1 t/m 15 februari 2013 mamma's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Roosje24, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    Werkbegeleidster psychiatrie
    prov. Zeeland
    Even een ego bericht... ik kan al sinds maandag nauwelijks lopen en verga van de pijn in mn bil... vandaag dan toch maar eens aan de bel getrokken! Blijk ik er ook nog ischias bij te hebben en moet nu volledig plat :( gaat weer heerlijk zo...

2. Sopann

Sopann Niet meer actief

Heh wat balen Foeske!

Het jeukt hier ook zo om alles op te ruimen in de kledingkast, maar ik weet niet welke maat ik straks overhou. Mijn heupen zijn ruim een maat breder geworden (van ruimte over in 38 naar ongeveer 40) en ik vraag me echt af of nu mijn hele botstructuur ook anders blijft... Dan pas weet ik.wat ik.kan blijven dragen en wat vervangen moet worden. Heel irritant ;)

Ik word weer steeds fitter gelukkig. Jeetje wat was ik moe na kerst! Alleen lang lopen en staan wordt vervelend. Mijn schoonmamma opperde al dat ik maar even moest terugduwen, omdat mijn buik nu wel snel veel lager hangt, haha. Klopt ook inderdaad. Daardoor heb ik wel weer meer taille of zoals vriendlief dat zegt: je bent weer meer een peer.

Ook de extra lucht is veel fijner zeg! Alleen kan ik nu eigenlijk geen stug materiaal meer dragen. Dat doet echt zeer en zoonlief begint dan flink te protesteren. Hebben jullie ook dat de bewegingen steeds gevoeliger worden? Af en toe krijg ik zo'n optater dat ik even moet puffen gewoon! Vriendlief zegt dan weer dat ik rustig aan moet doen, maar inmiddels weet hij dat het daar niets mee te maken heeft ;)

Vandaag lekker bakken bij mijn ouders. Vriendlief gaat carbid schieten. Daar doe ik dit jaar maar niet aan mee. Die knallen lijken me niet heel best voor de kleine man. Vanavond gaan we lekker met zn tweeën uitzitten. Ik heb echt geen zin in al die dronken mensen om me heen.

En dan komt het héél dichtbij! Nog twee weken voor het trouwen.en nog 6 weken voor de uitgerekende datum!! :D Vanaf vrijdag officieel verlof. Ook een mooie mijlpaal.

Een hele fijne jaarwisseling voor iedereen! 2013 wordt echt óns jaar meiden :D

3. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Ooo sopann nog maar 2 weekjes:D spannend hoor ;)

4. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Sukke lekker hoor ff de spullen uitmesten. Voelt gelijk weer een beetje beter hé.
    Wel fijn dat t wat beter gaat.

Foeske oh t zit ook niet echt mee hè. Sterkte!!

Sopann gaat hard hè. Voor jou dubbel spannend met al die mooie momenten die eraan komen.

Gisteren dus draaipoging gehad int ziekenhuis. 10.15u aan de beurt en 15.45u weer buiten pfff...was helemaal gaar.
    Alleen tis dus helaas niet gelukt...:(
    Ze hebben met zn tweeën aan mn buik staan trekken maar verder dan nog gedn kwart kwamen ze niet en ging ie weer terug.....
    De tranen stonden na 10 minuten in mn ogen. Tering wat doet dat een pijn.
    Mensen die zeggen dat t wel meevalt hebben vast een heel makkelijk kind, en heb toch een hele hoge pijngrens maar dit was niet fun....
    Nu een beurse buik en nog steeds een gedraaid eigenwijs kind. :D
    Word waarschijnlijk toch een stuitbevalling of uiteindelijk keizersnede maar nu iig onder toezicht vd gyn ipv vk.

Vandaag maar ff kerstboom aftuigen en gewassen babykleertjes in de kast hangen.
    Alvast een goeie jaarwisseling en tot volgend jaar. :D

5. Sopann

Sopann Niet meer actief

Nou zeg, wat balen Mirpat! Je hoort wel vaker dat het kindje zelfs tijdens de bevalling nog draait. Hopelijk heb je dat geluk.

Herstel eerst maar rustig.

Hier trouwens ook zwaar de behoefte om de kerstboom af te tuigen, terwijl ik hem anders echt zo lang mogelijk wil laten staan... Misschien denk ik onbewust dat de tijd dan sneller gaat? :D

6. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Mirpat, auw zeg! Klinkt idd niet prettig hoor!! Gaan ze nu nog us proberen te draaien of houden ze het na deze poging voor gezien??

Kerstboom… Herken de drang van het aftuigen wel want dan kan de box op z’n plaats :p

Van mij mag de bevalling in gang komen…. 35 weken of niet… Heb net buiten het advies om toch de babykamer gepoest (half zittend half staand/hangend). Wou ook alle kasten al inruimen maar het werd me teveel :( dus wat niet meer in 1 x gaat zal dan uiteindelijk toch echt in 3x moeten… Maar laat me niet kisten! Dit is echt iets wat ik zelf wil doen….
    Vanmiddag zet hubby een bed in de kamer zodat ik kan liggen en toch nog van m’n kleine man kan genieten! Wou er eerst niet aan… Er komen n.l. steeds meer hulpmiddelen in huis :( maar goed, tis misschien toch wel handig….

Alvast een fijne jaarwisseling gewenst dames! Op naar het jaar dat we onze kleintjes in de armen mogen houden :D

7. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Haha Foeske eigenwijs?? :p
    Wel fijn dat je nu wat meer "kan" rusten :D

HIer ook de kerstboom weg en box neergezet dus waarschijnlijk ook meer daaarom dan dat ik de kerstboom echt zat ben haha.

Nog een x draaien kunnen ze evt wel maar als t net zo voelt als gisteren ehh ...laat dan maar
    Dan zit ie mooi zoals ie nu zit.;)

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Ow die kerstboom! Ik wil hem er ook uit! Heb een hele grote en een klein huis! Haha! Ga hem morgen maar afbreken denk ik! De box wil ik zo laat mogelijk zetten! Vind dat ook zo'n sta in de weg in ons al kleine huis. Maar ja hij moet er toch komen!

Foeske, kan me voorstellen dat je het allemaal zelf wilt doen! Als een ander het doet gebeurt het toch vaak niet zoals je zelf wilt. Maar ben je niet bang dat je, door nu teveel an jezelf te vragen, straks na de bevalling geen kant meer op kan?

Mirpat, ai. Dat klinkt niet prettig! Hoe komt het ook dat je zo lang in het zkh bent geweest? Omdat het zooooo uit liep of hebben ze het zo vaak geprobeerd!

Sopann, spannend hoor ook met de naderende trouwdag! Hier worden de bewegingen niet pijnlijker maar wel nog duidelijker en veel! Vind het heerlijk!

Vanmorgen weer een begrafenis gehad! Stom toen ik van R zwanger was heb ik er ook 2 gehad en nu weer....
    Gisteren een geboortesticker voor op het raam besteld en vast de enveloppen voor de kaartjes. Word onderhand wel tijd om die te haan schrijven!
    Zo nog even langs de huisarts, deze keer niet bij die eikel maar een tijdelijke! :) heb een ontstoken teen(nagel) die gaan ze even open snijden....... Brrr! Daarna richting mijn zus waar we vanavond zijn!
    Donderdag naar Vk en bevallingsplan door nemen en vrijdag buikshoot! Heb er zin in en hoop dat er mooie foto's uitkomen, kan ik ook het geboortekaartje afmaken!

Grrr, staat hier een hele groep jeugd voor de deur de grootste knallers af te schieten. Lekker nu R op bed ligt!!!! Wel een goede test voor vanavond!

Veel plezier allemaal vanavond!

9. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Allereerst iedereen een gelukkig nieuwjaar! Dit wordt ONS jaar meiden. Het jaar waarin we ons wondertje eindelijk mogen zien, vasthouden en knuffelen. Ik kijk er al naar uit.

Hebben jullie een fijne jaarwisseling gehad? Wij hebben het erg rustig aan gedaan. Wat je zegt, Sopann, geen zin in dronken mensen en drukte. Wij zijn bij mijn ouders geweest, zusje en man waren daar ook en nog een neef en oom en tante. Was wel gezellig. 2 uur lag ik in bed en ik merk het nu nog. Wat ben ik moe! Vandaag doe ik dus lekker niks!

De kerstboom staat hier nog en ik vind het eigenlijk wel gezellig. Hier gaat hij het weekend pas weg. De komende dagen heb ik geen tijd omdat ik nog moet werken. Maar ik denk dat kort daarna de box er wel zal staan. Raar idee hoor... Vinden jullie ook niet? Weer een stapje vooruit!

Foeske, wat balen dat je nu zo veel plat moet. Is het een beetje te doen? Merk je nu verschil? Zwanger zijn op die manier is zo echt niet leuk he!

Sopann, voor jullie is het nu echt aftellen, nog 2 wkn tot de bruiloft. Leuk hoor! Alles helemaal klaar? Fijn dat je weer wat meer energie krijgt. Ik herken het wel, dat je buik meer gaat hangen... Hier gister de hele dag op het toilet gezeten omdat ik het idee had te moeten poepen en plassen maar steeds kwam er maar een heel klein beetje :S

Mirpat, nog veel last van je buik? Balen dat het draaien niet gelukt is en je er zo veel pijn van hebt moeten hebben. Maar fijn dat een stuitbevalling nog wel mogelijk is. En bij de gyn wordt je ook goed in de gaten gehouden dus dat lijkt me ook een fijne geruststelling.

Sukke, veel plezier met de buikshoot!

10. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Allen een super 2013 gewenst! Het jaar van onze baby’s :D
    Gister gewoon met z’n tweeën thuis… normaal vieren we het met onze vriendengroep (zo’n 20 man) maar in mijn conditie ging dat deze keer gewoon niet… jammer maar volgende x beter…

Ik vraag misschien wel wat veel van mezelf maar vind het zo moeilijk om ook zoveel van anderen te vragen…. En echt rust in m’n kont heb ik niet! Er loopt er hier ook nog een rond van 21 maanden en die heeft ook zo z’n aandacht nodig… Ik pak het maar een beetje zoals het komt en probeer zoveel mogelijk te rusten tussendoor… Maar niks doen is een kunst hoor ;) :p

De kerstboom staat hier nog, maar denk dat ik het aftuigen maar aan ml overlaat… lijkt me iets verstandiger aangezien ik dit niet zittend kan doen ;) (ja soms ben ik wel verstandig :p)

11. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ja Foeske, niks doen is zeker een kunst. Ik kan het ook heel moeilijk, iets overlaten aan een ander. Maar een rotklusje zoals de kerstboom dat is dan wel weer makkelijker he! Haha!
    Probeer de rust te pakken zo veel als je kan, meer kan je ook niet doen.

12. mirpat87

mirpat87 Bekend lid

2 mei 2012
    676
    0
    0
    vrachtwagenchauffeur
    waddinxveen
    Sukke ben zolang in t ziekenhuis geweest omdat ik voor ze gingen draaien nog een hartfilmpje moesten maken +/- 45minuten toen echo draaien weer hartfilmpje ff wachten enz. en nog een bevalling tussendoor. Dus was een beetje van alles wat. ;)

Veel plezier met de buikshoot.

Jonneke ja heb nog steeds vrij veel last van mn buik. Nog steeds helemaal beurs. Maar idd in t ziekenhuis word ik ook goed in de gaten gehouden maar we hebben hele fijne vk dus das wel jammer....

En natuurlijk allemaal de beste wensen voor 2013!!!:D

13. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Mayke, hoe is het met jou? Jaarwisseling in het ziekenhuis door moeten brengen? Ik hoop dat je het allemaal nog trekt en dat 2013 alles goed mag maken.

Mirpat, dat is zeker balen als je een goede vk hebt maar dat je in goede handen bent is ook fijn. Alles voor de beeb :)

14. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Ow nog 5 dagen werken tot mijn verlof! Ik ben echt aan het aftellen, het kost nu duidelijk meer energie allemaal.

15. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hier ook hoor! Buik wordt echt zwaar... Ik voel me sowieso nogal log de laatste dagen...

16. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Jonneke, heerlijk nog maar een paar dgn werken. Kan me voorstellen dat je aan het aftellen bent!

Hier vanmorgen bij Vk geweest. Kleine lag al een stukje ingedaald. Dat is waarschijnlijk wat ik afgelopen zaterdag gevoeld had. Ligt dus al mooi start klaar! Paar kleinigheden omtrent de bevalling besproken dus dat is ook helder.
    Daarna gaan babyshoppen. Denk dat ik nu zo'n beetje alles wel heb. Iig de belangrijkste dingen en een koelstra buggy. achteraf maar goed dat manlief mee ging want ik wilde heel graag de nuna pepp maar die was 69 euro duurder!!!! Moet alleen nog verzorgingsproducten en kijken wat ik voor de thuisbevalling nog in huis moet halen maar dat zal niet heel veel zijn!

Nu verder met mijn schoonmaak/ opruimwoede! Vandaag is de trapkast aan de beurt!

17. Sopann

Sopann Niet meer actief

Haha! Leuk Sukke :) Ik moet steeds lachen om je opruimwoede :D
    Veel plezier met opruimen en schoonmaken. Fijn dat alles verder ook goed is. Lijkt me best spannend, een tweede. Ik ben heel benieuwd hoe je zoontje reageert!

Hier straks weer naar de fysio. Steunkousen zijn ook in gebruik. Zo langzamerhand voel ik me echt een bejaarde ;) Zelfs mijn slaapritme is helemaal naar de filistijnen. Wel het voornemen dit weekend alles af te ronden voor de kleine.

Succes met je laatste dagen Jonneke!

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Haha!!! Is het zo erg???? Als je nu hier binnenkomt lopen is het gewoon een puinhoop hoor! Haha!
    De tuin moet nog maar ik vind dat man dat moet doen! Hopelijk kan ik hem dat morgen laten doen want anders wordt het niks meer vrees ik aangezien hij maandag weer moet werken!

Ik ben ook heel benieuwd hoe zoon het gaat vinden. Ben nu heel veel over de baby aan het praten en hij gaat mee spulletjes kopen e.d. Hij is nu wel echt aan het veranderen. Echt een eigen wil, boos koppie trekken als iets hem niet zint en in de winkel gat hij ook gewoon op de grond liggen als het niet gaat zoals meneertje wil. Dat mag hij de komende 5 wkn nog doen. Hopelijk is het dan over!

Hier vanavond naar de osteopaat! Toevallig sopann! Mag maar liefst een uur eerst helemaal masseren en dan kraken! Goed dat ik nu veel gedaan heb, hoef ik dat de komende dgn niet meer te doen, zou zonde zijn!

Krijg je ze zelf wel aan sopann of komt de thuiszorg dat doen!!!! ;)

19. foeske

foeske Fanatiek lid

25 jul 2010
    1.732
    0
    0
    prov. Zeeland
    Opruimwoede, hier ook last van maar kan niet zoveel dus houd al snel op ;)

Hier babykeuring gehad. Alles oké behalve moeders weer natuurlijk! Gyn ziet zelden mensen die zo moeten afzien tijdens te zwangerschap… Ook na de bevalling zal ik nog een hele zware weg te gaan hebben volgens de gyn (en hier ben ik al op voorbereid).. Maar zo kan het ook niet verder. Moet 17 jan. terug op controle en de week erop wordt ik ingeleid… (datum nog onbekend) Maar ben blij dat ik verlost zal worden zeg….

20. Jonneke83

Jonneke83 Fanatiek lid

2 okt 2011
    1.564
    0
    0
    Foeske, wat fijn dat je toch ingeleid gaat worden. Nog een paar weken aftellen dus! Balen dat je zo moet afzien en niet kan genieten. Maar de beeb doet het goed en dat is ook belangrijk natuurlijk.

Sopann, oud omaatje aan het worden? haha! Wat kan je lijf dan ineens snel aftakelen he! Hier merk ik nu de laatste dagen ook echt dat mijn lichaam het zwaar krijgt.

Sukke, ben benieuwd of je zoontje zich ook houdt aan die 5 weken. Ik hoop het voor je maar ben er bang voor ... haha! En dan moet hij dadelijk ook nog aandacht delen. En lekker laten gaan die opruimwoede. Zeker als het nog een puinhoop is.
    Ik hoop dat ik, zodra ik met verlof ben, ook nog wat dingetjes kan doen in huis.

Vandaag al luiers ingeslagen die ik via een actie kon kopen. Altijd leuk natuurlijk! Iemand enig idee hoeveel luiers newborn je nodig hebt? Is natuurlijk ook afhankelijk van hoe groot de kleine is bij geboorte. Maar durfde er niet te veel mee te nemen.
    Morgen hoop ik dat de proefdruk van het geboortekaartje klaar is. Had vertraging opgelopen door de feestdagen :S en kon het nu zaterdag ophalen maar ga morgen bellen omdat ik er anders speciaal voor op en neer moet rijden (en ik natuurlijk ook wel heel nieuwsgierig ben!)

Deel Deze Pagina