door komt. Jonneke....tja dan maar geen sex hè haha Zou zomaar daar van kunnen komen. Kan je t niet vertellen, staat hier op een laag pitje.
Hey meiden! Vervelende klachten he bah! Hier ook hoor... pff voel me echt een omaatje soms. Erg veel last van bekken heupen en straalt me flink door naar mijn benen . Daarnaast erg veel harde buiken... nog even volhouden maar heb t ook wel gehad hoor! Hoop dat we allemaal die laatste weekjes een beetje goed doorkomen. Gelukkig al heel wat afleiding zo met de feestdagen! Babyshower was echt super maar oh wat was ik kapot gisteravond! Vanavond heerlijk vroeg t bed in! Hopen dat k aan wat slaap toe kom ik lig hele nachten wakker van de pijn en kan dan geen houding vinden.. overal prop k kussens en dekens maar niks werkt nog... iemand nog tips?
Pfff, meiden heb een drukke rare week gehad en even geen tijd en fut om op iedereen te reageren. Mijn oma is gisteren middag overleden dus de komende week zal ook wel druk worden. Las iig tussen de bedrijven door dat je er een beetje door zit Foeske? Balen hoor maar kan het me heel goed voorstellen. Pijn is ook niet fijn en maakt je soms misschien zelfs chagrijnig, mij iig wel, en als je Dat nu dan al zo lang en in deze mate hebt dan mag je er op een gegeven moment wel door zitten hoor! MvD,fijn dat de babyshower geslaagd was. Lekker van nagenoten vandaag? Hier ook niet helemaal fit. Niet qua ziek zijn maar vrees dat ik beginnende bi heb! Heb al contact gehad met een vriendin die fysio is en die vermoed het ook! Heb zo'n pijn op mijn schaambeen. Kan mijn pas niet afmaken, krijg mijn benen niet hoog genoeg opgetild om staand een broek oid aan te doen! Doet echt allemaal pijn. Zijn nu deze week veel bij mijn ouders dus dat scheelt iig met de verzorging van R. Hoop wel dat het minder wordt! Ga nu snel slapen en hoop dat R ook doorslaapt vannacht. Hij zit ook niet helemaal lekker in zijn velletje en is al 2 nachten en eerder vanavond wakker geweest. Manlief is er vannacht niet om naar hem toe te gaan dus hopelijk houdt ie daar nu rekening mee!
Jeetje Sukke, gecondoleerd. Was het plotseling? Reken maar dat een stukje BI ook van stress komt hoor. Wanneer je veel op je bordje krijgt, komt je lichaam op spanning en dat merk je op je 'zwakke' plekken. Dat het nu je schaambeen is, is natuurlijk hartstikke logisch. Je bent hartstikke druk geweest met R en zijn verjaardag, en nu ook dit nog! Hopelijk kom je er toch nog een beetje door heen de laatste weken! De osteopaat doet ook wonderen. Daar loop je al toch? Tussendoor even een half uurtje op de bank liggen is ook goed voor je bekken, en ik weet niet of je zo'n opblaasbare bal hebt? Mijn fysio hamert er steeds op dat ik er elke dag maar 5 minuutjes op hoef te zitten, maar dat alleen dát al een ontspanning - dus ontlasting - voor het bekken is. Allereerst natuurlijk veel sterkte voor de komende tijd. Mama van Daisy, wat vervelend zeg dat je zo loopt te klungelen! Kan me voorstellen dat je het dan wel weer gehad hebt. Voor het slapen ligt het er een beetje aan hoe je ligt. Ik slaap nog steeds het beste op mijn zij met een kussen tussen mijn knieën. Ik draai wel véél meer dan anders, omdat ik het ook niet meer zo lang volhoud op één kant. Mijn buik hoeft niet ondersteunt te worden. Baby gaat fijn in dezelfde hoek liggen als zijn mamma Vorige week heb ik een aantal nachten praktisch rechtop geslapen door de holte-ontsteking. Drie kussens tegen elkaar en dan meer als een trapje, zodat het eerste kussen ook je rug nog ondersteunt. Dat werkte ook supergoed moet ik zeggen! Ik had er op die manier geen last van dat baby mijn aders dichtdrukte in mijn buik en ik naar werd. Hopelijk werkt het een beetje! Een goede nachtrust is zóó fijn! Jonneke, wat leuk dat de gordijnen hangen! Dat maakt het helemaal af hè? Hier moeten we nog... Ik kan eerlijk gezegd niet wachten. Al komt baby eerst bij ons op de kamer, maar toch Ik heb geen idee of het van de seks komt. Kan best hoor! Wij hebben nog 2 tot 3 keer in de week seks, maar het enige wat ik er van merk is dat ik die dag zelf of de dag er na (ligt een beetje aan ochtend- of avondseks) bijna geen afscheiding heb. En ik ben iets eerder moe. In de periode dat ik zo'n last had van mijn banden en bekken, moet ik zeggen dat ik dan een hele dag liep met een soort van menstruatiepijn. Dat was echt niet fijn. Ik had dan ook het gevoel dat mijn onderkant uitzakte als ik naar het toilet moest. Dat beperkte ons wel toen hoor. Nou Foeske, het zit je niet mee. Inderdaad lekker tegenstrijdig weer. Hopelijk lukt het je wel om de juiste balans te vinden! Hier gisteren twee verjaardagen gehad. We zijn toch maar niet gaan zwemmen voor de tijd: dat werd een beetje veel. Ik was gisteravond ook echt flink gaar! De hele dag zitten is echt funest voor mijn bekken. Mijn stuitje gaat dan zo'n zeer doen! Nadat ik eventjes had gelegen heb ik toch nog een film kunnen kijken met vriendlief. Al hebben we hem halverwege afgezet, omdat ik toen echt in slaap viel, haha. Eenmaal in bed kreeg ik ineens lekkende borsten. Ik moet nog wel een beetje lachen om mijn reactie: 'Ieeuwww!! MELK!!' Hahaha, ik had het helemaal niet verwacht. Die fijne gebeurtenissen bij elkaar hebben ervoor gezorgd dat vannacht in mijn droom onze zoon geboren is, haha. Inclusief verse poepluiers en het geven van borstvoeding. Hoe je er mee bezig kan zijn hè?
MvD wat leuk dat de babyshower zo geslaagd was. Alleen balen van t slapen. Heb hier ook veel last van mn heupen enz en met kussens is t meestal ook niet echt te verhelpen. Dus ik heb ook geen tips voor je. Sukke gecondoleerd en sterkte ....dat is inderdaad weer een stuk minder... Hoop dat je t een beetje red de komende tijd. Sopann ja haha schijnt er ook bij te horen hé zeggen ze. Hier nog geen last van MELK hihi maar kan natuurlijk zomaar verandering in komen. Bizar hè hoe raar je soms kan dromen maar droomde laatst ook een x dat ik ging bevallen van een 7-ling whaha. Nou gelukkig niet.
even snel een ego berichtje.... Hier weer wat lucht en ruimte gekregen om alles weer wat beter te kunnen behappen! (middels extra rust) Maar ben het nog steeds zat! Wil gewoon de kleine kunnen vasthouden en van die dikke buik af!
mamavandaisy, balen dat je zo veel pijn hebt. Geen ervaring mee dus kan je ook geen tips geven helaas. Maar fijn dat je zaterdag een leuke dag hebt gehad. Sukke, gecondoleerd met je oma Sopann, dat gevoel van onderen na de seks herken ik ook wel. Zo pijnlijk. Fijn dat jij weinig last van hebt. De zin in seks is hier eigenlijk ook een stuk minder moet ik bekennen. Zal ook wel komen door de vermoeidheid. Na een weekje werken ben ik gewoon best wel moe. Ach, zal ook wel weer komen Goed dat je aan jezelf gedacht hebt gister en niet bent gaan zwemmen. Soms is genoeg ook genoeg he! En dan die melk, ik denk dat ik in het begin ook zo zou reageren hoor. Heb je er nadien nog last van gehad of was het eenmalig? Ja en dan die dromen. Ik verbaas me er ook over hoe veel en levendig ik droom, vaak over de kleine. Alvast oefenen
Dank je meiden. Het was niet echt plotseling. Ze was al 92 en gewoon helemaal op. Ze at al een paar wkn bijna niet meer en daar was ze sinds vrijdagochtend helemaal mee gestopt, incl drinken. Moet zeggen dat de pijn vandaag al een stuk minder was. Heb afgelopen nacht ook goed geslapen. Wat ook wel verschil heeft gemaakt. Daarnaast had mijn vader R vanmorgen ook uit bed gehaald, ik had hem niet eens gehoord. Het is dat ik om half 9 wakker werd van manlief die belde anders had ik waarschijnlijk nog langer geslapen. Sex, wauw wat een verschil. Bij R was ik niet te stoppen!!!! *bloos* Op woensdag toen zelfs 2 keer gedaan en de nacht begon de bevalling! Haha. Nu echt zooooooo veel minder! Ons sexleven is echt triest op het moment! Nou is manlief ook veel drukker als destijds en ik ook minder fit maar het kan hier zo al weer 1,5 mnd geleden zijn! Frustrerend is ook dat wanneer ik wil manlief geen zin heeft en andersom!!! Haha. Foeske, fijn dat het nu ietsje beter gaat, nog een paar weekjes bikkelen! Melk, hier geen last van. Tijdens de zwangerschap van R ook nooit gehad!
Fijn dat het weer ietsje beter gaat Sukke. Wat een goede nachtrust al niet kan doen hè? Ik herken wel wat je zegt van die seks. Haha! Volgens mij is mijn libido alleen nog maar zo hoog geweest rondom de ovulatie. Nu is het echt continue. Vriendlief hoeft me maar aan te raken. In de puberteit heb ik als bijwerking van medicijnen wel eens lekkende borsten gehad. Gênant! Dat wil je ook echt op je 15e... :x Volgens mij hangt het nu samen met de drukte van de baby. Gisteren heeft hij vier uur achter elkaar een feestje gebouwd in mijn buik. Ik voelde steeds de baby heel duidelijk door de buikwand heen. Ik werd er gewoon misselijk van, ook omdat het zo lang duurde. Vriendlief vond het ook maar eng. Bij elk botje wat hij voelde: 'Jeeeeeetje!!' Toen had ik dus 's avonds ook weer gespannen en opgezette borsten, maar het is droog gebleven. Haha Jonneke, inderdaad! De dromen zijn vast om ons mentaal voor te bereiden. Al hoop ik inderdaad niet dat het voor jou een voorbode is Mirpat! Een 7-ling! Jeetje Foeske, fijn dat het weer wat beter gaat. Snap wel dat je er klaar mee bent hoor. Zeker als je hebt besloten dat dit de laatste zwangerschap is. Al is het dan ook wel weer jammer dat je er niet helemaal van kan genieten door de pijn. Ik ben gisteren iets te fanatiek geweest. Oeps Ik had met mijn nesteldrang bedacht dat ik de tuin wel kon vegen. Toen zakte ik dus door mijn linkerbeen heen en de rest van de dag heb ik echt enorm veel pijn gehad in mijn bil. Het lopen wordt dan zo moeilijk. Zelfs na een nachtje slapen (zij het wel héél onrustig, omdat er nieuw vee werd geleverd) heb ik nu nog pijn. Dan ben ik zo boos op mezelf! Ik wil over vier weken fit zijn op de bruiloft. Daar hoort geen bil-pijn bij!
Sukke, lekker dat je wat langer door hebt geslapen, zal je het nodig hebben gehad. Ik slaap hier soms gewoon echt 10uur achter elkaar en soms wel een paar dagen Ik heb altijd veel kunnen slapen. Morgen mag ik weer uitslapen. Zal wat worden als de kleine er is. Wordt nog afzien met het slapen... haha! Sopann, ik hoop idd dat je fit bent met de bruiloft. Misschien alvast wat rust vooruit sparen Gek hoe het kan verschillen in de lust naar seks, of het ontbreken ervan in sommige gevallen. Blijft toch een apart iets dat zwanger zijn. Hier de afgelopen week vaker last van een klein beetje urineverlies. Niet dat ik merk dat ik 'lek' maar mijn string is wel regelmatig nat waardoor ik het merk. Herkenbaar en een idee wat je er aan kan doen?
Is het niet gewoon afscheiding Jonneke? Ik had dat ook een hele periode en toen ben ik er maar aan gaan ruiken (sorry voor de mensen die nog moeten eten...). Het rook gewoon naar afscheiding en inderdaad: dat was heel veel, maar ook heel waterig. Ik draag overigens nooit een string, omdat ik daar schimmelinfecties van krijg, maar ik had het dus in gewoon ondergoed. Nu veeg ik gewoon bij elke toiletgang een keer extra door mijn ondergoed met een papiertje en dep ik het onder meer droog. Ook heb ik reserve ondergoed bij me voor als het echt te erg wordt. Laatst had ik dat niet en toen heb ik er maar een lapje wc-papier ingelegd, maar echt lekker zit dat niet
Ja soms merk ik inderdaad dat het afscheiding is, heel dun dan wel.bmaar vaak zie/merk ik het niet. Maar als ik het ruik dan ruikt mijn string wel echt naar urine. Dus daarom denk ik dat het urine is. Het is niet dat het echt nat is dat ik moet verschonen, maar zit er soms wel tegenaan. Smakelijke details allemaal he. Sorry daarvoor...
Denk dat het toch afscheiding is waar ik last van had. Het is nu wel een heel stuk minder gelukkig. Vandaag weer bij de vk geweest. Alles zag er goed uit en de kleine meid was zelfs al aan het indalen. Merk dat zelf ook wel aan mijn schaambeen. Soms drukt ze er al echt op.