1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sopann

Sopann Niet meer actief

Dank je wel voor jullie reacties! We zijn echt he-le-maal verliefd. Nu snap ik ook waarom dat je je eigen kindje altijd het mooiste van de hele wereld vindt ;)

Welkom Pip :) Het kletst hier inderdaad veel makkelijker. Vandaag zit ik er toevallig veel achter en reageert Jonneke ook snel, maar normaal gesproken hoef je dit niet eens dagelijks bij te houden.

Heel veel succes en vooral ook plezier bij de echo. Geniet ervan!

2. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

En hier ons kleintje
    Uitgerekend op 3-2-2013:D

Ik had wel een grote cyste. Daar werd meer aandacht aangegeven dan aan babietje zelf. Ik moet nog daarvoor naar het ziekenhuis.

Iemand ervaring ermee? Ik wil me er geen zorgen over maken en 2 augustus gewoon genieten van een extra echo

Bijgevoegde bestanden:

3. Sopann

Sopann Niet meer actief

Wat een schatje zeg :) Mooi!

Ik had ook een cyste op mijn eierstok. Met de laatste echo was ie vanzelf verdwenen. Mijn huisarts zei ook dat het absoluut niet iets is om je bezorgd over te maken.

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Hey Meiden,

Mag ik em hier ook melden. Ik zit eigenlijk ook in het "grote" februari topic maar die is echt niet bij te houden.

Volgens mij kent niet iedereen mij vandaar dus voor de gene die daar helemaal niet geweest zijn.
    Ik ben Sukke, heb met Sukkeman al 1 geweldig prachtige zoon van 19 mnd en zijn nu 10 wkn zwanger van ons 2e wonder.
    Hebben al een goede echo gehad met kloppend hartje. 2 augustus hebben we de termijn echo. Adhv de eerste echo sta ik nu op 10 februari.

5. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Mooie echos!!! :D Wauw... nu krijg ik toch alweer de kriebels voor over een kleine 2 weken! Dan mogen wij weer even spieken! Hopen dat dan t kleintje wakker is... met de vorige echo lag het heerlijk schommelend te slapen op mijn hartslag (precies waar mijn ader loopt) Was ook wel heel aandoenlijk om te zien! :) hihi

Morgen wordt ik waarschijnlijk terug gebeld door verloskundigen die overleg zouden plegen ivm hoe ik me voel en een maar iets lage hb. Ze vermoeden een bloedafwijking. Heb bij Dais ook aan staaltabletten gemoeten wat weinig uithaalde... dus vandaar dat ze missch nu iets verder willen kijken en een uitgebreid bloedonderzoek willen laten doen. ik vind het prima, als daar uit blijkt dat ik iets te kort heb wat aangevuld kan worden.... graag zelfs! Want hoe ik me nu de meeste dagen voel is echt niet meer te doen :S

6. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Gezellig pip en sukke dat jullie hier komen kletsen. Ik vond die andere inderdaad ook veel te druk en niet bij te houden.
    Wat sopann ook al zegt hier hoef je het niet eens iedere dag bij te houden en het is nog te volgen :)

Pip, mooie echo hoor. Heb wel vaker van een cyste gehoord maar zelf geen ervaringen mee. Wel vaker gehoord dat het inderdaad geen kwaad kan. Jammer dat daar nu meer naar gekeken werd dan naar jullie kleine maar dat wordt goed gemaakt met de volgende echo :D

mamavandaisy, hoe voel je je dan dat er naar je bloed gekeken wordt? Geen energie ofzo? Ik hoop dat ze dan iets kunnen vinden wat je kan helpen zodat je je in ieder geval beter gaat voelen. Anders duren 7 maanden ook wel erg lang.

Hier aan het aftellen tot de volgende echo... Nog 6 nachtjes slapen! Hopelijk is alles dan goed.

7. MamavanDaisy

MamavanDaisy Fanatiek lid

28 mei 2012
    1.051
    0
    0
    huismoeder
    Dokkum
    Ben gehele dag licht in t hoofd en ontzettend vaak duizelig... trillerig en heel zwak. Alles is me te veel en continu het idee dat ik wat moet eten...wat dus niet helpt... niks aan dus! Hoop dat t gewoon vanaf volgende week beter gaat!
    Dan zit het eerste trimester erop! Jee! ;)

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Mama van daisy, en hebben ze gisteren nog gebeld? Wat is nu het plan? Lijkt me erg naar als je je telkens zo voelt? Werk je nog? Of ben je thuis blijf mama?

Jonneke, het is hier idd veel beter te volgen. Spannend over 5 dgn de nekplooimeting. Kwam bij de vorige zwangerschap daar toen al slecht nieuws of hebben jullie die toen niet gehad?

Hier worden de kwaaltjes al iets minder, gelukkig. Hier over 2 wkn pas weer een echo. Merk dat ik deze zwangérschap onzekere ben als de vorige. Zo heb ik nu nog in mijn achterhoofd dat het nu alsnog mis kan gaan terwijl ik daar de vorige keer niet eens aandacht!

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

@mama van daisy: wat vervelend voor je. Ben benieuwd wat er nou uitkomt. Hoop dat ze er in ieder geval wat aan kunnen doen.

@Jonneke: bijna de 24e hè. Veel afleiding zoeken, dan gaat de tijd lekker snel en dan is het zo dinsdag! Ik duim alvast voor je dat je een goede uitslag hebt.

@Sukke: fijn hè dat de kwaaltjes minder worden. Niet te druk maken over dat het mis kan gaan. Je kindje is nu al helemaal af met z'n organen en alles wat nodig is om te kunnen leven. Als daar iets fout in is, is de kans groot dat het al voor de 8e week misgaat heb ik gehoord. Niet te druk maken en je zal zien dat je een prachtige echo hebt straks :) En als je je héél veel zorgen maakt dan kan je vast ook eerder terecht? Bij de vk-praktijk waar ik zit zeggen ze dat ik gewoon moet bellen, want er is niets slechter voor de baby dan stress. Dat nemen ze dan liever 'eenvoudig' weg met een extra echo, of na 12 weken met een extra keer naar het hartje luisteren.

Ik merk ook dat ik elke dag meer energie krijg. Heerlijk! Ik geniet er echt intens van. Gisteren wol gekocht om een dekentje te breien voor in de wieg. Kan ik mooi wat nuttigs doen als ik 's avonds op de bank zit :)
    Hier merk ik dat ik me steeds bewuster word van mijn manier van leven, vooral eten. Aangezien we nu nog met z'n tweetjes zijn en we zelden 's avonds of in het weekend allebei thuis zijn, hebben we nog niet echt een ritme in het eten. Als we eens samen thuis zijn, kiezen we meestal voor makkelijk. Dat wil ik nu dus niet meer :) Straks maar eens met een lijstje naar de supermarkt om allemaal gezonde lekkere dingen te halen. Met het verdwijnen van de misselijkheid, krijg ik echt overal trek in!! :D

10. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    @sopan, het is niet zo dat ik me continu druk maak hoor. Maar ik besef nu meer wat er fout kan zijn daarnaast kan ook het hartje gewoon stoppen zonder dat ik daar iets van merk. Maar goed het spookt gelukkig niet 24/7 door mij hoofd maar zo af en toe bekruipt het gevoel me gewoon. Ik weet nu pas echt wat voor wonder het is om een gezond kind te krijgen omdat ik er al 1 heb, dat besef was er tijdens de vorige zwangerschap minder en had ik zo iets, " ach komt allemaal dik in orde!"

Fijn dat jij ook minder last hebt van de misselijkheid. Lekker gezond bezig dus.

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    mamavandaisy, dat is niet fijn nee. Ik hoop dat ze er snel iets op hebben en anders dat het snel zo overgaat. Kans is vaak wel aanwezig na eerste trimester maar als je het vorige keer ook... wel balen!

Sukke, vorige keer hadden we met de combinatietest een verdikte nekplooi van 5,7mm en bleek ons meisje* downsyndroom te hebben. Met 23 wkn toen alsnog de keuze gemaakt de zwangerschap af te breken. Dus dat maakt het extra spannend.
    Fijn dat je nu minder last hebt van kwaaltjes. Kun je meer genieten!

Sopann, goed bezig met een dekentje breien en gezonder eten! Wel leuk om mee bezig te zijn. Merk ook dat ik nu bewuster ben met wat ik eet. Al kan ik 's avonds de chips nog steeds niet weerstaan :)

12. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ja dat snap ik. Als ik naar je naam kijk (83) vallen jullie nog niet in de risicogroep eigenlijk, of zit ik er naast?
    Hij zal bij jullie nu vast wel goed zijn. Kan haast niet dat zoiets tragisch als dit je 2 keer na elkaar overkomt! Ik duim voor jullie.

Wij hebben bij R ook de nekplooimeting gedaan terwijl we niet in de risicogroep zaten/ zitten. Nu doen we hem niet.

13. Sopann

Sopann Niet meer actief

Oehhh... Helemaal in de greep van kaas met mosterd. Heerlijk :D

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Nee we vallen inderdaad niet in de risicogroep. Toch hadden we de 'pech' dat het wel zo was. De kans is inderdaad klein dat zoiets twee keer gebeurd maar verstandelijk en gevoel lopen nu heel door elkaar en ik kan het op dit moment niet zo bekijken. Heb al een halve week nu hoofdpijn en de stress begint aardig toe te nemen. Gelukkig nog maar 1 dagje wachten....

Waarom hebben jullie de test vorige keer wel gedaan en nu er voor gekozen het niet te doen?

15. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ik ging vandaag op de weegschaal staan en merkte dat ik al 2 kg ben aangekomen. Las dat 1 kg normaal was :S dus toch maar even proberen enkele dingen te weerstaan wat betreft eten...

En gek eigenlijk he dat je ineens bepaalde dingen heel lekker kan gaan vinden of juist niet meer lust. Blijf het een raar iets vinden dat zwanger zijn.

16. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik was even nieuwschierig hoe het met de meiden gaat die zijn overgestapt van de feb mama's naar dit kleinere topic. Zie veel bekende namen. Is volgens mij veel rustiger hier, of niet?
    Laat af en toe nog eens iets van jullie horen (maar dan vooral positieve berichten!!!).

17. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou, maak je niet druk! Mijn app zegt dat je bij 10 weken tussen de 0 en 2 kilo mag aankomen. Dan lig je mooi op schema :)

Ik vreet (echt vreten) me de rambam en ik kom nauwelijks aan. 1 kg nu op de teller, haha. Als je ziet wat ik wegwerk, moeten dat er minstens 5 zijn ;)

18. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

Ik durf (nooit) niet op de weegschaal te staan, voor de baby wil ik natuurlijk best aankomen, maar ben wel bang erg dik te eindigen.

Meiden, wat fijn he die 12 weken! Of we zijn hier al zo ver, of het is in zicht!

Het lijkt wel of ik nu ineens kwaaltjes krijg? Eerder nooit iets gemerkt. Nu snel hoofdpijn en soms duizelig.

Waar ik verder wel van baal (moet het even kwijt) is mijn huid. Ik heb altijd wat last van acne. In de boeken las ik vroeger al dat zwangeren vaak een gave huid krijgen als ze een slechte hadden....

NIET DUS!!

Erger dan ooit hier! Ik baal er enorm van, maakt me erg onzeker
    :(

Hopelijk word het toch snel minder. Zo ben ik kwijt! ;)

Hoe is het met jullie kwaaltjes?
    Ik verlies trouwens laatste dagen meer (gelige) afscheiding. Vooral als ik werk. Is normaal toch?

19. Pip1986

Pip1986 Niet meer actief

@Jonneke, veel succes morgen! Wat spannend zeg!

20. Sopann

Sopann Niet meer actief

Jonneke, héél veel succes vandaag! We denken aan je en duimen :)

Inderdaad hard op.weg naar de veilige zone. Volgende week maandag nog een echo. Nu begin ik weer een heel klein beetje zenuwachtig te worden...
    .
    Kwaaltjes: de afscheiding herken ik. Dit heb ik al sinds het begin. Nou had ik daar altijd al behoorlijk 'last' van. Acne is gelukkig weg gebleven. Op mijn 13e ging ik aan de hormonen, omdat ik he-le-maal onder zat. Rug, borst, nek, gezicht.... Ik ben heel blij dat ik nu een redelijk rustige huid heb.

Ik word steeds emotioneler. Als ik een baby op tv zie is het al janken geblazen, terwijl ik normaal niet eens huil bij een film. Ook vriendlief moet beter op zijn woorden letten, want de tranen stromen direct. Nog steeds veel honger en ook last van de warmte. Inderdaad hoofdpijn en duizelig. Ik eet af en toe wat zoute koekjes. Mijn bloeddruk is toch laag.

Straks naar de bekkenfysiotherapie. Ben benieuwd of ze mijn zwakke plek sterker kan maken :D

Deel Deze Pagina